Strona 211 z 214

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 04.01.2022, 22:20
autor: Paweł 71
Dziś przymierzyłem się do wymiany zębatki zdawczej.Doszła wczoraj (sunstar)wraz z zabezpieczeniem.Gdy zdjąłem starą okazało się,że łańcuch w wielu miejscach jest sztywny!.Owszem- przed zimowaniem umyłem moto ale i nie zapomniałem o wyczyszczeniu i przesprajowaniu łańcucha stosownym smarem.Nawet miałem na podnośniku tylne koło by obracać podczas tej czynności.Wszystko wyglądało OK.Dziś po zdjęciu z zębatek okazało się ,że co któreś ogniwo nie zgina się .Nie mam zapinki by zdjąć i wymoczyć w ropie więc zanurzyłem tylko to co się dało.Zobaczymy czy puści?.Zaczynam powoli żałować że nie kupiłem całego zestawu.Poza nachylonymi zębami zdawczej reszta nie budziła zastrzeżeń.Luzy na wałku zdawczym minimalne.
Chodził za mną taki zestaw:https://allegro.pl/oferta/zestaw-naped- ... 0665380994 a pojechałem po taniości.Niby z rozsądku a jednak :lanie:

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 05.01.2022, 16:26
autor: Paweł 71
Po nocy moczenia łańcucha w ropie stwierdziłem ,że tylko część z ogniw da się rozruszać.Zauważyłem ,że stało się to głównie w dolnym pasie.Górny przeważnie jest wachliwy,mimo ,że nie był ropowany.Może to oznaczać,że skroplona wilgoć spływała w dół przyczyniając się do unieruchomienia części ogniw.

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 05.01.2022, 17:02
autor: magneto
Paweł 71 pisze: 05.01.2022, 16:26 Po nocy moczenia łańcucha w ropie stwierdziłem ,że tylko część z ogniw da się rozruszać.Zauważyłem ,że stało się to głównie w dolnym pasie.Górny przeważnie jest wachliwy,mimo ,że nie był ropowany.Może to oznaczać,że skroplona wilgoć spływała w dół przyczyniając się do unieruchomienia części ogniw.
Jeśli masz zamontowany łańcuch O/X/Z-ringowy, to jakiekolwiek zacięcie ogniw kwalifikuje łańcuch (napęd) do wymiany. Normalnie tam są uszczelniacze poszczególnych ogniw, aby fabryczny smar nie uciekał i nic z zewnątrz się nie dostawało. Bardzo ostrożne mycie myjką ciśnieniową nie powinno zaszkodzić (Bardzo ostrożne, na małym ciśnieniu). Jak "skroplona wilgoć" się dostaje, to zdecydowanie wymiana.
Nie oszczędzaj na zestawie napędowym - to się wymienia (w zależności od dbania i warunków jazdy) raz na kilka do 30 kkm. Na paliwo, oleje i filtry, OC i inne takie konieczne wydatki pójdzie sporo, sporo więcej.
Wymień !
I doczytaj, jakich środków można używać do czyszczenia i smarowania łańcuchów O-ringowych. Niektóre magą "rozpuścić" gumowe uszczelniacze ogniw i ... masz spory problem.
Powodzenia !

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 05.01.2022, 22:57
autor: Paweł 71
Prawdę mówiąc nie wiem ile jest przelatane na tym łańcuchu.Moto sprowadzone z niemcowni.Jesienią w normalnej eksploatacji smarowałem sprajem do łańcuchów motocyklowych i wszystko wydawało się płynnie działać a teraz wyszła niespodzianka.Pokrzyżowało mi to plany bo miałem wymienić tylko zębatkę zdawczą,którą zakupiłem(i odpakowałem) a teraz jeszcze cały zestaw.OK czy taki będzie odpowiedni?
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naped- ... 0665380994

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 06.01.2022, 18:38
autor: mr bulwa
Paweł 71 pisze: 05.01.2022, 22:57 Pokrzyżowało mi to plany bo miałem wymienić tylko zębatkę zdawczą,którą zakupiłem(i odpakowałem) a teraz jeszcze cały zestaw.
Szparag w swoim odcinku na temat łańcucha zdecydowanie odradza wymianę tylko jednego elementu, np. zębatki zdawczej (na filmie 5'15" i dalej 8'33"). Tylko cały zestaw!
Polecam na youtubie kanał Stajnia Motocyklowa.

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 06.01.2022, 19:16
autor: Paweł 71
Stara zębatka zdawcza to ESJOT 29005 15.Postanowiłem ją wymienić bo ma lekko nachylone zęby.Dodam ,że nie są starte,szpiczaste a jedynie deczko się pochylają tak jakby były z gównolitu.Lańcuch sprawdzałem w sezonie i nie miał większych luzów ma tylnej zębatce-ledwo dał się odciągnąć przy prawidłowym naciągu -4,5 cm góra/dół.Zębatka tylna również nie wyrobiona.Z tond pomysł na wymianę samej zdawczej-budżetowo.
Podzielam opinię Szparaga.Uważam,że w dobrych sprzętach materiały zużywają się w miarę jednolicie a w badziewnych leci na łeb to co najsłabsze.Mam nową zębatkę SUNSTAR dokupię łańcuch DID 525VX3 GB 118 ogniw i tylną SUNSTAR.Jedynie nie wiem co oznacza GB w opisie.Nie jest to opisane ale wydaje mi się,że chodzi o gold/black?

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 06.01.2022, 19:28
autor: mr bulwa
Strzelam ale może G - Gold czyli, że złoty kolor, a B to nie wiem…

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 06.01.2022, 20:55
autor: Paweł 71
Przed chwilą zakupiłem na aledrogo:zębatka tył SUN1-4598-47-105zł,łańcuch ww.-265zł
Dzięki mr bulwa już kminię.

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 06.01.2022, 21:10
autor: grad74
Paweł 71 pisze: 06.01.2022, 19:16 Stara zębatka zdawcza to ESJOT 29005 15.Postanowiłem ją wymienić bo ma lekko nachylone zęby.Dodam ,że nie są starte,szpiczaste a jedynie deczko się pochylają tak jakby były z gównolitu.Lańcuch sprawdzałem w sezonie i nie miał większych luzów ma tylnej zębatce-ledwo dał się odciągnąć przy prawidłowym naciągu -4,5 cm góra/dół.Zębatka tylna również nie wyrobiona.Z tond pomysł na wymianę samej zdawczej-budżetowo.
Podzielam opinię Szparaga.Uważam,że w dobrych sprzętach materiały zużywają się w miarę jednolicie a w badziewnych leci na łeb to co najsłabsze.Mam nową zębatkę SUNSTAR dokupię łańcuch DID 525VX3 GB 118 ogniw i tylną SUNSTAR.Jedynie nie wiem co oznacza GB w opisie.Nie jest to opisane ale wydaje mi się,że chodzi o gold/black?
GB to skrót od Great Britain - na pewno to łańcuch do jeżdżenia po lewej stronie drogi. :lol:

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 08.01.2022, 12:02
autor: dzajor
i prędkość obrotowa dla łańcucha wyskalowana w mph a nie w km/h :tongue:

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 08.01.2022, 18:33
autor: Dlugi1
GB (G&B) - gold & black.
Kolor łańcucha (IMO niepotrzebny - ten G :-) )

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 10.01.2022, 18:51
autor: Paweł 71
Łańcuch dotarł.Nie ma na nim Big Bema,bobiego ani szkota z kobzą -może jakoś podejdzie.
Łańcuch ze spinką do jazdy z lewej strony w/g instrukcji po inglisz i jakieś domki i kszaczki po skośnemu zrozumiałe dla rozkminiających chińską ósemkę,termos i trąbkę.Po inglisz dla fanów ciepłego piwa i pudingu z listkiem mięty przed postawieniem wiadra do żygania.
W mojej wersji to zakładasz dziada,dbasz o ten samurajski fechtunek i śmigasz z ułańską fantazją pijanego rowerzysty.

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 15.01.2022, 13:31
autor: pawlus
Paweł 71 pisze:Łańcuch dotarł.Nie ma na nim Big Bema,bobiego ani szkota z kobzą -może jakoś podejdzie.
Łańcuch ze spinką do jazdy z lewej strony w/g instrukcji po inglisz i jakieś domki i kszaczki po skośnemu zrozumiałe dla rozkminiających chińską ósemkę,termos i trąbkę.Po inglisz dla fanów ciepłego piwa i pudingu z listkiem mięty przed postawieniem wiadra do żygania.
W mojej wersji to zakładasz dziada,dbasz o ten samurajski fechtunek i śmigasz z ułańską fantazją pijanego rowerzysty.
Poeta czy co? ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 15.01.2022, 21:05
autor: Paweł 71
Zębatki założone.Tylna dokręcona 44 Nm,przednia-śruby na kleju -15 Nm(na oko) -nie doszukałem się w serwisówce i na forum właściwych wartości.Łańcuch na razie nabiera mocy urzędowych bo zaświtało mi by rozebrać kiwaczkę a może i wahacz? Koło jeszcze nie przykręcone a moto na podpórce, jedynie w blaszaku wilgotno i zimno jak w psiarni.

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 16.01.2022, 14:04
autor: Paweł 71
Kiwacza wymontowana i przy okazji amortyzator - sprężyna ustawiona na 26,5 cm.(https://youtu.be/u9jsoK_Hl3g?t=760)(-trzeba załączyć napisy,tłumaczenie automatyczne i język polski.)
Tuleje i łożyska igiełkowe okazały się być w bdb stanie.0 rdzy,0 śladów igiełek na wałkach-sworzniach,wszystko ciasno spasowane a smar ciemny,w miarę przejrzysty.Pozostaje przesmarować i poskładać.Mam do wyboru smar litowy lub molibdenowy.Jedynie problem mam z poprawną interpretacją serwisówki:
1-dolna śruba amortyzatora:45 Nm
2-górna śruba amortyzatora:90Nm
3-śruba ramienia kiwaczki(kości)do wahacza-105Nm
pozostałe dwie-65Nm.
Używam translatora do tłumaczeń więc mogą wychodzić bzdury.
Jeśli macie poprawne wartości to proszę o wstawienie.
Przymierzam się do przeglądu tulei wahacza.Tu widnieje 110Nm.
Okazało się,że potrzebna jest do tej operacji nasadka na nakrętkę 22 a ja mam 21.Śruba ma łeb 17.
Staram się trzymać wartości Nm bo ukręciłem w pracy śrubę 16/8,8. :blush:

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 16.01.2022, 19:48
autor: Artek
Paweł 71 pisze: 15.01.2022, 21:05 Zębatki założone.Tylna dokręcona 44 Nm,przednia-śruby na kleju -15 Nm(na oko) -nie doszukałem się w serwisówce i na forum właściwych wartości.Łańcuch na razie nabiera mocy urzędowych bo zaświtało mi by rozebrać kiwaczkę a może i wahacz? Koło jeszcze nie przykręcone a moto na podpórce, jedynie w blaszaku wilgotno i zimno jak w psiarni.

viewtopic.php?f=106&t=10695&p=311817&hi ... ki#p311817

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 17.01.2022, 09:25
autor: Paweł 71
Dzięki Artek.
Wyszło,że dokręciłem zabezpieczenie zębatki przedniej o 5Nm za mocno.Nie będę tego już ruszał.

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 19.01.2022, 23:51
autor: Paweł 71
Nie jest tak różowo jak mi się zdawało.Muszę wymienić wszystkie uszczelniacze w kiwaczce.Wewnętrzne wargi simeringów dolegają w miarę ciasno ale zewnętrzne są sparciałe.Przy wyciąganiu sworzni wychodził zadzior na większości.Dodatkowo do wymiany sworzeń amortyzatora -w części (głównie)po między łożyskami jest korozja.W sumie cena bez opłat dostawy to 188 zł.Z tego :64zł-sworzeń(1 szt),75zł uszcz.-91262( 6 szt),48zł uszcz.-91254(2 szt.).Wszystko wg.OEM.
Miała być wymiana zębatki za 60 zł a wyszło jak widać.Cieszę się jednak,że dostałem kopa w D do samodzielnych napraw.Byle "G"mnie nie zaskoczy.Zwłaszcza ,że mam klucze dynamometryczne i ciermiężnie acz skutecznie opanowuję manual kuźwa jeb..:pob: serwisówkę.Dalsze wynurzenia i sprawozdania (ku polewowi i dla potomnych) ośmielę się prezentować Loży Prześmiewców.
Dodam jeszcze,że namiary łatwo znaleźć tu:https://www.bike-parts-honda.pl/.Wystarczy wpisać dane moto i mamy grafiki z lokalizacją,numeracją,ceną .Można poszukać w necie tańszych części z tym samym oznaczeniem i (czasem)producentem.


Tuleja 52473-MY1-000 nie jest dostępna,na chwilę obecną.Honda wycofała się z produkcji-info z MOTOGAR.
Dorobienie takiej to 20/30zł z materiałów odpowiadających dla wewnętrznej części łożyska igiełkowego/wahacza.
Część ta widnieje na ruskich stronach ale zakupu ni panimaju.
Na poniedziałek jestem umówiony w zakładzie tokarskim ,w którym zrobią to w dzień lub dwa w zależności od wolnych mocy przerobowych tokarza.
Jeśli jest ktoś chętny to mogę zamówić ich więcej.

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 27.01.2022, 15:39
autor: Paweł 71
Tuleja i reszta bebechów zamówiona .Nawet dzisiaj udało mi się zamówić łożyska igiełkowe KOYO 17x24x17 po 38zł za sztukę(114,39zł KOYO w bike-parts-honda.pl).Sklep to "Metal Market" z łożyskami.
Mam jedynie problem z zakupem uszczelniaczy pyłowych 17x24x5.w normalnej cenie.Owszem są dostępne po 19,68 za szt.a potrzebuję ich 6.Poza tym można kupić podobne ale bez wargi pyłowej i cieńsze bo 4mm a nie 5 mm.

Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE

: 01.02.2022, 21:12
autor: Farmer1971
Wreszcie znalazłem chwilę czasu, żeby pogrzebać przy Trampku. Przy okazji zmiany opon i wymiany ślizgu łańcucha, wyjęty wahacz i przesmarowane wszystkie łożyska tylnego zawieszenia. Sam wahacz będę musiał pomalować, bo miejscami wyłazi korozja.

Obrazek z Dysku Google