Strona 3 z 4
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 18.02.2019, 12:11
autor: Fihu
Dla infoarmacji, kosz kosztuje więcej niż chiński elektryczny prosty klucz udarowy - który w zupełności załatwia sprawę bez żadnego blokowania itp. Polecam, a gdy juz go masz, przydaje się na prawdę często.
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 18.02.2019, 12:40
autor: capri
Fihu pisze:Dla infoarmacji, kosz kosztuje więcej niż chiński elektryczny prosty klucz udarowy - który w zupełności załatwia sprawę bez żadnego blokowania itp. Polecam, a gdy juz go masz, przydaje się na prawdę często.
Święte słowa!
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 18.02.2019, 12:44
autor: Tomek70
+ jeszcze klucz dynamometryczny do dokręcenia tejże nakręteczki
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 18.02.2019, 16:46
autor: Solidworks
Tutaj wystarczy naprawdę duża dźwignia. Warunkiem jest , że poprzednik dokręcił z odpowiednim momentem. Choć nie wolno
to używam największego klucza dynamometrycznego do odkręcania i ustawiam na 200Nm i zawsze bez problemu.
Odkręcam bez uderzeń tak jakbym zakręcał powoli by nic nie uszkodzić (łącznie klucza)
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 29.04.2019, 12:54
autor: wladekkow
Pytanie: w moim PD10 sprzęgło trzyma dobrze (żadnego ślizgania, jak gwałtownie puszczę na asfalcie to przednie koło uniesie a się nie uśliźnie) ALE siła potrzebna do rozpięcia napędu jest absurdalnie niska tzn nieomalże od patrzenia na klamkę już sprzęgło jest rozpięte. Czy wymienić (i dlaczego?):
- same sprężyny?
- całe sprzęgło?
Nie ukrywam że chętnie zmieniłbym same sprężyny bo coś mi podpowiada że to one są udeptane i to ich wina. ALe może jestem w mylnym błędzie...
Oraz co kupić? W larssonie po prostu takie jakie mają?
Pozdrawiam
PS: Tutorial z pierwszego posta chyba najlepszy jaki widziałem do czegokolwiek kiedykolwiek
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 01.05.2019, 23:43
autor: grad74
Cytując klasyka: "jak coś działa, nie ruszaj bo spier..."
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 02.05.2019, 00:27
autor: Solidworks
wladekkow pisze:Pytanie: w moim PD10 sprzęgło trzyma dobrze (żadnego ślizgania, jak gwałtownie puszczę na asfalcie to przednie koło uniesie a się nie uśliźnie) ALE siła potrzebna do rozpięcia napędu jest absurdalnie niska tzn nieomalże od patrzenia na klamkę już sprzęgło jest rozpięte. Czy wymienić (i dlaczego?):
- same sprężyny?
- całe sprzęgło?
Nie ukrywam że chętnie zmieniłbym same sprężyny bo coś mi podpowiada że to one są udeptane i to ich wina. ALe może jestem w mylnym błędzie...
Oraz co kupić? W larssonie po prostu takie jakie mają?
Pozdrawiam
PS: Tutorial z pierwszego posta chyba najlepszy jaki widziałem do czegokolwiek kiedykolwiek
Po prostu zmierz i sprawdź z limitem wg serwisówki. Dopiero kupuj. W każdym razie nie zaszkodzi kupić podkładkę, nakrętkę i sprzężny. Demontujesz mierzysz i składasz. Jak już pomierzysz to będziesz wiedział co wymienić i czy ew. dokupić trzeba tarcze i przekładki. Nie rób tego błędu co ja kiedyś. Kupiłem komplet niepotrzebnie.
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 20.01.2020, 06:05
autor: kuba_mexyk
Hej, ma ktoś serwisówke,podesłał by ktoś e mail :
kuba061@op.pl ? Zmieniam sprzęgło i nie wiem z jaką siłą dokręcać śruby i jakie grubosci tarczek, przekładek?
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 12.04.2020, 17:04
autor: pawelo220v
Witam, jako nowy uźytkownik trampka niestety musiałem dobrac sie do sprzęgła, poniewaz: moźe opisze:
Po wrzuceniu biegu silnik od razu gasł. Na zgaszonym silniku nie wysprzęglało biegu dopiero jaķ cofnąłem motorem do tyłu z wcisniętym sprzęgłem migłem przepchac motocykl. Nawet nie sprawdzalem czy na odpalonym wskoczy bieg zeby skrzyni nie męczyc. Po zorebraniu tarcze wyglądaja ok wymiar 2.9mm przekładki mają ładny kolor
. Ale podkladka z fiszki nr 12 byla przed tarczą nr 7 i brak mam podķladki nr 5. Jakies jaja. Czy ryzykowac i składac bez pierscienia nr 5 ? Wolę dokupic raczej. Na koszyku sprzeģłowym widoczne lekkie slady ,rowki od tarcz ale nie na wszystkich. mam zamiar wyrównać płaszczyzny.
A jesli mogłbym prosić takze o serwisówke na adres będę wdzięczny dobrowolskipp@onet.pl
Zastanawiają mnie same tarcze czy zmieniać czy zostawic. Nalatane mam na blacie 8tys czyli mam 108tys. Silnik pali odnstrzala i to jest super.
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 13.04.2020, 08:21
autor: old1977
pawelo220v pisze:Witam, jako nowy uźytkownik trampka niestety musiałem dobrac sie do sprzęgła, poniewaz: moźe opisze:
Po wrzuceniu biegu silnik od razu gasł. Na zgaszonym silniku nie wysprzęglało biegu dopiero jaķ cofnąłem motorem do tyłu z wcisniętym sprzęgłem migłem przepchac motocykl. Nawet nie sprawdzalem czy na odpalonym wskoczy bieg zeby skrzyni nie męczyc. Po zorebraniu tarcze wyglądaja ok wymiar 2.9mm przekładki mają ładny kolor
. Ale podkladka z fiszki nr 12 byla przed tarczą nr 7 i brak mam podķladki nr 5. Jakies jaja. Czy ryzykowac i składac bez pierscienia nr 5 ? Wolę dokupic raczej. Na koszyku sprzeģłowym widoczne lekkie slady ,rowki od tarcz ale nie na wszystkich. mam zamiar wyrównać płaszczyzny.
A jesli mogłbym prosić takze o serwisówke na adres będę wdzięczny
dobrowolskipp@onet.pl
Zastanawiają mnie same tarcze czy zmieniać czy zostawic. Nalatane mam na blacie 8tys czyli mam 108tys. Silnik pali odnstrzala i to jest super.
obejrzyj dokładnie piastę sprzęgła (element 4) czy podkładka dystansowa 5 nie przykleiła się do niej mają być dwie ustawiane na przeciw siebie i montuje się je na tej właśnie elemencie jeżeli nie masz jednego pierścienia to zamów i załóż,to że w moto po dłuższym postoju jest sklejone sprzęgło to norma,pytanie czy działo się również tak na rozgrzanym silniku?
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 13.10.2020, 14:35
autor: girgi
Witam!
Czy nakrętka nr 20 a rozmiar 27
musi być kupowana nowa przy wymianie sprzęgła? I podkładka??
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 13.10.2020, 15:36
autor: Sylwek
Nie.
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 09.11.2020, 19:34
autor: KrzysieG
Pytanie ogólnikowe o kosz sprzęgłowy, mam dwa, który będzie lepszy, ten w którym sprężynki się bardziej telepocą czy ten w którym mniej ?
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 09.11.2020, 22:29
autor: Piter!!!
Czym mniejszy luz sprężyn tym lepiej. Ale nawet nowy kosz ma sprężyny luźne. Mam nadzieję, że mój ma mniejsze luzy.
Najważniejsze że są oryginalne sprężyny, o odpowiedniej twardości. Duże luzy powodują klekotanie sprzęgła na wolnych obrotach. W 600 jest to znikomy odgłos tego co powoduje sprzęgło w Afryce. Ale na to też jest sposób, daje się podkładki i zabezpiecza je półokrągłą blachą i spawa punktowo w 2 miejscach. Ginie 80% odgłosów sprzęgła.
A co się działo na starym?
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 10.11.2020, 08:17
autor: KrzysieG
Zaczęło się od tego że miałem wyciek przy deklu, tu gdzie wchodzi wajcha do popychania tarcz i trochę się ślizgało po wlaniu ceramizra. Wymieniłem dekiel, z tym że mój miał 2 łożyska a ten ma tylko od góry, ale myślę że to bez znaczenia. Wymyłem przekładki w benzynie extrakcyjnej, poskładałem ( miałem wymieniać, ale przekładki mają 2,95mm ) i zaczęło się tłuc gdy naciskałem klamkę, no i to szarpnięcie przy starcie, poza tym wszystko ok. Sprężynki w moim sprzęgle siedzą ciasno, tylko jedna ma delikatny luz. Szczerze to jestem zaskoczony że tak dobrze to wygląda.
No i teraz się zastanawiam czy jest sens to wymieniać ? i co to może być z tym szarpnięciem. Ranty raczej w obu takie same. Dodam zdjęcia obu, bo wydaje mi się że to kupione jest źle włożona ostatnia przekładka, ale to szczegół. I teraz się zastanawiam czy wymieniać to sprzęgło czy nie. Jeszcze się dokładnie dzisiaj przyjże tym przekładką, Później zrobię więcej zdjęć.
Moje:
Po lewej kupione, po prawej moje:
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 10.11.2020, 10:50
autor: Piter!!!
Na ostatnim zdjęciu, twoje sprzęgło:
Tarcze są dobrze założone, natomiast mam wątpliwości czy dobrze założyłeś metalowe, dwie pierwsze przekładki, tzn
Pierwsza powinna być płaska metalowa przekładka, a druga metalowa sprężyna talerzowa, założona tym rozszerzeniem ku wnętrzu silnika. Sprawdź to w/g haynesa.
To może być przyczyną szarpnięcia.
Natomiast tłuczenie na wciśniętym sprzęgle, to najczęściej typuje się łożysko, to co jest w karterze, pod sprzęgłem, ono jest luźno osadzone w silniku i za pomocą prostego ściągacza można je wyjąć z silnika i wymienić na nowe. No i do sprawdzenia łożysko oporowe w pokrywce tej, co ściska sprężyny.
A tarcze, jak już raz nasiąkły tym czymś, to w/g mnie nie ma sensu już ich zakładać, bo i tak się będą ślizgać.
Choć niech się wypowiedzą inni. Są tu tęgie głowy.
Prezes, do tablicy
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 10.11.2020, 11:43
autor: KrzysieG
No ja się wypowiem, bo po tym zabiegu przestało się ślizgać, ale mniejsza o to, nie ślizgało się jakoś mocno. Wrzucę kilka zdjęć jako ciekawostkę, bo zauważyłem pewne różnicę:
Co do tych podkładek, to były tak samo założone, jedyna różnica w tej ostatniej tarczce. Nie mogę natomiast zlokalizować tej podkładki z napisem "out side" Owszem jest ale bez napisu i jakby węższa.
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 10.11.2020, 12:46
autor: nav
Zapytam dla pewności... Czy po wymyciu tarczek benzyną nasączyłeś je ponownie w oleju? Nowe tarcze przynajmniej kilka minut przed założeniem powinny spędzić w kąpieli olejowej, jak je wymyłeś to bym powtórzył czynność.
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 10.11.2020, 13:47
autor: KrzysieG
Robiłem to chyba z rok temu więc pewności nie mam czy je wtedy nasączyłem po wymyciu.
Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik
: 26.02.2021, 23:41
autor: ryve
wladekkow pisze: ↑29.04.2019, 12:54
PS: Tutorial z pierwszego posta chyba najlepszy jaki widziałem do czegokolwiek kiedykolwiek
Dzięki!
Fajnie, że się przydaje.