Poradnik mechaniczny szparaga.

Wszystko, co nie pasuje do powyższych.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Jaro-Ino »

Panowie nie piszcie głupot. To śruba z lewym gwintem, więc należy ją odkręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Za pomocą tej śruby kręci się wałem przy regulacji zaworów, a wątpie, by jakikolwiek inżynier zalecił kręcić śrubą w kierunku jej odkręcania. Oznaczenie strzałką oznacza lewy gwint.
Awatar użytkownika
Trol
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 965
Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Poland

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Trol »

Jak robiłem "remont" SUZUKI DR to tak właśnie było , ale myślę sobie , że lepiej spytam .
Chociaż i tak nie mam pary w łapach aby te suke odkręcic , a pneumata niestety nie mam .
Chyba pójdę na ulicę znaleźć jakiegoś osilka :tongue: :grin:
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
Gregorius
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 209
Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łuków

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Gregorius »

http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 02&t=15192
W tym temacie MARCINm10 napisał że ma rozebrany cały silnik i dodał że gwint "od strony alternatora jest prawy"
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Next22 »

Jaro-Ino pisze:Panowie nie piszcie głupot. To śruba z lewym gwintem, więc należy ją odkręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Za pomocą tej śruby kręci się wałem przy regulacji zaworów, a wątpie, by jakikolwiek inżynier zalecił kręcić śrubą w kierunku jej odkręcania. Oznaczenie strzałką oznacza lewy gwint.
Ale odkręcałeś czy tylko tak se pomyślałeś :smile:
Nie ma nikogo na forum kto odkręcał magneto w TA ?
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Jaro-Ino »

Miałem silnik AT w proszku na stole, a do tego w maualu piszą "left handed" ;) Poza oczywistymi faktami nakazuje to logika: kręcąc silnikiem dokręcasz tą srube, a nie odkręcasz :)
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Co do śruby, LEWY GWINT, pneumat do ręki i ogień, z blokowaniem silnika może być problem.

Co do oleju, producent nie zaleca, a podaje dolną dopuszczalną granice jakości oleju, oraz parametry gęstości w danych temperaturach. By nie rozwiać za bardzo tematu. 10W-40 jest optymalny na nasze warunki temperaturowe. co do jakości to producent dopuszcza SG, czyli w/g obecnych norm najtańszy minerał, zaznaczam DOPUSZCZA NIE ZALECA. Wszystko co będzie wyżej sklasyfikowane czyli np SJ, będzie ok. Ja zalecam "pół-syntetyk" syntetyk do tego silnika to troszkę za bogato :), nie ma sensu.
Pozdrawiam i fajnie, że temat żyje.
Awatar użytkownika
Trol
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 965
Rejestracja: 12.09.2012, 20:32
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Poland

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Trol »

Dla potomnych - śrubę ustalającą koło zamachowe , magnesowe alternatora , jak podejżewaliśmy wcześniej
odkręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Czyli odwrotnie niż zwykłe inne .
Jestem Trolem poprawnym .Staram się .Nierzadko .
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: makumba »

Siema Panie Szparag, może byś rzucił okiem - podaje linka co by się nie powtarzać:

http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 02&t=15221
xl650v, drz 400
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Kristobal »

Haaaloo panowie szybka pomoc potrzebna !! Temat jest WAŁEK ROZRZĄDU vs ZĘBATKA.

Otóż wkładam ten wałek i mam kilka manuali moto. W każdym pisze, że się demontuje zębatkę od wałka, takoż się składa, osobno. I wszędzie piszą, że należy ustawić tłok na T czyli w Topie, a koło zębate na płaszczyznę głowicy. Założyć łańucuszek, przykręcić zębatkę z wałkiem na 20Nm. ALE JAK WAŁEK WŁOŻYĆ W KOŁO SKORO MOŻE BYĆ W DWÓCH POZYCJACH ??!! O tym nic nie piszą nawet słowem,,, nie czaję kompletnie. Koło kołem, znaki ma i na poziom głowicy, ale wałek jak w to wkręcić - ogólnie mówiąc krzywki w dół czy w górę ? Pytam o silnik singla. Jeden takt to dwa obroty wału, ale krzywka impulsatora co 360* macha przecież. Hilfe !
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Jaro-Ino »

No właśnie :) Krzywka impulsatora macha co obrót silnika :) Dlatego masz iskre na końcu suwu wydechu i na końcu suwu sprężania :) Dzięki temu nie musisz się zastanawiać jak to zrobić :thumbsup:
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Kristobal »

AAHHHAAAAAA !!! :smile: A ja dumał, że co druga iskra jest blokowana przez moduł zapłonowy, czyli jedna na dwa obroty podawana jest... :hammer: A to co obrót leci puls, jedna iskra je marnowana niejako.. Czyli silnik se "dopasuje" sam.. Dzienx.
Dlatego nic nie pisali jołki połki. To mój pierwszy rozebrany czteropych, do tej pory było tylko 'wcib i wyjm' :sex:
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Tak jak powyżej w singlu nie ma to znaczenia.
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: makumba »

tramp_xlv pisze:Siema Panie Szparag, może byś rzucił okiem - podaje linka co by się nie powtarzać:

http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 02&t=15221
Please :help:
xl650v, drz 400
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Adampio »

Wiam,

w watku o braniu oleju poradzono mi żeby spytac Wątkotwórcę o odmę do 600-tki. Znalazlem odrębny (burzliwy) watek z udziałem kol. Szparaga ale akurat o tym moim nic nie ma. Chodzi mi o rurkę ktora odchodzi w dól od obudowy filtra. U mnie z tej rurki po szybkiej jeździe kapie olej. Podobno ma tam być obowiązkowo korek i nawet u Haynes-a znalazłem na rysunku cuś z opisem "drain plug".

Brak onego korka ma być bardzo ponoć groźny ale w Haynesie nic o tym nie znalazłem :(

Można prosić o konsultację?
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2477
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: tomekpe »

Adampio,

W oczekiwaniu na odpowiedź szparaga poszukaj wątku o nieszczelnym airboxie w 650tce. Była tam poruszana kwestia odmy.

Jest to rzeczywiście groźne, bo można nakarmić silnik piachem zasysanym przez tę rurkę, pomijając filtr powietrza. Sam wyjmowałem syf ze swojego airboxa.. nieprzyjemny widok. Zakładam, że w 600tce chodzi o to samo.
Awatar użytkownika
Biedron
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 815
Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Pruszków

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Biedron »

Może Szparag nie jestem, ale w obudowie filtra panuje podciśnienie podczas jazdy. Jeśli nie ma korka, to przez tą rurkę zasysany jest syf, kurz spod motocykla. A że rurka znajduje się za filtrem (przynajmniej tak jest w 650), to ten syf zasysany jest do gaźników. Dlatego jest ten korek, żeby tak się nie działo. Od czasu do czasu tylko trzeba spuścić olej z tej rurki poprzez zdjęcie korka.
Biedron
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Nadol »

Na wszelki wypadek rurkę skrócić a korek dobrze zabezpieczyć.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
przeszczep
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1616
Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: przeszczep »

w 600tce z obudowy filtra wychodzi rurka, którą spuszcza się wodę z airboxa. W 600tce ta rurka jest przed filtrem, więc gaziory bezpieczne, ale za to filtr ci się szybciej zatka.
Ja korka nie mam (rozpadł się) i zakleiłem szarą taśmą, żeby podczas przepraw Szrot wody nie zaciągał ;)
Jeśli tamtędy ci olej leci to może masz airbox zapyziały? Niektóre ludy stosowały filtry gąbczaste, które spryskiwało się jakimś czymś, może to to?
najlepiej wyjmij filtr i zobacz co w środku piszczy.
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: szparag »

Chłopaki chyba napisali już wszystko ja dodam tylko, że wszystkie spusty syfu z air boxu powinny być zamknięte, a Ty powinieneś się zastanowić skąd ten olej, może wymieniałeś uszczelkę tylnego gara ?
Adampio
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 1945
Rejestracja: 21.10.2012, 17:32
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Środmieście

Re: Poradnik mechaniczny szparaga.

Post autor: Adampio »

szparag pisze:a Ty powinieneś się zastanowić skąd ten olej, może wymieniałeś uszczelkę tylnego gara ?
Za krótko mam Trampka żeby tykać sie silnika (poza olejem ofkors) skoro pali od dotyku i jeździ. Przyjąłem ze spokojem, ze wysokie obroty(>5000) i duuży przebieg (>>100kkm) uzasadniaja przedmuchy. Jak sobie pyrkam 80km/h to oleju w zasadzie nie bierze i z wiadomej rurki nic nie kapie. :smile:
Co byś sugerował sprawdzić z tą uszczelką?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość