Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
Witam, chciałbym podnieść kapkę trampka bo na dziurach walę nóżką centralną. Chyba jest jakaś regulacja ale nie wiem jak się za to zabrać a w manualu nic nie znalazłem.
-
- swobodny rider
- Posty: 3276
- Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: KRAKóW
Re: Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
Nie ma żadnej regulacji , to co jest na śrubokręt to jest regulacja odbicia i dobicia .
Jak chcesz sobie utwardzić z tyłu to musisz w serwisie podciągnąć sprężynę tylnego amortyzatora .
Ja tak robie jak jade na wyprawe z żonką w pełni zapakowany
pozdrawiam
Jak chcesz sobie utwardzić z tyłu to musisz w serwisie podciągnąć sprężynę tylnego amortyzatora .
Ja tak robie jak jade na wyprawe z żonką w pełni zapakowany
pozdrawiam
-
- swobodny rider
- Posty: 3276
- Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: KRAKóW
Re: Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
Ale przypomniałem sobie że na allegro gość sprzedawał podwyższenie do 700xl za jakieś 370 zł .
Firma chyba wilbers...?
Firma chyba wilbers...?
Re: Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
Samemu nie mogę tej sprężyny podciągnąć? Podwyższenia niby są ale nie wiem jak montowane a na forum nikt nie wie.
Re: Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
Rzeczywiście, zawiecha jest oryginalnie ustawiona na 1 osobę (ew.z lekkim bagażem) żeby dostać się do regulacji i podkręcić sprężynę trzeba porozkręcać sporo, najlepiej podejść od strony akumulatora. Regulacja o której wspomniał kolega odpowiada za siłę tłumienia odbicia i najlepiej chyba obie regulacje podkręcać. W celu zmniejszenia siły tłumienia (SOFT) przekręcamy regulator przeciwnie do ruchu wskazówek zegara do pozycji soft (jak mamy dobre warunki drogowe i małe obciążenie. Żeby zwiększyć ją trzeba przekręcić regulator zgodnie z ruchem wskazówek zegara na HARD.
Standardowa pozycja wg. serwisówki:
"1.Obracaj regulator (w lewym boczku pod siedzeniem - dziurka) zgodnie z ruchem wskazówek zegara do oporu (miękkie siedzenie). To jest maksymalne tłumienie dobicia,
2. Regulator ustawiony jest w standardowej pozycji kiedy jest obrócony przeciwnie do ruchu wskazówek zegara o około 2 i 1/2 obrotu a nabity znak (kropeczka najczęściej w środku przy miejscu na śrubokręt) ustawiony jest na przeciwko znaku odniesienia (kropka na obudowie-ramce)."
Standardowa pozycja wg. serwisówki:
"1.Obracaj regulator (w lewym boczku pod siedzeniem - dziurka) zgodnie z ruchem wskazówek zegara do oporu (miękkie siedzenie). To jest maksymalne tłumienie dobicia,
2. Regulator ustawiony jest w standardowej pozycji kiedy jest obrócony przeciwnie do ruchu wskazówek zegara o około 2 i 1/2 obrotu a nabity znak (kropeczka najczęściej w środku przy miejscu na śrubokręt) ustawiony jest na przeciwko znaku odniesienia (kropka na obudowie-ramce)."
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
Reasumując. W Transalpie nie ma reg. WYSOKOŚCI zawieszenia. Nawet jak skręcisz sprężynę to dł. amorka nie pozwoli na nic więcej.
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
-
- swobodny rider
- Posty: 3276
- Rejestracja: 28.10.2008, 23:26
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: KRAKóW
Re: Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
Zgadza się ale to przynajmniej utwardzi Trolatorak pisze:Reasumując. W Transalpie nie ma reg. WYSOKOŚCI zawieszenia. Nawet jak skręcisz sprężynę to dł. amorka nie pozwoli na nic więcej.
Re: Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
To może ktoś się chociaż domyśla jak to może być montowane:
http://allegro.pl/item1082929532_zestaw ... nsalp.html
http://allegro.pl/item1082929532_zestaw ... nsalp.html
- torak
- pałujący w lesie
- Posty: 1417
- Rejestracja: 12.06.2008, 22:48
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
Jakoś na prolinku(el. mocujące amorek od dołu). Dokładnie to pewnie w instrukcji będzie
pomarańczowe zaloty czas zacząć
http://www.artmebel.szczecin.pl
http://www.artmebel.szczecin.pl
- kons
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 204
- Rejestracja: 31.03.2009, 12:41
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Morąg
Re: Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
Może po podciągnięciu sprężyny moto nie stoi wyżej .... a to dziwne bo moje moto stoi wyżej
- maher
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 41
- Rejestracja: 03.04.2010, 18:20
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Rgulacja zawieszenia tylnego XL700V.
pewnie że można o kilka cm podnieść trampka skręcając sprężynę przecież na postoju jest on częściowo zciśnięty a jak ją naprężysz to automatycznie podnosisz moto.jedyny sposób w 700 to wyjęsie aku odkęcenie jego obudowy i wtedy pokazuje się amor,są dwie nakrętki na kontre luzujesz kontre skręcasz dolną w strone sprężyny,kontrujesz i po temacie!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości