Zabezpieczenie wałka zdawczego

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Zabezpieczenie wałka zdawczego

Post autor: kamikazemario »

Czyściłem moto ostatnimi dniami, i ściągłem osłone zębatki zdawczej(była w środku usyfiona do granic możliwości). Moim oczom ukazał się taki widok:
Obrazek

Obrazek

Czy mi się wydaje, czy brakuje takiej blaszki przykręcanej do zębatki?? Nie ja zmieniałem napęd, więc nie mam pojęcia co się z tym stało i czy takie cuś tam wogóle było.. zastanawiam się czy mozna tak jeździć :niewiem:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
ramires
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 152
Rejestracja: 22.06.2008, 15:13
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: ramires »

http://africatwin.com.pl/showpost.php?p ... stcount=55

Tam masz zdjęcia co powinienes mieć.
PRO ADVenture - Przygotowanie motocykli do przygody
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: kamikazemario »

Nie pooglądam sobie, bo nie jestem zarejestrowany..
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: pałeł »

nie można wałek sobie zniszczysz :)
musi być tak blaszka przykręcona do zębatki wszytko w linku
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: kamikazemario »

Ok zarejestrowałem się i pooglądałem.. tylko że to wygląda inaczej niż u mnie, tzn ja w tym rowku mam jakiegoś segera. A w tym linku chyba nie ma nic oprócz tej blachy przy zębatce.. No i teraz nie wiem co robić.. ma ktoś zdjęcia samej tej blaszki?? :banghead:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: kamikazemario »

Jeśli to blaszka ma wycięcia na wieloklin to po co miałby być ten rowek?? Kurde w takim razie nierozumiem po co ona wogóle jest..
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
torak
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1417
Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Szczecin

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: torak »

Wycięcia/zęby w blaszce idą w miejsce gdzie u ciebie siedzi pierścień zabezpieczający. Jego obecność to raczej kowalstwo domowo/artystyczne.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: kamikazemario »

No więc, skoro mam te pierścienie.. Jakbym założył jeszcze tą blaszke to by mi całkowicie zniknął luz poosiowy, który powinien być z tego co wiem.. Ciekawe czy da się wogóle takie cuś kupić :ysz:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
simi81
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 22.06.2008, 21:18
Lokalizacja: białystok

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: simi81 »

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/cYJ ... directlink
Tak to powinno wyglądać, masz :lanie: bo:
1. Dopiero teraz czyścisz moto a nie na jesień
2. Gdzie Ty miałeś oczy jak kupowałeś trampka przecież zawsze czy to w AT, czy w TA przy zakupie sprawdza się wieloklin na wałku (a może tylko ja tak robię )
Musisz udać się do Pana Hądy i zakupić to zabezpieczenie, o luz się nie bój, a raczej o jego brak. Teraz to nie masz tam luzu tylko zębatka suwa się na boki jak chce, mam nadzieję że jak ją zdejmiesz to nie zobaczysz tam np.wżerów w obudowie silnika :pob:
Śruby w zębatkę wkręca się z klejem o średniej mocy.
Awatar użytkownika
torak
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1417
Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Szczecin

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: torak »

Nie rozumiem do czego zmierzasz. Przecież luz po osi wałka w niczym nie przeszkadza. Co innego luz obrotowy, wynikający ze zużycia zębów wałka. Na to żadna kombinacja nie pomoże.
Ktoś zgubił org. zabezpieczenie to wydumał takie cóś. :egh: Dobrze że ci zębatki nie przyspawał.
Po mojemu, kup org. i wywal wydumkę albo zostaw jak jest aż się nie rozleci.

Ps. Simi81, masz lewoskrętną zębatkę :grin: :grin: :grin:
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
LAPA_PD06
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 135
Rejestracja: 18.06.2008, 22:00
Lokalizacja: Przeworsk

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: LAPA_PD06 »

w orginalnym zabezpieczeniu zębatki też jest wielokiln ,wsuwasz na frez obracasz do pozycji pokrycia się otworów do przykręcenia do zębatki a co ciekawe między zębatkąa zabezpieczeniem są podkładki dystansowe :punk:
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
Awatar użytkownika
simi81
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 22.06.2008, 21:18
Lokalizacja: białystok

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: simi81 »

Ps. Simi81, masz lewoskrętną zębatkę :grin: :grin: :grin:
:haha:
To zębatka JT po 10 kkm :thumbsdown:
Na SumStarze po 11 kkm nie widać zużycia.
Nie mogłem załapać o co chodzi z tymi zębami jak wymontowałem zębatkę (bo mi napęd szeleścił). One nie są wygięte w lewo, tylko są podebrane z prawej. A JT miały by dobre... Teraz to już tylko SunStar.
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: kamikazemario »

Ja się boje tylko, co by mi się wałek nie wyrobił bo wtedy dopiero jajca będą.. W każdym razie wysłałem już zapytanie o to zabezpieczenie do hondy i do olekmotocykle. Ciekaw jestem ile sobie za to w Hondzie zażyczą :egh: Koledzy, a możecie mi wytłumaczyć jak to ma być z tym luzem poosiowym? Jak zamontuje tą oryginalną częśc to też jakiś luz zostanie? Teraz jak mam te pierścienie to luzu poosiowego jest tyle co widać na 1 zdjęciu, czyli ok 0,5 cm
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Awatar użytkownika
ramires
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 152
Rejestracja: 22.06.2008, 15:13
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: ramires »

simi81 pisze:
Ps. Simi81, masz lewoskrętną zębatkę :grin: :grin: :grin:
:haha:
To zębatka JT po 10 kkm :thumbsdown:
Na SumStarze po 11 kkm nie widać zużycia.
Nie mogłem załapać o co chodzi z tymi zębami jak wymontowałem zębatkę (bo mi napęd szeleścił). One nie są wygięte w lewo, tylko są podebrane z prawej. A JT miały by dobre... Teraz to już tylko SunStar.
Masz tanie zębatki ...
Zresztą - wymiana zdawczej wcześniej przedłuży życie łancuchowi, to ona jest odpowiedzialna za jego katowanie więc ... w moim przypadku niezależnie od stanu 7kkm i won z nią ... i zakładam nową zdawczą.
Gdzieś wyczytałem w jakichś serwisowych PDF od Hondy, że życie zębatek wygląda tak:
Łańcuch - założenie, że wytrzyma 18kkm
Zębatka tył - wytrzymać do końca powinna
Zębatka zdawcza - minimum jedna wymiana, więc na życie łańcucha minimum raz powinna być zmieniona.

Oczywiście jak możliwości finansowe pozwalają to częściej, wówczas łańcuch będziesz miał tak długo aż Ci się znudzi. :D
PRO ADVenture - Przygotowanie motocykli do przygody
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
Awatar użytkownika
simi81
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 123
Rejestracja: 22.06.2008, 21:18
Lokalizacja: białystok

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: simi81 »

Masz tanie zębatki ...
Nie bardzo rozumiem, słyszałem, że Ty Ramires masz tanie :haha:
A tak na poważnie to jest w zębatkach firmy JT podział na drogie i tanie?
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: mr bulwa »

kamikazemario pisze:Ciekaw jestem ile sobie za to w Hondzie zażyczą :egh: Koledzy, a możecie mi wytłumaczyć jak to ma być z tym luzem poosiowym?
Sprawdź jeszcze w Larssonie - ostatnio zamawiałem tam korek/zakrętkę w deklu od alternatora (ta większa centralna) no i w Hondzie u Budzyńskiego zaśpiewali 63 PLN, a w Larssonie... 15,60 PLN... dokładnie 4 razy taniej!!!
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Awatar użytkownika
kamikazemario
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 609
Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
Lokalizacja: Beskid Wyspowy

Re: Czy czegoś tu nie brakuje??

Post autor: kamikazemario »

No więc podaje dla obecnych i potomnych :tongue: Honda życzy sobie dokładnie 31,70. Dzięki za rade, spytam w larssonie :thumbsup:
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
dktomek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 18.02.2010, 17:58
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: krakow

Re: Zabezpieczenie wałka zdawczego

Post autor: dktomek »

ja zamowiłem w hondzie w krk to zabezpieczenie za 14.50 zł pozdro
siwy86
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 13.03.2011, 10:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Zabezpieczenie wałka zdawczego

Post autor: siwy86 »

Jestem właśnie na etapie wymiany napędu w mojej Babci, co opisze na forum później ale teraz potrzebuje rady. Problem jest z zębatką zdawczą ,ma ona delikatny luz względem walka zdawczego. Luz ginie gdy zębatka dojdzie do samego końca walka. Pomyślałem żeby dać podkładki dystansowe pomiędzy zębatkę a zabezpieczenie. Pytanie w związku z tym czy ktoś praktykował takie coś i czy można tak zrobić. Za pomoc i dobre rady wielkie dzięki :thanks:
... ciszej jedziesz dalej zajedziesz....
Transalp XL600V "Babcia"....
Awatar użytkownika
Daniel 87
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 874
Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie wałka zdawczego

Post autor: Daniel 87 »

Luz powstaje w trakcie zużywania się wałka jak i wielowypustu w zębatce. Jeśli wymienisz zębatkę luz zmniejszy sie znacznie. Jest to przypadłość transalpa jak i Africa Twin. Nie ma co kombinować z podkładkami gdyż blokada zębatki zdawczej nie tylko blokuje ale i pozycjonuje zębatkę w jednej linii z zębatką biorczą. Zmień napęd po prostu i przed założeniem zębatki zdawczej posmaruj wałem pastą miedziową.
Dla przyjaciół Buli

Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki

886 474 474 od 10-18 tej.


obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości