Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
Awatar użytkownika
kko
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 640
Rejestracja: 03.05.2010, 10:46
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: kko »

Akurat na tym zdjęciu malowanie kompletnie mi się nie podoba...
"Nie trzeba być cynikiem, wystarczy, że rozumie się ludzi" - T.P.

XL 1000V SD02
Awatar użytkownika
Zbysz.
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 154
Rejestracja: 03.04.2011, 23:55
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Leszno/Wrocław

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: Zbysz. »

Bo to kamuflaż dla prototypu :)
dawniej Gorzymot
XL600V-K
Awatar użytkownika
dzajor
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 78
Rejestracja: 07.09.2009, 17:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wrocław

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: dzajor »

i wysoka szyba w opcji :cool:
luk2asz
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1642
Rejestracja: 15.05.2009, 11:31
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: luk2asz »

onet jak zwykle z opóźnieniem crosstourer

a propos, może ktoś leci do Mediolanu na targi ?
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: ArturS »

Szprychowe koła, to dobrze wróży :ok:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
gibon
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 215
Rejestracja: 12.05.2010, 18:27
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: gibon »

Byłem dziś w Motoriście i przykuło to moją uwagę. Zastanawiam się nad następcą swojej 650-tki, na razie bez zobowiązań. Moim dotychczasowym faworytem była Super Tenere. Muszę jednak przyznać że Crosstourer prezentuje się bardzo fajnie. Oczywiście styl jazdy jest już inny - jeżdżenie po dziurach raczej odpada. Dosiadał ktoś już tego?
Awatar użytkownika
jacekj
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 208
Rejestracja: 17.01.2011, 05:21
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: jacekj »

Już zadatkowałem i czekam na odbiór Crosstourer'a. W kolorze srebrnym jak na prezentacji w Mediolanie :smile:
Wersja z manualną skrzynią. Decyzję podjąłem po jeździe próbnej egzemplarzem pożyczonym z Hondy Plaza. Zrobiłem nim około 500 km jednego dnia i nie chciałem zsiadać. Fakt, że ten testowy posiadał automatyczną skrzynię DCT, co bardzo podnosiło atrakcyjność tego pojazdu. W zestawie miałem kufer centralny na podręczne bagaże.
R1200 GS LC ADV [jest]
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: Nadol »

Fajne to moto... ale ciężkie, 260kg suche.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Awatar użytkownika
jacekj
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 208
Rejestracja: 17.01.2011, 05:21
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: jacekj »

nadol pisze:Fajne to moto... ale ciężkie, 260kg suche.
Fakt, lekkie nie jest. Przydałoby się, aby miał co najmniej 20kg mniej ale cóż. Motocykl ma spory silnik V4 o pojemności 1230 cm. Napęd wałem ! ABS. To wszystko waży. Ale i tak nie czuje się tych kilogramów po ruszeniu z miejsca.
R1200 GS LC ADV [jest]
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
Awatar użytkownika
arthec
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 17.02.2012, 17:14
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Krakow

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: arthec »

Jestem bardzo ciekawy opinii z jazdy tym moto. Dziel sie z nami wrazeniami w miare nawijania kilometrow!
Awatar użytkownika
jacekj
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 208
Rejestracja: 17.01.2011, 05:21
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: jacekj »

arthec pisze:Jestem bardzo ciekawy opinii z jazdy tym moto. Dziel sie z nami wrazeniami w miare nawijania kilometrow!
Jak pisałem wcześniej przejechałem nim 500 km i byłem zachwycony. Motocykl jest bardzo dynamiczny. Przyspiesza bardzo gładko i od samego dołu obrotów ciągnie równo. Początkowo na trasie Warszawa - Radom przejechałem szybko, w trybie sportowym testując zachowanie przy wysokich prędkościach. Prędkość max osiągnięta z kufrem centralnym osiągnąłem 225 licznikowe. Przestraszyłem się spalaniem na tym odcinku, które wyniosło ok. 9 l/ 100 km.
Pod koniec testu, po przejechaniu całego odcinka, przy spokojnej jeździe spalanie spadło do ok 6l /100 km !!! Piszę około, ponieważ spadło chwilami do 5,6 l/100 km przy spokojnym podróżowaniu z prędkością 90-110 km/h. Prędkości obrotowe silnika są zadziwiające - podróżna prędkość to ok 2000 obr. /min.
No motocyklu nie czuć prędkości. Sam się przestraszyłem gdy w zakręt wszedłem z prędkością ponad 160 km/h.
Wibracje silnika są bardzo umiarkowane i nie są nieprzyjemne ani dokuczliwe. Moto było wyposażone w standardową szybę, która niewiele chroni przed wiatrem. Korpus motocyklisty jest stale narażony na działanie wiatru.
Hamulce są bardzo dobrze wyczuwalne i skuteczne. Nie udało mi się uruchomić ABS.
Moto bardzo ładnie składa się w zakręty i wcale nie czuć jego masy. Na co dzień jeżdżę CBR 1000 RR i przyzwyczajony jestem do innego stylu jazdy, mimo to Crosstourer daje radę. Dzięki zawieszeniu, pokonywanie drogowych nierówności jest przyjemnością.
Motocykl jest doskonałym DROGOWYM enduro. Nie próbowałem nawet testów terenowych, bo to nie ta bajka. Opony są raczej typowo drogowe ,o bieżniku lekko turystycznym, który pozwala na delikatny teren. Przejechanie przez nieutwardzoną czy szutrową drogę.
R1200 GS LC ADV [jest]
Honda VFR 1200 X
Honda XL700 V
Yamaha WR 250 R
Honda CBR 1000 RR
Kawasaki KLV1000
Kawasaki KLR 650
Yamaha DT125
Awatar użytkownika
jakmor
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 524
Rejestracja: 20.03.2011, 10:52
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: jakmor »

Andrzej77 pisze:Jak sobie pomyślę, że już w 2022 r będę się przymierzał do rocznika 2012, to już mi się morda cieszy :grin:

Aż się popłakałem ze śmiechu... :lol: W 2022 to razem będziemy szukac rocznika 2012 :grin:
Odważni może nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale ...
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: mirekm71 »

jakmor pisze:
Andrzej77 pisze:Jak sobie pomyślę, że już w 2022 r będę się przymierzał do rocznika 2012, to już mi się morda cieszy :grin:

Aż się popłakałem ze śmiechu... :lol: W 2022 to razem będziemy szukac rocznika 2012 :grin:

KOZAK :ok:

Przyznaje, ze crosstourer jest przepieknym motocyklem i nie bede sie zarzekal. Jednakze na chwile obecna nie i juz tlumacze dlaczego. Faktem jest, ze jednym z powodow moglby byc brak dziesiecioletnich egzemplarzy na rynku ale to nie wszystko.


Glownie a moze tylko i wylacznie masa. Po pierwsze trampek to funbike. Nie turystyk. Jest wytrzymaly i tani dlatego stal sie wolem roboczym do wszystkiego. Wyjazdy turystyczne mam jeden moze dwa razy w roku. Przewaznie krece sie wokol komina. Nie mniej jednak w tym sezonie zrobilem blisko 20tys km. Upadlem kilka razy pomijajac tor w Kisielinie byly to wywrotki parkingowe. Moze jestem ciamajda ale spotkac to moze kazdego i tu pojawia sie problem. 90% przebiegu zrobilem sam. Lubie jezdzic sam i przewaznie jezdze sam. W zeszlym roku na parkingu w Austrii przewrocil mi sie st1100. Swietny turystyk 325kg 1,1litra, 4-ka widlasta, 100kuni i 110 niutonow, kardan. Ochrona przed wiatrem, brak wibracji, pojemne kufry- bajka. Wtedy dotarlo do mnie, ze po trzech sezonach z st czas sie pozegnac. Nie bede jezdzil motocyklem, ktorego SAM nie podniose. W tym roku pojezdzilem po RO. Co jesli motocykl by sie przewrocil? 30km off w jedna i 30 w druga strone? Skad pomoc? Nawet jesli dotarlbym do jakiejs wsi jak pozniej odnalezc motocykl? Zgadzam sie z tym, ze producenci wyscigujac sie zapomnieli komu sluzyc ma motocykl. Ma byc szybki i wypasiony. Jade na wakacje sie spieszyc? 4700 km przez 12 dni w Rumunii i 100 km/h przekroczylem moze 5 razy. Ma sie sprzedawac i pobic konkurencje- na torze testowym z serwisem i sztabem pomocnikow za plecami. Lubie taki dreszczyk surwiwalu a do tego musze byc samowystarczalny :smile:
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
teo
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 370
Rejestracja: 14.06.2011, 09:36
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Siedlce

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: teo »

Święta słowa. Dla mnie o wyborze trampka zadecydowała właśnie jego waga i uniewersalność. Ciężkie sprzęty typu 1200 GS itp. nie były brane pod uwagę i to nie ze względu na cene, a dużą masę. Żal tylko, że na rynku jest mała konkurencja wśród średnich enduro. Gdyby tenerka miała dwa gary, to pomarzyć o takim sprzęcie. A tak to właściwie do wyboru F 800 GS, który dla mnie ma jedną zasadniczą wadę - nie jest japońcem
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: mirekm71 »

teo pisze:Święta słowa. Dla mnie o wyborze trampka zadecydowała właśnie jego waga i uniewersalność. Ciężkie sprzęty typu 1200 GS itp. nie były brane pod uwagę i to nie ze względu na cene, a dużą masę. Żal tylko, że na rynku jest mała konkurencja wśród średnich enduro. Gdyby tenerka miała dwa gary, to pomarzyć o takim sprzęcie. A tak to właściwie do wyboru F 800 GS, który dla mnie ma jedną zasadniczą wadę - nie jest japońcem

Dla mnie trzy:

1. Nie jest japoncem,
2. Dla mnie jest za wysoki ( wysokosc siodelka)
3. Cena motocykla, osprzetu, czesci.
4. Kolega twierdzi, ze nie moze sobie kompresora podlaczyc bo ma gniazdo na jakims can i zabezpieczenie 2,5A... ?

Do 1200 GS sie przysiadalem. Musialem szarpnac calym cialem, zeby go ze stopki bocznej postawic do pionu. Jak zobaczylem pod salonem jak koles szarpie go do pionu, potem sprowadza tylem z chodnika i odwraca do kierunku jazdy to myslalem, ze pekne. Na trampka wskakuje, odwracam go prawie w miejscu a z chodnika to juz zjade z przednim kolem w gorze zanim on ze stopki do pionu postawi...
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
MADRAFi
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1382
Rejestracja: 27.07.2011, 19:06
Mój motocykl: BMW GS
Lokalizacja: Warszawa (Ursus)

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: MADRAFi »

Ad 1 Co za roznica skoro i tak skladane sa w europie, niezaleznie od marki ktora jest na baku
Ad 2 Wysokosc sie reguluje dokupujac odpowiednie zwieszenie (w straszych modelach tez sa akcesoryjne obnizenia)
Ad 3 Cena motocykla - Uzywany nie jest az tak strasznie drogi porownujac motocykle tej samej klasy, nowy fakt moglby byc tanszy, czesc wcale nie sa drozsze od np Hondy.
Ad 4 Nie ma bezpiecznikow - sa tego plucy i minusy. Mozna podlaczyc drugie gniazdko trzeba tylko chciec. Przynajmniej w standardzie masz COS a nie bez gnaizdka jak u Hondy.

Co do wagi trzeba mierzyc sily na zamiary.

Moje uwagi co do F800GS
1 Moglby byc tanszy
2 Moglby byc troche lzejszy tak z 20kg
3 Przy tak wysokiej cenie tlumik, kanapa, szyba powinny byc idealne, a niestety trzeba sobie akcesoryjne dokupic by bylo git.

To naprawde bardzo fajny motocykl.
mirekm71
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 807
Rejestracja: 12.02.2012, 19:05
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Brzeg

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: mirekm71 »

Madrafi jednemu pasuje to, drugiemu tamto. Uwazam, ze troche lipa kupic jeden z drozszych motocykli po to, zeby wymienic w nim siedzenie, szybe, wydech, zawieszenie i nie wiem wogole co zostanie z oryginalnego motocykla?
Oczywiscie nie zrozum mnie zle bo uwazam, ze moto jest naprawde super tylko, ze nie dla mnie. Nie na moja kieszen, nie mam ochoty na kupowanie przekoloryzowanych i zdecydowanie za drogich zabawek z firmy t...ch. Nie twierdze rowniez, ze Honda jest bez wad bo ma i to bardzo duzo, tylko, ze ja je akceptuje :wink:
MADRAFi pisze:To naprawde bardzo fajny motocykl.
Nie watpie http://youtu.be/yQSq6IHr2Gk
Ostatnio zmieniony 17.10.2012, 15:10 przez mirekm71, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupuje tylko od czarnych takich jak ja.
Awatar użytkownika
gibon
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 215
Rejestracja: 12.05.2010, 18:27
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda Crosstourer 2012 - będzie się działo

Post autor: gibon »

Ja też po pewnych przemyśleniach pozostaję wierny średnim turystycznym enduro. Dlatego że:
1) lubię zjechać czasem z asfaltu, do czego litrowe motocykle się po prostu nie nadają
2) głównie jeżdżę w pojedynkę i moc mojej 650-ki jest prawie wystarczająca
3) głównie jeżdżę po mieście i potrzebna mi zwinność
4) (edit) tańszy motocykl - mniejszy stres. Ładny wygląd ogranicza pewien zakres użytkowania.
5) (edit) mam przeświadczenie, że motocykl nie służy do nawijania kilometrów, jak oferują to duże turystyki. Z punktu A do punktu B na odległość 1000 km jednego dnia wolę przejechać samochodem.
Więc choć trudno to przyznać ta klasa jest na moje potrzeby użytkowe wystarczająca. Mimo że nowszy i ładniejszy motocykl daje sporo do lansu. Mimo panującego poglądu że ze wzrostem centymetrów sześciennych wzrasta kozakowatość kierownika. Nie ma to jak skromne i zrównoważone średnie turystycze enduro.
Może po TA będzie Tenere 660 za super wygląd. Raczej nie TA700 z powodu wyglądu. Może DL650 za dużą uniwersalność i niezłe osiągi. Raczej nie GS650 (rzecz gustu). Na pewno nie Tiger (dla mnie brzydal). Alternatywą byłby oczywiście zakup dwóch różnych motocykli - małego i dużego, na co nie każdy z różnych względów może sobie pozwolić.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość