Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
boloboy pisze:
Uwaga na kulkę, która powinna być w miejscu zakreślonym okręgiem. Ja szukałem tej kulki na podłodze przez 20 minut.
Jest jeszcze jedna opcja poprawy działania kierunkowskazów.
Dzisiaj brat mi coś takiego uskutecznił,robiąc podobnie jak u siebie w swojej afryce.
Wyciągamy tą blaszkę z dwoma :cyckami" z tego białego plastyku, odwracamy ją na drugą stronę.Bierzemy punktak lub gwóźdź o stępionym łbie i delikatnie młoteczkiem pukamy w owe narzędzia powiększając te uwypuklenia.Tylko robimy to z umiarem żeby nie przebić na wylot.
Mam nadzieję że jasno napisałem o co chodzi.
Boloboy, twoje zdjęcia są
Dziś również wykonałem czyszczenie przełącznika kierunkowskazów korzystając z instrukcji boloboya. Nic nowego nie napiszę, ale nie sposób nie wyrazić wdzięczności -
Z ciekawostek, oto co u mnie przyczyniło się do zamulania kierunkowskazów
Truchło po ekshumacji
Nie mogę sobie wyobrazić jak się tam dostała i ile ze mną i z poprzednim właścicielem trampka w Italii przejeździła
Dla tych którzy mimo wszystko obawiają się rozręcić przełącznik radzę użyć dość słusznych ilości preparatu penetrującego (np. WD 40) w celu wymycia starego smaru i zanieczyszczeń a następnie tz. kontakt spayu do styków elektrycznych (sam WD-40 nie dał rady). U mnie nie działał przełącznik światła drogowego (w ogóle się nie dało go wcisnąć) i problemy stwarzał przełącznik kierunkowskazów. 5 min. iwszystko działa jak nowe :)
Wie może Ktoś pod jaką nazwą szukać w sklepach tej części przełącznika kierunkowskazów ? Myślałem, że śrubka się jakaś poluzowała i dokręcę ją podczas czyszczenia, a tu taka niespodzianka ...
Pełen napięcia i kropel potu na czole rozebrałem przełącznik, obczaiłem jak to działa i co do czego idzie, wyczyściłem, poprawiłem styki, rozciągnąłem nawet lekko sprężynkę, co by blaszka była lepiej dociskana, poskładałem i działa - i już chciałem się podzielić z wami ilustrowanym poradnikiem, patrzę na forum, a tu taki piękny instruktarz - ech, jakbym wcześniej zajrzał, to bym to zrobił w 10 minut, a nie w 45 .
Ale my tu mamy kopalnie wiedzy
Witam, również dokonałem sprawdzenia przełącznika zgodnie z instrukcją i moim oczom ukazał się taki widok:
po wyczyszczeniu dokładnym wszystkich elementów i przesmarowaniu WD40 działa jak nówka reagując na każde przesunięcie przełącznika. Polecam foto poradę kolegi boloboy, bardzo przydatna jeżeli wcześniej nie rozbieraliśmy przełącznika i nie chcemy pogubić kulek i sprężynek ;)
Pogo79 pisze:Wie może Ktoś pod jaką nazwą szukać w sklepach tej części przełącznika kierunkowskazów ? Myślałem, że śrubka się jakaś poluzowała i dokręcę ją podczas czyszczenia, a tu taka niespodzianka ...
Honda sprzedaje w kosmicznej cenie cały zintegrowany moduł przełączników. Trzeba szukać używki (też wcale nie tanie) albo... coś takiego wyrzeźbić.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH.... Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
Muszę powiedzieć ze wczoraj zakupiłem swojego pierwszego w życiu Trampka i kupiłem go z wadą ,,opóźnionego lewego kierunku,,
noo ale dzięki forum i tak obszernej foto relacji z serwisu sam dzis--->rozebrałem--->przeczyściłem--->złożyłem---> i działa !!
Pogo79 pisze:Wie może Ktoś pod jaką nazwą szukać w sklepach tej części przełącznika kierunkowskazów ? Myślałem, że śrubka się jakaś poluzowała i dokręcę ją podczas czyszczenia, a tu taka niespodzianka ...
Po roku męczenia się z czasem włączającymi kierunkami...zabrałem się do roboty.
U mnie były dwie kulki na które musiałem uważać...
Musiałem też zsunąć parę centymetrów manetkę, bo przełącznik nie chciał się rozpołowić.
Całe szczęście operacja zakończona pełnym sukcesem.
Jeszcze raz dzięki twórcą instrukcji
Boloboy o tym tutorialu bardowie będą śpiewać po wsze czasy! Jak doczekam się wnuków to powiem im o tym niesamowitym tutorialu, a wnuki przekażą te opowieść pra pra wnuką
Wyczyściłem syf w środku benzyną ekstrakcyjną i śmiga jak ta lala! Jako ciekawostkę u siebie tez zaobserwowałem że kierunki chodziły gorzej przy niskiej temperaturze.
Boloboy dziękuję. Dzisiaj poprawiłem robotę zgodnie z manual'em, bo ostatnio to tylko kontaktem psiknąłem i działało. ale teraz będzie na dłużej. U mnie dodatkowo zacinał się włącznik światła długich. Wypłukałem brud kontaktem i też działa
Witam
Jestem nowym , szczęśliwym posadaczem Transalpa i też dopadł mnie ten problem, wolniej działa mi kierunek lewy. Czy to też wina przełącznika, czy szukać winy w instalacji lewych kierunków.
Napewno zacznę od rozebrania i wyczyszczenia przełącznika, tak na wszelki wypadek.
Super instrukcja, dzięki bardzo :)
Dzięki Aleksander
Już raniutko poleciałem do garażu i przeczyściłem wszystko. Faktycznie było tam sporo budyniu, przemyłem wszystko benzynką a później WD40. Narazie chodzi super zero zwłoki. W najgorszym stanie była blaszka na sprężynce która była totalnie zaklejona i praktycznie nie ruszała się więc nie miało prawa działać dobrze . Jeszcze raz dzięki wielkie :)) i miłego dnia
Ja też skorzystałem z owego poradnika kolegi Baloboya i wczoraj z szybkością jednego piwa rozebrałem i wyczyściłem przełącznik który zamulał od roku, a po tej zimie to działał kiedy chciał.
Wielkie dzięki i oby więcej tak przydatnych tutoriali.
Panowie dopadło i mnie a mianowicie jakiś czas temu straciłem kierunki popsikalem i wróciły ale na chwilę otóż wracając z pracy trampek zgasł, jazdę mogłem kontynuować tylko bez swiatel. Po powrocie do domu naładowałem aku i było spoko. Aż do dzisiaj, rozebralem przełącznik a w środku normalnie kupa. Wyczyscilem przełącznik i niby jest ok, ale niestety kierunki nie działają przy zapalonych światłach i wyłączonym silniku , dopiero po odpaleniu trampka działają kierunki Ale przy tym lekko mruga światło. Pomocy