Wyciek płynu chłodzącego
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Silikon to używać można w Żuku. Jaka masz pewność, że nic z silikonu nie dostanie się do środka? A może szkód narobić wyczyscic, dać podkładkę miedziana, wyczyścić uklad, zalać płynem. Przy okazji sprawdź czy dobrze działa Ci korek od chłodnicy
Tapnięte
Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 13.12.2016, 20:25
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: bydgoszcz
Re: Wyciek płynu chłodzącego
jak sprawdzic czy korek dziala?
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Pisałem już o tym na forum, ale napiszę jeszcze raz;)
Po wyczyszczeniu i usunięciu przecieku nalewasz do pełna do chłodnic płynu, powoli, żeby się zdążyły odpowietrzyć- do pełna pod sam korek.
Następnie wlewasz płyn do zbiorniczka wyrównawczego, gdzieś pomiędzy min a max, robisz sobie kreskę, żebyś wiedział ile dokładnie go było.
Odpalasz moto, czekasz aż się zagrzeje i włączy wiatrak na chłodnicy. W tym momencie w zbiorniczku powinno przybyć płynu- robisz druga kreskę.
Potem gasisz moto, czekasz aż ostygnie. Po jakimś czasie płynu powinno znowu ubyć ze zbiorniczka. Jeżeli zauważysz takie różnice w ilości płynu to znaczy, że korek działa.
Jeżeli nie, warto go wymienić- on działa na zasadzie podciśnień i tak się też otwiera/zamyka, pozwalając na swobodną podróż płynu po układzie.
Po wyczyszczeniu i usunięciu przecieku nalewasz do pełna do chłodnic płynu, powoli, żeby się zdążyły odpowietrzyć- do pełna pod sam korek.
Następnie wlewasz płyn do zbiorniczka wyrównawczego, gdzieś pomiędzy min a max, robisz sobie kreskę, żebyś wiedział ile dokładnie go było.
Odpalasz moto, czekasz aż się zagrzeje i włączy wiatrak na chłodnicy. W tym momencie w zbiorniczku powinno przybyć płynu- robisz druga kreskę.
Potem gasisz moto, czekasz aż ostygnie. Po jakimś czasie płynu powinno znowu ubyć ze zbiorniczka. Jeżeli zauważysz takie różnice w ilości płynu to znaczy, że korek działa.
Jeżeli nie, warto go wymienić- on działa na zasadzie podciśnień i tak się też otwiera/zamyka, pozwalając na swobodną podróż płynu po układzie.
XJ600N 94'->TA600V 96'
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 13.12.2016, 20:25
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: bydgoszcz
Re: Wyciek płynu chłodzącego
a co jezeli termostat bedzie niesprawny? wtedy wyrzucimy dobry korek a wody w zbiornczku nadal nie bedzie ubywało i przybywalo:)
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Termostat (chodziło mi o termowlacznik -) zapina wentylator i nie ma on żadnego wpływu na przepływ płynu w układzie
To część układu elektrycznego.
To część układu elektrycznego.
Ostatnio zmieniony 20.04.2017, 21:15 przez Adam_M, łącznie zmieniany 1 raz.
XJ600N 94'->TA600V 96'
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 189
- Rejestracja: 03.06.2010, 02:09
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wyciek płynu chłodzącego
No jednak co jak co ale termostat ma...Adam_M pisze:Termostat zapina wentylator i nie ma on żadnego wpływu na przepływ płynu w układzie
To część układu elektrycznego.
pozdrawiam,
Arturo
Arturo
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Nie mylmy termostatu z termowłącznikiem wentylatora
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Racja, pomyliłem termostat z termowłącznikiem. Tak jak koledzy piszą, termowlacznik zapina wentylator a termostat przepina z krotkiego obiegu na dlugi.whiter pisze:Nie mylmy termostatu z termowłącznikiem wentylatora
Więc warto go sprawdzić czy się nie wiesza
Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
- ReMiX
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 37
- Rejestracja: 29.01.2019, 20:49
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław/DLK
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Trochę odświerzę temat
dziś w przygotowaniu do wymiany oleju zdjąłem osłonę i zobaczyłem co się tam kryje
Po primo mam gdzies wyciek oleju ale nie jestem w stanie jeszcze zlokalizować miejsca :/ (zobaczę jak dużo ubywa i w tedy będę się zastanawiał co z tym zrobić).
Ale przy okazji zobaczyłem jakieś niebieskie kropelki na obudowie skrzyni? (tej od strony biegów) i tutaj zwęszyłem skąd ucieka ów płyn otóż z tego słynnego łącznika cylindrów
https://www.bike-parts-honda.com/honda- ... 00/1/12333 wychodzi na to że to to numer 8 dwa oringi 21.5x2
i teraz pytanie gdzie takie dostać we wrocku, oraz jak się do tego zabrać (wiem że da się wsuwać rurke w lewy gar pozniej w prawy ) pytanie brzmi czy idzie to jakoś lekko czy trzeba się z tym męczyć , oraz jak się dobrać do spuszczenia płynu ? jest jakiś szybki sposób na to żeby to to zrobić?
i najlepsze ile tego płynu kupić ?
Dobra oringi chyba znalazłem... https://zut-uszczelnienia.pl/o-ringi/89 ... br-70.html potwierdzi ktoś ze to te i beda ok ?
To jak się do tego dobrać?
dziś w przygotowaniu do wymiany oleju zdjąłem osłonę i zobaczyłem co się tam kryje
Po primo mam gdzies wyciek oleju ale nie jestem w stanie jeszcze zlokalizować miejsca :/ (zobaczę jak dużo ubywa i w tedy będę się zastanawiał co z tym zrobić).
Ale przy okazji zobaczyłem jakieś niebieskie kropelki na obudowie skrzyni? (tej od strony biegów) i tutaj zwęszyłem skąd ucieka ów płyn otóż z tego słynnego łącznika cylindrów
https://www.bike-parts-honda.com/honda- ... 00/1/12333 wychodzi na to że to to numer 8 dwa oringi 21.5x2
i teraz pytanie gdzie takie dostać we wrocku, oraz jak się do tego zabrać (wiem że da się wsuwać rurke w lewy gar pozniej w prawy ) pytanie brzmi czy idzie to jakoś lekko czy trzeba się z tym męczyć , oraz jak się dobrać do spuszczenia płynu ? jest jakiś szybki sposób na to żeby to to zrobić?
i najlepsze ile tego płynu kupić ?
Dobra oringi chyba znalazłem... https://zut-uszczelnienia.pl/o-ringi/89 ... br-70.html potwierdzi ktoś ze to te i beda ok ?
To jak się do tego dobrać?
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Masz serwisówkę ? Jak nie to Ci podeślę. Nie wiem czy jest jeszcze dostępna na forum. Poszukaj na forum - było o tym już pisane w tym dziale... Przesuwasz rurkę i wymieniasz oring raz z jednej a raz z drugiej strony demontując zawleczki -w skrócieReMiX pisze:Trochę odświerzę temat
dziś w przygotowaniu do wymiany oleju zdjąłem osłonę i zobaczyłem co się tam kryje
Po primo mam gdzies wyciek oleju ale nie jestem w stanie jeszcze zlokalizować miejsca :/ (zobaczę jak dużo ubywa i w tedy będę się zastanawiał co z tym zrobić).
Ale przy okazji zobaczyłem jakieś niebieskie kropelki na obudowie skrzyni? (tej od strony biegów) i tutaj zwęszyłem skąd ucieka ów płyn otóż z tego słynnego łącznika cylindrów
https://www.bike-parts-honda.com/honda- ... 00/1/12333 wychodzi na to że to to numer 8 dwa oringi 21.5x2
i teraz pytanie gdzie takie dostać we wrocku, oraz jak się do tego zabrać (wiem że da się wsuwać rurke w lewy gar pozniej w prawy ) pytanie brzmi czy idzie to jakoś lekko czy trzeba się z tym męczyć , oraz jak się dobrać do spuszczenia płynu ? jest jakiś szybki sposób na to żeby to to zrobić?
i najlepsze ile tego płynu kupić ?
Dobra oringi chyba znalazłem... https://zut-uszczelnienia.pl/o-ringi/89 ... br-70.html potwierdzi ktoś ze to te i beda ok ?
To jak się do tego dobrać?
https://we.tl/t-laGw2xHhGP
Powodzenia
PS. Tani płyn mogę ci kupić w harcie
Coolant capacity Approx. 2.0 litres
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Kup 22x2. Pasuje. Ja zakładałem. Kosztuje 1/3 co oryginał i najważniejsze, dostaniesz e każdym sklepie z łożyskami.
- ReMiX
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 37
- Rejestracja: 29.01.2019, 20:49
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wrocław/DLK
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Dzięki panowie będę musiał do tego przysiąść (poczynawszy od edukacji odnośnie spuszczania płynu ) Solid mam nadzieje że uda się jakoś spotkać to i może płyn się uda załatwić.
Ja właśnie wróciłem z garage... Wymiana oleju + Walka z przewodami (grzane manety i przygotowanie do oświetlenia dodatkowego) wszystko na przekaźniku po pozycyjnych tak żeby przypadkiem nie zapomnieć wyłączyć
Ja właśnie wróciłem z garage... Wymiana oleju + Walka z przewodami (grzane manety i przygotowanie do oświetlenia dodatkowego) wszystko na przekaźniku po pozycyjnych tak żeby przypadkiem nie zapomnieć wyłączyć
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1526
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Wąż przy pompie.ReMiX pisze:oraz jak się dobrać do spuszczenia płynu ?
Reszta manewrów, to kwestia zdolności manualnych i cierpliwości. Gdy wysuniesz króciec z cylindra, dobrze byłoby lekko przetrzeć wewnętrzną powierzchnię wejścia do cylindra drobnym papierem z nalotu/utlenienia.
Jeśli uznasz za stosowne, zadzwoń: sześć zero trzy pięć pięć osioł zero dwa jeden.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Wąż?? Przecież jest korek spustu płynu w pompie !?Sylwek pisze:Wąż przy pompie.ReMiX pisze:oraz jak się dobrać do spuszczenia płynu ?
Reszta manewrów, to kwestia zdolności manualnych i cierpliwości. Gdy wysuniesz króciec z cylindra, dobrze byłoby lekko przetrzeć wewnętrzną powierzchnię wejścia do cylindra drobnym papierem z nalotu/utlenienia.
Jeśli uznasz za stosowne, zadzwoń: sześć zero trzy pięć pięć osioł zero dwa jeden.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1526
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Jest; skrót myślowy; odkręcając to i to wypuścisz więcej. Tylko w tym, konkretnym przypadku, nie o to dokładnie chodzi, a o zejście poniżej poziomu cylindrów.
Dlatego preferuję telefon. Falco , i nie tylko, coś o tym wie .
Dlatego preferuję telefon. Falco , i nie tylko, coś o tym wie .
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Witam
A może ktoś wie gdzie w Łodzi można kupić takie oringi?
Znalazłem ale w rozmiarze 22x2
cena 0,50PLN
miejsce: http://www.uszczelka-lodz.pl/kontakt.ph ... 23c040d345
A może ktoś wie gdzie w Łodzi można kupić takie oringi?
Znalazłem ale w rozmiarze 22x2
cena 0,50PLN
miejsce: http://www.uszczelka-lodz.pl/kontakt.ph ... 23c040d345
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Cześć.
Przymierzam się dziś do wymiany oringów na króćcu między cylindrami. Wszystko powyżej jest opisane i wiem jak to zrobić, ale moje pytanie jest takie:
Czy ktoś ma wiedze ile trzeba zlać płynu chłodniczego, żeby zejść do poziomu tego króćca? Nie chce spuszczać całości, bo mam miesiąc temu zalany nowy płyn.
A dla zainteresowanym link do filmiku jak to zrobić https://www.youtube.com/watch?v=VfJnUtUu_i0 znalezione wczoraj :) możę się przydać.
Pozdrawiam.
Przymierzam się dziś do wymiany oringów na króćcu między cylindrami. Wszystko powyżej jest opisane i wiem jak to zrobić, ale moje pytanie jest takie:
Czy ktoś ma wiedze ile trzeba zlać płynu chłodniczego, żeby zejść do poziomu tego króćca? Nie chce spuszczać całości, bo mam miesiąc temu zalany nowy płyn.
A dla zainteresowanym link do filmiku jak to zrobić https://www.youtube.com/watch?v=VfJnUtUu_i0 znalezione wczoraj :) możę się przydać.
Pozdrawiam.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Zlej całość do czystej butelki i nie cuduj. Później wlej np przez filtr papierowy do kawy żeby syfu nie było. Daj filtr na lejek i tyle.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Re: Wyciek płynu chłodzącego
OK. Tak zrobię.
Dzięki.
Dzięki.
Re: Wyciek płynu chłodzącego
Tak informacyjnie mam ten sam problem, uszczelki po 1,5 kupiłem. Jakby ktoś potrzebował.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość