orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim oleju?
- pezet
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 22.08.2011, 23:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa-Mokotów
- Kontakt:
orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim oleju?
Hej,
pytanie jest trochę przewrotne, ale z drugiej strony zanim zdecyduje się na olej zachodni chciałbym poznać argumenty przeciwko stosowaniu mazidła orlenowskiego. W innych wątkach prawie nikt nie dzieli się spostrzeżeniami na temat polskich olejów, które w samochodach dają radę (orlen, lotos). Czy na prawdę oleje orlenu odbiegają od swoich zachodnich odpowiedników? Nie chce mi się wierzyć, że syntetyczny orlen jest gorszy niż półsyntetyk motula czy castrola?
Jak mam wybór to zawsze staram się kupić produkt polski, pytanie tylko czy w wypadku olejów jest rzeczywiście taki wybór?
Dzięki!
pytanie jest trochę przewrotne, ale z drugiej strony zanim zdecyduje się na olej zachodni chciałbym poznać argumenty przeciwko stosowaniu mazidła orlenowskiego. W innych wątkach prawie nikt nie dzieli się spostrzeżeniami na temat polskich olejów, które w samochodach dają radę (orlen, lotos). Czy na prawdę oleje orlenu odbiegają od swoich zachodnich odpowiedników? Nie chce mi się wierzyć, że syntetyczny orlen jest gorszy niż półsyntetyk motula czy castrola?
Jak mam wybór to zawsze staram się kupić produkt polski, pytanie tylko czy w wypadku olejów jest rzeczywiście taki wybór?
Dzięki!
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 533
- Rejestracja: 22.08.2011, 20:39
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Kontakt:
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Tez o tym myslałem ale cenowo nie wychodzi zbyt atrakcyjnie więc jak to mówią: miliony mrówek nie mogą się mylić (chudzi o motul ), a zbyt wiele można stracić jeśli chodzi o reaktor.
pozdr
pozdr
Transalp PD06 EVO II 650 -był, są kamertony....,teraz LC8
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Krynek - akurat jeśli chodzi o motul to jak dla mnie są zdecydowanie lepsze oleje (repsol, castrol) - na motulu mój chodzi głośniej a co do polskich produktów - też mają u mnie pierwszeństwo ale tylko wtedy, jak są na tej samej półce z zagranicznymi produktami orlenowskich nie znam i nawet nie znam kogoś, kto by znał
Ostatnio zmieniony 29.02.2012, 14:37 przez mirkoslawski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 591
- Rejestracja: 26.11.2008, 20:59
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: KOBYLNICA/K.POZNANIA
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Hola Panowie! Ja kilka razy pisałem o Orlenowskim Platinum 10/40 4T. Jeżdze na takim juz 3 sezony i wszystko chodzi tak jak powinno i nie mam zadnych uwag do tego produktu za kilka dni zalewam silnik tym olejem i lece 4 sezon. Baniak 4l starcza na wymiane a to co zostanie na dolewke nawet na 2 lata,wymieniam co 6 tyś km. A co najwazniejsze cena tego oleju to połowa tego co musimy zapłacić za obojętnie jaki znany nam olej motocyklowy. Jak dostane za pare dni oliwe to napisze jaka jest aktualna cena tego mazidła.Pzdr.
Silnik, dwa koła i mina wesoła…no chyba, że sarna pod koła!!!
- pezet
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 22.08.2011, 23:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa-Mokotów
- Kontakt:
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Właśnie na tym mi zależy - opiniach tych co jeżdżą na tym oleju. Dzięki tomasz77.tomasz77 pisze:Jeżdze na takim juz 3 sezony i wszystko chodzi tak jak powinno i nie mam zadnych uwag do tego produktu za kilka dni zalewam silnik tym olejem i lece 4 sezon. Baniak 4l starcza na wymiane a to co zostanie na dolewke nawet na 2 lata,wymieniam co 6 tyś km.
A czemu tak często wymieniasz? Jakieś szczególnie trudne warunki eksploatacji? Honda, z tego co wyczytałem u Pana Haynesa, zaleca co 12 tyś. km.
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
To ja Ci powiem na przykładzie właśnie samochodu, bo do motocykla nigdy tych olejo-podobnych popłuczyn nie zaryzykujektóre w samochodach dają radę (orlen, lotos)
Jeździłem cały czas na Mobilu, fakt silnik po mocnych przejściach, miał trochę wycieków, może trochę go brał - lałem mineralny 15w40 MOBIL1
Przy ostatniej zmianie wpadłem na genialny pomysł że temu silnikowi już chyba nic nie zaszkodzi, zresztą i tak liczę się z tym że niebawem zakończy swój żywot i wlałem Lotosa. Efekt - momentalnie zużycie oleju wzrosło min. 5 krotnie, pojawiły się dużo większe wycieki, a kiedy przyszły mrozy rozrusznik ledwo mógł przekręcić wałem (to nie wina aku). Wziąłem 5 litrową bańkę z tym olejem z bagażnika, był tam może z litr, obracam do góry dnem i... jakby grawitacja przestała działać, olej gęsty jak porządny kisiel, przyklejony do dna bańki - totalne nieporozumienie. Bardzo dziękuje za naszą "Polską technologię"
Co do Motula - może i na innych trampek chodzi ciszej ale ja mu po prostu ufam. Przetestowałem go na własnym silniku naprawdę ekstremalnie i wiem co potrafi.
Zresztą Motul ma chyba największe doświadczenia w sporcie i najwięcej zawodników (przynajmniej w autach) go stosuje, a to o czymś świadczy.
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- NaczelnyFilozof
- czyściciel nagaru
- Posty: 585
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:52
- Lokalizacja: Jeleśnia - Żywiec
- Kontakt:
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Ja leje ich półsynetyka od dwóch/trzech lat.
My Polacy mam wrodzoną niechęć do polskich produktów, nawet jeżeli by były doskonałe. A później jeszcze się dziwimy że mamy bezrobocie.
My Polacy mam wrodzoną niechęć do polskich produktów, nawet jeżeli by były doskonałe. A później jeszcze się dziwimy że mamy bezrobocie.
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Transalp 600 '91 [Puzzle Edition 2.0]
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Jeśli wzrosło zużycie oleju i pojawiły się wycieki, to paradoksalnie olej mógł być lepszy. Zalałeś również mineralny od Lotosa, czy inny? W fiacie stosowałem olej 10W/40 z Lotosu i było OK. To znaczy chlał olej tak samo jak każdy inny i dobrze się miewałpiotreklodz pisze:To ja Ci powiem na przykładzie właśnie samochodu, bo do motocykla nigdy tych olejo-podobnych popłuczyn nie zaryzykujektóre w samochodach dają radę (orlen, lotos)
Jeździłem cały czas na Mobilu, fakt silnik po mocnych przejściach, miał trochę wycieków, może trochę go brał - lałem mineralny 15w40 MOBIL1
Przy ostatniej zmianie wpadłem na genialny pomysł że temu silnikowi już chyba nic nie zaszkodzi, zresztą i tak liczę się z tym że niebawem zakończy swój żywot i wlałem Lotosa. Efekt - momentalnie zużycie oleju wzrosło min. 5 krotnie, pojawiły się dużo większe wycieki, a kiedy przyszły mrozy rozrusznik ledwo mógł przekręcić wałem (to nie wina aku). Wziąłem 5 litrową bańkę z tym olejem z bagażnika, był tam może z litr, obracam do góry dnem i... jakby grawitacja przestała działać, olej gęsty jak porządny kisiel, przyklejony do dna bańki - totalne nieporozumienie. Bardzo dziękuje za naszą "Polską technologię"
Co do Motula - może i na innych trampek chodzi ciszej ale ja mu po prostu ufam. Przetestowałem go na własnym silniku naprawdę ekstremalnie i wiem co potrafi.
Zresztą Motul ma chyba największe doświadczenia w sporcie i najwięcej zawodników (przynajmniej w autach) go stosuje, a to o czymś świadczy.
Co do zamarzania - faktycznie nie brzmi to dobrze. Niemniej zastanowię się nad wypróbowaniem Orlenu w swoim Trampku. Czemu nie?
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- miroslaw123
- oktany w żyłach
- Posty: 3622
- Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Kraków
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Ja mam właśnie bańkę 4l (dostałem od pewnej gazety ) i zastanawiam się nad wyminą z Castrola GPS na niego... Wg. API: jakość Orlena to SM (do 650 potrzebny jest SE, SF, SG) a rzeczony Castrol wg. API to SJ czyli słabszy od Orlena...
Ps. jeżeli ktoś ma zamiar powtórzyć zasłyszane "legendy ludowe" niech sobie odpuści
Ps. jeżeli ktoś ma zamiar powtórzyć zasłyszane "legendy ludowe" niech sobie odpuści
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 591
- Rejestracja: 26.11.2008, 20:59
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: KOBYLNICA/K.POZNANIA
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Bo robie tak 6 tyś w sezonie(moze w tym roku będzie więcej ) a nawet jak by co to wymienie go 2 razy do roku i zawsze świezy. Na czym tu oszczędzać . A tak Jak pisze Naczelny Cudze chwalicie,swojego nie znacie....itd. Amen.pezet pisze:Właśnie na tym mi zależy - opiniach tych co jeżdżą na tym oleju. Dzięki tomasz77.tomasz77 pisze:Jeżdze na takim juz 3 sezony i wszystko chodzi tak jak powinno i nie mam zadnych uwag do tego produktu za kilka dni zalewam silnik tym olejem i lece 4 sezon. Baniak 4l starcza na wymiane a to co zostanie na dolewke nawet na 2 lata,wymieniam co 6 tyś km.
A czemu tak często wymieniasz? Jakieś szczególnie trudne warunki eksploatacji? Honda, z tego co wyczytałem u Pana Haynesa, zaleca co 12 tyś. km.
Silnik, dwa koła i mina wesoła…no chyba, że sarna pod koła!!!
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Panowie - to może ja sprostuję swojego posta - chodziło mi o to, że NIE ZNAM orlenowskich produktów a nie że ich nie polecam wymienione przeze mnie (motul, repsol, castrol) znam (jeździłem) i dlatego o nich mogę wygłaszać moje opinie. Sam jestem ciekawy, jak silnik pracuje na oleju z jakością "orła" więc może jakieś szczegóły z użytkowania (różnice pomiędzy innymi stosowanymi przez Was?) by się przydały?
Ale to nie mój post więc to tylko luźna sugestia
Ale to nie mój post więc to tylko luźna sugestia
Ostatnio zmieniony 29.02.2012, 14:40 przez mirkoslawski, łącznie zmieniany 1 raz.
- pezet
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 22.08.2011, 23:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa-Mokotów
- Kontakt:
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Dlatego właśnie zacząłem wątek, bo w kilku autach jeździłem na olejach Orlenu i nigdy nie miałem problemów. A tymczasem w wątkach dotyczących olejów motocyklowych prawie brakuje wątków o platinum, a jeśli już są, to w większości kiepskie opinie.tomekpe pisze:piotreklodz pisze:Niemniej zastanowię się nad wypróbowaniem Orlenu w swoim Trampku. Czemu nie?które w samochodach dają radę (orlen, lotos)
Chyba sprawdzę na własnej skórze
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Kod: Zaznacz cały
Jeśli wzrosło zużycie oleju i pojawiły się wycieki, to paradoksalnie olej mógł być lepszy.
Masz rację, mogłoby na to wskazywać, ale gdyby zachowywał jakieś przyzwoite parametry niezależnie od temperatury, a on robi się gęsty jak cholera kiedy jest zimny i pewnie zaj...e rzadki po rozgrzaniu, stąd pewnie większe wycieki i zużycie. Nie jest to syntetyk więc nie ma co liczyć że ma super właściwości myjące i smarujące kiedy się rozgrzeje.
W motocyklu nikt tego tak nie odczuje bo nikomu nie przychodzi do głowy żeby go odpalać przy -25 i sobie pojeździć, ani żeby go "rozkręcać" poza skalę obrotomierza. Jedyne co daje się wyraźnie we znaki to praca skrzyni.
Zresztą tak naprawdę, jeśli silnik jest w dobrej kondycji i właściwie eksploatowany (czyt. nie zarzynany) to każdy olej który odpowiada zalecanym parametrom będzie dobry.
Pewnie to "jeżeli by były" ma tu decydujące znaczenieMy Polacy mam wrodzoną niechęć do polskich produktów, nawet jeżeli by były doskonałe
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- mad.dog
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 472
- Rejestracja: 25.01.2009, 12:53
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
To zupełnie jak mój. Dodam, że chodzi o motul 5100.mirkoslawski pisze:na motulu mój chodzi głośniej
Wiedząc, że moje auto ma trochę nakulane, również leję lotosa 15W/40 i przez ostatnie 90 tys. km nic złego się nie dzieje.piotreklodz pisze:i wlałem Lotosa. Efekt - momentalnie zużycie oleju wzrosło ...
Fakt, że przy -25 ciężko się kręci przy rozruchu, ale przy takiej specyfikacji, nie ma co się dziwić.
Co do motula, mobila i innych zachodnich popularnych oliw, niestety coraz częściej są podrabiane. A i ich cena może nieco zastanawiać, bo skoro w markecie jest mobil 1 półsyntetyk w cenie lotosa mineralnego to chyba czymś to śmierdzi, czyż nie?
A tak w ogóle, to ja się pytam, gdzie jest Jaro-ino?
one life. live it.
Tiger T709 '01
Tiger T709 '01
- pezet
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 22.08.2011, 23:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa-Mokotów
- Kontakt:
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Na swojej stronie Orlen się chwali, że jego oleje motocyklowe od roku rekomenduje Yamaha:)
Zdaję sobie sprawę, że to marketing, ale gdyby oleje były tak kiepskie jak niektórzy sugerują, to pewnie Yamaha nie zaryzykowałaby wlewania ich do swoich silników. Może się mylę, ale tak podpowiada chłopski rozum
http://www.orlen.pl/PL/CentrumPrasowe/S ... enOil.aspx
Zdaję sobie sprawę, że to marketing, ale gdyby oleje były tak kiepskie jak niektórzy sugerują, to pewnie Yamaha nie zaryzykowałaby wlewania ich do swoich silników. Może się mylę, ale tak podpowiada chłopski rozum
http://www.orlen.pl/PL/CentrumPrasowe/S ... enOil.aspx
- pezet
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 22.08.2011, 23:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa-Mokotów
- Kontakt:
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Z tego co wiem Lotos nie robi olejów motocyklowych, w każdym razie nie spotkałem.
1l syntetycznego Orlen Platinum można kupić poniżej 30zł. Dziwne, że 4l znalazłem najtaniej za 130zł, ale może to kwestia lepszego poszukania. Jak ktoś znajdzie taniej dużą bańkę syntetycznego Platinum, to niech się podzieli linkiem
1l syntetycznego Orlen Platinum można kupić poniżej 30zł. Dziwne, że 4l znalazłem najtaniej za 130zł, ale może to kwestia lepszego poszukania. Jak ktoś znajdzie taniej dużą bańkę syntetycznego Platinum, to niech się podzieli linkiem
- Darek pomorze
- osiedlowy kaskader
- Posty: 124
- Rejestracja: 27.01.2012, 17:34
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: GDA
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
http://moto.allegro.pl/olej-orlen-plati ... 66794.html
Kosztuje 93 zyle z przesyłką,myślę że warto spróbować.
Kosztuje 93 zyle z przesyłką,myślę że warto spróbować.
- pezet
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 22.08.2011, 23:05
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Warszawa-Mokotów
- Kontakt:
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Zgoda, ale to półsyntetyk. Ja pisałem o syntetykuDarek pomorze pisze:http://moto.allegro.pl/olej-orlen-plati ... 66794.html
Kosztuje 93 zyle z przesyłką,myślę że warto spróbować.
- miroslaw123
- oktany w żyłach
- Posty: 3622
- Rejestracja: 14.06.2009, 13:28
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Kraków
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Ze strony Orlen'u
http://www.sklep.platinumoil.pl/PLATINU ... 1888).aspx
PLATINUM MOTO 4T B1L Cena brutto 34,81 PLN Jakość: API: SJ JASO: MA Lepkość: SAE: 10W-50
http://www.sklep.platinumoil.pl/PLATINU ... 6952).aspx
PLATINUM MOTO 4T SEMISYNT. 10W-40 B1L Cena brutto 19,68 PLN Jakość: API: SL JASO: MA Lepkość: SAE: 10W-40
Ps. ja rozważam tylko półsyntetyk.
http://www.sklep.platinumoil.pl/PLATINU ... 1888).aspx
PLATINUM MOTO 4T B1L Cena brutto 34,81 PLN Jakość: API: SJ JASO: MA Lepkość: SAE: 10W-50
http://www.sklep.platinumoil.pl/PLATINU ... 6952).aspx
PLATINUM MOTO 4T SEMISYNT. 10W-40 B1L Cena brutto 19,68 PLN Jakość: API: SL JASO: MA Lepkość: SAE: 10W-40
Ps. ja rozważam tylko półsyntetyk.
- delfin697
- dwusuwowy rider
- Posty: 180
- Rejestracja: 19.09.2011, 18:43
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Gdynia
Re: orlen platinum 4T - dlaczego nie jeździć na polskim olej
Witam ciężka sprawa z tymi olejami , tak jak wspominali przedmówcy odnośnie różnic klasa wypisana na opakowaniu to jeszcze nie wszystko ważna jest zawartość . No i tu właśnie zaczynają się schody he he . Testowałem wiele produktów Orlenu i Lotos no i niestety efekty są kiepskie dwie rozwalone skrzynie biegów automatyczne i cztery załatwione silniki no niestety niektórzy klienci są uparci i nie dają sobie wytłumaczyć że olej nie spełnia tego co napisali na opakowaniu . Ja osobiście od 8 lat katuje w autach BP i teraz mam zamiar poszukać oleju tej firmy do moto .Jak znajdę to podam na forum, a na jesieni opinie. Jest to tylko moja skromna opinia .
WSK 125 kros , WSK 175 kros, M-75, Junak M-10,CB450N klasyk, transalp PD-6 BMW R 1100 GS " MILCZENIE JEST MOWĄ BOGÓW "
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości