Strona 1 z 1

Burgman AN400 K1 problemy hamulcowe

: 26.03.2023, 16:27
autor: marecki999
Hey.
Może Ktoś miał do czynienia z ww skuterkiem... lub z podobnym tematem - Mianowicie.
W AN400 K1 lewa klamka odpowiada za pracę zarowno przedniego (1tloczek) jak i tylnego zacisku.
Problem jaki się pojawią to, po przejechaniu kilkunastu km z hamowaniem właśnie lewą stroną, zaciska tylny zacisk na ,amen, przy tym klamka robi się twarda niemal BZ możliwości jej wciśnięcia.
Po poluzowaniu odpowietrzenia płyn ham ubywa pod ostrym ciśnieniem i zacisk ,puszczą, zaczyna działać by po kilkunastu ruchach klamką znów się zacisnąć.
Do tej pory zrobione- lecz bez większej poprawy-
Rozebranie ,poczyszczenie zaciskow tłoczków z wymiana gumek itp.,rozebrabie umycie pompki hamulca z zast zestawem naprawczym, oczywiście płyn nowy z odpowietrzeniem...klocki nowe.
Czy problemem może być sam przewód hamulcowy?

Re: Burgman AN400 K1 problemy hamulcowe

: 26.03.2023, 19:58
autor: Sylwek
Czym/jak odpowietrzałeś układ?
Wygląda na bąbel powietrza, zaciśnięty/zagięty przewód, za szybko biorącą pompę.

Re: Burgman AN400 K1 problemy hamulcowe

: 27.03.2023, 09:29
autor: marecki999
jak odpowietrzane... hmmm może można inaczej - ja robię tak jak zwykle czyli -
Na odpowietrzenie przewód gumowy podpięty szczelnie do butelki co jest ściśnietą by robić trochę ,,ssania,,
W zbiorniczku płyn. pompuje klamką- przytrzymuje ją wciśnietą, odkręcam odpowietrzenie ,zakręcam odpowietrzenie puszczam klamkę, dolewam płyn... czynność powtarzam aż nie będzie bombelków powietrza i klamka zrobi się ,,dozowalna,,dość twarda. W burgmanie zaczynam od tylnego zacisku.

Re: Burgman AN400 K1 problemy hamulcowe

: 27.03.2023, 14:00
autor: bartekk
Sprawdź czy masz drożne przewody. Być może jakiś syf, albo rozwarstwiony wewnątrz przewód hamulcowy działa jak zawór zwrotny. Pompujesz hamulcem, a płyn nie ma jak wrócić...

Re: Burgman AN400 K1 problemy hamulcowe

: 27.03.2023, 16:55
autor: magneto
bartekk pisze: 27.03.2023, 14:00 Sprawdź czy masz drożne przewody. Być może jakiś syf, albo rozwarstwiony wewnątrz przewód hamulcowy działa jak zawór zwrotny. Pompujesz hamulcem, a płyn nie ma jak wrócić...
Oooo - to może być to (w puszcze kiedyś miałem, dłuuga walka i koszta nie małe).
A może spróbuj z tej butelki od odpowietrznika trochę płynu "wcisnąć" w odkręcony odpowietrznik, jak w zbiorniczku wzrośnie poziom, to raczej OK i szukamy dalej (wiem, pomogłem :smile: )
Powodzenia !

Re: Burgman AN400 K1 problemy hamulcowe

: 15.04.2023, 10:28
autor: marecki999
Dzięki wszystkim za wskazówki. :thumbsup:
zakupiłem używane przewody i używana pompę od modelu k2.
Wymieniłem narazie pompę bez jej rozbierania - tylko pomylem ,przedmuchałem:)
Pierwszy wyjazd ok 80km w trybie mieszanym trasa/miasto... narazie działa:) Wychodzi na to ,ze jednak problem był w pompie ,która rozbierałem myłem dmuchałem zmieniałem zestawy naprawcze ze 3 razy...