Aprilia Caponord 1000
Aprilia Caponord 1000
Moi mili, 2 lata temu kupując Translpa, myślałem ze to już na zawsze. Dziś czuje że chyba czas na sprzęt poważniejszy. Co sądzicie o tytułowej Aprili?
Wygląd ma świetny, parametry silnika, spalanie tez zachwyca. Podoba mi sie bryła tego motocykla, moc, rozmiar powaga. Krótko, szukam tego co oferuje transalp ale w lepszym cięższym wydaniu.
Africa jest już za stara, nie mam zamiaru wydawać kupy pieniędzy za sprzęt leciwy choć kultowy sam w sobie. BMW GS 1200 za drogie. Zostaje Aprilia.
Wygląd ma świetny, parametry silnika, spalanie tez zachwyca. Podoba mi sie bryła tego motocykla, moc, rozmiar powaga. Krótko, szukam tego co oferuje transalp ale w lepszym cięższym wydaniu.
Africa jest już za stara, nie mam zamiaru wydawać kupy pieniędzy za sprzęt leciwy choć kultowy sam w sobie. BMW GS 1200 za drogie. Zostaje Aprilia.
Suzuki Sepia --> Yamaha Dt mx-->Honda XR 125-->Honda SHadow 600-->Honda Transalp 650-->Varadero 1000--> Suzuki Freewind-->Honda Silverwing 400-->Honda Transalp 650
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Aprilia Caponord 1000
Fajny motek - popytaj B3stii - On ma Capo
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5564
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Aprilia Caponord 1000
Może zerknij przychylniej na Tygrysa? Jest ich kilka an forum i koledzy sobie bardzo chwalą (sam bym dumał nad nimi gdybym miał więcej kasy). Forumowy kolega (Wilczek) sprzedawał - może aktualne?pawner1 pisze:
Africa jest już za stara, nie mam zamiaru wydawać kupy pieniędzy za sprzęt leciwy choć kultowy sam w sobie. BMW GS 1200 za drogie. Zostaje Aprilia.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1430
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: Aprilia Caponord 1000
szukam tego co oferuje transalp ale w lepszym cięższym wydaniu.
A co to znaczy , że cięższy znaczy lepszy ? myslałem , że im lżej tym lepiej w enduro
Ps. Capo a Trans to zupełnie inne motki i do czegos zupełnie innego stworzone.
A co to znaczy , że cięższy znaczy lepszy ? myslałem , że im lżej tym lepiej w enduro
Ps. Capo a Trans to zupełnie inne motki i do czegos zupełnie innego stworzone.
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
Re: Aprilia Caponord 1000
Wystarczy mi możliwość przejechania po polnej czy szutrowej drodze. Co do ciężaru, to czuje się pewniej mając masywną maszynę pod sobą. No nic, na razie analiza rynku, opinii oraz innych możliwości. Może tez mi przejdzie i kolejny sezon zostanie trampek. Zobaczymy, muszę tez koniecznie go objeździć. Fajnie, ze na forum można podzielić się takimi rozterkami.
Suzuki Sepia --> Yamaha Dt mx-->Honda XR 125-->Honda SHadow 600-->Honda Transalp 650-->Varadero 1000--> Suzuki Freewind-->Honda Silverwing 400-->Honda Transalp 650
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1430
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: Aprilia Caponord 1000
Ja latałem ostatnio dosyć sporo Gs12 (zrobiłem okolo 3,5 tys km) i najlepsza w tym motocyklu to była waga !! coś około 220 kg to nie wiele więcej niż Ta 650. Zawieszeniowo gs12 jest poprawny ale "dupska nie urywa" szału nie ma!! . Jeździłem tez viadrem z 2008 i to jest strasznie nudna maszyna (cisz spokój i nic nie wieje , skrzyni nie słychać . To taka nudna i bezawaryjna hłąda ) jeździ się podobnie jak PanEuropą . Bardzo fajny motek to jak dla mnie jest crosstourer, naprawdę super i jakoś lepiej mi się jeździło niż gs12( wrażenie solidności w hondzie)
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- Radek
- miejski lanser
- Posty: 397
- Rejestracja: 20.06.2011, 23:00
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Aprilia Caponord 1000
Mój szwagier jeździ takim od kilku lat. Pieruńsko ciężki, znakomity silnik, kłopoty z elektroniką ( procesor deski rozdzielczej). Bardzo ładną opcją jest Caponord- ale uwaga: wersja Raily.pawner1 pisze: Krótko, szukam tego co oferuje transalp ale w lepszym cięższym wydaniu.
To nie są motocykle podobne do Transalpa. To tak, jak by napisać, że Varadero jest podobnym motocyklem do Transalpa, tyle, że cięższym.
W las tym się nie zapędzisz ale asfaltem do Chorwacji z pasażerem. Bez problemu.
Komfortowo i bez niepokoju o brak mocy.
ps. piękny dźwięk silnika
Re: Aprilia Caponord 1000
Nie przejdzie. Prędzej zmieni się obiekt pożądania.pawner1 pisze: Może tez mi przejdzie i kolejny sezon zostanie trampek.
W temacie Caponorda, bo też robiłem kiedyś rozeznanie i byłem nim zainteresowany - na forach zagranicznych natknąłem się na kilka relacji na temat pękającej ramy. Wiadomo, nie ma co się sugerować pojedynczymi przypadkami, bo zawsze jest prawdopodobieństwo, że coś się spapra, ale miejsce/przyczyna pęknięcia była powtarzalna, a to daje do myślenia, szczególnie biorąc pod uwagę ile na świecie jeździ trampków, a ile capo.
- Scyzoryk
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: okolice Piaseczna
Re: Aprilia Caponord 1000
Aprilla to jedna z wielu propozycji w tym segmencie, nie tylko GS
Jest jeszcze:
Suzuki V-strom
Honda Varadero
Yamaha TDM
Przy założeniu że teren jaki potrzebujesz zaliczyć to tylko szutrowa dróżka dojazdowa to wszystkie powyższe się nadają.
Aprilla fajna ale w PL mało popularna więc pewnie z serwisem i częściami może być słabiej niż w japończyku.
Osobiście Aprilla strasznie mi się podoba, szczególnie RR. Ja jednak jak byłem na etapie szukania tego typu motocykla wybrałem TDMkę, właśnie z uwagi na sporo opinii w necie o problemach z elektroniką, częściami itd.
Jest jeszcze:
Suzuki V-strom
Honda Varadero
Yamaha TDM
Przy założeniu że teren jaki potrzebujesz zaliczyć to tylko szutrowa dróżka dojazdowa to wszystkie powyższe się nadają.
Aprilla fajna ale w PL mało popularna więc pewnie z serwisem i częściami może być słabiej niż w japończyku.
Osobiście Aprilla strasznie mi się podoba, szczególnie RR. Ja jednak jak byłem na etapie szukania tego typu motocykla wybrałem TDMkę, właśnie z uwagi na sporo opinii w necie o problemach z elektroniką, częściami itd.
Pozdrawiam
Scyzoryk
AT CRF1000
Scyzoryk
AT CRF1000
- bogdan79
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 436
- Rejestracja: 30.03.2011, 17:24
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Aprilia Caponord 1000
zapomniałes jeszcze o KTM Adventure 950/990, wagowo bardzo zbliżone, ale dużo mocniejszeScyzoryk pisze:Aprilla to jedna z wielu propozycji w tym segmencie, nie tylko GS
Jest jeszcze:
Suzuki V-strom
Honda Varadero
Yamaha TDM
Przy założeniu że teren jaki potrzebujesz zaliczyć to tylko szutrowa dróżka dojazdowa to wszystkie powyższe się nadają.
Aprilla fajna ale w PL mało popularna więc pewnie z serwisem i częściami może być słabiej niż w japończyku.
Osobiście Aprilla strasznie mi się podoba, szczególnie RR. Ja jednak jak byłem na etapie szukania tego typu motocykla wybrałem TDMkę, właśnie z uwagi na sporo opinii w necie o problemach z elektroniką, częściami itd.
Silnik, dwa koła i mina wesoła…
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1430
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: Aprilia Caponord 1000
TDM to porażka nie nie nadaje się nawet na szuter !! zawieszenie za twarde i można pogubić bagaże . Fajny moto ale tylko po czarnym .
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
- Scyzoryk
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 481
- Rejestracja: 02.07.2008, 13:28
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: okolice Piaseczna
Re: Aprilia Caponord 1000
zgadza się, do turlania się po szutrze jeszcze OK ale szału nie ma. Na asfalcie super.
Pozdrawiam
Scyzoryk
AT CRF1000
Scyzoryk
AT CRF1000
-
- łamacz szprych
- Posty: 657
- Rejestracja: 15.06.2008, 19:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa/Gdansk
Re: Aprilia Caponord 1000
jak juz pisal Wojtek ... pomysl o Tygrysie ... naprawde uniwersalny motocykl.
--
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
pozdrawiam
Wojtek
BYL : TA XL600V
JEST : Triumph Tiger 955i
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 789
- Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Aprilia Caponord 1000
Co do pękjących ram-pojedyńcze przypadki mocno obciążanych i tyranych egzemplarzy.
Co do szwankującej elektroniki-nie jest wcale tak źle.
Co do dostępności części-też mit. Silnik to Rotax, osprzęt mieszanka światowa.
Odnosząc ETV do TA to jest to zupełnie inna kategoria komfortu kierowcy i pasażera oraz właściwości jezdnych. Na winklach na czarnym można spokojnie dotrzymać kroku sportom. Precyzja prowadzenia świetna. Przelot np.700 km autostradą wpopołudnie nie stanowi problemu. W lekki teren raczej przy przeciętnych umiejętnościach off i średnim wzroście jeźdzca nie jest tak łatwo jak na TA.
Podsumowując: większość niepochlebnych opinii na temat tego moto pochodzi od tych którzy nawet
jednego kilometra nie pokonali na nim. Krążą opinie, że właściwości jezdne są nawet lepsze od GS. Wersja Rally Raid ma "wszystko".
W tym sprzęcie czuć Italię w pozytywnym znaczeniu.
Rozważałem Tigera ale Etv jest ładniejszy i jednak ma lepsze wł. trakcyjne. Warto wspomnieć, że dźwięk wydawany przez silnik rotaxa nie jest dla audiofilów
Jest polskie forum Caponorda-można tam co nieco się dowiedzieć
Co do szwankującej elektroniki-nie jest wcale tak źle.
Co do dostępności części-też mit. Silnik to Rotax, osprzęt mieszanka światowa.
Odnosząc ETV do TA to jest to zupełnie inna kategoria komfortu kierowcy i pasażera oraz właściwości jezdnych. Na winklach na czarnym można spokojnie dotrzymać kroku sportom. Precyzja prowadzenia świetna. Przelot np.700 km autostradą wpopołudnie nie stanowi problemu. W lekki teren raczej przy przeciętnych umiejętnościach off i średnim wzroście jeźdzca nie jest tak łatwo jak na TA.
Podsumowując: większość niepochlebnych opinii na temat tego moto pochodzi od tych którzy nawet
jednego kilometra nie pokonali na nim. Krążą opinie, że właściwości jezdne są nawet lepsze od GS. Wersja Rally Raid ma "wszystko".
W tym sprzęcie czuć Italię w pozytywnym znaczeniu.
Rozważałem Tigera ale Etv jest ładniejszy i jednak ma lepsze wł. trakcyjne. Warto wspomnieć, że dźwięk wydawany przez silnik rotaxa nie jest dla audiofilów
Jest polskie forum Caponorda-można tam co nieco się dowiedzieć
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
- andy237
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1013
- Rejestracja: 17.06.2010, 11:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Prawie Warszawa :)
Re: Aprilia Caponord 1000
Co do brzmienia silnika to masz absolutną rację, szorstki metaliczny dźwięk, brzmienie silnika Varadero to przy nim jak cudna muzyka. Sam omal nie kupiłem kiedyś Aprilii Caponord 1000, co przy moim wzroście to byłaby męczarnia. Za to na Varadero jeździło mi się bardzo przyjemnie, oczywiście tylko po asfalcie, świetnie wchodzi w zakręty.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 789
- Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Aprilia Caponord 1000
Po przełmaniu początkowych lodów z ETV wydaje się ona dużo bardziej stabilna nawet dla nie wysokiego jeźdźca w stosunku do TA i to w całym zakresie prędkości. Samo lawirowanie w ruchu miejskim nie stanowi żadnego problemu.
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
- wilczek
- szorujący kolanami
- Posty: 1831
- Rejestracja: 05.03.2012, 13:45
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Aprilia Caponord 1000
Uważaj! KApowmordy dasną i wywracają się znienacka, szczególnie w górach,przy dopingu publiki, w okolicach Koninek ...
-
- szorujący kolanami
- Posty: 1647
- Rejestracja: 15.05.2009, 11:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kraków
Re: Odp: Aprilia Caponord 1000
I to upadaja na asfaltwilczek pisze:Uważaj! KApowmordy dasną i wywracają się znienacka, szczególnie w górach,przy dopingu publiki, w okolicach Koninek ...
Wysłane z mojego GT-P5100 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość