na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
Witam, mam problem z trampkiem 600v z 1994r. Przedostatnio, gdy jeździłem to po ok 30min jazdy obroty słabły, a potem wskakiwały na wyższe, co dało się odczuć szarpaniem ( działo sie to na zaminei biegów z 2 na3 i z 3 na 4). Natomiast dziś, po w miarę takim samym czasie jazdy, silnik zaczął słabnąć na obrotach i na chwile zapaliła się lampka kontrolna oleju. Zatrzymałem się odczekałem chwile i ruszyłem, sytuacja powtórzyła się, ale już bez zapalonej kontrolki oleju. Ilość oleju i płynu w chłodnicy jest na odpowiednim poziomie, filtr powietrza był 2tyg temu zmieniony.Z tego względu, że jest to mój pierwszy motor, nie mam pojęcia co to może być i proszę o pomoc.
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 807
- Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Brzeg
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
Nie bardzo mozna zrozumuec Twoj tekst. Rozumiem, ze kontrolka oleju zaswiecila sie na wolnych obrotach? Mysle, ze zaniki mocy to padniety modul.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
...a co ostatnio było robione w motocyklu oprócz filtra powietrza??roland3r pisze:Witam, mam problem z trampkiem 600v z 1994r. Przedostatnio, gdy jeździłem to po ok 30min jazdy obroty słabły, a potem wskakiwały na wyższe, co dało się odczuć szarpaniem ( działo sie to na zaminei biegów z 2 na3 i z 3 na 4). Natomiast dziś, po w miarę takim samym czasie jazdy, silnik zaczął słabnąć na obrotach i na chwile zapaliła się lampka kontrolna oleju. Zatrzymałem się odczekałem chwile i ruszyłem, sytuacja powtórzyła się, ale już bez zapalonej kontrolki oleju. Ilość oleju i płynu w chłodnicy jest na odpowiednim poziomie, filtr powietrza był 2tyg temu zmieniony.Z tego względu, że jest to mój pierwszy motor, nie mam pojęcia co to może być i proszę o pomoc.
...najważniejsze to mieć czyste sumienie...
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
A może masz za nisko ustawione obroty i na wyższych biegach (podczas zmiany czyli na wciśniętym sprzęgle) dusi konia i zaczyna gasnąć (to by wyjaśniało zapalanie się lampki olejowej i szarpanie) albo przytkany wężyk/kranik/filtr paliwa? Jeśli oleum masz na odpowiednim poziomie to kontrolka powinna się zapalać tylko jak silnik stoi.
EDIT: spróbuj zmieniać te biegi bez sprzęgła albo z tylko lekko wciśniętym. Jeśli problem zniknie - szukaj w obrotach i/lub paliwie (np.gaźniki).
EDIT2: po zmianie filtru powietrza regulowałeś gaźniki (skład mieszanki/synchro)? jeśli nie - masz prawdopodobnie przyczynę
EDIT: spróbuj zmieniać te biegi bez sprzęgła albo z tylko lekko wciśniętym. Jeśli problem zniknie - szukaj w obrotach i/lub paliwie (np.gaźniki).
EDIT2: po zmianie filtru powietrza regulowałeś gaźniki (skład mieszanki/synchro)? jeśli nie - masz prawdopodobnie przyczynę
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
Dzięki za każdą podpowiedź! Po rozmowach z paroma osobami to prawdopodobnie gaźniki do czyszczenia i synchronizacji. Jestem tylko ciekaw czemu na początku jazdy wszystko jest miodzio, a dopiero po rozgrzaniu silnika zaczynają się te "przygody" z szarpaniem. Czy ulegają rozszerzeniu jakieś tulejki itp. ?
Co do pytań to niestety nie znam historii poprzednich napraw w tym motorze, a po wymianie filtra nic innego nie było robione.
Co do pytań to niestety nie znam historii poprzednich napraw w tym motorze, a po wymianie filtra nic innego nie było robione.
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
Przy wymianie filtra powietrza powinno się zrobić synchro i regulacje gaźników a co jakiś czas czyszczenie. Zmienia się skład mieszanki (nowy filtr). Jeśli nie robiłeś nic - sprawdź świece (kolor) (chyba w 600 jest) filtr paliwa.
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
...mirkosławski,gdzie jest napisane że po wymianie filtru trzeba regulację gaźników...i zmienia się skład mieszanki?mirkoslawski pisze:Przy wymianie filtra powietrza powinno się zrobić synchro i regulacje gaźników a co jakiś czas czyszczenie. Zmienia się skład mieszanki (nowy filtr). Jeśli nie robiłeś nic - sprawdź świece (kolor) (chyba w 600 jest) filtr paliwa.
roland...żadne tulejki...póki co nic nie grzeb przy gaźnikach.
...tak się utarło,że na nowy sezon trzeba wymienić filtr powietrza,świece....zrobić czyszczenie gaźników,synchro,idd,itp...stąd twierdzenie ze po wymianie filtra synchro,itd.Skoro nie wiesz/nie masz głowy jak i co musisz poszukać sprawdzonego mechanika lub kogoś z forum kto ma pojęcie.Sam możesz zrobić więcej szkody niż pożytku.
...najważniejsze to mieć czyste sumienie...
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
W zależności od fimry, która produkuje filtr, różna jest ilość powietrza dostarczana do gaźników. Poza tym filtr brudzi się wraz z gaźnikami i jeśli wymieniasz filtr powietrza a gaźników nie tykasz (nie czyścisz, nie regulujesz składu) - masz właśnie (lub możesz mieć) takie jak kolega objawy.
Rozumiem, że Retman twierdzisz, że pojęcia nie mam...no cóż - masz kolejnego "kolege" na forum. Pozdrawiam
Rzeczywiście - "kolega" Retman zna się na wszystkim i potrafi w sposób "dyplomatyczny" pokazać, że od robienia kiełbasy do mechaniki F16 jest jedynym autorytetem.
Rozumiem, że Retman twierdzisz, że pojęcia nie mam...no cóż - masz kolejnego "kolege" na forum. Pozdrawiam
Rzeczywiście - "kolega" Retman zna się na wszystkim i potrafi w sposób "dyplomatyczny" pokazać, że od robienia kiełbasy do mechaniki F16 jest jedynym autorytetem.
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
...fakt,jak kolega wspomniał...sprawdzić świece zapłonowe(barwę izolatorów)czy nie zaoliwione i wartość świec,czy prawidłowa do modelu.To możesz zrobić sam na spokojnie dokręcając świece odpowiednim momentem...i zobaczyć czy nastąpiła poprawa,dopiero ew.myśleć co dalej.
mirkosławski,gdzie napisałem że nie masz pojęcia,hę??...pisałem do kolegi,żeby ew.oddał do kogoś kto ma pojęcie...
ehhh,tak mi zależy na koleżeństwie...
...wiecie co?...wszystko by się zgadzało,ale w/w objawy to na stary zanieczyszczony filtr,ale nie w chwili obecnej po wymianie.
mirkosławski,gdzie napisałem że nie masz pojęcia,hę??...pisałem do kolegi,żeby ew.oddał do kogoś kto ma pojęcie...
ehhh,tak mi zależy na koleżeństwie...
...wiecie co?...wszystko by się zgadzało,ale w/w objawy to na stary zanieczyszczony filtr,ale nie w chwili obecnej po wymianie.
Ostatnio zmieniony 15.06.2013, 14:34 przez Retman, łącznie zmieniany 2 razy.
...najważniejsze to mieć czyste sumienie...
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
To widać po twoich postachRetman pisze: ehhh,tak mi zależy na koleżeństwie...
Sorki za OFT - już nie zaśmiecam koledze wątku
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
roland...rozszerzać,a raczej puchnąć to mogą tłoki...tak kiedyś miałem w motocyklu.Kupiłem tłok rzemiosło i po rozgrzaniu motocykl tracił moc i nie dało jechać...ale do cholery chyba nikt wcześniej nie zmienił w Twoim jakiś dorabianych tłoków??...a zresztą wszystko jest możliwe...aby sprzedać ale ta historia to tylko taka ciekawostka.a dopiero po rozgrzaniu silnika zaczynają się te "przygody" z szarpaniem. Czy ulegają rozszerzeniu jakieś tulejki itp. ?
...najważniejsze to mieć czyste sumienie...
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
Podobne objawy towarzyszą uszkodzonym/ zasyfiałym membranom kranika, przynajmniej u mnie się tak działo. Sprawdź stan membran, przeczyść cały kranik, sprawdź przewód od podciśnienia... ogólnie- upewnij się, ze motocykl dostaje paliwo.roland3r pisze:Witam, mam problem z trampkiem 600v z 1994r. Przedostatnio, gdy jeździłem to po ok 30min jazdy obroty słabły, a potem wskakiwały na wyższe, co dało się odczuć szarpaniem ( działo sie to na zaminei biegów z 2 na3 i z 3 na 4). Natomiast dziś, po w miarę takim samym czasie jazdy, silnik zaczął słabnąć na obrotach i na chwile zapaliła się lampka kontrolna oleju. Zatrzymałem się odczekałem chwile i ruszyłem, sytuacja powtórzyła się, ale już bez zapalonej kontrolki oleju. Ilość oleju i płynu w chłodnicy jest na odpowiednim poziomie, filtr powietrza był 2tyg temu zmieniony.Z tego względu, że jest to mój pierwszy motor, nie mam pojęcia co to może być i proszę o pomoc.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
Roland, w weekend będę w domu w Inowrocławiu. Podskocz, zerkniemy
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
Wolo - dzięki za radę, a podczas demontażu kranika muszę szczególnie na coś zwrócić uwagę ? Znając swoje szczęście, to wolałbym niczego nie spieprzyć na "dzień dobry". W ogóle w instrukcji użytkowania xl600 nie ma mowy o filtrze paliwa, czyżby jedynym filtrem byłaby membrana w kraniku ?
Jaro-Ino chętnie bym wpadł, ale podczas jazdy wyszarpałoby mnie jak na karuzeli.
Jaro-Ino chętnie bym wpadł, ale podczas jazdy wyszarpałoby mnie jak na karuzeli.
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
W 600tce masz 3 filtry paliwa.
Membrana nie filtruje paliwa w żadnym wypadku - ona tylko otwiera i zamyka przepływ paliwa do gaziorów.
Sprawdź wężyk podciśnienia, czy nie jest dziurawy - to ten wąski przewód idący z kranika do cylindra.
Jeśli to nie on rozkręć kranik i sprawdźczy gumowa membranka nie ma dziur.
Daj znać jak efekty to będziemy radzić dalej
A do Jaro warto się przejechać, nawet jak szarpie - tylko uważaj żeby ci całego moto nie rozebrał
Membrana nie filtruje paliwa w żadnym wypadku - ona tylko otwiera i zamyka przepływ paliwa do gaziorów.
Sprawdź wężyk podciśnienia, czy nie jest dziurawy - to ten wąski przewód idący z kranika do cylindra.
Jeśli to nie on rozkręć kranik i sprawdźczy gumowa membranka nie ma dziur.
Daj znać jak efekty to będziemy radzić dalej
A do Jaro warto się przejechać, nawet jak szarpie - tylko uważaj żeby ci całego moto nie rozebrał
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
Przecież z Torunia masz do Inowrocławia 40km, a mówisz, że zaczyna słabnąć po 30 minutach. To dojedziesz zanim objawy wystąpią
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- airwolf
- pałujący w lesie
- Posty: 1521
- Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
no co ty to nie crosstourerJaro-Ino pisze:Przecież z Torunia masz do Inowrocławia 40km, a mówisz, że zaczyna słabnąć po 30 minutach. To dojedziesz zanim objawy wystąpią
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
Crosstourerem byłby w 16 minut
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
A proszę, to ja nawet nie wiedziałem że są 3 filtry . A gdzie one są? A wracając do tematu to czy to co się dzieje , nie może byc skutkiem za małych luzów zaworowych? Silnik się nagrzewa, zawory wydłużają i traci jkompresję?przeszczep pisze:W 600tce masz 3 filtry paliwa.
Membrana nie filtruje paliwa w żadnym wypadku - ona tylko otwiera i zamyka przepływ paliwa do gaziorów.
Sprawdź wężyk podciśnienia, czy nie jest dziurawy - to ten wąski przewód idący z kranika do cylindra.
Jeśli to nie on rozkręć kranik i sprawdźczy gumowa membranka nie ma dziur
Daj znać jak efektziy radzi
A do Jaro warto się przejechać, nawet jk szarpie - tylkouważaj żeby ci całego moto nie rozebrał
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2689
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: na rozgrzanym silniku słabnie na obrotach
A proszę, to ja nawet nie wiedziałem że są 3 filtry . A gdzie one są? A wracając do tematu to czy to co się dzieje , nie może byc skutkiem za małych luzów zaworowych? Silnik się nagrzewa, zawory wydłużają i traci jkompresję?przeszczep pisze:W 600tce masz 3 filtry paliwa.
Membrana nie filtruje paliwa w żadnym wypadku - ona tylko otwiera i zamyka przepływ paliwa do gaziorów.
Sprawdź wężyk podciśnienia, czy nie jest dziurawy - to ten wąski przewód idący z kranika do cylindra.
Jeśli to nie on rozkręć kranik i sprawdźczy gumowa membranka nie ma dziur
Daj znać jak efektziy radzi
A do Jaro warto się przejechać, nawet jk szarpie - tylkouważaj żeby ci całego moto nie rozebrał
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość