Strzelanie/kichanie w gaźnik Transalp 600

Motocykl nie pracuje prawidłowo i nie masz zielonego pojęcia, jaki układ może być niesprawny? Napisz tutaj. ( po zdiagnozowaniu usterki temat zostanie bądź usunięty, bądź przeniesiony do właściwego działu).
przemek12m
Czytacz
Czytacz
Posty: 2
Rejestracja: 13.01.2021, 17:00
Mój motocykl: XL600V

Strzelanie/kichanie w gaźnik Transalp 600

Post autor: przemek12m »

Witam wszystkich mam problem z Transalpem 600 z 1996r. Po standardowy serwisie tj. regulacja zaworów, wymiana oleju i filtrów, wymiana świec transalp zaczął strzelać w gaźniki. Dzieje się tak tylko na wolnych obrotach. Po zdjęciu airboxa podczas strzału w gaźnikach przy przepustnicach widać pojawiający się ogień. Bardzo proszę o porady oraz z góry dziękuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Strzelanie/kichanie w gaźnik Transalp 600

Post autor: mr bulwa »

przemek12m pisze: 13.01.2021, 17:55 Witam wszystkich mam problem z Transalpem 600 z 1996r. Po standardowy serwisie tj. regulacja zaworów, wymiana oleju i filtrów, wymiana świec transalp zaczął strzelać w gaźniki. Dzieje się tak tylko na wolnych obrotach. Po zdjęciu airboxa podczas strzału w gaźnikach przy przepustnicach widać pojawiający się ogień. Bardzo proszę o porady oraz z góry dziękuję za odpowiedź.
old1977 pisze: 09.01.2021, 16:19 jak strzela w gaźnik to za ubogo jak w wydech to za bogato
O regulacji gaźników było sporo, poszukaj. Najprawdopodobniej masz za ubogą mieszankę, wkręcaj piloty po 1/4 obrotu w obu gaźnikach i obserwuj co się dzieje. Przejrzyj dokładnie airboxa czy nie ma nieszczelności.
GAŹNIKI
1. Odpalamu motocykl doprowadzamy do temperatury pracy
2. ustawiamy stokowe ustawienia takie jak podaje haynes, niestety nie wszystkie 600 tki maja takie same jak ktos tam napisał i nie wszystkie 650, kazdy roczni mial jakies tam troszku inne usawienia fabryczne.
3. od ustawien stokowych skręcamy przedni cylinder do momentu az zacznie cienko powoli chodzic (na słuch), pozniej powolutku rozkręcamy do momentu az przestaną rosnąc obroty
4. ustawiamy prawidlowe obroty pokrętłem obrotów jałowych ( czarna pokrętka z lewej strony gaznika)
5 powtarzamy czynnosc 3 tylko na zadnim garze
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1525
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Strzelanie/kichanie w gaźnik Transalp 600

Post autor: Sylwek »

Nie, żebym się czepiał,
mr bulwa pisze: 14.01.2021, 09:26 Najprawdopodobniej masz za ubogą mieszankę, wkręcaj piloty po 1/4 obrotu w obu gaźnikach
ale raczej miałeś na myśli wykręcanie?

Niemniej, ciekawi mnie fakt, że po regulacji zaworów, TA zaczął napieprzać w gaźniki. Jakie były luzy wcześniej i co, oprócz tego, ktoś robił?
Jak wyglądają króćce, gaźniki ktoś ruszał z nich?
Awatar użytkownika
mr bulwa
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 624
Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Poznań

Re: Strzelanie/kichanie w gaźnik Transalp 600

Post autor: mr bulwa »

Sylwek pisze: 16.01.2021, 21:55 ale raczej miałeś na myśli wykręcanie?

Sorki! Oczywiście, wkręcanie zubaża, wykręcanie wzbogaca. Czyli trzeba wykręcać. no i przydałoby się sprawdzić kolor świec po przejażdżce. :thumbsup:
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość