Skoro z układem chłodzenia (jak by się mogło wydawać) wszystko ok, to może innym tropem - tak sobie myślę, że ten "gorąc" może wydobywać się z nadmiernie rozgrzewających się kolektorów wydechowych przy złym składzie mieszanki paliwowo - powietrznej. Jak się nie mylę przy zbyt bogatej mieszance (za duża dawka paliwa) nadmiar dopalany jest w kolektorach, które w takiej sytuacji potrafią rozgrzewać się do czerwoności. Może do czerwoności się nie rozgrzewają ale nadmierne nagrzanie przy dwóch kolektorach w Trampku może dawać efekt/wrażenie nadmiernej temperatury.grzyb_grzyb pisze:...jak przy temperaturze powietrza 21 stopni po przejechaniu jakiś 20km na światłach chce mi zgrilgować nogę to nie jest super.
Mocno rozgrzany silnik
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: Mocno rozgrzany silnik
xl650v, drz 400
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 423
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Mocno rozgrzany silnik
Wykręcić świece i sprawdzić. Kolor świecy prawdę powie.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 16.07.2017, 08:26
- Mój motocykl: XL650V
Re: Mocno rozgrzany silnik
OK. Jestem świeżo po zdemontowaniu termostatu. Generalnie kamień i rdza… i dziury Jestem ciekaw co jest w chłodnicach… I w kanałach silnika… Tzn w tej po naprawie pewno czysto bo ją płukali i czyścili. Pompa wody wygląda jak nowa. Płyn wlany jakiś tydzień czy dwa temu (żółty) szedł w kolorze soku jabłkowego. Nic, szukam ładnej obudowy termostatu, składam, płukanie i zobaczymy. Może ten syf to przyczyna. Termostat ugotowany. Otwiera się, więc był ok.
- ryszard
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 25.05.2015, 07:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Tczew
Re: Mocno rozgrzany silnik
Ktoś chyba miodem chłodził ten silnik
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 16.07.2017, 08:26
- Mój motocykl: XL650V
Re: Mocno rozgrzany silnik
To małe podsumowanie. Dotarła obudowa, termostat i czujnik kupione z transalp.riderparts. Termostat Honda 19300-KE8-000 - zamiennik amerykańskiej firmy Gates.
Układ przepłukany najpierw z węża (oddzielnie chłodnice + blok) potem płukanka Liqui moly 30 min, woda destylowana 10 min (2 x). Z płukanki nie było syfu, w zasadzie lekko ciemniejszy płyn zszedł. potem woda pierwszy raz lekko zolta drugi czysta. Zalane płynem żółtym motul.
Po pierwszej jeździe jedno co się rzuca w oczy to wskazówka trzyma się bliżej środka, poprzednio była blisko pierwszej kreski. Na postoju (przy płukance) temperatura rośnie liniowo (na wskaźniku) aż do załączenia się wiatraka – po 20 min. (poprzednio po przegazowaniach wskazówka robiła duży skok z pierwszej kreski na połowę a po kolejnym opadała). Różnica może być spowodowane raz innym czujnikiem, dwa tym że poprzedni był zakamieniony, trzy tym że zakamieniona obudowa miała mniejszy przepływ (lub wszystkie po trochu)
Co ciekawe termostat Gates a ma sporo mniejszą średnicę niż org. hondy. (jakieś 5mm)
Co do odczuć jakie spowodowały całe zamieszanie wstrzymam się jeszcze z oceną do jazdy w wyższej temperaturze.
Na pewno jestem spokojniejszy bo wiem że układ jest drożny, obudowa nie skorodowana, termostat i czujnik nowe.
Edit: trasa 250 km w 30 stopniach, wczoraj i dziś normalne temp ok 14 i 20. Wszystko wróciło do normy. Wciągnął jeszcze trochę płynu ze zbiorniczka czyli się pewno odpowietrzyć. Wskazówka trochę ponad 1 kreskę, nie grzeje już tyłka. Czyli czasem warto zajrzeć jak się wydaje że coś jest nie tak.
Układ przepłukany najpierw z węża (oddzielnie chłodnice + blok) potem płukanka Liqui moly 30 min, woda destylowana 10 min (2 x). Z płukanki nie było syfu, w zasadzie lekko ciemniejszy płyn zszedł. potem woda pierwszy raz lekko zolta drugi czysta. Zalane płynem żółtym motul.
Po pierwszej jeździe jedno co się rzuca w oczy to wskazówka trzyma się bliżej środka, poprzednio była blisko pierwszej kreski. Na postoju (przy płukance) temperatura rośnie liniowo (na wskaźniku) aż do załączenia się wiatraka – po 20 min. (poprzednio po przegazowaniach wskazówka robiła duży skok z pierwszej kreski na połowę a po kolejnym opadała). Różnica może być spowodowane raz innym czujnikiem, dwa tym że poprzedni był zakamieniony, trzy tym że zakamieniona obudowa miała mniejszy przepływ (lub wszystkie po trochu)
Co ciekawe termostat Gates a ma sporo mniejszą średnicę niż org. hondy. (jakieś 5mm)
Co do odczuć jakie spowodowały całe zamieszanie wstrzymam się jeszcze z oceną do jazdy w wyższej temperaturze.
Na pewno jestem spokojniejszy bo wiem że układ jest drożny, obudowa nie skorodowana, termostat i czujnik nowe.
Edit: trasa 250 km w 30 stopniach, wczoraj i dziś normalne temp ok 14 i 20. Wszystko wróciło do normy. Wciągnął jeszcze trochę płynu ze zbiorniczka czyli się pewno odpowietrzyć. Wskazówka trochę ponad 1 kreskę, nie grzeje już tyłka. Czyli czasem warto zajrzeć jak się wydaje że coś jest nie tak.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 16.07.2017, 08:26
- Mój motocykl: XL650V
Re: Mocno rozgrzany silnik
Polecam zrobić jeszcze jedną rzecz wszystkim którzy uważają że wskazówka leżąca na pierwszej kresce to norma. Po zgaszeniu silnika (musi być nagrzany), na włączonym zapłonie dotknąć wtyczkę na czujniku temperatury i delikatnie poruszać, przycisnąć, lekko skręcić. U mnie wskazówka odrazu szła w górę. Okazało się że styki są zaśniedziałe. Niby działało, ale jednak od wibracji często wskaźnik opadał. Po oczyszczeniu pokazuje normalnie. eLo
- rafeusz
- Czytacz
- Posty: 4
- Rejestracja: 08.09.2019, 19:41
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Mocno rozgrzany silnik
Czy mogę się podpiąć do tematu?
Nie poznałem jeszcze dobrze mojego Trampka, ale w porównaniu do V-Stroma (moje poprzednie moto), Trampi grzeje się bardzo.
Podczas normalnej jazdy w temp. otoczenia 20-25 silnik ma w granicach 85-90 st.C. Ale wystarczy, że zatrzymam się na 1 min, np by otworzyć bramę; temp silnika dochodzi do 102-103 st. i włącza się wentylator. Czy to jest normalne zjawisko?
W V-Stromie wentylator włączał się naprawdę sporadycznie.
Ps. Płyn chłodniczy wymieniałem w kwietniu.
Nie poznałem jeszcze dobrze mojego Trampka, ale w porównaniu do V-Stroma (moje poprzednie moto), Trampi grzeje się bardzo.
Podczas normalnej jazdy w temp. otoczenia 20-25 silnik ma w granicach 85-90 st.C. Ale wystarczy, że zatrzymam się na 1 min, np by otworzyć bramę; temp silnika dochodzi do 102-103 st. i włącza się wentylator. Czy to jest normalne zjawisko?
W V-Stromie wentylator włączał się naprawdę sporadycznie.
Ps. Płyn chłodniczy wymieniałem w kwietniu.
Re: Mocno rozgrzany silnik
Nie jest to normalne zjawisko, u mnie musi pochodzic ponad 5 min, i temp silnika podczas jazdy duzo mniejsza.
Może trzeba chłodnice wyczyścić
Ps polecam bramę na pilota i zabudowanie pilota w kokpicie
Wysłane Transalpa
Może trzeba chłodnice wyczyścić
Ps polecam bramę na pilota i zabudowanie pilota w kokpicie
Wysłane Transalpa
-
- miejski lanser
- Posty: 335
- Rejestracja: 25.04.2016, 20:38
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Medyka
Re: Mocno rozgrzany silnik
Z tego co mi wiadomo to w 700- tkach jest to normalne zjawisko.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2517
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Mocno rozgrzany silnik
Rafeusz, wszystko w normie.
Jacek coś od czasu do czasu pier....e nie znając konkretnego modelu trampka
Jacek coś od czasu do czasu pier....e nie znając konkretnego modelu trampka
Dominator.
Re: Mocno rozgrzany silnik
A to 700? Bo myslalem ze ciagle o 650 mowa... No to sie nie znam,nie mam , nie wiem
Wysłane Transalpa
Wysłane Transalpa
- rafeusz
- Czytacz
- Posty: 4
- Rejestracja: 08.09.2019, 19:41
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Mocno rozgrzany silnik
Dzięki Panowie
Uspokoiliście mnie w tej kwestii.
Jacek polecasz bramę na pilota, ale przydałby się jeszcze pilot do zmiany świateł :)
Uspokoiliście mnie w tej kwestii.
Jacek polecasz bramę na pilota, ale przydałby się jeszcze pilot do zmiany świateł :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 16.07.2017, 08:26
- Mój motocykl: XL650V
Re: Mocno rozgrzany silnik
EDIT :_)grzyb_grzyb pisze:Polecam zrobić jeszcze jedną rzecz wszystkim którzy uważają że wskazówka leżąca na pierwszej kresce to norma. Po zgaszeniu silnika (musi być nagrzany), na włączonym zapłonie dotknąć wtyczkę na czujniku temperatury i delikatnie poruszać, przycisnąć, lekko skręcić. U mnie wskazówka odrazu szła w górę. Okazało się że styki są zaśniedziałe. Niby działało, ale jednak od wibracji często wskaźnik opadał. Po oczyszczeniu pokazuje normalnie. eLo
Po wyczyszczeniu wtyczki nic się nie zmieniło. Dziś znalazłem rozwiązanie. Słaba masa. Biorąc przewód dotknąłem obudowy termostatu a drugim końcem do śruby na silniku (oczywiście po jeździe, kiedy był rozgrzany). Wskazówka ładnie poszła na swoje miejsce (1/3 skali). Nie miałem ochoty rozbierać plastików i sprawdzać czy śruby nie są zardzewiałe itp. więc pociągnąłem kabelek od jednej śrubki pod bakiem do obudowy termostatu (ma jedną wolną dziurę). I tym sposobem mój transalp pokazuje na wskaźniku coś więcej niż 1 kreskę
Polecam sprawdzić jak komuś wydaje się że coś nie halo ze wskaźnikiem. Nie twierdzę oczywiście że wszyscy co mają niskie wskazania mają ten problem Ale może komuś się przyda.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość