Łożyska kół
- Maras
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 40
- Rejestracja: 19.06.2008, 19:35
- Lokalizacja: Świdwin\Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Łożyska kół
Witam. Mam szybkie pytanko? Jakie łożyska do przedniego koła do TA 2003. Moje się skończyły i chciałem jutro zamówić a nie miałem czasu na demontaż.
- gwardia
- swobodny rider
- Posty: 2858
- Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Łozyska
Podłączę się pod temat żeby nie tworzyć nowego. Mam pytanie odnośnie łożysk, uszczelniaczy i o-ringów w tylnym kole z hamulcem bębnowym. Na załączonym rysunku widać tylko jeden uszczelniacz (jakie wymiary? może ktoś wie) i o-ring, też pytam może ktoś wie jaki? Chciałbym się upewnić łożyska w kole i zębatce takie jak te:
TYŁ
od bębna 6303, 17x47x14
po lewej stronie 6203, 17x40x12
łożysko zębatki 6304, 20x52x15
https://picasaweb.google.com/lh/photo/c ... directlink
TYŁ
od bębna 6303, 17x47x14
po lewej stronie 6203, 17x40x12
łożysko zębatki 6304, 20x52x15
https://picasaweb.google.com/lh/photo/c ... directlink
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Łozyska
Jeśli łożysko zębatki jest w zabieraku, a zabieraki są takie same dla wszystkich trampków 600 to tam powinno siedzieć 6204, a nie 6304. Przynajmniej u mnie i w TA '92 i w AT '91 było to samo łożysko 6204.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
- gwardia
- swobodny rider
- Posty: 2858
- Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Łozyska
No to ciekawe informację są sprzedawane na forum..., bo dane o łożyskach zaczerpnąłem z tematu: http://www.forum.transalpclub.pl/viewto ... f=107&t=91
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
- kastorcodex
- romeciarz
- Posty: 24
- Rejestracja: 06.02.2010, 19:13
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Łozyska
gwardia kolego, jeszcze jest TCPedia http://tcpedia.transalpclub.pl/index.ph ... C5%82_PD06
- gwardia
- swobodny rider
- Posty: 2858
- Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: Murowana Goślina
Re: Łozyska
Dzięki kastorcodex za podpowiedź, TCPedia są dane do trampka z tarczą i inne niż w poście, który znalazłem, chyba nie obędzie się bez rozebrania koła...
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
- kuzi4
- miejski lanser
- Posty: 367
- Rejestracja: 17.03.2010, 20:15
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Chrzanów/Łódź
Re: Łozyska
Popatrzę w warsztacie, czy gdzieś nie mam starych łożysk. Jak będą to podam Ci oznaczenia. (w TA 2000 i 2003 chyba są identyczne - jeżeli nie to proszę mnie poprawić)
był XL 650V 2000 :( - został zabity...
ZIELONO MI
ZIELONO MI
-
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 248
- Rejestracja: 13.03.2011, 10:14
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mszczonów
Re: Łozyska
Dziś łożyska wymienione, zarówno tył jak i przód. Jak by ktoś się zabierał to wymiany to powiem że wielkiej filozofij z tym nie ma. Przód wybiłem bez większego problemu trzeba pamiętać by wybijać łożysko równomiernie raz z jednej raz z drugiej strony. Gorzej było z tyłem, tulejka która jest pomiędzy łożyskami nie dała się przesunąć tak by mieć możliwość uderzenia w łożysko ( z przodu nie miałem z tym problemu). Po wielu nieudanych próbach nie pozostało mi nic innego jak tylko rozbić łożysko ( pojedyncze po stronie tarczy) dzięki temu udało mi się wyjąć tą nieszczęsną tulejkę. Później to już z górki wybiłem bieżnię łożyska które rozwaliłem( wsadziłem cztery kulki ustawiając je na przeciw siebie i wewnętrzną bieżnię tego łożyska dzięki temu miałem możliwość równomiernego wybijania) następnie wybiłem łożyska po stronie zębatki tam nie było problemów(należy pamiętać o wybiciu tulejki która jest pomiędzy łożyskami po stronie zębatki.) . Wszystko wyczyściłem i złożyłem do kupy.Odpaliłem sprzęta i zrobiłem około 40 km wszystko ok nie zauważyłem aby coś się grzało albo blokowało.
Poniżej wstawiam zdjęcie z tym co siedzi u nas w tylnym kole.
1.Uszczelniacz[mm]: 28x47x7 ( w oryginale jest 28x47,2x7)
2.Łożysko przy zębatce Symbol: 6204
3.Tulejka dystansowa jej część siedzi w łożysku numer 2
4 i 6 Łożysko numer 6203. To po prawej stronie zostało rozwalone przyrządem numer 9
5.Tulejka dystansowa wymiary długość 116mm, średnica 25mm, średnica otworu 17mm.
7.Uszczelniacz 25x40x7.
8. Ośka
9. Niezbędnik w demolce i wybijaniu, zwany Czerwoną Rozpierduchą.
A to jest łożysko na zdjęciu numer 6 które z nic we świecie nie chciało zejść i zostało rozwalone a następnie złożone.
W sumie zabrało mi to nie więcej jak 4 godziny ( nie spieszyłem się) + zasłużone piwko . Jak by ktoś miał jakieś pytania lub wątpliwości ( mogłem coś przeoczyć) to piszcie.
Pozdrawiam Sławek
Poniżej wstawiam zdjęcie z tym co siedzi u nas w tylnym kole.
1.Uszczelniacz[mm]: 28x47x7 ( w oryginale jest 28x47,2x7)
2.Łożysko przy zębatce Symbol: 6204
3.Tulejka dystansowa jej część siedzi w łożysku numer 2
4 i 6 Łożysko numer 6203. To po prawej stronie zostało rozwalone przyrządem numer 9
5.Tulejka dystansowa wymiary długość 116mm, średnica 25mm, średnica otworu 17mm.
7.Uszczelniacz 25x40x7.
8. Ośka
9. Niezbędnik w demolce i wybijaniu, zwany Czerwoną Rozpierduchą.
A to jest łożysko na zdjęciu numer 6 które z nic we świecie nie chciało zejść i zostało rozwalone a następnie złożone.
W sumie zabrało mi to nie więcej jak 4 godziny ( nie spieszyłem się) + zasłużone piwko . Jak by ktoś miał jakieś pytania lub wątpliwości ( mogłem coś przeoczyć) to piszcie.
Pozdrawiam Sławek
... ciszej jedziesz dalej zajedziesz....
Transalp XL600V "Babcia"....
Transalp XL600V "Babcia"....
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Łozyska
Siwy oszczędziłeś mi pracy Już wiem co mam jutro kupić DZIĘKUJE .
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- Sham_Janesky
- romeciarz
- Posty: 24
- Rejestracja: 22.07.2010, 12:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kałuszyn
- Kontakt:
Re: Łozyska kół
Wpisuję tu, coby nowego tematu nie tworzyć. Ostatnio przy grzebaniu z przerażeniem odkryłem, iż łożysko w tylnej osi przy zębatce ewoluowało do rdzy, część uciekła, część wtarła się w trakcie użytkowania, generalnie strach pomyśleć, co tam się działo i od kiedy. Tak czy inaczej sprawdziwszy forum i TCPedie, będąc pewnym iż siedzi tam 6204 poleciałem takowe zakupić. Jakież było moje zdziwienie, kiedy się okazało, że nie pasuje. Pasowało natomiast 6304. I teraz w sumie moje pytanie- skąd rozbieżność? Trampek 600 97'
Produkcja audiowizualna, fotografia- może nie najtaniej, ale jako tako.
Re: Łozyska kół
witam
to linkhttp://zsf-motorrad.de/ należny wpisać odpowiednie dane i ma się dostęp do katalogu części dla danego modelu
pozdrawiam
Damian
http://www.hf-tech.pl
to linkhttp://zsf-motorrad.de/ należny wpisać odpowiednie dane i ma się dostęp do katalogu części dla danego modelu
pozdrawiam
Damian
http://www.hf-tech.pl
Re: Łozyska kół
Czy może mi ktoś powiedzieć (na pewno) jakie łożyska i uszczelniacze siedzą w kołach PD10 z 99 roku
GMOLE DO XL 600 i XL 700 i Afryki ... robię
504894578
504894578
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 789
- Rejestracja: 16.06.2008, 23:43
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Łozyska kół
Henry wiem, że jesteś w podróży ale z tego co na www.zsf .. wypatrzyłem to w PD10 z 99 roku na Niemcy szły łożyska:henry pisze:Czy może mi ktoś powiedzieć (na pewno) jakie łożyska i uszczelniacze siedzą w kołach PD10 z 99 roku
1x 6303
1x 6304uu
1x 6203 1
1x Simmerring 30x52x7mm
1x 30x47x8(nok)
1x O-ring, 54x2(arai)
Capo RR "Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 809
- Rejestracja: 24.02.2011, 09:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rastenburg Mazury NKE
- Kontakt:
Re: Łozyska kół
Przymierzam sie do wymiany łozysk na tyle w TA 600V 1995
Posiadam nie wiem skad:) jedno łozyko Made in Poland 6204 20x47x14 ale nie ma osłony czy takie moze byc?? czy powinny byc wszystkie we własnych osłonach?
Posiadam nie wiem skad:) jedno łozyko Made in Poland 6204 20x47x14 ale nie ma osłony czy takie moze byc?? czy powinny byc wszystkie we własnych osłonach?
kobietom, pacierza i alkoholu nie odmawiam
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 533
- Rejestracja: 22.08.2011, 20:39
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Kontakt:
Re: Łozyska kół
Tylko w osłonie (końcówka 2rs lub 2z) i z symbolem c3 zapewni ci długą i bezproblemową jazdę.
pozdr
pozdr
Transalp PD06 EVO II 650 -był, są kamertony....,teraz LC8
- LukaSS
- naciągacz linek
- Posty: 59
- Rejestracja: 09.03.2009, 20:19
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Biała Podl./Warszawa
Re: Łozyska kół
Łożysko z osłoną zwie się kryte lub podwójnie kryte (jeśli ma osłonę z jednej i drugiej strony).
Polskie łożyska należą do światowej czołówki (nie ze względu na niską cenę) ze względu na jakość.
Polskie łożyska należą do światowej czołówki (nie ze względu na niską cenę) ze względu na jakość.
GSX-R 1100 '95 -> GPZ 900 R '92 -> EN450 LTD '85 -> XTZ 800 Super Tenere '91
-
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 809
- Rejestracja: 24.02.2011, 09:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rastenburg Mazury NKE
- Kontakt:
Re: Łozyska
w uzupełnieniu chce dodać ze 1-3 "odłącza się" z całą piastą i z kołem zębatym, wychodzi z elementów gumowych.
Mi wymiana zajęła dokładnie 1 godzinkę.
rewelacyjna instrukcja
kobietom, pacierza i alkoholu nie odmawiam
- szparag
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 479
- Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Łozyska kół
W ramach uzupełnienia tematu.
Jeśli chcecie by wasze piasty pożyły dłużej. Przed wybiciem łożysk rozgrzejcie np. za pomocą opalarki piasty w których są osadzone łożyska, ułatwi to ich wybicie. A przed składaniem, nowe łożyska i uszczelniacze na kilka godzin do zamrażarki, piastę dobrze rozgrzewamy i łożyska wchodzą praktycznie same. Ważne, jeśli musimy je czymś wspomóc, to pamiętajmy by niczym nie uderzać w wewnętrzną bieżnie, najlepiej sprawdza się spory klucz nasadowy o podobnej ( troszkę mniejszej ) średnicy niż zewnętrzna bieżnia łożyska. Z uszczelniaczami postępujemy podobnie i wejdą palcami . Dobra rada, pamiętajcie, że młotek to ostateczność
Pozdrawiam
Jeśli chcecie by wasze piasty pożyły dłużej. Przed wybiciem łożysk rozgrzejcie np. za pomocą opalarki piasty w których są osadzone łożyska, ułatwi to ich wybicie. A przed składaniem, nowe łożyska i uszczelniacze na kilka godzin do zamrażarki, piastę dobrze rozgrzewamy i łożyska wchodzą praktycznie same. Ważne, jeśli musimy je czymś wspomóc, to pamiętajmy by niczym nie uderzać w wewnętrzną bieżnie, najlepiej sprawdza się spory klucz nasadowy o podobnej ( troszkę mniejszej ) średnicy niż zewnętrzna bieżnia łożyska. Z uszczelniaczami postępujemy podobnie i wejdą palcami . Dobra rada, pamiętajcie, że młotek to ostateczność
Pozdrawiam
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5557
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: Łozyska kół
A do wbijania nowego łożyska można użyć już wybitego?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości