Transalp a wzrost.
Transalp a wzrost.
Witam wszystkich. Chciałbym zapytać Was drodzy ( szczęśliwi ) posiadacze transalpów czy dla osoby o wzroście 195 ten moto nie będzie za mały. Myślę tutaj o 650-tce. Dodam także że szukam pierwszego motoru w swojej " karierze" ponieważ całkiem niedawno zdobyłem, czy raczej zdałem na kat. A , a turystyczne-enduro zawsze budziły mój podziw. Z góry dziękuję za odpowiedź.
- stanik
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 16.04.2009, 23:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
podchodząc do tematu z różnych stron, uzyskasz różne odpowiedzi. Kwestia jak chcesz używać moto, jazda solo czy w duecie? Ja mam 186cm i jak dla mnie jest akurat. Z drugiej strony ma to być pierwsze moto. Czytałem ostatnio gdzieś test porównawczy gdzie napisali, że trampek to jeden z największych motocykli w swojej grupie. Także jakby ten był za mały, to trzebaby szukać coś w "litrach" a ja znó nie jestem zwolennikiem litra na początek
A mam kolegę o podobnym wzroście jak Ty i jeździ na GSR. I mówi, że jest całkiem spoko, więc to raczej kwestia samemu się przymierzyć i zobaczyc czy Ci to odpowiada.
Pozdrawiam
A mam kolegę o podobnym wzroście jak Ty i jeździ na GSR. I mówi, że jest całkiem spoko, więc to raczej kwestia samemu się przymierzyć i zobaczyc czy Ci to odpowiada.
Pozdrawiam
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 38
- Rejestracja: 18.03.2009, 11:01
- Lokalizacja: bydgoszcz/edynburg
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
spoko spoko ja mam 196cm wzrostu i smiga mi się spoko na 600-ce
podwyższyć możesz kierownice o dwa centy i będzie git
mi styka
jak ci za nisko obczajaj afrykę
podwyższyć możesz kierownice o dwa centy i będzie git
mi styka
jak ci za nisko obczajaj afrykę
- ryben
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 477
- Rejestracja: 19.10.2008, 17:17
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: wrocław
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
szacun ale Trampek bedzie dla Ciebie za mały - na początku wmówisz sobie że wszystko w porządku a z czasem będziesz sie czuł jak na mocnej hulajnodze; chodź zdania są podzielone niejaki Trojan mimo że jest wysoki to jest zadowolony mam 184 cm i jest w sam raz choć z pasażerką i bagażami wolałbym "litra"; do zabawy i na miacho trampek Ci styknie ale zapomnij o dalekich przelotach ... tzn pomysl że nie będzie komfortowo - Naczelny Filozof CeZetem był tam gdzie wzrok nie sięga więc wszystko się da - tylko czy warto ?? 650 - ka kosztuje kilkanascie tysięcy więc pomysl 3x zanim podejmiesz decyzjeoxygene5 pisze:Witam wszystkich. Chciałbym zapytać Was drodzy ( szczęśliwi ) posiadacze transalpów czy dla osoby o wzroście 195 ten moto nie będzie za mały. Myślę tutaj o 650-tce. Dodam także że szukam pierwszego motoru w swojej " karierze" ponieważ całkiem niedawno zdobyłem, czy raczej zdałem na kat. A , a turystyczne-enduro zawsze budziły mój podziw. Z góry dziękuję za odpowiedź.
czas ucieka ... wieczność czeka ...
- gerard
- łamacz szprych
- Posty: 695
- Rejestracja: 08.03.2009, 01:40
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skierniewice
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
bierz, zwłaszcza na początku dobrze jest nauczyć się panować nad maszyną (mówię o offie) , w terenie często bywają momenty, że nie sięga się dobrze ziemi, a na razie będziesz się pewnie często podpierał . . . no chyba że tylko po asfalcie zamierzasz jeździć.
Na hulajnodze? to co mają powiedzieć ci co jeżdżą na nakedach i ogólnie szosówkach. Moi znajomi, co nie mieli styczności z trampkiem jak podchodzą do niego to pierwsze co mówią, że to wielkie bydle jest . A z czasem, człowiek się przyzwyczaja i marudzi . . .
"Liter"- pewnie, że żwawiej się śmiga z pasażerem, zależy czego oczekujesz w jeździe. Ale nie koniecznie od razu będziesz mógł dużo więcej zapakować rzeczy ( z ładownością motory mają podobnie). A trampek spokojnie daje rade.
Na hulajnodze? to co mają powiedzieć ci co jeżdżą na nakedach i ogólnie szosówkach. Moi znajomi, co nie mieli styczności z trampkiem jak podchodzą do niego to pierwsze co mówią, że to wielkie bydle jest . A z czasem, człowiek się przyzwyczaja i marudzi . . .
"Liter"- pewnie, że żwawiej się śmiga z pasażerem, zależy czego oczekujesz w jeździe. Ale nie koniecznie od razu będziesz mógł dużo więcej zapakować rzeczy ( z ładownością motory mają podobnie). A trampek spokojnie daje rade.
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
Ja powiem tak.Jak masz w głowie dobrze poukładane to od razu możesz startować od xrv750.Przy takich warunkach królowa nie powinna Ci krzywdy zrobić.Trochę się dotrzecie i będziesz zadowolony a i nie będziesz wyglądał jak słoń na mrówce.Takie moje zdanie zważając, że jeżdżę w dwójkę plus bagaż, nie mam zapędów do taplania się w błocie posiadanym moto.
- Patrz tata Translapt przyjechoł
- besto wielko maszina !
- besto wielko maszina !
- stanik
- wiejski tuningowiec
- Posty: 93
- Rejestracja: 16.04.2009, 23:32
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
ja w ostatnią niedzielę zamieniłem się na chwilę swoim trampkiem z jego XRV750 i wrazenia sa takie:
Moto gabarytami ciut wieksze ale pozycja praktycznie taka sama. Kanapa w trampku wygodniejsza (przede wszystkim wieksza, takze dla pasazera i jest to zdanie i moje i kolegi który ma wlasnie to XRV jak i Varadero). Osiagi sa bardzo porownywalne. A kolega wrecz twierdzi ze jesli chodzi o elastycznosc i "odchodzenie" to Transalp zbiera sie delikatnie lepiej niz jego XRV.
Najwieksza wada XRV dla mnie jest to, ze bardzo trzyma cene i za kwote gdzie masz 4 letniego trampka masz duuuuuzo starsze XRV (a i przebieg duzo wiekszy).
Moim zdaniem Transalpa spokojnie mozesz brac pod uwage na swoje pierwsze moto. Moim zdaniem lepiej zaczac od czegos porecznego, na czym mozesz sie nauczyc panowania na motocyklu, niz kupic cos wielkiego i z racji malego doswiadczenia meczyc sie tym. A po sezonie przejezdzonym zawsze mozna wymienic. Ale oczywiscie nie ma co sie ograniczac do jednego modelu, bo tak to mozna szukac wlasciwego egzemplarza tygodniami. Takze na liste poszukiwan dodalbym i XRV i Transalpa.
A najlepiej to pojedz do salonu i sie przymierz do jakiejs sztuki Transalpa. CO prawda jest to 700-tka, ale gabarytami jakos specialnie sie nie rozni. A i w Twojej okolicy tez na pewno ktos jest i chetnie sie spotka. I wtedy namacalnie sprawdzisz bo tak to kazda sroczka swoj ogonek chwali
Pozdrawiam
Moto gabarytami ciut wieksze ale pozycja praktycznie taka sama. Kanapa w trampku wygodniejsza (przede wszystkim wieksza, takze dla pasazera i jest to zdanie i moje i kolegi który ma wlasnie to XRV jak i Varadero). Osiagi sa bardzo porownywalne. A kolega wrecz twierdzi ze jesli chodzi o elastycznosc i "odchodzenie" to Transalp zbiera sie delikatnie lepiej niz jego XRV.
Najwieksza wada XRV dla mnie jest to, ze bardzo trzyma cene i za kwote gdzie masz 4 letniego trampka masz duuuuuzo starsze XRV (a i przebieg duzo wiekszy).
Moim zdaniem Transalpa spokojnie mozesz brac pod uwage na swoje pierwsze moto. Moim zdaniem lepiej zaczac od czegos porecznego, na czym mozesz sie nauczyc panowania na motocyklu, niz kupic cos wielkiego i z racji malego doswiadczenia meczyc sie tym. A po sezonie przejezdzonym zawsze mozna wymienic. Ale oczywiscie nie ma co sie ograniczac do jednego modelu, bo tak to mozna szukac wlasciwego egzemplarza tygodniami. Takze na liste poszukiwan dodalbym i XRV i Transalpa.
A najlepiej to pojedz do salonu i sie przymierz do jakiejs sztuki Transalpa. CO prawda jest to 700-tka, ale gabarytami jakos specialnie sie nie rozni. A i w Twojej okolicy tez na pewno ktos jest i chetnie sie spotka. I wtedy namacalnie sprawdzisz bo tak to kazda sroczka swoj ogonek chwali
Pozdrawiam
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
Pozycja na 600 i 700 to zupełnie inna bajka.. ja przymierzając się do 700, 5 sekund po zejściu ze swojej 600 czułem się jak na nakedzie
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
Ostatnio miałem okazję przymierzyc się do 650 jak i 600 , powiem tak; jeżeli mierzysz powyżej 190cm ( ja mam 191) a przy tym jeszce masz nieproporcjonalnie dłuższe nogi od tułowia to 650 będzie za ciasna , poprostu to podcięcie w boczku jest za płytkie i będzie uwierać w kolano, oprócz tego , wyprofilowane siedzenie nie pozwoli na odsunięcie się do tyłu.W 600 usadowisz się bezproblemowo i nie poczujesz dyskomfortu.
Ktoś tu pisał , że przesiadł się z 600 na 650 i pozycja za kierą jest dużo lepsza i pewniejsza, być może ( biorac pod uwagę owe wyprofilowanie siedzenia) ale moim zdaniem dotyczy to tylko kierowców o wzroście maksymalnie do 185cm i takich którzy mają krótsze nogi.
Ktoś tu pisał , że przesiadł się z 600 na 650 i pozycja za kierą jest dużo lepsza i pewniejsza, być może ( biorac pod uwagę owe wyprofilowanie siedzenia) ale moim zdaniem dotyczy to tylko kierowców o wzroście maksymalnie do 185cm i takich którzy mają krótsze nogi.
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
krótko:
- 191cm
- trampek to mój pierwszy motocykl
- złego słowa nie powiem o wygodzie
- albo mi się wydaje albo pozwala na "szybką" naukę
gdybym wybierał jeszcze raz wybór byłby taki sam
- 191cm
- trampek to mój pierwszy motocykl
- złego słowa nie powiem o wygodzie
- albo mi się wydaje albo pozwala na "szybką" naukę
gdybym wybierał jeszcze raz wybór byłby taki sam
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
a ja mam nie całe 170 cm i też pierwsze moto, na początku przerażenie wagą moto, ale po pierwszym tysiącu juz jest lepiej ida sie stać na światłach
"Ostatni Japończyk"
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 847
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
Jeśli szukasz motoru wysokiego a w sam raz na pierwszy sprzęt to rozważ jeszcze xtz 660. Legendarna tenere jest wyższa od transalpa a za to trochę lżejsza ( no przynajmniej starsze modele). Dużą zaletą yamahy jest też niewygórowana cena- za ok. 7 tyś. zł. można kupić w bardzo dobrym stanie moto z lat- 95-98. Co prawda kultura pracy singla daleka jest od tej z V2 ale skoro masz się na tym uczyć i jest to motor na sezon, dwa to nie ma się co przejmować. Nowsze tenery są chłodzone cieczą więc pozwalają na długie wyprawy i jazdę po lesie bez ryzyka przegrzania a do specyfiki dużego singla można się przyzwyczaić. Trwałość tenery i ceny części są na poziomie "trampkowskim" więc tu też problemów nie ma się co obawiać. A co do AT- bardzo fajny motor, ale na pierwszy jest trochę za ciężki. I trudno znaleźć motor zadbany za niewygórowaną cenę... Pozdrawiam, udanego szukania!
-
- swobodny rider
- Posty: 3276
- Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: KRAKóW
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
Jestem bardzo zadowolony z TA .ryben pisze:szacun ale Trampek bedzie dla Ciebie za mały - na początku wmówisz sobie że wszystko w porządku a z czasem będziesz sie czuł jak na mocnej hulajnodze; chodź zdania są podzielone niejaki Trojan mimo że jest wysoki to jest zadowolony mam 184 cm i jest w sam raz choć z pasażerką i bagażami wolałbym "litra"; do zabawy i na miacho trampek Ci styknie ale zapomnij o dalekich przelotach ... tzn pomysl że nie będzie komfortowo - Naczelny Filozof CeZetem był tam gdzie wzrok nie sięga więc wszystko się da - tylko czy warto ?? 650 - ka kosztuje kilkanascie tysięcy więc pomysl 3x zanim podejmiesz decyzjeoxygene5 pisze:Witam wszystkich. Chciałbym zapytać Was drodzy ( szczęśliwi ) posiadacze transalpów czy dla osoby o wzroście 195 ten moto nie będzie za mały. Myślę tutaj o 650-tce. Dodam także że szukam pierwszego motoru w swojej " karierze" ponieważ całkiem niedawno zdobyłem, czy raczej zdałem na kat. A , a turystyczne-enduro zawsze budziły mój podziw. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Mam 188 cm i jest dla mnie OK .
Właśnie wróciłem z Krymu i pukneło około 5000 km
Dupe mam całą i nic nie boli.
Na dodatek jechałem z żona z pełnym załadunkiem i naprawde TA dał spokojnie rade !!!
Jazda była 80 - 120 km\h i to wystarczy żeby sie jeszcze bezpiecznie porozglądać
- Lungo1
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 313
- Rejestracja: 15.06.2008, 21:24
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
pierwszy TA miną dwa latka i kupsz AT ale nie spiesz się ...... powoli sam zrozumiesz.
mam bardzo dobre wspomnienia z trampka i dopiero poznaję afri ale to Ty podejmujesz decyzję popwodzenia/ a 188/, AT zmieniona kanapa, podwyższona kiera , zciśnięty tylny amorek i jest .
mam bardzo dobre wspomnienia z trampka i dopiero poznaję afri ale to Ty podejmujesz decyzję popwodzenia/ a 188/, AT zmieniona kanapa, podwyższona kiera , zciśnięty tylny amorek i jest .
-
- swobodny rider
- Posty: 3276
- Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: KRAKóW
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
Racja wymienie ale na nową Afri jak bedzie a jak nie to wchodze w GS-a i tyle ........Lungo1 pisze:pierwszy TA miną dwa latka i kupsz AT ale nie spiesz się ...... powoli sam zrozumiesz.
mam bardzo dobre wspomnienia z trampka i dopiero poznaję afri ale to Ty podejmujesz decyzję popwodzenia/ a 188/, AT zmieniona kanapa, podwyższona kiera , zciśnięty tylny amorek i jest .
Ale póki co TA daje rade jak na moje śmiganie i na razie nie potrzebuje nic innego
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
na pierwszy motor zdecydowanie TA i to raczej 600, podwyższenie siedzenia 250 zeta, podwyższenie kiery - 100 zet
(ja 188 cm, teraz AT, poprzednio TA )
(ja 188 cm, teraz AT, poprzednio TA )
AT RD 07a
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
ja mam 193cm wzrostu i solo jest mi na 600-tce b. wygodnie, owszem na afri wygodniej, jednakże pod warunkiem że nie jedziemy w teren- wtedy jednak królowa jest zdecydowanie mniej poręczna. Dodam tylko że ze mnie kompletny nowicjusz, ale mam dobrego kumpla z którym jeżdżę, i czasem mam okazję zasiąść za sterami AT- na czarnym super, na hałdach wolę jednak trampka. Na 650-tce nie siedziałem, ale chyba nie chcę- nie podoba mi się.
xl600v
-
- romeciarz
- Posty: 24
- Rejestracja: 22.06.2008, 22:00
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
Żaden problem - ja mam 197 i jeżdżę z żoną. Mieścimy sie spokojnie. Jedyne co bym ulepszył to kanapa. Jest zbyt niska z przodu i mam tendencję do zsuwania sie w przód a od tego dupsko boli a właściwie to szczypie po pewnym czasie. Doszedłem do tego nie od razu i sporo kombinowałem co jest włąsciwie z tą kanapą. Kierownica jest na wysokosci do przyjecia. Podwyższyc można niewielkim kosztem tylko może byc kłopot z wadzeniem o owiewki. Jako pierwsze moto kupiłem TA po 20 latach postu i absolutnie nie żałuję. Moto łatwe do opanowania, nie wyrywa rak, łagodne i przewidywalne ale jak trzeba to potrafi ponieść. Na szosie jeżdże tak 100-110 i starczy. W terenie jak ma opony kostkowe to jedziesz jak po sznurku, na oponach szosowych lub podobnych w teren nie wyjezdzam bo nie lubie go podnosic a cięeeeezki jest. Na AT jeszcze nie jechałem.......
- Paczo3
- miejski lanser
- Posty: 402
- Rejestracja: 25.09.2008, 13:49
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Potok
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
dasz rade !
Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać !
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Transalp a wzrost ( 195 cm )
lc8 990 r będzie idealne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości