Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
visuz pisze:Jeśli chodzi o montowanie dodatkowego światła do gmoli to polecam mostki rowerowe. To te elementy za pomocą których mocuje się kierownice w rowerze do rury widelca. Rodzajów mostków jest od groma. Wystarczy się przejść do rowerowego i wybrać odpowiedni pod względem długości ramienia i średnicy otworu. Sam zamocowałem w ten sposób halogen do gmola, Jedyne co musiałem zrobić to spiłować trochę jeden koniec. Zapewniona regulacja w pionie i poziomie. Służy już ponad rok. http://p1.bikepics.com/pics/2009%5C05%5 ... 3-full.jpg
Dobry pomysl - tez nad tym myslalem, ale mocowania do rur sa duzo tansze
Przy czym - zamocowales halogen "pionowo"? To jest chyba Hella FF50 lub cos podobnego. Takie mocowanie jest ok dla dalekosieznych - jezeli ktos ma przeciwmgielne - to swieca "polowkowo", wiec musza byc poziomo montowane.
Hej! czytając ten wątek tez skusiłem się na Osram Night breaker +90%, kupiłem dwa komplety (do moto i auta), na allegro, i narazie jestem zadowolony (zobaczymy ile wytrzymają ) Światło jest bielutkie i na pewno jaśniejsze, trudno mi okreslić obiektywnie jak duża jest różnica, ale jest!
aa tak mi przyszło do głowy... że nie zawsze żarówka +XX% światła pomoże, gdy tzw. odbłyśnik (zwierciadło) jest wypalone.
Należy mieć na uwadze, że z czasem elementy te się wypalają, szczególnie w górnej części(nad żarówką) i refleks jest znacznie osłabiony. Plus jest taki, że można te elementy regenerować (tzw.metalizacja), najtrudniej jest z pewnością rozpołowić taką lampę przednią
Capo RR"Wyzwanie jest dla tych, którzy wyruszają w drogę. Marzenia są dla tych, którzy zostają z tyłu" T.Sabine
W tygodniku "Motor" w tym tygodniu jest porównanie żarówek dających mocniejsze światło. Jest też żarówka 100W.
Bardzo ładnie rozrysowane, z pomiarami w punktach krytycznych - polecam.
Pierwsze miejsce: Osram Night Breaker, drugie - Philips.
WAL pisze:Hej! czytając ten wątek tez skusiłem się na Osram Night breaker +90%, kupiłem dwa komplety (do moto i auta), na allegro, i narazie jestem zadowolony (zobaczymy ile wytrzymają ) Światło jest bielutkie i na pewno jaśniejsze, trudno mi określić obiektywnie jak duża jest różnica, ale jest!
Jedna żaróweczka Osram Night breaker +90% padła z końcem maja w samochodzie, założona z końcem listopada, a więc równiutkie pół roku! Zrobiłem ok. 8000km
WAL pisze:Hej! czytając ten wątek tez skusiłem się na Osram Night breaker +90%, kupiłem dwa komplety (do moto i auta), na allegro, i narazie jestem zadowolony (zobaczymy ile wytrzymają ) Światło jest bielutkie i na pewno jaśniejsze, trudno mi określić obiektywnie jak duża jest różnica, ale jest!
Jedna żaróweczka Osram Night breaker +90% padła z końcem maja w samochodzie, założona z końcem listopada, a więc równiutkie pół roku! Zrobiłem ok. 8000km
I druga padła z końcem czerwca, wg. mnie naprawdę, krótki czas świecenia, pomimo zajefajnego światła raczej nieopłacalne! (moja subiektywna ocena). Myślę, że jednak trzeba pomyśleć w moto o dodatkowym halogenie
Używa Ktoś może NIGHT RACER PLUS? Sprzedawca w sklepie mówił mi że jest to Night breaker, tylko że wersja na moto z mocniejszym, trwalszym żarnikiem.Rzeczywiście podobnie świecą?
Wymieniłem wczoraj wysłużoną żarówkę światła mijania na nowusieńką żarówkę firmy OSRAM model NIGTH RACER PLUS H4. Światło jest naprawdę mocne i bardzo białe. W nocy ładnie oświetla drogę myślę, że o 3 razy dalej niż standardowa. Żarówka jest dedykowana do motocykli więc odporna na wstrząsy. Zobaczymy ile pociągnie na naszych fantastycznych drogach. A może Wy macie jakieś lepsze żarówki, dajcie znać. Pozdrawiam.
Również przesiadłem się z wcześniej założonej OSRAM Silver Star +50% (w stosunku do zwykłej H4 różnica kolosalna!!) na jeszcze mocniejszą (wersja dedykowana dla motocykli w opakowaniu "kask") OSRAM Night Breaker +90%. Porównałem moc świecenia z 650, która ma o niebo lepszą lampę i praktycznie nie było różnicy!!
Co do trwałości, to wyjdzie w praniu, poprzednia nadal działała (kilka tys km), ale chciałem jeszcze wzmocnić światło, które w 600 jest bardzo ułomne...