Shimmy w XL 700
- qbi2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 444
- Rejestracja: 17.01.2009, 18:14
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Torun
Shimmy w XL 700
Szanowni koledzy. Od jakiegoś czasu zauważyłem pewną nieprawidłowość w działaniu mojego trampka, a mianowicie występowanie shimmy Zjawisko występuje w momencie, kiedy hamuję silnikiem i nie ma znaczenia jaka jest prędkość pojazdu, a raczej uzależnione jest od obrotów silnika (przynajmniej tak mi się wydaje). Robiłem kilka doświadczeń i wyszło tak, że jadąc np. 80 km/h i mając powiedzmy 4500 obrotów puszczam gaz i delikatnie trzymając kierownicę pozwalam na wyhamowanie silnikiem. Na początku jest wsio ok, ale, gdy obroty dochodzą do około 3000 zaczyna rzucać kierownicą. Ma ktoś pomysł o co może chodzić??? Olej w lagach wymieniony, łożyska ramy sprawdzone i niby ok, opony nowe, więc czemu tak się dzieje? Tutaj macie poglądowy filmik jak to mniej więcej wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=uBxK8kpq ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=uBxK8kpq ... e=youtu.be
był XL 700
jest BMW K 1300 S
jest BMW K 1300 S
- ryben
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 477
- Rejestracja: 19.10.2008, 17:17
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: wrocław
Re: Shimmy w XL 700
pilnujesz ciśnienia w oponach na bieżąco ? u mnie to występowało jak kapcie były "wyząbkowane" w wyniku niedbania o właściwe ciśnienie i jeżdżenia na półflaku; było identycznie ale może u Ciebie powód jest innyqbi2 pisze:Szanowni koledzy. Od jakiegoś czasu zauważyłem pewną nieprawidłowość w działaniu mojego trampka, a mianowicie występowanie shimmy Zjawisko występuje w momencie, kiedy hamuję silnikiem i nie ma znaczenia jaka jest prędkość pojazdu, a raczej uzależnione jest od obrotów silnika (przynajmniej tak mi się wydaje). Robiłem kilka doświadczeń i wyszło tak, że jadąc np. 80 km/h i mając powiedzmy 4500 obrotów puszczam gaz i delikatnie trzymając kierownicę pozwalam na wyhamowanie silnikiem. Na początku jest wsio ok, ale, gdy obroty dochodzą do około 3000 zaczyna rzucać kierownicą. Ma ktoś pomysł o co może chodzić??? Olej w lagach wymieniony, łożyska ramy sprawdzone i niby ok, opony nowe, więc czemu tak się dzieje? Tutaj macie poglądowy filmik jak to mniej więcej wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=uBxK8kpq ... e=youtu.be
czas ucieka ... wieczność czeka ...
- chankrymski
- czyściciel nagaru
- Posty: 536
- Rejestracja: 02.03.2010, 13:44
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Krosno
Re: Shimmy w XL 700
Kolego ja zauważyłem takie zachowanie w swoim już na samym początku. Dużo od opon zależy. Teraz dojeżdżam stare tjuransy i też tak mam. Ciśnień zawsze pilnuje ale opony i tak mi się ząbkują. Pod koniec żywotności takie się robią i już. Nie wiem czemu siedemsetka tak ma. W każdym razie nie oderwałbym rąk od kierownicy przy żadnej prędkości jak to mogłem robić w xl600
kilka fotek https://picasaweb.google.com/111734178209127324272
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
blog chanki http://www.chanowie.blogspot.com/
-
- miejski lanser
- Posty: 338
- Rejestracja: 22.04.2010, 21:21
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Shimmy w XL 700
Sprawdzenie stanu bieżnika opony, ciśnienia w oponie, naciąg szprych, i w końcu łożysko główki ramy (u mnie w tym był problem). Jeśli 700-ka tak ma to współczuję
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Shimmy w XL 700
Wystarczy nie puszczac kierownicy. Nie tylko 700. Byl kiedys test 700ki, dl650 i bmw chyba f800gs. Jeden z tych motocykli tego nie mial wiec chyba nie ma sie czym podniecac. Trampek wpada w lekka szime a inne duze motocykle wezykuja jeszcze inne maja inne wady. Moj z kwadraciakiem sw-motech nie pozwala puszczac kiery a z givi e300 buja ale delikatnie. Kiedy trzymam chocby jedna reka kierownice nie dzieja sie nic...
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- bajobongo
- Czytacz
- Posty: 9
- Rejestracja: 05.06.2011, 18:26
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Breslau Schlesien
Re: Shimmy w XL 700
U mnie również występuje tak przypadłość. Szimowało na seryjnej oponie, teraz jest michelin anakee i dalej trzepie w okolicach 60-80 km/h. Deprymuje mnie to niepomiernie...
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Shimmy w XL 700
Mam wyząbkowaną przednią oponę, olej w lagach do wymiany, do łożyska główki nie zaglądałem, albo wolę chwilowo nie zaglądać i jedzie jak po sznurku, aż się boję przez wymieniać to wszystko Chociarz ja mam 600tkę
- qbi2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 444
- Rejestracja: 17.01.2009, 18:14
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Torun
Re: Shimmy w XL 700
hmm no to może faktycznie ten typ tak ma a szkoda, bo jak jeżdżę moja Lancią to mogę puścić kier i nic nie telepie, jedzie jak po sznurku i ogólnie wsio oki, chociaż może to dla tego, że to samochód a tak na poważnie to też nie jestem zwolennikiem jazdy bez trzymanki, ale czasami trzeba puścić kierownicę (np. poprawić kask albo cuś) no i wtedy może być zonk
był XL 700
jest BMW K 1300 S
jest BMW K 1300 S
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 206
- Rejestracja: 07.10.2011, 11:23
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Legionowo
Re: Shimmy w XL 700
Ten typ tak ma
U mnie minimalnie się zmniejszyło, jak zmieniłem opony i je wyważyłem. Ale szału nie było. Za to jak jeździłem bez kufra, to była duża różnica i można było kierę puścić na chwilę
Coś mi się kojarzy, że gdzieś na forum był poruszany taki temat.
U mnie minimalnie się zmniejszyło, jak zmieniłem opony i je wyważyłem. Ale szału nie było. Za to jak jeździłem bez kufra, to była duża różnica i można było kierę puścić na chwilę
Coś mi się kojarzy, że gdzieś na forum był poruszany taki temat.
Klapki na górskich szlakach nie dodają splendoru!
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Shimmy w XL 700
Zalozylem malutki kufer givi e300, nowe lozysko gr i moge normalnie jezdzic nie trzymajac kierownicy. Przykladowo przy 120 puszczam i dojezdzam do krzyzowki nie trzymajac kiery. Shima jest ledwie zauwazalna ale jest, byla i bedzie. Nie widze w tym problemu.
Dodatkowa sprawa, ze przy niskiej szybie i mniejszym, okraglejszym kufrze moj trampek pali miedzy 0,3-0,5 l mniej niz z kufrem sw-m 38l i wysoka szyba h. Ostatni trip 5l co wczesniej graniczylo z cudem.
Dodatkowa sprawa, ze przy niskiej szybie i mniejszym, okraglejszym kufrze moj trampek pali miedzy 0,3-0,5 l mniej niz z kufrem sw-m 38l i wysoka szyba h. Ostatni trip 5l co wczesniej graniczylo z cudem.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Re: Shimmy w XL 700
Witam,
właśnie niedawno kupiłem 700tkę - no i shimmy występuję w każdych okolicznościach. Czasami trzeba puścić kierownicę... a tu się nie da. Szkoda. Ale skoro ten typ tak ma - trzeba się z tym pogodzić.
Chyba że ktoś znalazł na to sposób ale likwidujący a nie zmniejszający ten efekt ?
Ciekawe co kiedyś mówiło na to ASO Hondy ? ;) Bo teraz to wiadomo: -Już nie produkujemy tego modelu, zapraszamy do naszych salon po Afrykę :)
Pozdrawiam
Tomek
właśnie niedawno kupiłem 700tkę - no i shimmy występuję w każdych okolicznościach. Czasami trzeba puścić kierownicę... a tu się nie da. Szkoda. Ale skoro ten typ tak ma - trzeba się z tym pogodzić.
Chyba że ktoś znalazł na to sposób ale likwidujący a nie zmniejszający ten efekt ?
Ciekawe co kiedyś mówiło na to ASO Hondy ? ;) Bo teraz to wiadomo: -Już nie produkujemy tego modelu, zapraszamy do naszych salon po Afrykę :)
Pozdrawiam
Tomek
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Shimmy w XL 700
W 700-tce głównie top case odpowiada za to zjawisko. Porównaj to jadąc raz z kufrem, raz bez niego.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Re: Shimmy w XL 700
Bez zmian.ostry pisze:W 700-tce głównie top case odpowiada za to zjawisko. Porównaj to jadąc raz z kufrem, raz bez niego.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Shimmy w XL 700
W moim XL 650 też jest shimmy. Na starych oponach Anakee 2 występowało w okolicy 60-80km/h. Myślałem, że jak w końcu wymienię opony na nowe to shimmy zniknie. Wymieniłem na Tourance i... guzik. Shimmy jest nadal, tyle tylko, że teraz bardziej w okolicy 60km/h, ale za to większe niż wcześniej.
Znajomy ma TA 700 i też założone nowe Tourance, zjawisko również ma miejsce, ale shimmy jest delikatniejsze. Ciśnienia w oponach prawidłowe, więc "ten typ chyba tak ma" lub zależy to od opon, np. na typowo asfaltowych może shimmy by nie było.
Znajomy ma TA 700 i też założone nowe Tourance, zjawisko również ma miejsce, ale shimmy jest delikatniejsze. Ciśnienia w oponach prawidłowe, więc "ten typ chyba tak ma" lub zależy to od opon, np. na typowo asfaltowych może shimmy by nie było.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3967
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Shimmy w XL 700
Może łożysko główki ramy już daje o sobie znać.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Shimmy w XL 700
W moim przypadku trochę jest nakręcone, bo 65tyś km, ale w tej 700-tce od znajomego jest zaledwie 18tyś km (przebieg prawdziwy, moto z polskiego salonu, zakupione od 1-go właściciela, moto wygląda jak nowe). Przy tak niskim przebiegu nie może być mowy o zużytym łożysku. Ja stawiam na opony. Jednak Anakee 2 i Tourance to takie "jodełki", to może wprawiać w ruch kierownicę, bo zaczyna się to zjawisko bardzo powoli i delikatnie.
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1049
- Rejestracja: 21.06.2011, 22:52
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Kaszebe
Re: Shimmy w XL 700
Hej
Z tego co widzę na filmiku no to "trzepie" bardzo ładnie. Shimmy najczęściej przy zwalnianiu pojawia się około 60 km/h, moim zdaniem masz zbyt duży luz na łożysku główki ramy, weź klucz hakowy (wiem że dojście jest do ) dociągnij łożysko. Pamiętaj o popuszczeniu wcześniej mocowania lag w górnej półce, żeby nie zgiąć półki. Po drugie zwiększ napięcie wstępne sprężyny tylnego amora, żeby dociążyć przód.
Pozdrufki
Z tego co widzę na filmiku no to "trzepie" bardzo ładnie. Shimmy najczęściej przy zwalnianiu pojawia się około 60 km/h, moim zdaniem masz zbyt duży luz na łożysku główki ramy, weź klucz hakowy (wiem że dojście jest do ) dociągnij łożysko. Pamiętaj o popuszczeniu wcześniej mocowania lag w górnej półce, żeby nie zgiąć półki. Po drugie zwiększ napięcie wstępne sprężyny tylnego amora, żeby dociążyć przód.
Pozdrufki
Nie łam się
- Wajdek
- Wajdek
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Shimmy w XL 700
Stawiam na łożysko w twoim przypadku.Pawel pisze:W moim przypadku trochę jest nakręcone, bo 65tyś km, ale w tej 700-tce od znajomego jest zaledwie 18tyś km (przebieg prawdziwy, moto z polskiego salonu, zakupione od 1-go właściciela, moto wygląda jak nowe). Przy tak niskim przebiegu nie może być mowy o zużytym łożysku. Ja stawiam na opony. Jednak Anakee 2 i Tourance to takie "jodełki", to może wprawiać w ruch kierownicę, bo zaczyna się to zjawisko bardzo powoli i delikatnie.
Też mam tourance (jeszcze do końca sezonu). Sezon wcześniej też miałem tourance i oryginalne łożysko ze "skokową bieżnią" i występowało shimmy.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość