Zabezpieczenie wałka zdawczego
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Zabezpieczenie wałka zdawczego
Czyściłem moto ostatnimi dniami, i ściągłem osłone zębatki zdawczej(była w środku usyfiona do granic możliwości). Moim oczom ukazał się taki widok:
Czy mi się wydaje, czy brakuje takiej blaszki przykręcanej do zębatki?? Nie ja zmieniałem napęd, więc nie mam pojęcia co się z tym stało i czy takie cuś tam wogóle było.. zastanawiam się czy mozna tak jeździć
Czy mi się wydaje, czy brakuje takiej blaszki przykręcanej do zębatki?? Nie ja zmieniałem napęd, więc nie mam pojęcia co się z tym stało i czy takie cuś tam wogóle było.. zastanawiam się czy mozna tak jeździć
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- ramires
- dwusuwowy rider
- Posty: 152
- Rejestracja: 22.06.2008, 15:13
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
PRO ADVenture - Przygotowanie motocykli do przygody
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
Nie pooglądam sobie, bo nie jestem zarejestrowany..
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
nie można wałek sobie zniszczysz
musi być tak blaszka przykręcona do zębatki wszytko w linku
musi być tak blaszka przykręcona do zębatki wszytko w linku
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
Ok zarejestrowałem się i pooglądałem.. tylko że to wygląda inaczej niż u mnie, tzn ja w tym rowku mam jakiegoś segera. A w tym linku chyba nie ma nic oprócz tej blachy przy zębatce.. No i teraz nie wiem co robić.. ma ktoś zdjęcia samej tej blaszki??
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
Jeśli to blaszka ma wycięcia na wieloklin to po co miałby być ten rowek?? Kurde w takim razie nierozumiem po co ona wogóle jest..
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
Wycięcia/zęby w blaszce idą w miejsce gdzie u ciebie siedzi pierścień zabezpieczający. Jego obecność to raczej kowalstwo domowo/artystyczne.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
No więc, skoro mam te pierścienie.. Jakbym założył jeszcze tą blaszke to by mi całkowicie zniknął luz poosiowy, który powinien być z tego co wiem.. Ciekawe czy da się wogóle takie cuś kupić
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/cYJ ... directlink
Tak to powinno wyglądać, masz bo:
1. Dopiero teraz czyścisz moto a nie na jesień
2. Gdzie Ty miałeś oczy jak kupowałeś trampka przecież zawsze czy to w AT, czy w TA przy zakupie sprawdza się wieloklin na wałku (a może tylko ja tak robię )
Musisz udać się do Pana Hądy i zakupić to zabezpieczenie, o luz się nie bój, a raczej o jego brak. Teraz to nie masz tam luzu tylko zębatka suwa się na boki jak chce, mam nadzieję że jak ją zdejmiesz to nie zobaczysz tam np.wżerów w obudowie silnika
Śruby w zębatkę wkręca się z klejem o średniej mocy.
Tak to powinno wyglądać, masz bo:
1. Dopiero teraz czyścisz moto a nie na jesień
2. Gdzie Ty miałeś oczy jak kupowałeś trampka przecież zawsze czy to w AT, czy w TA przy zakupie sprawdza się wieloklin na wałku (a może tylko ja tak robię )
Musisz udać się do Pana Hądy i zakupić to zabezpieczenie, o luz się nie bój, a raczej o jego brak. Teraz to nie masz tam luzu tylko zębatka suwa się na boki jak chce, mam nadzieję że jak ją zdejmiesz to nie zobaczysz tam np.wżerów w obudowie silnika
Śruby w zębatkę wkręca się z klejem o średniej mocy.
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
Nie rozumiem do czego zmierzasz. Przecież luz po osi wałka w niczym nie przeszkadza. Co innego luz obrotowy, wynikający ze zużycia zębów wałka. Na to żadna kombinacja nie pomoże.
Ktoś zgubił org. zabezpieczenie to wydumał takie cóś. Dobrze że ci zębatki nie przyspawał.
Po mojemu, kup org. i wywal wydumkę albo zostaw jak jest aż się nie rozleci.
Ps. Simi81, masz lewoskrętną zębatkę
Ktoś zgubił org. zabezpieczenie to wydumał takie cóś. Dobrze że ci zębatki nie przyspawał.
Po mojemu, kup org. i wywal wydumkę albo zostaw jak jest aż się nie rozleci.
Ps. Simi81, masz lewoskrętną zębatkę
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
w orginalnym zabezpieczeniu zębatki też jest wielokiln ,wsuwasz na frez obracasz do pozycji pokrycia się otworów do przykręcenia do zębatki a co ciekawe między zębatkąa zabezpieczeniem są podkładki dystansowe
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
Ps. Simi81, masz lewoskrętną zębatkę
To zębatka JT po 10 kkm
Na SumStarze po 11 kkm nie widać zużycia.
Nie mogłem załapać o co chodzi z tymi zębami jak wymontowałem zębatkę (bo mi napęd szeleścił). One nie są wygięte w lewo, tylko są podebrane z prawej. A JT miały by dobre... Teraz to już tylko SunStar.
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
Ja się boje tylko, co by mi się wałek nie wyrobił bo wtedy dopiero jajca będą.. W każdym razie wysłałem już zapytanie o to zabezpieczenie do hondy i do olekmotocykle. Ciekaw jestem ile sobie za to w Hondzie zażyczą Koledzy, a możecie mi wytłumaczyć jak to ma być z tym luzem poosiowym? Jak zamontuje tą oryginalną częśc to też jakiś luz zostanie? Teraz jak mam te pierścienie to luzu poosiowego jest tyle co widać na 1 zdjęciu, czyli ok 0,5 cm
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- ramires
- dwusuwowy rider
- Posty: 152
- Rejestracja: 22.06.2008, 15:13
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
Masz tanie zębatki ...simi81 pisze:Ps. Simi81, masz lewoskrętną zębatkę
To zębatka JT po 10 kkm
Na SumStarze po 11 kkm nie widać zużycia.
Nie mogłem załapać o co chodzi z tymi zębami jak wymontowałem zębatkę (bo mi napęd szeleścił). One nie są wygięte w lewo, tylko są podebrane z prawej. A JT miały by dobre... Teraz to już tylko SunStar.
Zresztą - wymiana zdawczej wcześniej przedłuży życie łancuchowi, to ona jest odpowiedzialna za jego katowanie więc ... w moim przypadku niezależnie od stanu 7kkm i won z nią ... i zakładam nową zdawczą.
Gdzieś wyczytałem w jakichś serwisowych PDF od Hondy, że życie zębatek wygląda tak:
Łańcuch - założenie, że wytrzyma 18kkm
Zębatka tył - wytrzymać do końca powinna
Zębatka zdawcza - minimum jedna wymiana, więc na życie łańcucha minimum raz powinna być zmieniona.
Oczywiście jak możliwości finansowe pozwalają to częściej, wówczas łańcuch będziesz miał tak długo aż Ci się znudzi.
PRO ADVenture - Przygotowanie motocykli do przygody
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
Nie bardzo rozumiem, słyszałem, że Ty Ramires masz tanieMasz tanie zębatki ...
A tak na poważnie to jest w zębatkach firmy JT podział na drogie i tanie?
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
Sprawdź jeszcze w Larssonie - ostatnio zamawiałem tam korek/zakrętkę w deklu od alternatora (ta większa centralna) no i w Hondzie u Budzyńskiego zaśpiewali 63 PLN, a w Larssonie... 15,60 PLN... dokładnie 4 razy taniej!!!kamikazemario pisze:Ciekaw jestem ile sobie za to w Hondzie zażyczą Koledzy, a możecie mi wytłumaczyć jak to ma być z tym luzem poosiowym?
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Czy czegoś tu nie brakuje??
No więc podaje dla obecnych i potomnych Honda życzy sobie dokładnie 31,70. Dzięki za rade, spytam w larssonie
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: Zabezpieczenie wałka zdawczego
ja zamowiłem w hondzie w krk to zabezpieczenie za 14.50 zł pozdro
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 13.03.2011, 10:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mszczonów
Re: Zabezpieczenie wałka zdawczego
Jestem właśnie na etapie wymiany napędu w mojej Babci, co opisze na forum później ale teraz potrzebuje rady. Problem jest z zębatką zdawczą ,ma ona delikatny luz względem walka zdawczego. Luz ginie gdy zębatka dojdzie do samego końca walka. Pomyślałem żeby dać podkładki dystansowe pomiędzy zębatkę a zabezpieczenie. Pytanie w związku z tym czy ktoś praktykował takie coś i czy można tak zrobić. Za pomoc i dobre rady wielkie dzięki
... ciszej jedziesz dalej zajedziesz....
Transalp XL600V "Babcia"....
Transalp XL600V "Babcia"....
- Daniel 87
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 874
- Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie wałka zdawczego
Luz powstaje w trakcie zużywania się wałka jak i wielowypustu w zębatce. Jeśli wymienisz zębatkę luz zmniejszy sie znacznie. Jest to przypadłość transalpa jak i Africa Twin. Nie ma co kombinować z podkładkami gdyż blokada zębatki zdawczej nie tylko blokuje ale i pozycjonuje zębatkę w jednej linii z zębatką biorczą. Zmień napęd po prostu i przed założeniem zębatki zdawczej posmaruj wałem pastą miedziową.
Dla przyjaciół Buli
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość