Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
-
- naciągacz linek
- Posty: 72
- Rejestracja: 23.12.2017, 16:06
- Mój motocykl: XL600V
- Kontakt:
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Do zimnego
Ja narazie w trampku nic nie będę robił ale mam plany. Wiem na 100% ze chcę zarobić modyfikację boano. Tylko jeszcze nie wiem w którym. Czy w tym co mam czy kupić uszkodzonego. Tego co mam to mi troszkę szkoda bo właściwie to nowy motocykl z 1999r. Kupiłem go od Niemca i był pierwszym właścicielem. Hehe pytałem go nawet czy on go pod kołdrą trzymał?. 50K ma najechane. Wiem że na następny rok czyli 2019 wymienię tylny amor, chciałbym zeby był z regulacją wstępnego drgania
Ja narazie w trampku nic nie będę robił ale mam plany. Wiem na 100% ze chcę zarobić modyfikację boano. Tylko jeszcze nie wiem w którym. Czy w tym co mam czy kupić uszkodzonego. Tego co mam to mi troszkę szkoda bo właściwie to nowy motocykl z 1999r. Kupiłem go od Niemca i był pierwszym właścicielem. Hehe pytałem go nawet czy on go pod kołdrą trzymał?. 50K ma najechane. Wiem że na następny rok czyli 2019 wymienię tylny amor, chciałbym zeby był z regulacją wstępnego drgania
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2644
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Teraz to ja robię "odkop" na co najmniej srebrną łopatę. Muszę się pochwalić że dołączyłem do grona posiadaczy TA z zawieszeniem AT i faktycznie różnica w prowadzeniu i hamowaniu powala. 3 lata zawias leżał na półce w garażu, a tu 3 dni roboty i tadammm. Także Zimny wszystko co napisałeś o prowadzeniu potwierdzam i nie ma sensu niczego dodawać.
https://photos.app.goo.gl/VPMQQgUQ773kA5R27
Amen
https://photos.app.goo.gl/VPMQQgUQ773kA5R27
Amen
Ostatnio zmieniony 05.05.2019, 10:43 przez grad74, łącznie zmieniany 2 razy.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- łamacz szprych
- Posty: 732
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Link nie działa.grad74 pisze:Teraz to ja robię "odkop" na co najmniej srebrną łopatę. Muszę się pochwalić że dołączyłem do grona posiadaczy TA z zawieszeniem AT i faktycznie różnica w prowadzeniu i hamowaniu powala. 3 lata zawias leżał na półce w garażu, a tu 3 dni roboty i tadammm. Także Zimny wszystko co napisałeś o prowadzeniu potwierdzam i nie ma sensu niczego dodawać.
https://photos.app.goo.gl/Vm9a2TjmAWBZqkQp8/Amen.

CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 418
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Albo mi się wydaje albo tył jest niski?grad74 pisze:Teraz to ja robię "odkop" na co najmniej srebrną łopatę. Muszę się pochwalić że dołączyłem do grona posiadaczy TA z zawieszeniem AT i faktycznie różnica w prowadzeniu i hamowaniu powala. 3 lata zawias leżał na półce w garażu, a tu 3 dni roboty i tadammm. Także Zimny wszystko co napisałeś o prowadzeniu potwierdzam i nie ma sensu niczego dodawać.
https://photos.app.goo.gl/VPMQQgUQ773kA5R27
Amen
Z czego dałeś kiwaczke, trampek czy afra 04,07???
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2853
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Gratulacje Gradzie, ale właśnie coś nisko siedzi? Jaka kiwaczka, jaki amor? Kiwaczka nie może być z trampka...
Trampkarz emeryt. 3xPD06, RD11, 2xPD10, V-stromy i na koniec... R1200GS
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2644
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Wszystko jest z RD07. A że nisko? Chyba tylko pozory bo na bocznej stoi. U mnie też na centralce tylne koło nie odrywa się od ziemi , a przy sprążynie na 3/4 też nie dotykam całymi stopami ziemi
Kurna czemu ja tak zwlekałem z tą przebudową? 


Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 363
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
I ja wstawiłem wahacz, kiwaczkę, jarzmo, ośkę, napinacze, itp z RD03. Prawa tulejka koła pasuje, lewa musi mieć 17mm. (Trampek 94r). Na razie sam tył, za chwilę przód. Jest mega różnica, nie spodziewałem się, aż takiej różnicy, jest mega stabilnie. To chyba najlepszy mod do tego moto.
Jeden minus, jak dla mnie, na trampkowym amorze jest twardo (mimo rozkręconej na maxa sprężynie na amorze). Zostawialiście tak, czy robiliście jakieś zmiany? Myślałem, żeby wstawić sprężynę od rd03, niby jest bardziej miękka, no ale afra waży przecież ze 30kg więcej
Jeden minus, jak dla mnie, na trampkowym amorze jest twardo (mimo rozkręconej na maxa sprężynie na amorze). Zostawialiście tak, czy robiliście jakieś zmiany? Myślałem, żeby wstawić sprężynę od rd03, niby jest bardziej miękka, no ale afra waży przecież ze 30kg więcej

- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2644
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Jest twardziej, ale precyzyjniej. Nic nie rób , przyzwyczaisz się. Za to z plecaczkiem moto tak nie siada. A różnica jest kolosalna.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 363
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Z zawieszeniem RD03


- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2853
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Brawo Piter, nie dość że Trampek jak nowy to widać że części zawieszenia masz bardzo zadbane. Piękna robota
Fajnie że komuś chce się jeszcze dłubać w tych starociach

Fajnie że komuś chce się jeszcze dłubać w tych starociach

Trampkarz emeryt. 3xPD06, RD11, 2xPD10, V-stromy i na koniec... R1200GS
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Czyli wahacz, kiwaczka +link, jarzmo i tylny zacisk calosc z rd07 tez podchodza z takim samym poziomem komplikacji przerobek (niewielki)?grad74 pisze:Wszystko jest z RD07. A że nisko? Chyba tylko pozory bo na bocznej stoi. U mnie też na centralce tylne koło nie odrywa się od ziemi , a przy sprążynie na 3/4 też nie dotykam całymi stopami ziemiKurna czemu ja tak zwlekałem z tą przebudową?
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2644
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Nie do konca. kłopot w tym jakie masz jarzmo i pod jaką tylną tarczę. Ja miałem jarzmo zRD07 pod tarczę 256 mm a w RD o4 jest 240 mm. i te tercze różną się wymiarem osadzenia na piaście. Jak chcesz zachować tylną ori tarczę z TA (240mm) to musisz szukać jarzma od RD04. Ja chciałem większą na tył do jarzma od Rd07 (256mm). Ale że takiej nie ma to zakupiłem tylną tarczę od Hondy VFR800 , zaspawałem TIGiem oryginalne otwory pod śruby, nawierciłem nowe - są przesunięte na zewnątrz o około 8 mm i roztoczyłem środek tarczy o około 5-6 mm (już nie pamiętam) tak aby pasował na obwód piasty z TA. potem już wszystko poszło Plug and play. Za to zyskałem lepszy hamulec na tył i śmiesznie tanią tarczę. Wiem że niektórzy puryści mągą być tym spawaniem i toczeniem tarczy przerażeni, ale to jest jakby nie patrzeć tylko żelastwo! To się tnie, gnie , spawa, toczy i szlifujetomekc pisze:Czyli wahacz, kiwaczka +link, jarzmo i tylny zacisk calosc z rd07 tez podchodza z takim samym poziomem komplikacji przerobek (niewielki)?grad74 pisze:Wszystko jest z RD07. A że nisko? Chyba tylko pozory bo na bocznej stoi. U mnie też na centralce tylne koło nie odrywa się od ziemi , a przy sprążynie na 3/4 też nie dotykam całymi stopami ziemiKurna czemu ja tak zwlekałem z tą przebudową?


Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- ajzol
- osiedlowy kaskader
- Posty: 111
- Rejestracja: 07.08.2017, 17:47
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2853
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: BMW GS
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Potwierdzam, jak tarcza i zacisk z trampka ma zostać to tylko i wyłącznie jarzmo z rd03. Jak masz jarzmo i zacisk z rd04 to o ile pamoetam pasuje to trampkowej tarczy ale tylko jako komplet.
Generalnie największe wyzwanie to zdobycie jarzma z trójki...
Generalnie największe wyzwanie to zdobycie jarzma z trójki...
Trampkarz emeryt. 3xPD06, RD11, 2xPD10, V-stromy i na koniec... R1200GS
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 418
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Potwierdzam. Przerabiałem temat.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2644
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Tak oczywiście chodziło mi o jarzmo z RD03. Się zakrecilem, przepraszam. Nie wiem co mi z tą 4ką naszło. Ale... powiem jako ciekawostke że po minimalnej przeróbce jarzma od TA (trzeba minimalnie podszlifowac szlifierka kątową cienką tarczą elementy mocowań wchodzących a wahacz od Afry dosłownie po pół mm) jarzmo Trampkowe wejdzie na Afrykański. I mamy problem rozwiązany.ajzol pisze:Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Czysto technicznie zapytam, zrobiels tak u siebie, informacja 100% potwierdzona? Jesli tak to bede tez TA jarzmo "customizowal" do wahacza ATgrad74 pisze:Tak oczywiście chodziło mi o jarzmo z RD03. Się zakrecilem, przepraszam. Nie wiem co mi z tą 4ką naszło. Ale... powiem jako ciekawostke że po minimalnej przeróbce jarzma od TA (trzeba minimalnie podszlifowac szlifierka kątową cienką tarczą elementy mocowań wchodzących a wahacz od Afry dosłownie po pół mm) jarzmo Trampkowe wejdzie na Afrykański. I mamy problem rozwiązany.ajzol pisze:Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.

- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2644
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Nie, u mnie tak nie zrobiłem. Nie musiałem bo miałem jarzmo AT. Ale miałem sporo czasu na poprzymierzanie jarzma TA do mocowań na wahacz z AT. Jak masz oba te elementy przymierzy sobie a sam zobaczysz że to proste. Gdybym nie miał jarzma tak bym zrobił. Dodatkowo jarzmo z zaciski em się nie obróci, bo trzyma je jeszcze mocowanie "środkowe" na wahaczu.tomekc pisze:Czysto technicznie zapytam, zrobiels tak u siebie, informacja 100% potwierdzona? Jesli tak to bede tez TA jarzmo "customizowal" do wahacza ATgrad74 pisze:Tak oczywiście chodziło mi o jarzmo z RD03. Się zakrecilem, przepraszam. Nie wiem co mi z tą 4ką naszło. Ale... powiem jako ciekawostke że po minimalnej przeróbce jarzma od TA (trzeba minimalnie podszlifowac szlifierka kątową cienką tarczą elementy mocowań wchodzących a wahacz od Afry dosłownie po pół mm) jarzmo Trampkowe wejdzie na Afrykański. I mamy problem rozwiązany.ajzol pisze:Przy pozostawieniu seryjnej tylnej tarczy to raczej jarzmo z rd03. Ja mam z czwórki i klocek nie łapie całej tarczy.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- ural2
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 418
- Rejestracja: 16.06.2010, 21:32
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: Transalp 600 PD10 z zawieszeniem z Africa Twin
Mój kolega przerabiał jarzmo z trampka do wahacza z afryki. Wiem ,że coś spawał ale wyszło bardzo fajnie. Jeździ, Ukrainę przeżyło więc dobrze zrobione.
Jak by ktoś potrzebował to m fotkę jak wygląda na Moto.
Jak by ktoś potrzebował to m fotkę jak wygląda na Moto.
Był "Król"- teraz jest "Królowa"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość