demontujemy boczną kapę silnika

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

demontujemy boczną kapę silnika

Post autor: NaczelnyFilozof »

Kapa? Jak sie zowie bok silnika?

Muszę dojść do sprzęgła na chwilę. Czy po demoncie kapy powinienem użyc nowej uszczelki? Można użyć starą? Może z czegoś wykroić?
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Awatar użytkownika
Driverd2
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1673
Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: demontujemy boczną kapę silnika

Post autor: Driverd2 »

Uszczelka kosztuje około 15zł a zdejmując dekiel może ci się stara uszkodzić więc kup a będziesz miał święty spokój.
Awatar użytkownika
tomasz
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 544
Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: demontujemy boczną kapę silnika

Post autor: tomasz »

NaczelnyFilozof pisze:Kapa? Jak sie zowie bok silnika?

Muszę dojść do sprzęgła na chwilę. Czy po demoncie kapy powinienem użyc nowej uszczelki? Można użyć starą? Może z czegoś wykroić?


Naczelny taki fachowiec pyta o takie sprawy? :wink: :grin: :tongue:
a poważnie to ja stosuję do tych spraw klinkieryt zakupiony na metry
w sklepie z częściami do ciężarówek
ma on grubość 0,8mm i super się wybija z niego wszelkie uszczelki
do tego wybijaczki do otworów i uszczelka jak z fabryki z 3,67 zyla :ok:
arkusz tego materiału o wymniarach bodajże 05X1 m kosztuje coś około 20zł
można też użyć brystolu parafinowanego też daje radę
pozdr
tomasz
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: demontujemy boczną kapę silnika

Post autor: Piszczałka »

Ja nie używam w tym miejscu uszczelki tylko masę uszczelniająca Wirtha, trzyma ładnie i nic nie cieknie
WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
Awatar użytkownika
tomasz
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 544
Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: demontujemy boczną kapę silnika

Post autor: tomasz »

Piszczałka pisze:Ja nie używam w tym miejscu uszczelki tylko masę uszczelniająca Wirtha, trzyma ładnie i nic nie cieknie
jeżeli nie ma uszkodzeń powierzchni przylegania to taki sposób jest najlepszy
kłopot zaczyna się jak gdzieś jest lekko krawędź ubita,zarysowana lub wgnieciona...
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
Awatar użytkownika
graphia
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 655
Rejestracja: 18.06.2008, 23:54
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: demontujemy boczną kapę silnika

Post autor: graphia »

Awatar użytkownika
tomasz
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 544
Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: demontujemy boczną kapę silnika

Post autor: tomasz »

Na pewno się nada ta z linku
ja dostałem od kolegi pracującego w serwisie VW taką orginalną masę
ale jest bezbarwna przez co jej nie widać
niebieską troszkę będzie widać ze szczelinki
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
Awatar użytkownika
NaczelnyFilozof
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 585
Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
Kontakt:

Re: demontujemy boczną kapę silnika

Post autor: NaczelnyFilozof »

W CZ kiedyś wycinałem uszczelki. Ale i tak sie pociło.

No i mam czarny silikon 300st. Misjke olejową w Suzuki tym lepiłem bo tam nie ma fabrycznie uszczelek. Może tym sprobowac? Edit: http://www.allegro.pl/item1082905601_si ... reinz.html

Nowej nie kupie uszczelki bo za daleko do sklepu.
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Awatar użytkownika
tomasz
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 544
Rejestracja: 23.07.2009, 16:21
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Re: demontujemy boczną kapę silnika

Post autor: tomasz »

NaczelnyFilozof pisze:W CZ kiedyś wycinałem uszczelki. Ale i tak sie pociło.

No i mam czarny silikon 300st. Misjke olejową w Suzuki tym lepiłem bo tam nie ma fabrycznie uszczelek. Może tym sprobowac? Edit: http://www.allegro.pl/item1082905601_si ... reinz.html

Nowej nie kupie uszczelki bo za daleko do sklepu.
Ale cena.... :thumbsdown:
tak naprawdę to poradzę wytnij uszczelkę ze zwykłego brystolu
i po obu stronach posmaruj silikonem przezroczystym
może być zwykły bo każdy wytrzymuje 150 - 200 stopni
i na to samo wyjdzie i napewno się nie będzie pocić
przecież tam nie ma temperatury nawet 100 stopni na pokrywie...
a jak wolisz to dla większej pewności tym czarnym do 300 stopni posmaruj i będzie trzymac :thumbsup:


dodam choć to pewnie wiesz że trzeba dobrze odtłuścić przed założeniem jakiejkolwiek masy
czy silikonu
Ostatnio zmieniony 28.06.2010, 20:45 przez tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
To możliwość spełnienia marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące.
— Paulo Coelho
Alchemik
miód jest dla mięczaków! prawdziwi twardziele żują pszczoły...
Awatar użytkownika
Piszczałka
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 328
Rejestracja: 04.08.2008, 23:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ryszki /koło Grójca

Re: demontujemy boczną kapę silnika

Post autor: Piszczałka »

WFM M06 S34 - 1964r
WFM M06 S01 - 1959r
Jawa 350 634
Transalp 87r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość