kranik paliwa
-
- romeciarz
- Posty: 25
- Rejestracja: 16.08.2012, 14:39
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: kranik paliwa
bartekk, i jak tam, nie ma już problemu krótkiego zasięgu? U mnie do zbiornika wchodzi ok 10 litrów paliwa przez co tez zasięg mam słabiutki. Koledzy z forum sugerują, że to może być problem z kranikiem.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
- robii23
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 804
- Rejestracja: 02.11.2010, 22:42
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: kranik paliwa
Na pewno jest to problem kranika a w zasadzie membrany tam pracującej. Zestaw naprawczy z larssona załatwi sprawę.mrJaros pisze:bartekk, i jak tam, nie ma już problemu krótkiego zasięgu? U mnie do zbiornika wchodzi ok 10 litrów paliwa przez co tez zasięg mam słabiutki. Koledzy z forum sugerują, że to może być problem z kranikiem.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Miałem podobnie i już nie mam.
Nie mówię tutaj o ekstremalnych przypadkach jak szmata w zbiorniku lub 2 kg szpachli.
Re: kranik paliwa
Nie rozumiem, pojemność zbiornika zmniejszyła się o ok. 8 litrów, czy po przejechaniu określonej liczby kilometrów i spaleniu ok. 10 litrów PB, zaczyna się dławić i gaśnie.mrJaros pisze:U mnie do zbiornika wchodzi ok 10 litrów paliwa przez co tez zasięg mam słabiutki.
Jeżeli nie spala pozostałych w zbiorniku 8 litrów, to prawdopodobnie problem z kranikiem paliwa.
Zaczekaj pisała o swoim odkryciu, szmata w zbiorniku, ale przecież wszyscy szmaty nie mogą mieć w zbiornikach.
Wątek się rozwija, więc zadaję pytanie, przy jakiej ilości paliwa w zbiorniku przełączacie na rezerwę ?
W przypadku mojego TA objaw szarpania i przygasania występuje przy ok. 4,0 - 4,5 litra paliwa w zbiorniku i wtedy przełączam na rezerwę.
No i rzecz najważniejsza, pewien mechanik przy wymianie membrany w kraniku wyp... z układu dodatkowy filtr paliwa uzasadniając to (już nie pamiętam, a szkoda).
Pytanie do Thorgal77: czy w Twoich zestawach naprawczych kranika, też jest ten mały, dodatkowy filtr paliwa ?
Tak na zdrowy chłopski rozum, po kiego ... dwa filtry paliwa, jeden w kraniku i ten mały dodatkowy. Idąc tym tropem myślowym, załóżmy jeszcze dodatkowy filtr powietrza i zobaczmy jak będzie chodziło nasze moto.
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
- robii23
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 804
- Rejestracja: 02.11.2010, 22:42
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: kranik paliwa
Cambriel 2 filtry paliwa znajdują się w samym kraniku (pomarańczowa rurka oraz ten mały okrągły w odstojniku). Z tego co wiem to się ich nie wyrzuca tylko czyści i w zestawach z lassona ich nie ma na wymianę. A dwa dlatego że mają gęstość sita. W każdym bądź razie jak wymieniłem mój zestaw naprawczy to oba filtry były przybrudzone więc spełniają swoją rolę.
Natomiast 3 filtr zakładany na wężyku paliwa jest już zupełnie zbędny - to słowa Szparaga.
Na innych forach na świecie dot. trampków jest to dokładnie tak samo rozwiązywane.
Instrukcja z knownproblems:
"In my TA I used to switch to reserve long before the gas level drops to the reserve level. I had to maintain always a high level of gas in the tank, in order to avoid running out of fuel flow. Especially, when being "on reserve", I was able to drive only for 4-5 Kms, although there was enough fuel in the tank. By changing the fuel cock, everything got back to normal.
A tutaj wyjaśnienie dlaczego nie używać dodatkowych filtrów i jak sobie poradzić w trasie:
Do not use accessory fuel filters on the Transalp. They cause you having to switch the fuel tab to reserve pretty soon and you will not get very far. The pressure of the fuel flowing from the tank is simply not sufficient. The fuel from the right side of the tank cannot be used anyway, so when you run out of fuel, lean your bike over to the left side quite far so the fuel can flow over to the left half. Always good for a few more km.
Natomiast 3 filtr zakładany na wężyku paliwa jest już zupełnie zbędny - to słowa Szparaga.
Na innych forach na świecie dot. trampków jest to dokładnie tak samo rozwiązywane.
Instrukcja z knownproblems:
"In my TA I used to switch to reserve long before the gas level drops to the reserve level. I had to maintain always a high level of gas in the tank, in order to avoid running out of fuel flow. Especially, when being "on reserve", I was able to drive only for 4-5 Kms, although there was enough fuel in the tank. By changing the fuel cock, everything got back to normal.
A tutaj wyjaśnienie dlaczego nie używać dodatkowych filtrów i jak sobie poradzić w trasie:
Do not use accessory fuel filters on the Transalp. They cause you having to switch the fuel tab to reserve pretty soon and you will not get very far. The pressure of the fuel flowing from the tank is simply not sufficient. The fuel from the right side of the tank cannot be used anyway, so when you run out of fuel, lean your bike over to the left side quite far so the fuel can flow over to the left half. Always good for a few more km.
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: kranik paliwa
Wygląda na to że jest ok. I to co napisał również robii23. Filtry w zbiorniku uważam że są wystarczające. Jednakże skoro miałem przecięty wężyk paliwowy to założyłem w miejsce starego filtra nowy. Następnym razem prawdopodobnie wstawie sztucerek zamiast filtra, który stanowi dodatkowy opór dla pompki. Dopóki jest wysoki stan paliwa w zbiorniku, tak długo "słup cieczy" wspomaga pompkę. Od któregoś momentu, pompka paliwa musi się ostro napracować, aby pobrać "swoje".mrJaros pisze:bartekk, i jak tam, nie ma już problemu krótkiego zasięgu? U mnie do zbiornika wchodzi ok 10 litrów paliwa przez co tez zasięg mam słabiutki. Koledzy z forum sugerują, że to może być problem z kranikiem.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Na pewno czyszczenie filtrów w zbiorniku i wymiana membran nie zaszkodzi.
Powodzenia - bardzo prosta czynność.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Re: kranik paliwa
Pisząc
Czy aby na pewno pompka pompuje paliwo ze zbiornika tak jak jest to w 4oo, czy dopływ paliwa do pompki jest wspomagany podciśnieniem (drugi wężyk), a zadaniem pompki jest podanie do gaźników, tego co spłynęło przy udziale podciśnienia wężykiem z kraniku/baku.
PS I jeszcze jedno pytanie, czy aby na pewno w TA jest pompka ?
nie chciałem ujawniać, że to był szparag.Cambriel pisze:pewien mechanik przy wymianie membrany w kraniku wyp... z układu dodatkowy filtr paliwa uzasadniając to
tyle to i ja pamiętam, ale jeszcze coś powiedział - uzasadniał i właśnie to zapomniałem.robii23 pisze:jest już zupełnie zbędny - to słowa Szparaga
Czy aby na pewno pompka pompuje paliwo ze zbiornika tak jak jest to w 4oo, czy dopływ paliwa do pompki jest wspomagany podciśnieniem (drugi wężyk), a zadaniem pompki jest podanie do gaźników, tego co spłynęło przy udziale podciśnienia wężykiem z kraniku/baku.
PS I jeszcze jedno pytanie, czy aby na pewno w TA jest pompka ?
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: kranik paliwa
W TA nie ma pompy pliwa
Ale myśl o słupie cieczy która przeciska się przez zawór membranowy jest do sprwdzenia brzmi logicznie
Jeszcze szczelność przewodu podciśnienia
Ale to jest wszystko do sprwdzenia.
Ale myśl o słupie cieczy która przeciska się przez zawór membranowy jest do sprwdzenia brzmi logicznie
Jeszcze szczelność przewodu podciśnienia
Ale to jest wszystko do sprwdzenia.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: kranik paliwa
Membrana pracuje jak pompka . No prawie! Jak w parchu 126PNext22 pisze:W TA nie ma pompy pliwa
Ale myśl o słupie cieczy która przeciska się przez zawór membranowy jest do sprwdzenia brzmi logicznie
Jeszcze szczelność przewodu podciśnienia
Ale to jest wszystko do sprwdzenia.
edyta: w 126 pompa ( membranowa ) napędzana jest mechanicznie
Ostatnio zmieniony 12.11.2012, 21:20 przez bartekk, łącznie zmieniany 1 raz.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Re: kranik paliwa
Witam.,szukam kranika paliwa do Trampka 2000r. 650XL ewentualnie jakiejś rady bo cieknie paliwo.
- Krzyho
- czyściciel nagaru
- Posty: 563
- Rejestracja: 13.11.2008, 18:19
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Siedlce
Re: kranik paliwa
Może spadł któryś z 2 gumowych przewodów spod zbiornika? Możesz sprecyzować gdzie leje się waha?
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: kranik paliwa
Określ bliżej skąd cieknie paliwo. Czy cieknie gdy pracuje silnik, czy cieknie na zgaszonym silniku? To pozwoli bliżej zdiagnozować Twój problem i "pogdybać" . Może wystarczy wymienić membranę, uszczelkę - po co cały kranik?agna pisze:Witam.,szukam kranika paliwa do Trampka 2000r. 650XL ewentualnie jakiejś rady bo cieknie paliwo.
edyta: doczytałem że masz 650
http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/ ... 9,ED,GY120
Ostatnio zmieniony 12.11.2012, 22:08 przez bartekk, łącznie zmieniany 3 razy.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Re: kranik paliwa
Jeżeli rolę pompki paliwa spełnia membrana/membrany w kraniku, to przewód podciśnieniowy jest nieodzowny do prawidłowego działania "pompki". Może być on sparciały (jak to ktoś napisał) i zasysa tzw. lewe powietrze, ale również przyczyną nieprawidłowego funkcjonowania układu może być nieprawidłowe ułożenie przewodu, mam tu na myśli jakiekolwiek załamania, zagięcia itp.. Na zdjęciu załączonym przez bartekk-a zauważyłem załamanie przewodu/wężyka przy króćcu kranika. Może się mylę, może zdjęcie oddaje złudne załamanie, ale moim zdaniem, to też może być przyczyna dysfunkcji prawidłowego działania układu paliwowego.
Interesująca jest sprawa długości rurek (żółtej i białej) i czy rurka żółta jest na jakimś odcinku perforowana oraz wpływ tych rurek na pozostającą w lewej komorze baku ilość paliwa bez możliwości całkowitego zużycia/spalenia (bo wiemy, że paliwo z prawej komory należy przelać przechylając moto na lewą stronę). Zbiornik/bak ma prawdopodobnie 18 litrów pojemności, to ile tak naprawdę możemy zużyć/spalić, 16 - 17 litrów paliwa. W TA brakuje wskaźnika poziomu/zużycia paliwa, do tej pory aby nie stanąć gdzieś w polu przyjmowałem zasadę liczenia z malucha 6 litrów na 100 km i rachunek był prosty, przejechane ok 250 km czas na popas. Gdzie jest granica bezpieczeństwa, 15 - 17 litrów ?
Interesująca jest sprawa długości rurek (żółtej i białej) i czy rurka żółta jest na jakimś odcinku perforowana oraz wpływ tych rurek na pozostającą w lewej komorze baku ilość paliwa bez możliwości całkowitego zużycia/spalenia (bo wiemy, że paliwo z prawej komory należy przelać przechylając moto na lewą stronę). Zbiornik/bak ma prawdopodobnie 18 litrów pojemności, to ile tak naprawdę możemy zużyć/spalić, 16 - 17 litrów paliwa. W TA brakuje wskaźnika poziomu/zużycia paliwa, do tej pory aby nie stanąć gdzieś w polu przyjmowałem zasadę liczenia z malucha 6 litrów na 100 km i rachunek był prosty, przejechane ok 250 km czas na popas. Gdzie jest granica bezpieczeństwa, 15 - 17 litrów ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Test: Cambriel
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: kranik paliwa
Zagięcie to jest "fabryczne". Przynajmniej mnie.
Co prawda nie miałem odwagi wybrać się gdzieś dalej i "zjeździć" paliwo do zera, ale zaglądając do baku wiem że w moim przypadku kłopot raczej zniknął. A gdy usłyszałem że Reinder potrafi przejechać do 360km na baku to spadła mi kopara .
Sprostuję też co napisał Cambriel - wskaźnika poziomu paliwa nie ma w TA 600.
Biała rurka - pobieranie paliwa ze zbiornika w pozycji ON - i jest ta rurka wprowadzona do rurki żółtej. Tak długo jak poziom paliwa jest powyżej górnej krawędzi białej rurki jeździmy na ON. W górnej części rurki żółtej jest perforacja ( filtr ) przez który przepływa paliwo. Pod tą perforacją widać czarny pasek - uszczelkę, która uszczelnia część główną zbiornika ( pozycja ON) od rezerwy ( pozycja RES). W żółtej rurce na dole jest perforacja, przez którą paliwo pobierane jest w pozycji kranika RES.
Co prawda nie miałem odwagi wybrać się gdzieś dalej i "zjeździć" paliwo do zera, ale zaglądając do baku wiem że w moim przypadku kłopot raczej zniknął. A gdy usłyszałem że Reinder potrafi przejechać do 360km na baku to spadła mi kopara .
Sprostuję też co napisał Cambriel - wskaźnika poziomu paliwa nie ma w TA 600.
Biała rurka - pobieranie paliwa ze zbiornika w pozycji ON - i jest ta rurka wprowadzona do rurki żółtej. Tak długo jak poziom paliwa jest powyżej górnej krawędzi białej rurki jeździmy na ON. W górnej części rurki żółtej jest perforacja ( filtr ) przez który przepływa paliwo. Pod tą perforacją widać czarny pasek - uszczelkę, która uszczelnia część główną zbiornika ( pozycja ON) od rezerwy ( pozycja RES). W żółtej rurce na dole jest perforacja, przez którą paliwo pobierane jest w pozycji kranika RES.
Ostatnio zmieniony 12.11.2012, 21:47 przez bartekk, łącznie zmieniany 1 raz.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Re: kranik paliwa
Dla sprecyzowania paliwo cieknie na zgaszonym silniku tak jakby w środku było rozszczelnione a z tego co wiem żadnych naprawczych zestawów nie kupi się nawet w serwisie hondy.
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: kranik paliwa
Sory ale pomp w mluchu i kranik w TA niewiele łączybartekk pisze:Membrana pracuje jak pompka . No prawie! Jak w parchu 126PNext22 pisze:W TA nie ma pompy pliwa
Ale myśl o słupie cieczy która przeciska się przez zawór membranowy jest do sprwdzenia brzmi logicznie
Jeszcze szczelność przewodu podciśnienia
Ale to jest wszystko do sprwdzenia.
edyta: w 126 pompa ( membranowa ) napędzana jest mechanicznie
Agna membrany nie popękane?
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- robii23
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 804
- Rejestracja: 02.11.2010, 22:42
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: kranik paliwa
tak jak Bartek napisał rurka(filtr) perforowana jest w dwóch miejscach "1" na zdjęciu dla pozycji ON i "2" dla RES.
Stąd wiesz ile przejedziesz na baku. Dla mojego trampka można przyjąć taką zasadę:
- jazda miasto i koło komina 260km
- jazda autostradą ponad 130km/h (b. rzadko więc wynik niepewny) około 230km
- jazda wyprawowa z bagażami ale bez napinki 290-330km (choć wolę wcześniej zatankować dla spokoju duszy)
Stąd wiesz ile przejedziesz na baku. Dla mojego trampka można przyjąć taką zasadę:
- jazda miasto i koło komina 260km
- jazda autostradą ponad 130km/h (b. rzadko więc wynik niepewny) około 230km
- jazda wyprawowa z bagażami ale bez napinki 290-330km (choć wolę wcześniej zatankować dla spokoju duszy)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 265
- Rejestracja: 13.04.2009, 22:07
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: śrem
Jaki zestaw naprawczy kranika
Witam będę musiał wymienić membranę kranika , i nie wiem jakiej firmy kupić z tour maxa nie wszyscy są zadowoleni , jak ktoś wymieniał i ma jakaś pewną firmę to proszę o radę .
- airwolf
- pałujący w lesie
- Posty: 1521
- Rejestracja: 29.04.2011, 00:34
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Jaki zestaw naprawczy kranika
ja wymieniałem turmaxa i w sumie już następny kierownik mojego trampka na nim jeździ, (trzeba tylko umieć to wymienić mi zajęło to 6 prób a i tak dopiero szparag zrobił to tak jak trzeba )
XL600v -> XRV 750 RD04 -> CRF1000
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
parafrazujac mój ulubiony cytat:
"jazda na moto jest jak pudełko czekoladek,
nigdy nie wiesz na co trafisz"
- QBL
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 13.02.2013, 17:16
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: kranik paliwa
Drodzy,
u mnie podobna, chociaż troszkę inna sytuacja. Po zatankowaniu do pełna i przejechaniu ok 100km moto gaśnie. Przekręcenie kranika w pozycję rezerwa, pozwala na rozruch moto przy przechylonym sprzęcie na lewą stronę. Można przejechać 300-500metrów i sytuacja się powtarza.
Dziś udało się na szczęście dotankować w trasie i dojechać na kolację. Przy włączonym silniku odłączenie podciśnienia wyłącza motor natchmiast, co może wskazywać, że membrana kranika jest OK. W zasadzie wypada rozkręcić kranik i zajrzeć co tam się dzieje. Może jakiś paproch? Usłyszałem też radę, aby przedmuchać węża.
Czy to normalne, że po spaleniu 5litrów kranik wymusza przejście na rezerwę? Proszę o motoporadę
PZDR
u mnie podobna, chociaż troszkę inna sytuacja. Po zatankowaniu do pełna i przejechaniu ok 100km moto gaśnie. Przekręcenie kranika w pozycję rezerwa, pozwala na rozruch moto przy przechylonym sprzęcie na lewą stronę. Można przejechać 300-500metrów i sytuacja się powtarza.
Dziś udało się na szczęście dotankować w trasie i dojechać na kolację. Przy włączonym silniku odłączenie podciśnienia wyłącza motor natchmiast, co może wskazywać, że membrana kranika jest OK. W zasadzie wypada rozkręcić kranik i zajrzeć co tam się dzieje. Może jakiś paproch? Usłyszałem też radę, aby przedmuchać węża.
Czy to normalne, że po spaleniu 5litrów kranik wymusza przejście na rezerwę? Proszę o motoporadę
PZDR
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: kranik paliwa
Masz filtr paliwa? Jak tak to zmień albo wywal.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości