Strona 18 z 21
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 11.02.2021, 14:14
autor: Mazak
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 11.02.2021, 16:22
autor: grad74
Mazak pisze: ↑11.02.2021, 14:14
Taka ciekawostka znaleziona na fb, transalp 700 z pasem napedowym
Ja pierdziele! No dlaczego ja na to nie wpadłem?
To jest genialne!!! Właśnie mnie kolega nachnął
! Do trampiszona wiadomo jakie to ciężkie bo jest z żelastwa i łącznie waży chyba ponad 5 kg a w BMW z amelinium. Mam BMW 650 CS i powiem Wam że kompletny zestaw napędowy waży 2 kg! Sam pas napdowy waży 300 gram ! Dobra, kardana z NTV-ki się nie założy (znaczy pewnie się da ale za dużo rzeźbienia - próbowałem) , ale z pasem to będę musiał spróbować , tym bardziej że ja do łańcucha też mam załozony napinacz i działa to swietnie . To na filmie to jest wersja próbna i przejeżdziłem z nią ponad 3 kkm, teraz to ulepszyłem .
https://www.youtube.com/watch?v=FoZ3uuSgpUs .
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 11.02.2021, 21:35
autor: ural2
A jak zdawcza zębatka jest rozwiązana?
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 11.02.2021, 21:49
autor: Mazak
Nie wiem, napisalem do goscia zeby sie tym podzielil. Ogolnie duzo ciszej jest, dluzsze interwaly serwisowe ale slabo w ciezkim offie tyle wiem z dyskusji
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 11.02.2021, 22:39
autor: Sylwek
Pasek offu nie lubi ze względu na kamienie, patyki i inne takie. Musi być dość dobrze napięty, ze względu na słabe trzymanie boczne. Czyli problematyczna (w terenie) rolka napinająca lub bardzo mały skok zawieszenia.
Jest bardzo szeroki, w stosunku do wysokości, odwrotnie niż łańcuch. Łańcuch może pracować nie w linii zębatek, pasek złazi na boczną krawędź.
Generalnie szosa. Plusy napędu pasem: cichy, bezobsługowy, żywotny.
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 14.02.2021, 21:13
autor: Artek
Do 700-ki pasek to fajne rozwiązanie. Ona z małym kółkiem z przodu i tak średnio w ofie wypada.
Jestem ciekaw czy takie rozwiązanie nie zwiększa oporów i tym samym spalania.
Generalnie plus duży za innowację.
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 16.02.2021, 14:25
autor: grad74
Sylwek pisze: ↑11.02.2021, 22:39
Pasek offu nie lubi ze względu na kamienie, patyki i inne takie. Musi być dość dobrze napięty, ze względu na słabe trzymanie boczne. Czyli problematyczna (w terenie) rolka napinająca lub bardzo mały skok zawieszenia.
Jest bardzo szeroki, w stosunku do wysokości, odwrotnie niż łańcuch. Łańcuch może pracować nie w linii zębatek, pasek złazi na boczną krawędź.
Generalnie szosa. Plusy napędu pasem: cichy, bezobsługowy, żywotny.
A myślisz że w Trampiszonie przy ugięciu tylnego zawiasu zwiększa się znacząco promień od osi wałka zdawczego do osi tylnego koła? bo tym samym zbyt silne napięcie nie wchodziło by w grę, bo w BMW pasek jest naszpanowany jak diabli (ugięcie na środku o około 0,5 cm!) . Jedynie można by się ratować mocnym napinaczem jakoś przymocowanym do wahacza. No i koniecznie pełna osłona antykamieniowa z dołu.
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 16.02.2021, 22:33
autor: Sylwek
Myślę gradzie, że tak. Dlatego te cholerne rolki napinające wskazane. One z kolei, plus nieco większe opory samego napędu pasem, mogą powodować nieco większe zużycie paliwa. Na to jest rada: śmielej odkręcić taką małą rolkę po prawej stronie kierownicy
. Ponadto pas ma duże opóźnienia, spowodowane materiałem do budowy- guma czyli, mówiąc po ludzku, nie daje takiego wyczucia napędu jak zdrowy, stalowy łańcuch, wyczucia przy naprzemiennym dodawaniu i ujmowaniu mocy, czarodziejskim pokrętłem na kierownicy. Słabo napięty pas potrafi przeskoczyć, źle ustawiony, szoruje bokami po pulley'u i w, skrajnych przypadkach, wywija się. Do tego dochodzi mała ilość dostępnych kół zębatych do zmiany przełożeń i tu pytanie, czy zaadaptowane z BMW dobrze zagra w TA.
Poza tematem.
Aby nie było zbyt łatwo, właśnie usiłuję dopasować zabierak Yamahy i tarczę kotwiczną Kawasaki do piasty Jawy/CZ
.
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 30.03.2021, 10:35
autor: Hawk1985
Ładnie to wygląda
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 30.03.2021, 13:33
autor: Janek-2004
grad74 pisze: ↑11.02.2021, 16:22
Mazak pisze: ↑11.02.2021, 14:14
Taka ciekawostka znaleziona na fb, transalp 700 z pasem napedowym
Ja pierdziele! No dlaczego ja na to nie wpadłem?
To jest genialne!!! Właśnie mnie kolega nachnął
! Do trampiszona wiadomo jakie to ciężkie bo jest z żelastwa i łącznie waży chyba ponad 5 kg a w BMW z amelinium. Mam BMW 650 CS i powiem Wam że kompletny zestaw napędowy waży 2 kg! Sam pas napdowy waży 300 gram ! Dobra, kardana z NTV-ki się nie założy (znaczy pewnie się da ale za dużo rzeźbienia - próbowałem) , ale z pasem to będę musiał spróbować , tym bardziej że ja do łańcucha też mam załozony napinacz i działa to swietnie . To na filmie to jest wersja próbna i przejeżdziłem z nią ponad 3 kkm, teraz to ulepszyłem .
https://www.youtube.com/watch?v=FoZ3uuSgpUs .
zrobiłem podgląd na YT. z tego co widzę, to jest na zasadzie trochę jak wleczonego wahacza jednostronnego? Jak można wiedzieć to jakiego kształtu i z jakiego materiału jest rolka która napina łańcuch? Ta rolka napinająca to na łożysku jakimś jest ?
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 05.04.2021, 18:36
autor: Artek
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 17.05.2021, 23:22
autor: sudden
Trochę podłubałem przy moim TA650, więc wrzucam foty z przeróbki, zanim Artek zrobi to za mnie :))))))
Zależało mi głównie na zmianie koloru i ułatwieniu dostępu do elementów schowanych pod fabrycznymi plastikami.
Jeśli kogoś zainteresują szczegóły, to historię z motocyklem opisałem na Forum AT:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=39370,
a w trakcie przeróbki wyglądało to najpierw tak:
a na końcu jakimś cudem wyszło tak:
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 18.05.2021, 07:48
autor: Hawk1985
Łoooo Panie
sza po ba
Poza owiewkami fajny patent z szybą, teraz musi dawać dobrą osłonę przed wiatrem bez rzucania całą szybą
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 18.05.2021, 22:54
autor: sudden
Dzięki :) Szyba jest faktycznie stabilna i przy 120kph można jechać z otwartą szybą kasku. Kombinuję jeszcze jak opuszczać szybę po zjechaniu z asfaltu, ale nic mądrego póki co nie wymyśliłem.
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 19.05.2021, 08:08
autor: Hawk1985
sudden pisze: ↑18.05.2021, 22:54
Dzięki
Szyba jest faktycznie stabilna i przy 120kph można jechać z otwartą szybą kasku. Kombinuję jeszcze jak opuszczać szybę po zjechaniu z asfaltu, ale nic mądrego póki co nie wymyśliłem.
Zobacz sobie takie ustrojstwo Mad Stad, można rzeźbić w te stronę
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 19.05.2021, 20:18
autor: Sylwek
Suddenie, ciekawy pomysł na indywidualizację
. Trochę czasu i pracy zapewne pochłonęła.
Błotnik na dole i dobrze, bo mocowany wysoko może i wygląda kozacko, ale po paszczy sypie wszystkim z drogi. A w ciężki, gliniasty teren raczej nie będziesz się chyba pchał tą laleczką
?
Z jakiego materiału wykonałeś boczki? Obręcze doprowadzałeś do kultury czy zachowały się?
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 19.05.2021, 23:32
autor: sudden
Dzięki za pomysł z MadStad-em, wygląda podobnie do mocowań deflektorów Darkojaka tylko masywniej. Przyjrzę się temu bliżej,
Sylwek, wjechałem nim już prawie wszędzie :)))
Myślałem nad wysokim błotnikiem ale musiałbym przerabiać przewody hamulcowe, więc odpuściłem i zostawiłem na dole.
Boczki są wyklepane z ocynkowanej blachy, pomalowane lakierem okrętowym i zabezpieczone folią przezroczystą, a na krawędziach są gumowe opaski, żeby mnie nie dały rady skaleczyć w razie czego.
Jeśli pytasz o obręcze kół, to nic nie robiłem, ale motek ma 35 kkm i fabryczne tarcze hamulcowe, więc dużo nie pojeździł.
Wszystkie szczegóły powrzucałem w wątek na forum Afryki, chyba jest nawet widoczny bez logowania:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=39370
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 20.05.2021, 13:29
autor: grad74
No Panie, gratulacje!!!! masz Pan talent jak diabli , bo wyszło to na prawdę pięknie. Szczerze? Wcale by to źle nie wyglądało jakby nowy Transalp 2022 miał podobną stylizację nawiązującą do poprzedników ale z powiewem świeżości. Ale mam za to dwa pytania: 1 - od czego ta szyba? 2 - jeśli masz gdzieś odłożony, to podaj mi prosze Cię linka gdzie kupowałeś tą nakładkę na kanapę bo "przeszukałem już chyba całych majfrendów" i nie mogłem tego znaleźć.
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 20.05.2021, 14:56
autor: sudden
Dzięki
grad. Talent się objawił dopiero w trakcie prac, więc bardzo możliwe, że każdy go cichaczem w sobie nosi :DD
Szyba jest od Yamahy MT-09, a siatkę kupowałem na Allegro. Mojej aukcji już nie ma, znalazłem podobną w tym samym rozmiarze co moja (70x36 cm), ale lepsza byłaby jeszcze większa.
https://allegro.pl/oferta/nakladka-siat ... 0061305138
BTW. Czy ktoś wie dlaczego mi nie działają emotki ? Muszę jakoś zasłużyć na nie czy po prostu coś źle wyklikałem ? :)
Re: TransAlp - przeróbki znalezione w sieci i nie tylko.
: 20.05.2021, 15:13
autor: Artek
"Zasłużyłeś" sobie tą rzeźbą na duże oklaski.
Rzadko ktoś przerabia 650-kę z tak fajnym efektem końcowym
Jeszcze kilka postów i zmienisz się z brązu w czerń a wtedy...