XL600V przedni cylinder zimny
XL600V przedni cylinder zimny
Cześć,
mam problem z moim Transalpem z '88 roku. Moto kupiłem na początku roku i do tej pory wszystko było idealnie. Podczas ostatniej przejażdżki 100 kilometrowej moto dwa razy okresowo straciło moc.
Gdy wystartowałem po jakimś kilometrze poczułem znaczny ubytek mocy. Myślałem, że może niedogrzałem go, więc się zatrzymałem włączyłem ssanie i po chwili problem zniknął.
Po jakiś 70 kilometrach podczas spokojnej jazdy na mieście problem znów się pojawił. Utrata mocy była taka jakby nie dostawał paliwa, więc pojechałem na stacje, zatankowałem (około 6 litrów więc to też nie to) i pojechałem dalej. 2 kilometry za stacją snów odczułem spadek mocy i pojechałem do garażu.
Wymieniłem świece na nowe, sprawdziłem kranik podciśnienia, bak czy nie jest zardzewiały i w osadzie, szczelność airboxa, naładowałem akumulator na maksa (sprawdzałem, akumulator ma ładowanie, ale moto trochę stało ostatnio). Problem na kolejne 100 km zniknął.
Wczoraj chciałem wybrać się na przejażdżkę i tylko od odpalenia znów pojawił się problem. Motocykl odpalił bez problemu natomiast chodził dziwnie. Dźwięk z wydechu przypominał jakby chodził traktor. Po rozgrzaniu czułem, że jeden cylinder jest ciepły (bliżej siedziska) a drugi zimny (bliżej chłodnicy). Macie może jakieś podejrzenia co to może być? Dzisiaj chciałem zerknąć do gaźników. Czy na coś zwrócić uwagę czy na razie tylko je wyczyścić?
mam problem z moim Transalpem z '88 roku. Moto kupiłem na początku roku i do tej pory wszystko było idealnie. Podczas ostatniej przejażdżki 100 kilometrowej moto dwa razy okresowo straciło moc.
Gdy wystartowałem po jakimś kilometrze poczułem znaczny ubytek mocy. Myślałem, że może niedogrzałem go, więc się zatrzymałem włączyłem ssanie i po chwili problem zniknął.
Po jakiś 70 kilometrach podczas spokojnej jazdy na mieście problem znów się pojawił. Utrata mocy była taka jakby nie dostawał paliwa, więc pojechałem na stacje, zatankowałem (około 6 litrów więc to też nie to) i pojechałem dalej. 2 kilometry za stacją snów odczułem spadek mocy i pojechałem do garażu.
Wymieniłem świece na nowe, sprawdziłem kranik podciśnienia, bak czy nie jest zardzewiały i w osadzie, szczelność airboxa, naładowałem akumulator na maksa (sprawdzałem, akumulator ma ładowanie, ale moto trochę stało ostatnio). Problem na kolejne 100 km zniknął.
Wczoraj chciałem wybrać się na przejażdżkę i tylko od odpalenia znów pojawił się problem. Motocykl odpalił bez problemu natomiast chodził dziwnie. Dźwięk z wydechu przypominał jakby chodził traktor. Po rozgrzaniu czułem, że jeden cylinder jest ciepły (bliżej siedziska) a drugi zimny (bliżej chłodnicy). Macie może jakieś podejrzenia co to może być? Dzisiaj chciałem zerknąć do gaźników. Czy na coś zwrócić uwagę czy na razie tylko je wyczyścić?
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: XL600V przedni cylinder zimny
Przełóż moduły - tzn zamień miejscami. Jak obrotomierz nie zadziała ... to masz walnięty moduł.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Re: XL600V przedni cylinder zimny
@bartekk strzał w dziesiątkę! Przepiąłem moduły, moto odpaliło jednak obrotomierz nie działa. Czy od razu muszę wymienić dwa moduły? Czy polecacie jakiś konkretny egzemplarz/sklep?
Re: XL600V przedni cylinder zimny
[media]https://i.ibb.co/BTffYs9/1-1.png[/media]
Posiadam takie moduły zapłonowe. Czy różnią się one w zależności od roku produkcji motocykla (mój jest z 1988). W sklepach internetowych widziałem, że są różnice w zależności od daty produkcji. Jednak może te są już od nowszej wersji. Jak to mogę sprawdzić?
Posiadam takie moduły zapłonowe. Czy różnią się one w zależności od roku produkcji motocykla (mój jest z 1988). W sklepach internetowych widziałem, że są różnice w zależności od daty produkcji. Jednak może te są już od nowszej wersji. Jak to mogę sprawdzić?
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: XL600V przedni cylinder zimny
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Re: XL600V przedni cylinder zimny
Zauważyłem, że moduły jakie mam w tym momencie w motocyklu to 30410-MM9-008 (MM9 CI529).
Czy mogę go zastąpić modułem dedykowanym do wersji Transalpa z lat 89-95
https://allegro.pl/oferta/mk-modul-zapl ... 4400da3509
bądź modułem, który też nie jest do końca tym samym odpowiednikiem, ale opisywany jest, ze pasuje do modeli z lat 87-88
https://allegro.pl/oferta/mk-modul-zapl ... 4400da3509
czy muszę szukać tego konkretnego modułu o numerze 30410-MM9-008 (MM9 CI529)?
Czy mogę go zastąpić modułem dedykowanym do wersji Transalpa z lat 89-95
https://allegro.pl/oferta/mk-modul-zapl ... 4400da3509
bądź modułem, który też nie jest do końca tym samym odpowiednikiem, ale opisywany jest, ze pasuje do modeli z lat 87-88
https://allegro.pl/oferta/mk-modul-zapl ... 4400da3509
czy muszę szukać tego konkretnego modułu o numerze 30410-MM9-008 (MM9 CI529)?
Re: XL600V przedni cylinder zimny
jeden i drugi będzie hulał ja zastosowałem zamiennik dze 1553
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: XL600V przedni cylinder zimny
Stary, kup na ali... zostanie Ci w pytę kasy. Za tę kasę kupisz 4. Grad właśnie zamawiał, ja kupiłem dwa.borygo20 pisze: ↑05.09.2021, 20:00 Zauważyłem, że moduły jakie mam w tym momencie w motocyklu to 30410-MM9-008 (MM9 CI529).
Czy mogę go zastąpić modułem dedykowanym do wersji Transalpa z lat 89-95
https://allegro.pl/oferta/mk-modul-zapl ... 4400da3509
bądź modułem, który też nie jest do końca tym samym odpowiednikiem, ale opisywany jest, ze pasuje do modeli z lat 87-88
https://allegro.pl/oferta/mk-modul-zapl ... 4400da3509
czy muszę szukać tego konkretnego modułu o numerze 30410-MM9-008 (MM9 CI529)?
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Re: XL600V przedni cylinder zimny
Na Ali kupię zapasowe moduły, ale ze względu na to, że czasami te paczki potrafią iść do 8 tygodni to już wolę zapłacić trochę więcej i jeszcze pojeździć w tym sezonie.
Re: XL600V przedni cylinder zimny
masz poprzeczkę zabezpieczającą moduły przed zgniataniem ? jak nie to wymajstruj coś bo będziesz co jakiś czas wymieniał moduły z powodu ułamanych wtyczek.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: XL600V przedni cylinder zimny
Szczerze, to nie wiem czy tych modułów najlepiej nie powycigać z tej gumowej opaski i położyć je swobodnie poziomo jeden za drugim. Wtedy na pewno się nie zgniotą. Ewentualnie jakby się ktoś obawiał czy nie będą miały "za twardo" mozna podłożyć pod nie trochę bombel folii.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: XL600V przedni cylinder zimny
@old1977 nie posiadam na tą chwilę żadnego zabezpieczenia przed mechanicznym uszkodzeniem wtyczek modułów. Czytałem przed zakupem o tych problemach natomiast jak zobaczyłem u siebie w egzemplarzu dość dobrze schowane te moduły oraz poprzedniego właściciela który był mniej więcej z tej samej kategorii wagowej (~80kg) to już nie myślałem o jakieś ich dodatkowej ochronie. Jednakże tej zimy na pewno coś tam wykombinuje.
@grad74 dziękuje za poradę. Jak w czwartek odbiorę nowy moduł to coś na szybko tam pokombinuje, żeby ich przypadkiem nie uszkodzić. Pierwsza myśl to właśnie doradzany wcześniej dodatkowo wspornik zabezpieczający (oprócz poziomego ułożenia).
Chyba, że macie jeszcze jakieś ciekawe rozwiązania/porady?
[image]https://i.ibb.co/dWSHFM7/1-3.png[/image]
@grad74 dziękuje za poradę. Jak w czwartek odbiorę nowy moduł to coś na szybko tam pokombinuje, żeby ich przypadkiem nie uszkodzić. Pierwsza myśl to właśnie doradzany wcześniej dodatkowo wspornik zabezpieczający (oprócz poziomego ułożenia).
Chyba, że macie jeszcze jakieś ciekawe rozwiązania/porady?
[image]https://i.ibb.co/dWSHFM7/1-3.png[/image]
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2687
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: XL600V przedni cylinder zimny
Sory ze ględzę, ale wykonanie jakiejkolwiek podpory wymaga nakładu pracy, a i tak wtyczki znajdują się tuż pod nią i można je ułupać. Położenie ich poziomo całkowicie eliminuje takie uszkodzenie. Aż dziwne ze "pan Chąda" tego tak nie zrobił. Wolał "ładnie" niż praktycznie.... Poza tym np w nowszych Trampiszonach jeden moduł już jest poziomo...
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Re: XL600V przedni cylinder zimny
nakład pracy niewielki a moduły dobrze zabezpieczone tu masz około 3.30min jak to u mnie jest zabezpieczone https://www.youtube.com/watch?v=oeARvp9rWYw&t=223s kawałek solidnego płaskownika załatwia sprawę
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Re: XL600V przedni cylinder zimny
Po wymianie modułu i przejechaniu się około 100km potwierdzam, że to była przyczyna usterki. Jeszcze raz dziękuje za pomoc w zlokalizowaniu przyczyny problemu :)
Moduły na razie wyjąłem z fabrycznej osłonki i jeden ustawiłem poziomo, a drugi ze względu na brak miejsca pionowo. Ostatnie tygodnie sezonu pewnie przejeżdżę w ten sposób natomiast w zimę pomyślę nad lepszym ich umocowaniem pod siedzeniem.
https://i.ibb.co/Q70gt1V/moduly.jpg
Moduły na razie wyjąłem z fabrycznej osłonki i jeden ustawiłem poziomo, a drugi ze względu na brak miejsca pionowo. Ostatnie tygodnie sezonu pewnie przejeżdżę w ten sposób natomiast w zimę pomyślę nad lepszym ich umocowaniem pod siedzeniem.
https://i.ibb.co/Q70gt1V/moduly.jpg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości