Łożyska kół

Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Łozyska kół

Post autor: szparag »

Nie polecam. No chyba, że pozbawimy je wewnętrznej bieżni a zewnętrzną lekko przeszlifujemy jeśli pozostawimy wewnętrzną bieżnię i uderzymy w nią młotkiem to i tak będziemy wbijać to nowe łożysko tak jakbyśmy uderzali w wewnętrzną bieżnię. Jeśli nie oszlifujemy starego łożyska to może się zaklinować i trzeba będzie je wybijać. Klucz nasadowy jest najprostszym rozwiązaniem, więc poco szukać innych. Oczywiście mówię tutaj o korzystaniu z tego co jest pod ręką, Bo ideałem była by praska z idealnie dopasowanym elementem wciskającym łożysko, z zachowaniem idealnego konta. Ale, nie o tym tu mowa.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Łozyska kół

Post autor: wojtekk »

@ Szparag. Dzięki za info. Tak sobie o tym dumałem po naszym szkoleniu i miałem o to pytać, a tu widzę, że wątek na to jest i Twoja w nim obecność :)

Szlifowanie zewnętrznej części rozumiem -by nie zaklinować. Ale czemu uważasz, że wibjanie wybitym łożyskiem powoduje uderzanie - tak naprawę - w jej wewnętrzną część, a nie równomiernie? Pytam z ciekawości, a nie, że nie masz racji :) Po prostu głośno myślę :)
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
Jaro-Ino
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2820
Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Łozyska kół

Post autor: Jaro-Ino »

Dlatego, że uderzając w stare łożysko wewnętrzna bieżnia pracuje na kulkach i ostatecznie wewnętrzna bieżnia uderza w wewnętrzną.
Awatar użytkownika
szparag
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 479
Rejestracja: 06.11.2010, 18:34
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Łozyska kół

Post autor: szparag »

Dokładnie tak, zwłaszcza, że stare łożysko ma zazwyczaj spory luz, na pewno większy niż nowe.
Pozdr.
etop
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 809
Rejestracja: 24.02.2011, 09:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rastenburg Mazury NKE
Kontakt:

Re: Łozyska kół

Post autor: etop »

święta racja, im łożysko wejdzie luźniej tym lepiej, pomysł z zimno-ciepło jest bardzo logiczny i praktykowany w takich właśnie chwilach, a łożysko jak dostanie młotkiem a ta siła pójdzie na kulki to tak jakbyśmy sobie walnęli w kolano :wacko: i pytali czemu boli :)
kobietom, pacierza i alkoholu nie odmawiam
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Łozyska kół

Post autor: wojtekk »

@ Jaro, Szparag- dzięki za info. Teraz już w pełni rozumiem :)
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Domel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 562
Rejestracja: 19.10.2010, 21:19
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Trzebież, Oxford
Kontakt:

Re: Łozyska kół

Post autor: Domel »

Panowie czyli zamiast kupować cały set w Larrsonie za 114zł wystarczy skoczyć do "łożyskowego" i kupić odpowiednie łożyska posługując się podanymi tu oznaczeniami?
Czy to wystarczy czy oryginalny set rożni się jakąś magiczną specyfikacją?
Ostatnia kwestia to czy w 650tce jest z tyłu to samo co w 600tce? Kolega, który wrzucił fotki, robił to w modelu 600 i stąd pytanie czy podane tam oznaczenia łożysk 600tki będą pasować do mojej 650tki ?
Transalp - Impossible is nothing...
Domel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 562
Rejestracja: 19.10.2010, 21:19
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Trzebież, Oxford
Kontakt:

Re: Łozyska kół

Post autor: Domel »

Może w tej kwestii ktoś podpowie:

Ile jest łożysk w zestawie "25-1603 ALL BALLS ŁOŻYSKA KÓŁ TYŁ HONDA XL 600V '97-99,XL650V" bo każdy sklep ma te samo foto, na którym są dwa, a jak wiemy, potrzeba 3. Żaden sprzedawca, do którego pisałem nie był w stanie odpowiedzieć bo każdy musiał by ściągać łożyska specjalnie po to od dostawcy. No i weź tu kombinuj....
Transalp - Impossible is nothing...
Awatar użytkownika
Cenio
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 200
Rejestracja: 25.03.2010, 11:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Maków Podhalański

Re: Łozyska kół

Post autor: Cenio »

Domel pisze:Panowie czyli zamiast kupować cały set w Larrsonie za 114zł wystarczy skoczyć do "łożyskowego" i kupić odpowiednie łożyska posługując się podanymi tu oznaczeniami?
Czy to wystarczy czy oryginalny set rożni się jakąś magiczną specyfikacją?
Ostatnia kwestia to czy w 650tce jest z tyłu to samo co w 600tce? Kolega, który wrzucił fotki, robił to w modelu 600 i stąd pytanie czy podane tam oznaczenia łożysk 600tki będą pasować do mojej 650tki ?
Najpierw Pan wybijasz stare łożyska, potem idziesz z nimi do miejscowego łozyskowego i kupujesz - za komplet 2 szt. do koła tył dałem coś ok. 40 zeta - i potem wprawiasz nowe. Natomiast to łożysko na zębatce to chyba tylko w Hądzie (tego akurat nie wymieniałem bo dobre było. To samo przód, też coś ok. 40 zeta za komplet lepsiejszych.
Dawniej NotariuS
Domel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 562
Rejestracja: 19.10.2010, 21:19
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Trzebież, Oxford
Kontakt:

Re: Łozyska kół

Post autor: Domel »

Witam, łożyska dziś wydobyłem.
Jak się okazało, Transalpedia podaje blędne dane, bo mamy tam napisane że:

Tylne koło

Łożyska (model z tarczą!):

Prawe i lewe:

Symbol: 6203

Łożysko przy zębatce:

Symbol: 6204

Łożysko przy zębatce się zgadza, natomiast pozostałe dwa są różne. Mój kolega Łysy-szczecin, miał tą samą historie u siebie (mamy ten sam rocznik)
Poniżej fotki łożysk

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czyli mamy łożyska o numerach: 6304 NSE, 8303 LU, oraz 6203 LU.

Nie wiem, może w 2 trampkach rok 2000 były nie takie łożyska jak powinny ale nie sądzę. Jak sami widzicie każde jest inne i nie ma bata aby były tam dwa 6203.
Zobaczymy jakie łożyska przyjdą w zestawie ALL BALLS'a dedykowane do mojego moto.

Pozdrawiam
Transalp - Impossible is nothing...
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1429
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Łozyska kół

Post autor: herni74 »

Jaki jest rozmiar lub numer łożyska do PRZODU w 650????
Awatar użytkownika
MichuW
romeciarz
romeciarz
Posty: 33
Rejestracja: 06.09.2011, 20:39
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Złotniki (okolice Poznania)

Re: Łozyska kół

Post autor: MichuW »

Fryzjer pisze:
henry pisze:Czy może mi ktoś powiedzieć (na pewno) jakie łożyska i uszczelniacze siedzą w kołach PD10 z 99 roku :smile:
Henry wiem, że jesteś w podróży ale z tego co na http://www.zsf .. wypatrzyłem to w PD10 z 99 roku na Niemcy szły łożyska:
1x 6303
1x 6304uu
1x 6203 1
1x Simmerring 30x52x7mm
1x 30x47x8(nok)
1x O-ring, 54x2(arai)

Wyjaśnijcie mi proszę, w które miejsce wchodzi O-ring, 54x2 ? Proszę określić na fotkach siwego86.
Proszę również o pomoc w sprawie łożysk i uszczelniaczy do przodu do PD10 ? Jakie rozmiary ?
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Łozyska kół

Post autor: Thorgal77 »

mam na stanie zestaw do przodu - kcesz ?
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
MichuW
romeciarz
romeciarz
Posty: 33
Rejestracja: 06.09.2011, 20:39
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Złotniki (okolice Poznania)

Re: Łozyska kół

Post autor: MichuW »

Kcem, tylko za ila ?
Awatar użytkownika
roshid
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 128
Rejestracja: 12.09.2010, 22:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Łozyska kół

Post autor: roshid »

Planuję kupić komplet zapasowych łożysk kół z myślą o dłuższym wyjeździe - czy ktoś byłby w stanie potwierdzić taki zestaw dla TA 97-99r.?

TYŁ
Łożyska:
1x 6303 2RS 17x47x14 LEWE
1x 6304 2RS 20x52x15 PRZY ZĘBATCE
1x 6203 2RS 17x40x12 PRAWE
Uszczelniacze:
1x Simmering 30x52x7
1x Simmering 30x47x8
1x O-ring 54x2

PRZÓD
Łożyska:
1x 6303 2RS 17x47x14 PRAWE
1x 6203 2RS 17x40x12 LEWE
Uszczelniacze:
1x Simmering 28x42x8
1x Simmering 45x55x5

Łożyska planuję kupić w sklepie z łożyskami, stąd oznaczenia 2RS zamiast uu.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Łozyska kół

Post autor: Kristobal »

Uściślijmy bo 650ka w mniejszości i kuleją tu o niej informacje:

Wyciągnięte z TA650 ‘03
PRZÓD
Łożyska : lewe – JAPAN NTN 6203LU (wymiary fi-17/40x12mm)
prawe – JAPAN NSK 339 6303DU (wymiary fi-17/47x14mm)
Uszczelniacze : lewy – AE1544E 51 NOK (wymiary fi-28/42x8mm)
prawy – SDD 45 55 7 5-1 F6 (wymiary fi-45/55x5mm)

TYŁ
łożyska : zębatka – JAPAN NACHI 6304 NSE 57 39 (wymiary fi-20/52x15mm)
lewe – JAPAN NTN 6203LU (wymiary fi-17/40x12mm)
prawe – JAPAN NTN TM6303LU
uszczelniacze : zębatka – SDD 30 52 7 014 (wymiary fi- 30/52x7mm)
prawy – SDD 30 47 8 B8 (wymiary fi-30/47x8mm)


Zakupiłem w sklepie rolniczym za 72zł :

Koło przód
Łożysko lewe - FŁT 6203RS UG
Łożysko prawe – FŁT 6303RS UG
Uszczelniacz lewy – NAK 28 42 7 6C
Uszczelniacz prawy – NAK TC 45 55 7 3C
Koło tył:
Łożysko zębatki – FŁT 6304RS CG
Łożysko lewe – FŁT 6203RS UG
Łożysko prawe – FŁT 6303RS UG
Uszczelniacz lewy – NAK TC 30 52 10 4C
Uszczelniacz prawy – NAK TC 30 47 7 23C

Uszczelniacz pod ślimak oryginalny jest bez sprężynki obciskającej, kupiłem ze sprężynką i 2mm głębszy. Zeszlifowałem go z 1mm. Podobnie z uszczelniaczem zębatki – 3mm szerszy nabyłem po małym szlifie ok. 2mm wylądował w kole.

Są to łożyska kryte plastikiem. W sklepie samochodowym mieli też japońskie kryte metalem, ale ceny były te same – ok. 12zł/szt więc taka japońskość mnie nie pociągnęła. Japońska japońskość mniemam kosztuje ok. 30zł/szt łożyska. Zajrzałem pod zakrytki – był biały smar. Łożyska z zamrażarki opornie wchodziły.


PODSUMA:
TA 650 PRZÓD – 6203 + 6303, gumki 28/42x8 i 45/55x5
TA 650 TYŁ – 6203 + 6303 + 6304, gumki 30/52x7 i 30/47x8 .

Czyli dane i kolory takie jak miał Domel. Pytanie do tych co kupili zestawy oryginalne: Czy oznaczenia i wypasione kolory zgadzają się z tymi wyjętymi przez Domela ?
Czy się da take wypasione DŻapańske kupić w sklepach ?

W łożysku zębatki siedzi dystans. Jakby ktoś go nie mógł wybić:
L=27mm, fi=17/20/28mm, L kołnierza=14mm. Fi ośki 16,9mm oczywiście.

PS. Tylne łożysko prawe ma ciężkie do odczytu oznaczenie TM…8? ..B? … Nie, wg wymiarów musi być 6. 6303 i nie ma bata by było inaczej :p
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
jeivi
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 205
Rejestracja: 17.09.2010, 09:57
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Gdynia

Re: Łozyska kół

Post autor: jeivi »

Witam!!!
Panowie proszę o pomoc :smile:
Czy taki zestaw łożysk będzie pasował do mojej 600tki TA wersja niemiecka 1994-1996r?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=104263
Kolejne pytanie to czy muszę je w jakiś dodatkowy sposób smarować ( ściągać zakrywki czy montować tak jak jest z zakrywakami i już nie smarować tych łożysk mając nadzieję że są już zasmarowane)??
Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co z tym zrobić ;-) Tranasalp musi być w tej kwestii idealnie zrobiony bo czeka mnie długa wyprawa ;-)
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Łozyska kół

Post autor: gwardia »

Jeżeli łożyska masz obustronnie zamknięte to nie smarujesz, bo nawet nie ma jak. Dobrze przed dalszym wyjazdem zajrzeć do nich i w razie potrzeby przeczyścić "okolice" i wymienić uszczelniacze. Jeśli są włożone jednostronnie otwarte to trzeba przeczyścić i przesmarować, a najlepiej wymienić na obustronnie zamknięte.
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
jeivi
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 205
Rejestracja: 17.09.2010, 09:57
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Gdynia

Re: Łozyska kół

Post autor: jeivi »

Planuję zakupić te z linku czyli obustronnie zamknięte chyba to jakiś plastik jest ;-) Czyli nie bawię się żadne smarowanie składam do kupy tak jak jest ;-)
Złom
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 90
Rejestracja: 20.04.2009, 20:31

Re: Łozyska kół

Post autor: Złom »

W sklepie u Rambo http://www.sklep.tszoda.pl są gotowe zestawy łożysk do Trampka 97-04:

przód TourMax WBK-281:
łożysko 6203NSE 17x40x12
łożysko 6303DU 17x47x14
simmering 45x55x5
simmering 28x42x8

tył TourMax WBK-282:
łożysko 6203NSE 17x40x12
łożysko 6303NSE 17x47x14
łożysko 6304NSE 20x52x15
simmering 30x47x8
simmering 30x52x7
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości