Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
- esenpe
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 26.04.2009, 11:15
- Lokalizacja: Morąg /Warmia
- Kontakt:
Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Witam
Miałem popękane mocowanie pinów gniazda modułu do płytki drukowanej. Objawem było to, że moto nie zawsze z rana załapywał na dwa gary, uszkodzony moduł wykryłem obrotościomierzem Domyśliłem się, że to piny ponieważ jak dotknełęm wtyku i gniazda wszystko wracało do normy.
Potrzebne narzędzia: Dremel, szczypce, skalpel, pęseta, silikon... etc + dużo cierpliwości i dwie godziny czasu.
Wyciąłem kawałek plastiku z tyłu modułu na wielkość gniazda + parę milimetrów więcej. Najlepiej ciąć stalową tarcza na niewielkich obrotach, aby plastik się palił. Plastik jest dosyć gruby ok 1,5mm, pod plastikiem znajduje się jeszcze ok 1,5mm gumy wiec jak przetniemy plastik trzeba uważać aby nie zniszczyć płytki i ścieżek bo guma juz nie stawia takiego oporu jak plastik.
Foto1:
Foto2:
Tak to wygląda po odcięciu (przy zrywaniu gumy musicie uważać aby nie porysować ścieżek) Po dokładnym przyjrzeniu się lutą okazało się ze są popękane od płytki ;-/. Luty łatwo zlokalizować ponieważ są po drugiej stronie pinów prostopadle do nich.
Foto3:
Całość oczyściłem płynem do obwodów drukowanych przed lutowaniem, ale też dlatego, że guma posiadała klej i jej kawałki zostały na płytce.
Foto4:
Lutownica w dłoń i jedziemy (najlepiej coś małego max 50Watt)
Foto5:
Po dobrym przegrzaniu i ładnym zalutowaniu pinów sprawdziłem czy jest ok miernikiem, dotykając luta i pina po drugiej stronie (test ciągłości)
Foto6:
Wszystko ok więc składamy to do kupy Ja uszczelniłem silikonem, ale można jakimś innym klejem (aby elastyczny). Do zalepienia dziury użyłem plastiku, który odciąłem na początku, wiec trzeba go odcinać ostrożnie, ale można użyć jakiegoś innego.
Foto7:
Foto8:
I to by było na tyle, na razie po dwóch nocach jest ok, pali bez ssania na dwa gary, stojąc pod chmurka (pokrowiec)
Czasami zimne luty robią się na tranzystorach, które sa mniej więcej na środku płytki, wtedy najlepiej odciąć całą pokrywę i przelutować wszystkie punkty.
Powodzenia
Krzysiek (esenpe)
Miałem popękane mocowanie pinów gniazda modułu do płytki drukowanej. Objawem było to, że moto nie zawsze z rana załapywał na dwa gary, uszkodzony moduł wykryłem obrotościomierzem Domyśliłem się, że to piny ponieważ jak dotknełęm wtyku i gniazda wszystko wracało do normy.
Potrzebne narzędzia: Dremel, szczypce, skalpel, pęseta, silikon... etc + dużo cierpliwości i dwie godziny czasu.
Wyciąłem kawałek plastiku z tyłu modułu na wielkość gniazda + parę milimetrów więcej. Najlepiej ciąć stalową tarcza na niewielkich obrotach, aby plastik się palił. Plastik jest dosyć gruby ok 1,5mm, pod plastikiem znajduje się jeszcze ok 1,5mm gumy wiec jak przetniemy plastik trzeba uważać aby nie zniszczyć płytki i ścieżek bo guma juz nie stawia takiego oporu jak plastik.
Foto1:
Foto2:
Tak to wygląda po odcięciu (przy zrywaniu gumy musicie uważać aby nie porysować ścieżek) Po dokładnym przyjrzeniu się lutą okazało się ze są popękane od płytki ;-/. Luty łatwo zlokalizować ponieważ są po drugiej stronie pinów prostopadle do nich.
Foto3:
Całość oczyściłem płynem do obwodów drukowanych przed lutowaniem, ale też dlatego, że guma posiadała klej i jej kawałki zostały na płytce.
Foto4:
Lutownica w dłoń i jedziemy (najlepiej coś małego max 50Watt)
Foto5:
Po dobrym przegrzaniu i ładnym zalutowaniu pinów sprawdziłem czy jest ok miernikiem, dotykając luta i pina po drugiej stronie (test ciągłości)
Foto6:
Wszystko ok więc składamy to do kupy Ja uszczelniłem silikonem, ale można jakimś innym klejem (aby elastyczny). Do zalepienia dziury użyłem plastiku, który odciąłem na początku, wiec trzeba go odcinać ostrożnie, ale można użyć jakiegoś innego.
Foto7:
Foto8:
I to by było na tyle, na razie po dwóch nocach jest ok, pali bez ssania na dwa gary, stojąc pod chmurka (pokrowiec)
Czasami zimne luty robią się na tranzystorach, które sa mniej więcej na środku płytki, wtedy najlepiej odciąć całą pokrywę i przelutować wszystkie punkty.
Powodzenia
Krzysiek (esenpe)
Suzuki XF650 Freewind
- dandan
- miejski lanser
- Posty: 398
- Rejestracja: 13.06.2008, 07:47
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Dopowiem, że przy przelutowywaniu najlepiej nasmarkać trochę świeżego lutowia, zebrać całość i polutować świeżą cyną
Transafricalp beta
T7
T7
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Esenpe piękna robota Z jakiego rocznika masz Trampka?
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- esenpe
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 26.04.2009, 11:15
- Lokalizacja: Morąg /Warmia
- Kontakt:
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Tak tez zrobiłem, aż zassało świeżą cynę na druga stronędandan pisze:Dopowiem, że przy przelutowywaniu najlepiej nasmarkać trochę świeżego lutowia, zebrać całość i polutować świeżą cyną
1991kamikazemario pisze:Esenpe piękna robota Z jakiego rocznika masz Trampka?
Pozdr.
Suzuki XF650 Freewind
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Zastanawia mnie czy jest jakaś prawidłowość między rokiem produkcji a padającymi modułami.. Wydaje mi się, że najczęściej padają moduły w Trampkach wyprodukowanych przed '93, ale to jeszcze teoria
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- esenpe
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 26.04.2009, 11:15
- Lokalizacja: Morąg /Warmia
- Kontakt:
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Powiem Ci, że u mnie moduły z zewnątrz, są w świetnej kondycji, jakby je umyć to jak nówki. Problem jest ze zmęczeniem materiału pod wpływem działania jakiejś siły w tym wypadku materiał to cyna, a siła to dupsko pilota Ot taka wada fabryczna. A problem narasta wraz z częstotliwością i wiekiem, czyli teoretycznie czym starszy trampek tym bardziej dojebany moduł, ale to nie reguła, bo może być 95r. + ciężki kierowca + teren i będzie to samo.kamikazemario pisze:Zastanawia mnie czy jest jakaś prawidłowość między rokiem produkcji a padającymi modułami.. Wydaje mi się, że najczęściej padają moduły w Trampkach wyprodukowanych przed '93, ale to jeszcze teoria
Pozdr.
Suzuki XF650 Freewind
- bankier
- czyściciel nagaru
- Posty: 567
- Rejestracja: 27.01.2009, 21:33
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
A ja musiałem kupić bo stary moduł całkowicie już padł i nie dało go się zregenerować. Po założeniu nowego wszystkie problemy ze stabilizacją obrotów się rozwiązały. Jakby co to polecam tego gościa - od niego kupiłem
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=663822142
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=663822142
Przyszedł czas na Varadero
- esenpe
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 26.04.2009, 11:15
- Lokalizacja: Morąg /Warmia
- Kontakt:
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Jak duże były te wahania? Bo u mnie występują, ale tylko na zimnym silniku i max 100-150rpm. Wydaje mi się, że to z powodu nie wyregulowanych zaworów lub/i gaźnika.
Suzuki XF650 Freewind
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Ale chodzi o to, że od 94 zmieniono mocowanie modułów i ponoć poprawiono ich konstrukcję..
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Wszysko ładnie pięknie tylko zaczynając od poczatku tarczki komplet kupic co by wyciac ,potem lutownice tez kupic a i miernika kawałek , popsuc ze dwa moduły i się człowiek nauczy hahah dobrze że teraz wiadomo kto bawi się w lutowanko
- esenpe
- wiejski tuningowiec
- Posty: 94
- Rejestracja: 26.04.2009, 11:15
- Lokalizacja: Morąg /Warmia
- Kontakt:
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Ostatnio rozciąłem cały moduł z góry, podłączyłem go do trampka i odpaliłem, na płytce były błyski jak na dysko Tak iskry skakały po zimnych lutach, po przegrzaniu spokój i cisza Pozdr.
Suzuki XF650 Freewind
- Wolo
- swobodny rider
- Posty: 3484
- Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Poznań
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Odwiedziłem dziś Larssona i maja moduł do PD 06 w cenie 415 zł brutto.
Co tak tanio? Jakaś chińska podróbka?
http://www.larsson.pl/?c=r&no=MTI4MDEyMw==
Co tak tanio? Jakaś chińska podróbka?
http://www.larsson.pl/?c=r&no=MTI4MDEyMw==
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
już kupiłem lusterka w larsonie nawet nie podobne do hondy.......
na druta zabtakło i 2 mm grubości
gwint tez nie ten
kulka też malutka a jak założyłem to nic nie widać bo jakoś tylko troszkę z pola pokazują
podróbki do "CZ-350" na tzw rynku 5 zł za sztukę o wiele lepsze na materiał do przystosowania
na druta zabtakło i 2 mm grubości
gwint tez nie ten
kulka też malutka a jak założyłem to nic nie widać bo jakoś tylko troszkę z pola pokazują
podróbki do "CZ-350" na tzw rynku 5 zł za sztukę o wiele lepsze na materiał do przystosowania
Nie prędkość zabija tylko nagłe zatrzymanie...
-
- naciągacz linek
- Posty: 55
- Rejestracja: 28.11.2009, 13:21
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Cieszyn okolice
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Witam Szanownych kolegów.Apropo modułu ja w swoim rumaku(91r) mam moduły MS8. I prawdopodobnie jeden mi padł.Mam pytanie do was moge założyc jako drugi moduł MM9? (stary oczywiscie spróbuje zreanimowac-bedzie na zapas) Pozdrawiam!
- Fresh
- miejski lanser
- Posty: 353
- Rejestracja: 24.08.2008, 09:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Witam!
Zrobiłem tak jak na załączonych zdjęciach Esenpe na które trafiłem przy okazji ,,prucia" modułów. Tylko, że Ja zerwałem całą płytkę. Pracy przy tym co nie miara i cierpliwość wskazana.Guma w środku stawia czynny opór ale przy użyciu skalpela schodzi. Ktoś już ten moduł rozbierał bo w miejscu gniazd był lutowany czyli problem jest powszechnie znany. Czeka mnie jeszcze rozbiórka drugiego. Paskudna to robota ale cel sam w sobie skuteczny.
Dziękuję Esenpe za podpowiedź telefoniczną
Zrobiłem tak jak na załączonych zdjęciach Esenpe na które trafiłem przy okazji ,,prucia" modułów. Tylko, że Ja zerwałem całą płytkę. Pracy przy tym co nie miara i cierpliwość wskazana.Guma w środku stawia czynny opór ale przy użyciu skalpela schodzi. Ktoś już ten moduł rozbierał bo w miejscu gniazd był lutowany czyli problem jest powszechnie znany. Czeka mnie jeszcze rozbiórka drugiego. Paskudna to robota ale cel sam w sobie skuteczny.
Dziękuję Esenpe za podpowiedź telefoniczną
Wciąż jadę tędy, pierdolę czyjeś względy, przykro mi, lecz jestem z tych, którzy popełniają błędy .
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Gume którą zalany jest moduł opalałem opalarką (hotairem) tak około 150 stopni C kruszy się i odchodzi lekko tylko trzeba uważać żeby kondensatorów nie ugotować .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
-
- Czytacz
- Posty: 9
- Rejestracja: 02.01.2010, 17:55
- Lokalizacja: Kraków
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
U mnie wystarczyło przelutowanie samej wtyczki.
Naprawę przeprowadzałem tak jak opisuje esenpe i od przeszło 10 000 km wszystko działa jak należy
Szukałem od dłuższego czasu modułu na zapas i akurat pojawiła się u nich jedna sztuka.
Za tę cenę zamówiłem w ciemno, ale z możliwością wycofania się w sklepie.
Jakież było moje zdumienie kiedy okazało się, że jest to oryginalny moduł japońskiej firmy "Shindengen".
Czyli dokładnie to samo co na Allegro za 630zł.
Dystrybuowany przez firmę Tour Max
link 1
link 2
Naprawę przeprowadzałem tak jak opisuje esenpe i od przeszło 10 000 km wszystko działa jak należy
Ta pozycja pokazała się w Larssonie jakoś we wrześniu.Wolo pisze:Odwiedziłem dziś Larssona i maja moduł do PD 06 w cenie 415 zł brutto.
Co tak tanio? Jakaś chińska podróbka?
http://www.larsson.pl/?c=r&no=MTI4MDEyMw==
Szukałem od dłuższego czasu modułu na zapas i akurat pojawiła się u nich jedna sztuka.
Za tę cenę zamówiłem w ciemno, ale z możliwością wycofania się w sklepie.
Jakież było moje zdumienie kiedy okazało się, że jest to oryginalny moduł japońskiej firmy "Shindengen".
Czyli dokładnie to samo co na Allegro za 630zł.
Dystrybuowany przez firmę Tour Max
Po przeczytaniu tych materiałów wygląda na to, że jedyna różnica pomiędzy MM9 a MS8 jest taka, że MM9 nie obsługuje stopki bocznej.gregors79 pisze:Witam Szanownych kolegów.Apropo modułu ja w swoim rumaku(91r) mam moduły MS8. I prawdopodobnie jeden mi padł.Mam pytanie do was moge założyc jako drugi moduł MM9? (stary oczywiscie spróbuje zreanimowac-bedzie na zapas) Pozdrawiam!
link 1
link 2
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
a tak zapytam czy ktoś jest w stanie mi podać całkowity wykaz elementów ( wraz z parametrami ) które znajdują sie w takim module
"Patrz w lusterko, spójrz dwa razy - motocykle są wszędzie"
-
- naciągacz linek
- Posty: 55
- Rejestracja: 28.11.2009, 13:21
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Cieszyn okolice
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Witajcie. Dziękuje jacek_KR7363 za odpowiedz na moje pytanie. Teraz śmiało zakładam drugi moduł MM9. a stary moduł MS8 postaram się zregenerować według fachowego opisu Kolegi esenepe Pozdrawiam
-
- naciągacz linek
- Posty: 55
- Rejestracja: 28.11.2009, 13:21
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Cieszyn okolice
Re: Naprawa modułu zapłonowego - foto porada (XL600V)
Witajcie.Stary moduł zregenerowałem i pochodził 200km,... przestał działać jak jak motor się wybulił w garażu...no trudno... drugie przelutowanie styków nic nie dało.Wiec założyłem jako drugi moduł MM9 (do starszych trampków) i pojawił się problem nierównych obrotów,raz przy 100km/h 5tyś a raz 6tyś czy to przez ten moduł ? sprzęgło wykluczam bo mam nowe...proszę o rady ...dzięki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości