czy komus sie spalił moduł w modelu xl 650 ???

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Miłosz
Czytacz
Czytacz
Posty: 1
Rejestracja: 28.06.2008, 16:18

czy komus sie spalił moduł w modelu xl 650 ???

Post autor: Miłosz »

chce kupic transalpa powyzej 2004 roku,ale mialem przykre doświadczenia z modułami zaplonu w modelu z 91 roku,czy ta wade wyelyminowano w pozniejszych latach bo slyszalem ze w tych modelach do 2000 roku potrafił tez siadać.
Awatar użytkownika
sewer
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 181
Rejestracja: 16.06.2008, 19:16
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Siedlce

Re: czy komus sie spalił moduł w modelu xl 650 ???

Post autor: sewer »

Miłosz pisze:chce kupic transalpa powyzej 2004 roku,ale mialem przykre doświadczenia z modułami zaplonu w modelu z 91 roku,czy ta wade wyelyminowano w pozniejszych latach bo slyszalem ze w tych modelach do 2000 roku potrafił tez siadać.
każde urządzenie moze sie spierdzielic ale nie słyszałem o przypadku spalenia modułu w pd10 chyba że ktos ingerował i bawił sie w domorosłego elektryka a nawet jak by co to mozna kupic i to sporo taniej na allegro
radziłbym ci sie tym nie martwic
no i stało sie co się miało stać mam następce
3,3kg---55cm---27.09.2008r ---4,35rano
zapinajcie pasy mniej boli
był tampi jest super tenera
Awatar użytkownika
Franz
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 222
Rejestracja: 18.06.2008, 16:13
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: czy komus sie spalił moduł w modelu xl 650 ???

Post autor: Franz »

Miłosz pisze:chce kupic transalpa powyzej 2004 roku,ale mialem przykre doświadczenia z modułami zaplonu w modelu z 91 roku,czy ta wade wyelyminowano w pozniejszych latach bo slyszalem ze w tych modelach do 2000 roku potrafił tez siadać.
Od 1996 r trampek ma dobry moduł ( jeden moduł)
Mozesz spalić jednak i nowy - dobry moduł gdy napięcie ładowania jest zbyt duże.
Moze pokrótce:
Bolączką są korodujące styki . Wskutek zanieczyszczenia styków podnosi się napiecie ładowania. Podwyższone napięcie ładowania potrafi zniszczyc regler ,wygotować akumulator w czasie jazdy, jedziemy dalej a napięcie podnosi sie do 20V ( z powodu braku odbioru prądu i zniszczonego reglera)i niszczy moduł.
Jako część zapasowa kupiłem regler do Afryki. W ofercie było podane ,ze z modelu 1998
Po otrzymaniu reglera od kontrahenta -zobaczyłem, że styki w kostce były tak skorodowane ,iż niemożliwe było jego poprawne funkcjonowanie. Styki / konektory w kostce wymieniłem na nowe. Regler założyłem i funkconuje poprawnie.
Poprzedni dobry regler zamontowany w mojej Afryce trzymam jako część zapasowa.
Wiem na 100% że jest sprawny
Własciwe napiecie pokazuje mi Ledvolt opisywany na forum afrykańskim. Nie jest może super-hiper dokładny ale zadanie swoje spełnia.
Jeżeli jest inaczej niech ktos mnie poprawi

problem dotyczy również starych i nowszych Afryk
Awatar użytkownika
Mroq
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 375
Rejestracja: 16.06.2008, 09:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: czy komus sie spalił moduł w modelu xl 650 ???

Post autor: Mroq »

franz, mądrze gadasz, kostka reglera i modułu wymaga odwiedzin, czyszczenia i konserwacji kontakt spreyem, dotyczy trampków i afry niezależnie od rocznika, dla pewności mam jeszcze voltomierz od łady (dokładny), po po przygodzie z pożarem manetek itd. wolę wiedzieć ile prundu daje alternator
AT RD 07a
Awatar użytkownika
Lungo1
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 313
Rejestracja: 15.06.2008, 21:24
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Wrocław

Re: czy komus sie spalił moduł w modelu xl 650 ???

Post autor: Lungo1 »

Tak ale w trampku 91 /moim/ występuje też mechaniczne uszkodzenie modułu spowodowane naciskiem kanapy na w/w moduł :cool:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość