ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
- ciechu
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 28.04.2009, 16:35
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Warszawa
ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
Witam,
chciałbym podwyższyć moc swojego Trampka 700 i nie bardzo wiem w co najlepiej inwestować, co zrobić. Ktoś mi doradził żeby wrzucić inny filtr powietrza taki jak ten:
http://cgi.ebay.pl/K-N-SPORTLUFTFILTER- ... 5d2b9296cd
Ale czy coś jeszcze albo w ogóle coś innego?
Może ktoś się podzieli doświadczeniami? Może już taki post istnieje ale naprawdę ciężko się do każdego tematu w gąszczu dokopać...
chciałbym podwyższyć moc swojego Trampka 700 i nie bardzo wiem w co najlepiej inwestować, co zrobić. Ktoś mi doradził żeby wrzucić inny filtr powietrza taki jak ten:
http://cgi.ebay.pl/K-N-SPORTLUFTFILTER- ... 5d2b9296cd
Ale czy coś jeszcze albo w ogóle coś innego?
Może ktoś się podzieli doświadczeniami? Może już taki post istnieje ale naprawdę ciężko się do każdego tematu w gąszczu dokopać...
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 275
- Rejestracja: 09.01.2011, 11:02
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Szamocin
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
Filtr, przelotowy komin i pewnie jeszcze ktoś coś dorzuci. Ale inwestycja jest moim zdaniem trochę bez sensu koszt spory a przyrost mocy 1-2 konie to raczej zmiana nieodczuwalna
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 270
- Rejestracja: 22.03.2009, 20:39
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: gostynin
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
mam filtr i cały wydech włącznie z kominem wymieniony ....zmiany w mocy raczej nie wyczuwalne....chcesz zwiększyć moc zmień moto....
- rumun
- dwusuwowy rider
- Posty: 195
- Rejestracja: 13.06.2008, 12:53
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: warszawa
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
przeloty to trochę lipa jest, wylot spalin powinien byc z pewnym oporem , przy przelotech istnieje tak jak by mini cofka tłoka czy cos w tym stylu .Chciałem do viadra załozyc przeloty i odradzali ,, niezdrowe dla silnika ''
cytata :
A taki, że zakładając przelot znacznie zmniejsza się opór przepływu mieszanki/spalin i zwiększa ich prędkość. To powoduje, że część świeżej mieszanki (mniejsza bądź większa) nie jest spalana tam gdzie powinna (w cylindrze), tylko niespalona "wypada" do układu wydechowego (pamiętając o teorii faz rozrządu i czasach otwarciach zawórów - w tym wypadku wydechowego), gdzie następuje eksplozja. Jeśli do tego wszystkiego uzmysłowimy sobie, że świeża (chłodna) mieszanka napływająca do cylindrów ma m.in. za zadanie ochłodnić swoją masą denka tłoków, zawory i ich gniazda to zrozumiemy, że wzrasta temperatura spalania, która jest zjawiskiem szkodliwym. Dlatego też konieczna jest regulacja.
PS1 Silniki z wtryskiem mają większy zakres adaptacji do warunków pracy, więc przy zastosowaniu odpowiedniego wydechu (przeznaczonego do konkretnego modelu) nie trzeba nic robić.
Przy projektowaniu wydechów precyzyjnie oblicza sie jego opory, które są niezbędne do właściwej pracy silnika. Istnieje "coś" co nazywa się falą cofnięcia spalin uniemożliwiającą zjawisko które cytuję. Przy wymianie tłumika na przelotowy moze dojść nawet do spadku mocy, mimo iż subiektywnie odczuwamy jej wzrost. Bardzo istotna jest modernizacja układu dolotowego oraz regulacje.
cytata :
A taki, że zakładając przelot znacznie zmniejsza się opór przepływu mieszanki/spalin i zwiększa ich prędkość. To powoduje, że część świeżej mieszanki (mniejsza bądź większa) nie jest spalana tam gdzie powinna (w cylindrze), tylko niespalona "wypada" do układu wydechowego (pamiętając o teorii faz rozrządu i czasach otwarciach zawórów - w tym wypadku wydechowego), gdzie następuje eksplozja. Jeśli do tego wszystkiego uzmysłowimy sobie, że świeża (chłodna) mieszanka napływająca do cylindrów ma m.in. za zadanie ochłodnić swoją masą denka tłoków, zawory i ich gniazda to zrozumiemy, że wzrasta temperatura spalania, która jest zjawiskiem szkodliwym. Dlatego też konieczna jest regulacja.
PS1 Silniki z wtryskiem mają większy zakres adaptacji do warunków pracy, więc przy zastosowaniu odpowiedniego wydechu (przeznaczonego do konkretnego modelu) nie trzeba nic robić.
Przy projektowaniu wydechów precyzyjnie oblicza sie jego opory, które są niezbędne do właściwej pracy silnika. Istnieje "coś" co nazywa się falą cofnięcia spalin uniemożliwiającą zjawisko które cytuję. Przy wymianie tłumika na przelotowy moze dojść nawet do spadku mocy, mimo iż subiektywnie odczuwamy jej wzrost. Bardzo istotna jest modernizacja układu dolotowego oraz regulacje.
nie mam już nic
-
- swobodny rider
- Posty: 3276
- Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: KRAKóW
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
Najlepiej na nową VFRhiszpan pisze:mam filtr i cały wydech włącznie z kominem wymieniony ....zmiany w mocy raczej nie wyczuwalne....chcesz zwiększyć moc zmień moto....
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 270
- Rejestracja: 22.03.2009, 20:39
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: gostynin
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
To co napisałeś Rumun analizowałem wiele razy ....i dlatego wciąż mam rozterkę czy taka ingerencja w wydech była dobrym pomysłem
Choć moim zamiarem nie było zwiększenie mocy lecz prześwitu trampka który w 700 ogranicza poważnie katalizator
Choć moim zamiarem nie było zwiększenie mocy lecz prześwitu trampka który w 700 ogranicza poważnie katalizator
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
Pogadaj w tym temacie ze Szparagiem. Na pewno coś ci wsadzi od jakiegoś czegoś i nagle TA ożyje
Starsze TA ożywia, to i tego pewnie też rozkmini
Starsze TA ożywia, to i tego pewnie też rozkmini
- Fresh
- miejski lanser
- Posty: 353
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Szczecin
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
Wy się chyba nudzicie
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 270
- Rejestracja: 22.03.2009, 20:39
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: gostynin
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
to przez tą zimę
- Thorin
- łamacz szprych
- Posty: 677
- Rejestracja: 31.10.2008, 11:16
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Przeworsk
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
Nie wiem jak to delikatnie napisać... może tak: na studiach nic o tym nie mówilirumun pisze:przeloty to trochę lipa jest, wylot spalin powinien byc z pewnym oporem , przy przelotech istnieje tak jak by mini cofka tłoka czy cos w tym stylu .Chciałem do viadra załozyc przeloty i odradzali ,, niezdrowe dla silnika ''
Lekka niekonsekwencja, mniejsze opory przepływu skutkują lepszą wymianą ładunku, a tym samym lepszym chłodzeniem komory spalania.rumun pisze:cytata :
Jeśli do tego wszystkiego uzmysłowimy sobie, że świeża (chłodna) mieszanka napływająca do cylindrów ma m.in. za zadanie ochłodnić swoją masą denka tłoków, zawory i ich gniazda to zrozumiemy, że wzrasta temperatura spalania, która jest zjawiskiem szkodliwym. Dlatego też konieczna jest regulacja.
Totalne nieporozumienie. Opory przepływu same w sobie nie są żadnym parametrem konstrukcyjnym (o ile nie mówimy o zmiennych fazach rozrządu czy dyfuzorze wydechu dwutaktu). Oczywiście znając zapotrzebowanie silnika na tlen, opory przepływu wynikające z konstrukcji ukladu dolotowego i wylotowego są uwzględniane, ale nic ponadto. Prawda jest taka, że obecne konstrukcje układów wydechowych determinuje przede wszystkim ekologia (czystość spalin i hałas), a nie osiągi. Dlatego "udrożnienie" wydechu w silniku czterosuwowym w zasadzie może przynieść tylko poprawę, choć często jest to poprawa symboliczna.rumun pisze: Przy projektowaniu wydechów precyzyjnie oblicza sie jego opory, które są niezbędne do właściwej pracy silnika. Istnieje "coś" co nazywa się falą cofnięcia spalin uniemożliwiającą zjawisko które cytuję. Przy wymianie tłumika na przelotowy moze dojść nawet do spadku mocy, mimo iż subiektywnie odczuwamy jej wzrost. Bardzo istotna jest modernizacja układu dolotowego oraz regulacje.
Uwaga nr 1. Umówmy się, że Leovince, Arrow czy inny Acrapovic nie istnieją dlatego, ze ich wydechy pogarszają osiągi. Dany wydech jest projektowany pod konkretny model i ch-ki mocy i momentu są dostępne na stronach internetowych.
Uwaga nr 2. Strasznie nie lubię opinii pt. jest takie "coś", istnieje takie "coś". Jednym słowem więcej konkretów...
Uwaga nr 3. Choć sam założyłem Arrowa, to przyznaję, że efekt jest przede wszystkim dźwiękowy. Ot fajnie gada i tyle, przyrostu mocy o 1 czy 2 KM nie sposób przecież odczuć. Choć może są i tacy co to czują...
Uwaga nr 5. Jestem w delegacji i mam dużo czasu
Cave me domine ab amico, ab inimico vero me ipse cavebo
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
Podpisuje się pod tym co thorin napisał, bo gośc dobrze gada. I faktycznie nie mówią o tym na studiach
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 213
- Rejestracja: 02.10.2010, 16:07
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
Jak chcesz zwiekszyc moc to zainwestuj w to - bedziesz mial sporo wiecej :http://otomoto.pl/yamaha-v-max-model-2010-M1976348.html
- 65BLU
- wiejski tuningowiec
- Posty: 84
- Rejestracja: 10.01.2011, 12:34
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: katowice
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
Ale bydle. . .plebi pisze:Jak chcesz zwiekszyc moc to zainwestuj w to - bedziesz mial sporo wiecej :http://otomoto.pl/yamaha-v-max-model-2010-M1976348.html
Tylko niech ci nadgarstek zadrga w zakręcie
"Transalp mój to jest to,
Kocham go, kocham go...
Nigdy mnie nie zdradził,
Nie zawiódł ani raz..."
Kocham go, kocham go...
Nigdy mnie nie zdradził,
Nie zawiódł ani raz..."
- Docent
- miejski lanser
- Posty: 365
- Rejestracja: 20.06.2010, 08:43
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
oj tak tak ... tylko jeszcze kufry alu , gmole od Henrego, oponki na kostce i można śmigać po świecie w poszukiwaniu szutrów i błotaplebi pisze:Jak chcesz zwiekszyc moc to zainwestuj w to - bedziesz mial sporo wiecej :http://otomoto.pl/yamaha-v-max-model-2010-M1976348.html
"MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY" - lektura obowiązkowa przed wyjechaniem na drogę ...
W życiu pewne są tylko śmierć i podatki ...
Transalp '99 600V
W życiu pewne są tylko śmierć i podatki ...
Transalp '99 600V
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
tak naprawde da sie zrobić całkiem sporo kwestia tylko kasy
można pokusić się o ostre wałki rozrządu to raz
wywalić wtrysk i włożyć gaźniki dwa
zwiększenie średnicy cylindrów i zwiększenie stopnia sprężania
nie wiem jak z głowica w 700 ale można się pokusić o korektę gniazd i zwiększenie średnicy zaworów
do tego dochodzi polerowanie korbowodów, kanałów dolotowych jak wydechowych
a potem redukować wagę
wywalić katalizator, układ dopalania spalin,
wymienić śruby na tytanowe,
to taki wyścig zbrojeń jest
można pokusić się o ostre wałki rozrządu to raz
wywalić wtrysk i włożyć gaźniki dwa
zwiększenie średnicy cylindrów i zwiększenie stopnia sprężania
nie wiem jak z głowica w 700 ale można się pokusić o korektę gniazd i zwiększenie średnicy zaworów
do tego dochodzi polerowanie korbowodów, kanałów dolotowych jak wydechowych
a potem redukować wagę
wywalić katalizator, układ dopalania spalin,
wymienić śruby na tytanowe,
to taki wyścig zbrojeń jest
- piotreklodz
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1001
- Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kurowice
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
Z czystej ciekawości...Pałeł, ile może kosztować takie "zdłubanie" silnika i ile w przypadku silnika motocyklowego daje się zyskać kucyków?
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
- Driverd2
- szorujący kolanami
- Posty: 1673
- Rejestracja: 16.12.2009, 17:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Żyrardów
- Kontakt:
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
A gdzie "Uwaga nr 4" tylko ja zauważam brak czy po prostu nie ma:)Thorin pisze:Uwaga nr 1. Umówmy się, że Leovince, Arrow czy inny Acrapovic nie istnieją dlatego, ze ich wydechy pogarszają osiągi. Dany wydech jest projektowany pod konkretny model i ch-ki mocy i momentu są dostępne na stronach internetowych.
Uwaga nr 2. Strasznie nie lubię opinii pt. jest takie "coś", istnieje takie "coś". Jednym słowem więcej konkretów...
Uwaga nr 3. Choć sam założyłem Arrowa, to przyznaję, że efekt jest przede wszystkim dźwiękowy. Ot fajnie gada i tyle, przyrostu mocy o 1 czy 2 KM nie sposób przecież odczuć. Choć może są i tacy co to czują...
Uwaga nr 5. Jestem w delegacji i mam dużo czasu
125p Polski Fiat is the best and fuck the rest :)
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
http://www.youtube.com/user/Driver225D?feature=mhw5
http://moto-zyrardow.pl.tl/
- Docent
- miejski lanser
- Posty: 365
- Rejestracja: 20.06.2010, 08:43
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
Czwórka w niektórych kulturach wschodnich oznacza śmierć ... w hotelach nie ma 4-go piętra, 4-go pokoju, i inne takie ... kolega nie ma 4-tej uwagi
"MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY" - lektura obowiązkowa przed wyjechaniem na drogę ...
W życiu pewne są tylko śmierć i podatki ...
Transalp '99 600V
W życiu pewne są tylko śmierć i podatki ...
Transalp '99 600V
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
oj drogo bardzo drogo taniej było by kupić lc8
- Daniel 87
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 874
- Rejestracja: 19.06.2008, 13:30
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ZWIĘKSZENIE MOCY TRAMPKA
ja odpowiem przeróbka cylindrów i głowicy to koszt ok 5-6 koła za same częsci, Ramires swojego czasu kombinował i liczyl ile kasowo by go to wyszło. nie wiem czy warto mozna uzyskac około 20 KM
Dla przyjaciół Buli
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Sklep Motocyklowy "Twój Motocykl"- Zapraszam
Konstantynów Łódzki
886 474 474 od 10-18 tej.
obecnie BMW R100 Cafe Racer zbudowany na bazie R100RS 1980r
Junak M10 1961r
MZ ES250/2 1969
Jawa 353 1961r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości