Poradnik mechaniczny szparaga.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Panowie nie piszcie głupot. To śruba z lewym gwintem, więc należy ją odkręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Za pomocą tej śruby kręci się wałem przy regulacji zaworów, a wątpie, by jakikolwiek inżynier zalecił kręcić śrubą w kierunku jej odkręcania. Oznaczenie strzałką oznacza lewy gwint.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- Trol
- wypruwacz wydechów
- Posty: 965
- Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Poland
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Jak robiłem "remont" SUZUKI DR to tak właśnie było , ale myślę sobie , że lepiej spytam .
Chociaż i tak nie mam pary w łapach aby te suke odkręcic , a pneumata niestety nie mam .
Chyba pójdę na ulicę znaleźć jakiegoś osilka
Chociaż i tak nie mam pary w łapach aby te suke odkręcic , a pneumata niestety nie mam .
Chyba pójdę na ulicę znaleźć jakiegoś osilka
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 209
- Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Łuków
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 02&t=15192
W tym temacie MARCINm10 napisał że ma rozebrany cały silnik i dodał że gwint "od strony alternatora jest prawy"
W tym temacie MARCINm10 napisał że ma rozebrany cały silnik i dodał że gwint "od strony alternatora jest prawy"
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Ale odkręcałeś czy tylko tak se pomyślałeśJaro-Ino pisze:Panowie nie piszcie głupot. To śruba z lewym gwintem, więc należy ją odkręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Za pomocą tej śruby kręci się wałem przy regulacji zaworów, a wątpie, by jakikolwiek inżynier zalecił kręcić śrubą w kierunku jej odkręcania. Oznaczenie strzałką oznacza lewy gwint.
Nie ma nikogo na forum kto odkręcał magneto w TA ?
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Miałem silnik AT w proszku na stole, a do tego w maualu piszą "left handed" Poza oczywistymi faktami nakazuje to logika: kręcąc silnikiem dokręcasz tą srube, a nie odkręcasz
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Co do śruby, LEWY GWINT, pneumat do ręki i ogień, z blokowaniem silnika może być problem.
Co do oleju, producent nie zaleca, a podaje dolną dopuszczalną granice jakości oleju, oraz parametry gęstości w danych temperaturach. By nie rozwiać za bardzo tematu. 10W-40 jest optymalny na nasze warunki temperaturowe. co do jakości to producent dopuszcza SG, czyli w/g obecnych norm najtańszy minerał, zaznaczam DOPUSZCZA NIE ZALECA. Wszystko co będzie wyżej sklasyfikowane czyli np SJ, będzie ok. Ja zalecam "pół-syntetyk" syntetyk do tego silnika to troszkę za bogato , nie ma sensu.
Pozdrawiam i fajnie, że temat żyje.
Co do oleju, producent nie zaleca, a podaje dolną dopuszczalną granice jakości oleju, oraz parametry gęstości w danych temperaturach. By nie rozwiać za bardzo tematu. 10W-40 jest optymalny na nasze warunki temperaturowe. co do jakości to producent dopuszcza SG, czyli w/g obecnych norm najtańszy minerał, zaznaczam DOPUSZCZA NIE ZALECA. Wszystko co będzie wyżej sklasyfikowane czyli np SJ, będzie ok. Ja zalecam "pół-syntetyk" syntetyk do tego silnika to troszkę za bogato , nie ma sensu.
Pozdrawiam i fajnie, że temat żyje.
- Trol
- wypruwacz wydechów
- Posty: 965
- Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Poland
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Dla potomnych - śrubę ustalającą koło zamachowe , magnesowe alternatora , jak podejżewaliśmy wcześniej
odkręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Czyli odwrotnie niż zwykłe inne .
odkręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Czyli odwrotnie niż zwykłe inne .
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Siema Panie Szparag, może byś rzucił okiem - podaje linka co by się nie powtarzać:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 02&t=15221
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 02&t=15221
xl650v, drz 400
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Haaaloo panowie szybka pomoc potrzebna !! Temat jest WAŁEK ROZRZĄDU vs ZĘBATKA.
Otóż wkładam ten wałek i mam kilka manuali moto. W każdym pisze, że się demontuje zębatkę od wałka, takoż się składa, osobno. I wszędzie piszą, że należy ustawić tłok na T czyli w Topie, a koło zębate na płaszczyznę głowicy. Założyć łańucuszek, przykręcić zębatkę z wałkiem na 20Nm. ALE JAK WAŁEK WŁOŻYĆ W KOŁO SKORO MOŻE BYĆ W DWÓCH POZYCJACH ??!! O tym nic nie piszą nawet słowem,,, nie czaję kompletnie. Koło kołem, znaki ma i na poziom głowicy, ale wałek jak w to wkręcić - ogólnie mówiąc krzywki w dół czy w górę ? Pytam o silnik singla. Jeden takt to dwa obroty wału, ale krzywka impulsatora co 360* macha przecież. Hilfe !
Otóż wkładam ten wałek i mam kilka manuali moto. W każdym pisze, że się demontuje zębatkę od wałka, takoż się składa, osobno. I wszędzie piszą, że należy ustawić tłok na T czyli w Topie, a koło zębate na płaszczyznę głowicy. Założyć łańucuszek, przykręcić zębatkę z wałkiem na 20Nm. ALE JAK WAŁEK WŁOŻYĆ W KOŁO SKORO MOŻE BYĆ W DWÓCH POZYCJACH ??!! O tym nic nie piszą nawet słowem,,, nie czaję kompletnie. Koło kołem, znaki ma i na poziom głowicy, ale wałek jak w to wkręcić - ogólnie mówiąc krzywki w dół czy w górę ? Pytam o silnik singla. Jeden takt to dwa obroty wału, ale krzywka impulsatora co 360* macha przecież. Hilfe !
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
No właśnie Krzywka impulsatora macha co obrót silnika Dlatego masz iskre na końcu suwu wydechu i na końcu suwu sprężania Dzięki temu nie musisz się zastanawiać jak to zrobić
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- Kristobal
- przycierający rafki
- Posty: 1181
- Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: WKZ/WR
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
AAHHHAAAAAA !!! A ja dumał, że co druga iskra jest blokowana przez moduł zapłonowy, czyli jedna na dwa obroty podawana jest... A to co obrót leci puls, jedna iskra je marnowana niejako.. Czyli silnik se "dopasuje" sam.. Dzienx.
Dlatego nic nie pisali jołki połki. To mój pierwszy rozebrany czteropych, do tej pory było tylko 'wcib i wyjm'
Dlatego nic nie pisali jołki połki. To mój pierwszy rozebrany czteropych, do tej pory było tylko 'wcib i wyjm'
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Tak jak powyżej w singlu nie ma to znaczenia.
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Pleasetramp_xlv pisze:Siema Panie Szparag, może byś rzucił okiem - podaje linka co by się nie powtarzać:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 02&t=15221
xl650v, drz 400
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Wiam,
w watku o braniu oleju poradzono mi żeby spytac Wątkotwórcę o odmę do 600-tki. Znalazlem odrębny (burzliwy) watek z udziałem kol. Szparaga ale akurat o tym moim nic nie ma. Chodzi mi o rurkę ktora odchodzi w dól od obudowy filtra. U mnie z tej rurki po szybkiej jeździe kapie olej. Podobno ma tam być obowiązkowo korek i nawet u Haynes-a znalazłem na rysunku cuś z opisem "drain plug".
Brak onego korka ma być bardzo ponoć groźny ale w Haynesie nic o tym nie znalazłem
Można prosić o konsultację?
w watku o braniu oleju poradzono mi żeby spytac Wątkotwórcę o odmę do 600-tki. Znalazlem odrębny (burzliwy) watek z udziałem kol. Szparaga ale akurat o tym moim nic nie ma. Chodzi mi o rurkę ktora odchodzi w dól od obudowy filtra. U mnie z tej rurki po szybkiej jeździe kapie olej. Podobno ma tam być obowiązkowo korek i nawet u Haynes-a znalazłem na rysunku cuś z opisem "drain plug".
Brak onego korka ma być bardzo ponoć groźny ale w Haynesie nic o tym nie znalazłem
Można prosić o konsultację?
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Adampio,
W oczekiwaniu na odpowiedź szparaga poszukaj wątku o nieszczelnym airboxie w 650tce. Była tam poruszana kwestia odmy.
Jest to rzeczywiście groźne, bo można nakarmić silnik piachem zasysanym przez tę rurkę, pomijając filtr powietrza. Sam wyjmowałem syf ze swojego airboxa.. nieprzyjemny widok. Zakładam, że w 600tce chodzi o to samo.
W oczekiwaniu na odpowiedź szparaga poszukaj wątku o nieszczelnym airboxie w 650tce. Była tam poruszana kwestia odmy.
Jest to rzeczywiście groźne, bo można nakarmić silnik piachem zasysanym przez tę rurkę, pomijając filtr powietrza. Sam wyjmowałem syf ze swojego airboxa.. nieprzyjemny widok. Zakładam, że w 600tce chodzi o to samo.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Może Szparag nie jestem, ale w obudowie filtra panuje podciśnienie podczas jazdy. Jeśli nie ma korka, to przez tą rurkę zasysany jest syf, kurz spod motocykla. A że rurka znajduje się za filtrem (przynajmniej tak jest w 650), to ten syf zasysany jest do gaźników. Dlatego jest ten korek, żeby tak się nie działo. Od czasu do czasu tylko trzeba spuścić olej z tej rurki poprzez zdjęcie korka.
Biedron
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Na wszelki wypadek rurkę skrócić a korek dobrze zabezpieczyć.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
w 600tce z obudowy filtra wychodzi rurka, którą spuszcza się wodę z airboxa. W 600tce ta rurka jest przed filtrem, więc gaziory bezpieczne, ale za to filtr ci się szybciej zatka.
Ja korka nie mam (rozpadł się) i zakleiłem szarą taśmą, żeby podczas przepraw Szrot wody nie zaciągał
Jeśli tamtędy ci olej leci to może masz airbox zapyziały? Niektóre ludy stosowały filtry gąbczaste, które spryskiwało się jakimś czymś, może to to?
najlepiej wyjmij filtr i zobacz co w środku piszczy.
Ja korka nie mam (rozpadł się) i zakleiłem szarą taśmą, żeby podczas przepraw Szrot wody nie zaciągał
Jeśli tamtędy ci olej leci to może masz airbox zapyziały? Niektóre ludy stosowały filtry gąbczaste, które spryskiwało się jakimś czymś, może to to?
najlepiej wyjmij filtr i zobacz co w środku piszczy.
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Chłopaki chyba napisali już wszystko ja dodam tylko, że wszystkie spusty syfu z air boxu powinny być zamknięte, a Ty powinieneś się zastanowić skąd ten olej, może wymieniałeś uszczelkę tylnego gara ?
-
- młody podróżnik
- Posty: 1945
- Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Środmieście
Re: Poradnik mechaniczny szparaga.
Za krótko mam Trampka żeby tykać sie silnika (poza olejem ofkors) skoro pali od dotyku i jeździ. Przyjąłem ze spokojem, ze wysokie obroty(>5000) i duuży przebieg (>>100kkm) uzasadniaja przedmuchy. Jak sobie pyrkam 80km/h to oleju w zasadzie nie bierze i z wiadomej rurki nic nie kapie.szparag pisze:a Ty powinieneś się zastanowić skąd ten olej, może wymieniałeś uszczelkę tylnego gara ?
Co byś sugerował sprawdzić z tą uszczelką?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość