Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Witam,
Pewnie mamy tu mechaników, albo takim, co się przytrafił remont silnika...
Chciałem zapytać ile plus minus będzie kosztował remont następującej jednostki:
Skoda Octavia, bodajże 99r, silnik benzynowy 1.8l, 20V
Awaria- płyn chłodzący pływa w silniku.
Nie znam więcej szczegółów.
Hał macz?
Pozdrawiam
Pewnie mamy tu mechaników, albo takim, co się przytrafił remont silnika...
Chciałem zapytać ile plus minus będzie kosztował remont następującej jednostki:
Skoda Octavia, bodajże 99r, silnik benzynowy 1.8l, 20V
Awaria- płyn chłodzący pływa w silniku.
Nie znam więcej szczegółów.
Hał macz?
Pozdrawiam
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
- sajmonwww
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 836
- Rejestracja: 19.06.2010, 10:24
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
pewnie tyle ile zaśpiewa mechanik, chyba że uszczelka pod głowicą to można samemu wymienić...
ale przegrzałeś czy co? jak odpala? czy jak popracuje i odpuścisz korek ze zbiornika płynu to syczy i bulgocze?
ale przegrzałeś czy co? jak odpala? czy jak popracuje i odpuścisz korek ze zbiornika płynu to syczy i bulgocze?
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Uszczelka pod głowicę (170 zł do 500 zł za zestaw), nowe śruby (9 szt. - ok. 100 zł), rozrząd (zestaw Conti - ok. 400-500 zł), ewentualnie planowanie głowicy (150-300 zł).pewnie tyle ile zaśpiewa mechanik, chyba że uszczelka pod głowicą to można samemu wymienić...
Ostatnio zmieniony 11.04.2012, 14:40 przez mishieck, łącznie zmieniany 1 raz.
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Bez przesady ok ? Pracujesz w serwisie, że chcesz przy okazji kapcia zmienić lakier ?mishieck pisze:Uszczelka pod głowicę (170 zł do 500 zł za zestaw), nowe śruby (9 szt. - ok. 100 zł), rozrząd (zestaw Conti - ok. 400-500 zł), ewentualnie planowanie głowicy (150-300 zł).
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
W czym rzecz?
Rozrząd i tak będzie do zmiany, śruby powinno dać się nowe. Planowanie tak jak napisałem, gdy będzie potrzeba (po sprawdzeniu). Ceny katalogowe z Intercars.
No chyba , że auto ma iść na sprzedaż, to najlepiej złożyć na starym rozrządzie i śrubach...
Rozrząd i tak będzie do zmiany, śruby powinno dać się nowe. Planowanie tak jak napisałem, gdy będzie potrzeba (po sprawdzeniu). Ceny katalogowe z Intercars.
No chyba , że auto ma iść na sprzedaż, to najlepiej złożyć na starym rozrządzie i śrubach...
Ostatnio zmieniony 12.04.2012, 09:11 przez mishieck, łącznie zmieniany 1 raz.
- E.T
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 258
- Rejestracja: 04.02.2009, 00:05
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Słupsk
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Ja tam zawsze planuje głowicę przy zmianie uszczelki . A jeśli chodzi o remont to może być jeszcze pęknięta głowica lub uszkodzony blok .
- przeszczep
- pałujący w lesie
- Posty: 1616
- Rejestracja: 23.04.2010, 16:48
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
A nie taniej wyjdzie kupić nowy silnik? patrzyłeś na ceny?
Jeśli uszczelka to luz, jeśli blok lub głowica, to od razu bym silnika szukał - kilka stówek pewnie i po krzyku
Jeśli uszczelka to luz, jeśli blok lub głowica, to od razu bym silnika szukał - kilka stówek pewnie i po krzyku
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Dzięki za odpowiedzi.
Niestety, jak wspomniałem nie znam szczegółów- przygoda przytrafiła się znajomemu w Norwegii i jedyny opis, jaki otrzymałem to:
"Fudge engine is full of antifreeze water on skoda... Seems it needs small repair.. Fun "
"Did i tell you my skoda engine swims in water and glycol?
how much will rebuild of this shit engine cost in Poland you think?"
Czyli radzicie, żeby szukać nowego silnika (stosunkowo mało popularna w Octaviach jednostka), lub remont, który powinien zamknąć się w 1300-1500 zł?
Rzut oka na allegro- silniki 800-1900 zł... tylko odwieczne pytanie- co się kryje w środku
Niestety, jak wspomniałem nie znam szczegółów- przygoda przytrafiła się znajomemu w Norwegii i jedyny opis, jaki otrzymałem to:
"Fudge engine is full of antifreeze water on skoda... Seems it needs small repair.. Fun "
"Did i tell you my skoda engine swims in water and glycol?
how much will rebuild of this shit engine cost in Poland you think?"
Czyli radzicie, żeby szukać nowego silnika (stosunkowo mało popularna w Octaviach jednostka), lub remont, który powinien zamknąć się w 1300-1500 zł?
Rzut oka na allegro- silniki 800-1900 zł... tylko odwieczne pytanie- co się kryje w środku
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 532
- Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: O! Pole
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Ja bym zrzucił głowicę i sprawdził. Jeśli to uszczelka a silnik jest sprawny, to szkoda szukać kolejnego z nieznaną historią. Jeśli wyjdzie coś innego, wtedy szukać silnika.
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Pierwsze słyszę, żeby przy wymianie uszczelki za każdym razem wymieniać rozrząd....mishieck pisze:W czym rzecz?
Rozrząd i tak będzie do zmiany, śruby powinno dać się nowe. Planowanie tak jak napisałem, gdy będzie potrzeba (po sprawdzeniu). Ceny katalogowe z Intercars.
No chyba , że auto ma iść na sprzedaż, to najlepiej złożyć na starym rozrządzie i śrubach...
Drugie - śruby - jeśli faktycznie są tak ujowe to tylko wymiana, ale jak dotąd nie spotkałem się z takim badziewiem (nawet w polskich silnikach) żeby od razu nowe śruby... chyba, że przykręcane polskim kluczem dynamometrycznym
Trzecie - planowanie - wcale nie musowe - jeśli głowica jest pęknięta to owszem, choć to na dłuższą metę i tak g...no to pomoże. Materiał jest w tym miejscu już osłabiony i jeśli ktoś jeszcze ujowo zrobi planowanie to za jakiś czas powtórka z rozrywki.
Co do czwartego - "jeśli auto ma iść na sprzedaż" to widać proste polskie myślenie, żeby ktoś inny się męczył - czyli normalne robienie wała...
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
- ragavan
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 06.01.2012, 23:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lesieniec niedaleko Dłutowa
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
a mnie trochę dziwi 1.8 litra i 20v? Czyli co 5 cylindrów 4 zawory na jeden?czy się zgubiłem?Planowanie głowicy przy takich sprawach raczej potrzebne a skoro płyn się wdaje to na 90% uszczelka.
- Andrzej77
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kobylanka
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Trochę bałbym się brać Twoje porady na poważnie, skoro dla Ciebie 5 wentyli na cylinder jest jakimś novum...
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
5 zaworów na cylinder
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
suma sumarum - napewno nie opłaci mu sie naprawiac na miejscu... mysle ze bedzie miał taniej w PL wliczając droge.
jesli uszczelka pod czapką to - planowanie + nowa uszcz + zmiana oleju + sprawdzenie cisnienia - jesli w miare świerzy rozrzad to nie trzeba zmieniać.
o cenach cięzko.... u pana Władzia zrobisz wszystko za 350 a gdzie indziej z paragonem za 1200...
jesli uszczelka pod czapką to - planowanie + nowa uszcz + zmiana oleju + sprawdzenie cisnienia - jesli w miare świerzy rozrzad to nie trzeba zmieniać.
o cenach cięzko.... u pana Władzia zrobisz wszystko za 350 a gdzie indziej z paragonem za 1200...
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Ja ze swoich doświadczeń polecam próby porządnego remontu tego co ma mimo że ceny mogą wydawać się wysokie.
Kupując używany "po taniości" nigdy nie wiesz co trafisz, może być ok, a może być jeszcze większa padlina niż masz, niby niektórzy dają gwarancję ale dochodź potem jak coś będzie nie tak.
No i przełożenie silnika też kosztuje...
Kupując używany "po taniości" nigdy nie wiesz co trafisz, może być ok, a może być jeszcze większa padlina niż masz, niby niektórzy dają gwarancję ale dochodź potem jak coś będzie nie tak.
No i przełożenie silnika też kosztuje...
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Jeżeli uszczelka, to (koszty części podał mishieck):
1. Wymiana uszczelek (głowicy, pokrywy klawiatury), kupić porządne.
2. Śruby - opcjonalnie (jeżeli pierwszy remont, można zostawić stare).
3. Rozrząd + pompa wody - opcjonalnie, ekonomia - jeżeli mało km zostało do wymiany, wymienić teraz.
4. Planowanie głowicy - obowiązkowe (pozorna oszczędność ok. 10% wartości całej operacji wymiany, ktoś zapomniał z jakich materiałów są zrobione silniki i o "układaniu się głowicy" dlatego dociągamy-sprawdzamy po ok. 500 - 1000 km ).
5. Oczywiście nowy olej silnikowy.
6. Nowy płyn chłodniczy.
7. Zrozumiałem, że płyn w silniku, jeżeli odwrotnie tzn. olej w układzie wodnym, to bardzo dokładne płukanie układu wodnego - źle przeprowadzone doprowadza do destrukcji węży gumowych itp.
8. "Robocizna" ok. 400 - 600 PLN.
Jeżeli to nie uszczelka, to szukamy silnika.
Nie jestem mechanikiem praktykujacym, ale 3 x uszczelka w okresie 4 m-cy zmusiła mnie do przeprowadzenia "szkolenia"
w profesjonalnym zakładzie mechanicznym, sam tylko wymieniłem wszystkie węże, które dosłownie "pękały w rękach".
Internet jest potęgą.
1. Wymiana uszczelek (głowicy, pokrywy klawiatury), kupić porządne.
2. Śruby - opcjonalnie (jeżeli pierwszy remont, można zostawić stare).
3. Rozrząd + pompa wody - opcjonalnie, ekonomia - jeżeli mało km zostało do wymiany, wymienić teraz.
4. Planowanie głowicy - obowiązkowe (pozorna oszczędność ok. 10% wartości całej operacji wymiany, ktoś zapomniał z jakich materiałów są zrobione silniki i o "układaniu się głowicy" dlatego dociągamy-sprawdzamy po ok. 500 - 1000 km ).
5. Oczywiście nowy olej silnikowy.
6. Nowy płyn chłodniczy.
7. Zrozumiałem, że płyn w silniku, jeżeli odwrotnie tzn. olej w układzie wodnym, to bardzo dokładne płukanie układu wodnego - źle przeprowadzone doprowadza do destrukcji węży gumowych itp.
8. "Robocizna" ok. 400 - 600 PLN.
Jeżeli to nie uszczelka, to szukamy silnika.
Nie jestem mechanikiem praktykujacym, ale 3 x uszczelka w okresie 4 m-cy zmusiła mnie do przeprowadzenia "szkolenia"
w profesjonalnym zakładzie mechanicznym, sam tylko wymieniłem wszystkie węże, które dosłownie "pękały w rękach".
Internet jest potęgą.
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
- ragavan
- osiedlowy kaskader
- Posty: 134
- Rejestracja: 06.01.2012, 23:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lesieniec niedaleko Dłutowa
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
porostu nie miałem styczności z taką...
- Driverd2
- szorujący kolanami
- Posty: 1673
- Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Mnie generalny w fiacie kosztował 1630zł tylko że ja miałem masę nowych części, ale planowanie 150-300zł to jakaś spora suma, ciekaw jestem gdzie tyle liczą, ja płaciłem 40 albo 50zł, nowe śruby to jak są zjechane to owszem a jak są całe to nie ma potrzeby, a silnik jeśli już miał bym kupić to szukał bym auta w całości które jest na części (anglik albo rozbitek) tak aby była możliwość odpalenia silnika posłuchania, wtedy jest szansa trafienia na coś sensownego, bo kupowanie silnika z pod wiaty gdzie stoi ich kilkanaście bądź kilkadziesiąt mija się z celem bo silniki często długo stoją a to im nie służy.
125p Polski Fiat is the best and fuck the rest :)
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 789
- Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
a moje zdanie jest takie:
jeśli płyn dostaje się do silnika a silnik dalej pracuje to:
uszkodzona jest uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. Takiej przyczyny bym upartywałw pierwszej kolejności.
Aby poznać źródło problemu to niestety trzeba ściągnąć głowicę, oddać ją do próby szczelności-mogą być mikropęknięcia. Następnie w zależności od wyniku wymiana uszczelki lub głowicy. Tak naprawiają Ci, którzy potem nie chcą poprawiać albo szukać dziury w całym. Pęknięć nie można często dostrzec gołym okiem.
Jeśli głowica będzie na wierzchu warto przyjrzeć się gniazdom zaworowym i ew. przeprowadzić kpl. remont głowicy wraz z wymianą prowadnic zaworów, ew. wymianą gniazd, płaszczyzną + nowe śruby.
Zrobienie "uszczelki" to koszt około 400zł-700zł +/- z częściami,planowaniem i robocizną przy wariancie wypalona Uszczelka.
W przypadku zakupu używanej głowicy dochodzi koszt jej zakupu i też remont. bo nigdz do końca nie wiadomo co się kupuje.
Warto założyć nowe śruby. W tej jednostce jest głowica ze stopu aluminium, dość finezyjna ze wzgl. na 5 zaworów na cylinder.
Technologia naprawy jasno określa, że przy każdorazowym montażu głowicy należy użyć nowych śrub. Śruby korodują, wyciągają przy dokręcaniu głowicy a do tego są poddane zmęczeniu cieplnemu w czasie pracy silnika. Raz użyte potrawią sie zerwać w trakcie ponownego użycia i wtedy pojawiają się cyrki. Koszt śrub nie jest duży. W Polsce zwyczajowo się tego nie wymienia z powodu finansowego albo tzw.druciarstwa.
Jeżeli silnik to tylko z pewnego źródła i z PISEMNĄ GWARANCJĄ. Dobry silnik to droższy silnik, niestety. Często remont silnika kosztuje więcej jak zakup używanego kompletnego motoru. Po remoncie wiesz co masz.
Żaden poważający się mechanik nie będzie gwarantować za używany silnik niewiadomego pochodzenia.
np. W DE na szrocie silnik grupy VW 1.9TDI PD o symbolu BKC, z przebiegiem do 60kkm kosztuje od 2500€.
W Polsce? można znaleźć od ~2000zł do góry....
jeśli płyn dostaje się do silnika a silnik dalej pracuje to:
uszkodzona jest uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica. Takiej przyczyny bym upartywałw pierwszej kolejności.
Aby poznać źródło problemu to niestety trzeba ściągnąć głowicę, oddać ją do próby szczelności-mogą być mikropęknięcia. Następnie w zależności od wyniku wymiana uszczelki lub głowicy. Tak naprawiają Ci, którzy potem nie chcą poprawiać albo szukać dziury w całym. Pęknięć nie można często dostrzec gołym okiem.
Jeśli głowica będzie na wierzchu warto przyjrzeć się gniazdom zaworowym i ew. przeprowadzić kpl. remont głowicy wraz z wymianą prowadnic zaworów, ew. wymianą gniazd, płaszczyzną + nowe śruby.
Zrobienie "uszczelki" to koszt około 400zł-700zł +/- z częściami,planowaniem i robocizną przy wariancie wypalona Uszczelka.
W przypadku zakupu używanej głowicy dochodzi koszt jej zakupu i też remont. bo nigdz do końca nie wiadomo co się kupuje.
Warto założyć nowe śruby. W tej jednostce jest głowica ze stopu aluminium, dość finezyjna ze wzgl. na 5 zaworów na cylinder.
Technologia naprawy jasno określa, że przy każdorazowym montażu głowicy należy użyć nowych śrub. Śruby korodują, wyciągają przy dokręcaniu głowicy a do tego są poddane zmęczeniu cieplnemu w czasie pracy silnika. Raz użyte potrawią sie zerwać w trakcie ponownego użycia i wtedy pojawiają się cyrki. Koszt śrub nie jest duży. W Polsce zwyczajowo się tego nie wymienia z powodu finansowego albo tzw.druciarstwa.
Jeżeli silnik to tylko z pewnego źródła i z PISEMNĄ GWARANCJĄ. Dobry silnik to droższy silnik, niestety. Często remont silnika kosztuje więcej jak zakup używanego kompletnego motoru. Po remoncie wiesz co masz.
Żaden poważający się mechanik nie będzie gwarantować za używany silnik niewiadomego pochodzenia.
np. W DE na szrocie silnik grupy VW 1.9TDI PD o symbolu BKC, z przebiegiem do 60kkm kosztuje od 2500€.
W Polsce? można znaleźć od ~2000zł do góry....
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
- kko
- łamacz szprych
- Posty: 640
- Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Octavia- remont silnika- - ile to kosztuje?
Bo w Polsce ten silnik ma przebieg 3 razy większy niż deklarowany.
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.
XL 1000V SD02
XL 1000V SD02
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości