Re: Co dziś zrobiłem w swoim TRANSALPIE
: 15.08.2020, 22:39
Wyślij mi zdjęcia na maila, to Ci wstawię.Wojtec pisze:Z chęcią,tylko nie potrafię wstawiać tutaj zdjęć.
Transalp Club Poland
http://www.forum.transalpclub.pl/
Wyślij mi zdjęcia na maila, to Ci wstawię.Wojtec pisze:Z chęcią,tylko nie potrafię wstawiać tutaj zdjęć.
Artek pisze:
600-ka. Przyjaciela.
No, no, nieźle, jak na bezdomnego .Bezdomny pisze:Trampek dostał sakwy 2x30l od 21 Brothers
Cały napęd. Już mi się naciąg skończył. Wkurza mnie to, jak krótko to żyje . Jest scottoil, leje aż osłona łańcucha jest mokra, a napęd rozciąga się jak guma w kalesonach. Łańcuch Regina wytrzymał 11 tyś. JT wytrzymał 17 tyś. Teraz założyłem ESJOT EH525-118, zobaczę ile ten bezoringowiec pożyje. Staram się zakładać łańcuchy, które mają ponad 4 tony wytrzymałości.Sylwek pisze:Wymieniałeś cały napęd już po 17 tys. km czy po drugiej zębatce zdawczej?
Sal, moja zdawcza wyglądała tak po 32 kkm. (tak, aż tyle czasu jej nie zmieniałem, ale za to co 2-3 tysie byle zdejmowana i smarowany był wałek). Natomiast łańcuch i tylna dobiegają 46 kkm przebiegu, ale już się powoli kończą i cały komplet DIDa czeka już w szufladzie . Ale ja spokojnie jeżdżę i od kilku tysi mam założony napinacz łańcucha . No oczywiście napęd cały czas smarowany olejarką poprzez oddanie oleju na tylna zębatkę.Sal pisze:Wymieniłem napęd. Zębatka po 17 tyś przebiegu:
Wałek po przebiegu 76 tyś km:
grad74 pisze:Sal, moja zdawcza wyglądała tak po 32 kkm. (tak, aż tyle czasu jej nie zmieniałem, ale za to co 2-3 tysie byle zdejmowana i smarowany był wałek). Natomiast łańcuch i tylna dobiegają 46 kkm przebiegu, ale już się powoli kończą i cały komplet DIDa czeka już w szufladzie . Ale ja spokojnie jeżdżę i od kilku tysi mam założony napinacz łańcucha . No oczywiście napęd cały czas smarowany olejarką poprzez oddanie oleju na tylna zębatkę.Sal pisze:Wymieniłem napęd. Zębatka po 17 tyś przebiegu:
Wałek po przebiegu 76 tyś km:
Oglądałem niedawno napęd DID-a, który montowałem ca 25-27.000 km temu. Po drodze Mongolia, Gruzja i takie tam ,łatwo nie miał. W dwu miejscach nierównomiernie rozciągnięty, ale lekko i pozostał na swoim miejscu- jeszcze polata, bez dziadowania.Sal pisze:ały napęd. Już mi się naciąg skończył. Wkurza mnie to, jak krótko to żyje . Jest scottoil, leje aż osłona łańcucha jest mokra, a napęd rozciąga się jak guma w kalesonach. Łańcuch Regina wytrzymał 11 tyś. JT wytrzymał 17 tyś. Teraz założyłem ESJOT EH525-118, zobaczę ile ten bezoringowiec pożyje. Staram się zakładać łańcuchy, które mają ponad 4 tony wytrzymałości.
Będę adwokatem grada- o ile pamiętam, tworzył to coś (jak zawsze ).Janek-2004 pisze:cześć, możesz podrzucić jakieś fotki tego napinacza i parę słów na ten temat, czy to jakaś samoróbka czy do kupienia, etc.
Ciekawym trwałości powłoki ta-C. Wygląda na to, że poza brakiem okresowego smarowania łańcucha, firma chce zniwelować rozciąganie go. Wnioskując, rozciąganie wg nich wynika ze zużycia (wytarcia) sworzni, a nie rozciąganiu ogniw bocznych. Ciekawym.Janek-2004 pisze:btw. już może niedługo odpadną problemy ze smarowaniem i naciąganiem łańcucha jak ten wynalazek spowszednieje - https://www.motocykl-online.pl/newsy/Be ... MW,14521,1.
W informacji o powłoce, którą BMW planuje wprowadzić jest chyba nadinterpretacja dziennikarza. Powłoka OK, niech sobie będzie. Ale jak wspominasz, rozciągania stali to nie powstrzyma. Kiedyś czytałem o stali na okręty podwodne. Chcieli się głębiej zanurzać, więc wymyślili okręt ze stali HY-130. I niestety nie dało się tego obrabiać, tak twarda była. https://pl.wikipedia.org/wiki/Okr%C4%99 ... ad%C5%82ub Obawiam się, że z łańcuchami jest podobnie i rozciągać się będą a powłoka pozwoli zaoszczędzić 50 zł na puszkę smaru.Sylwek pisze:Ciekawym trwałości powłoki ta-C. Wygląda na to, że poza brakiem okresowego smarowania łańcucha, firma chce zniwelować rozciąganie go. Wnioskując, rozciąganie wg nich wynika ze zużycia (wytarcia) sworzni, a nie rozciąganiu ogniw bocznych. Ciekawym.Janek-2004 pisze:btw. już może niedługo odpadną problemy ze smarowaniem i naciąganiem łańcucha jak ten wynalazek spowszednieje - https://www.motocykl-online.pl/newsy/Be ... MW,14521,1.
Tak, rozciągać się będą bardziej lub mniej, w zależności od użytego materiału. Znajomy, około 2000 roku, dorobił w WSK zębatki do swojej Yamahy- zmieniał tylko łańcuchy . Zaznaczam, nie znam wpływu na wałek zdawczy . Czyli można.Sal pisze:Obawiam się, że z łańcuchami jest podobnie i rozciągać się będą a powłoka pozwoli zaoszczędzić 50 zł na puszkę smaru.
Tyś wysoki, to jeszcze deflektor się przydaPetefijalkowski pisze:Pierwsza rzecz po zakupie Wymiana oryginalnej szyby na turystyczna
Ciekawe czy takie zaceramizowanie łańcucha daje jakieś rezultaty? Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii???Sylwek pisze:Tak, rozciągać się będą bardziej lub mniej, w zależności od użytego materiału. Znajomy, około 2000 roku, dorobił w WSK zębatki do swojej Yamahy- zmieniał tylko łańcuchy . Zaznaczam, nie znam wpływu na wałek zdawczy . Czyli można.
Odnośnie czarodziejskiej powłoki, myślę że producent chciałby zniwelować grzech pierworodny- jakość smarowidła, częstotliwość jego użytkowania lub jej zupełny brak. Powłoki ceramiczne czy grafitowe bardzo sympatycznie przenoszą obciążenia występujące w łożyskach.