Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 100
- Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Szukam coś do pyrkotania po lasach, polnych drogach, szutrach raczej wokół komina. Wzrost 170cm, waga waha się ok 105kg. Trampkiem 650 kilkukrotnie poganiałem po lasach, polnych drogach i przez wodę i dałem sobie spokój. Trampek był dla mnie za wysoki, za ciężki i szkoda go było (za ładny). Szukam małego Dominatorka NX250 tylko zastanawiam się czy nie będzie za słaby do mojej wagi. Myślę też XT350 tylko obydwu moto jak na lekarstwo. Może ma ktoś na zbyciu w granicach do 200km od Ostrowca Św. Zakładany budżet 5-6 tyś zł.
Znalazłem NX250 akurat w zakładanym budżecie (świeżo zniżona cena o 500zł), może ktoś zna kierownika owego motocykla albo mieszka dość blisko aby zobaczyć czy jest sens w ogóle jechać oglądać - mam jakieś 200 km.
https://www.olx.pl/oferta/honda-nx-250- ... 6b7c4abbce
Znalazłem też XT350 w Rzeszowie tylko zastanawiam się czy nie będzie jakiś problemów z dostępem części do rocznika 1988.
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-yama ... 35f57e43b2
Znalazłem NX250 akurat w zakładanym budżecie (świeżo zniżona cena o 500zł), może ktoś zna kierownika owego motocykla albo mieszka dość blisko aby zobaczyć czy jest sens w ogóle jechać oglądać - mam jakieś 200 km.
https://www.olx.pl/oferta/honda-nx-250- ... 6b7c4abbce
Znalazłem też XT350 w Rzeszowie tylko zastanawiam się czy nie będzie jakiś problemów z dostępem części do rocznika 1988.
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-yama ... 35f57e43b2
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Może to nie stricte enduro i nie za lekkie ale na Twoimi miejscu wziąłbym pod uwagę Suzuki Xf 650 Freewind. Trampek 600 też jest niższy (albo ma węższą kanapę, przez co nogi schodzą niżej) mniejszy, lżejszy i lepszy do ogarnięcia w terenie względem TA 650.Yamaha XT 600 również wydawała mi się poręczniejsza. Obecnie przy Twoim wzroście jeżdżę na Suzuki DRZ i choć czasem brakuje podparcia to nie przeceniałbym wzrostu
xl650v, drz 400
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 100
- Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Zapomniałem dodać, że to byłoby 2 moto. Po asfalcie śmigam Hondą ST1100. Niestety Stek sporo waży i na krótkie trasy czy na miasto (do pracy itp) nie chce mi się "maleństwa" wyciągać z garażu. Za to znowu ciągnie mnie poza asfalt i nawet znalazłem kolegę, z którym mógłbym polatać spokojnie po lasach. Wolałbym coś w miarę lekkiego, myślałem też o XT600, DR650, NX650 czy o Hondzie Vigor i Suzuki Freewind ale wszystkie sporo ważą. Suzuki DRZ brałbym jak rolnik dopłaty ale to poza moim zasięgiem finansowym. Dlatego też szukam czegoś w miarę lekkiego.makumba pisze:Może to nie stricte enduro i nie za lekkie ale na Twoimi miejscu wziąłbym pod uwagę Suzuki Xf 650 Freewind. Trampek 600 też jest niższy (albo ma węższą kanapę, przez co nogi schodzą niżej) mniejszy, lżejszy i lepszy do ogarnięcia w terenie względem TA 650.Yamaha XT 600 również wydawała mi się poręczniejsza. Obecnie przy Twoim wzroście jeżdżę na Suzuki DRZ i choć czasem brakuje podparcia to nie przeceniałbym wzrostu
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
NX250 i XT350 odpuść, jeśli nie jesteś jakimś kolekcjonerem. Cokolwiek będzie do zrobienia, to będzie pod górkę.
NX250 ma jakieś porąbane rozmiary kół - przód 19, tył 16, znajdź pod to opony. Przy remoncie silnika płacz i lament.
XT350 - kopniak, nie wiem czy to Ci odpowiada.
Ja mam 172cm w kapeluszu i jeżdżę ciężką i wysoką Tenerą, która dodatkowo jest podwyższona przez zawieszenie (swap z innego motocykla). Do tego dokupiłem kozę w teren (husqvarna TE610ie), która na papierze przeraża wysokością siodła, a znacznie łatwiej mi na niej niż na niższej tenerce. Nie przesadzaj z tym Twoim wzrostem Na wszystkich duporozcinaczach spokojnie dasz radę.
NX250 ma jakieś porąbane rozmiary kół - przód 19, tył 16, znajdź pod to opony. Przy remoncie silnika płacz i lament.
XT350 - kopniak, nie wiem czy to Ci odpowiada.
Ja mam 172cm w kapeluszu i jeżdżę ciężką i wysoką Tenerą, która dodatkowo jest podwyższona przez zawieszenie (swap z innego motocykla). Do tego dokupiłem kozę w teren (husqvarna TE610ie), która na papierze przeraża wysokością siodła, a znacznie łatwiej mi na niej niż na niższej tenerce. Nie przesadzaj z tym Twoim wzrostem Na wszystkich duporozcinaczach spokojnie dasz radę.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
-
- pałujący w lesie
- Posty: 1528
- Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Lisków
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Nie masz dużego pola manewru. Wysilone cwajtakty zeżrą Cię finansowo. XT 350 czy 250 to już muzeum, poza tym, w XT 350 wałek startera lubi pęknąć. Koło pośrednie kopajki też trudne do zdobycia, stara XT 250 ma większą średnicę ośki. Egzotyki i zabytki stoją miesiącami w warsztacie, czasem z błahego powodu braku części.
Niestety, jest spora dziura w klasie 200-400 ccm, w budżecie, który nie morduje. Czyli szukasz jakiejś współczesnej 600 (vide Vigor), obierasz z czego się da, polujesz na coś pokolizyjnego, względnie młodego, przywiezionego z placu we Francji i liczysz, że będzie dobrze, może trafisz Yamahę Serow 225...
Niestety, jest spora dziura w klasie 200-400 ccm, w budżecie, który nie morduje. Czyli szukasz jakiejś współczesnej 600 (vide Vigor), obierasz z czego się da, polujesz na coś pokolizyjnego, względnie młodego, przywiezionego z placu we Francji i liczysz, że będzie dobrze, może trafisz Yamahę Serow 225...
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2699
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Prosiem bardzo : https://www.olx.pl/oferta/yamaha-serow- ... H6pdW.html
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 100
- Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
No dobra czyli starocie (NX250 i XT350) odpuszczę.
A jak obecnie wygląda dostępność do części dla XT600 rocznikowo 92 - znalazłem takiego
https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-xt ... CRvW4.html?
Koledzy mnie namawiają na Xt600, nawet u brata stoi w garażu tylko jakoś tak rozłożony na części od 4-5 lat i nie mam jak się przymierzyć.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie stanu technicznego na miejscu to jadę z kumplem mechanikiem (sam gania na crosach , wcześniej na enduro) tylko jeszcze trzeba coś sensownego znaleźć.
Szukam już ze dwa miesiące i do wiosny może coś znajdę.
A jak obecnie wygląda dostępność do części dla XT600 rocznikowo 92 - znalazłem takiego
https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-xt ... CRvW4.html?
Koledzy mnie namawiają na Xt600, nawet u brata stoi w garażu tylko jakoś tak rozłożony na części od 4-5 lat i nie mam jak się przymierzyć.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie stanu technicznego na miejscu to jadę z kumplem mechanikiem (sam gania na crosach , wcześniej na enduro) tylko jeszcze trzeba coś sensownego znaleźć.
Szukam już ze dwa miesiące i do wiosny może coś znajdę.
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 190
- Rejestracja: 12.07.2009, 09:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Wlkp.
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Wysłałem do Ciebie prywatną wiadomość.
Mam coś ciekawszego niż xt 600.
Mam coś ciekawszego niż xt 600.
NTV Deauville->V-strom 1000->Transalp zmota->Bandit 1200->Transalp 600->Bandit 1200->Tdm->Africa Zmota->1100GS->1150GS->1100GS->CB1300S->CRF1000 i MT01
- makumba
- łamacz szprych
- Posty: 638
- Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik/Lublin
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Miałem okazje pojeździć trochę na TE 610 tylko tej starszej i wydawała mi się właśnie zadziwiająco niska.ArturS pisze: Do tego dokupiłem kozę w teren (husqvarna TE610ie), która na papierze przeraża wysokością siodła...
xl650v, drz 400
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2699
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Cyryl, jeśli to nie jest jakaś straszzna tajemnica to może zdradź co za moto miałeś na myśli? CZasem dobrze wiedzieć na co sie porwać jak już podnoszenie z gleby Trampka będzie się kończyło brudnymi gaciamiCyryl pisze:Wysłałem do Ciebie prywatną wiadomość.
Mam coś ciekawszego niż xt 600.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- tadzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 496
- Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
A co tam Cyryl na giełdę wstawił?
Ma coś do opchnięcia Frankensteina ma, ale strasznie daleko
Ma coś do opchnięcia Frankensteina ma, ale strasznie daleko
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
- Kijo
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 220
- Rejestracja: 10.03.2011, 18:41
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: FG
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Zerknij na Beta Alp 4.0.
Honda CL 350 / Beta Alp 4.0
-
- dwusuwowy rider
- Posty: 190
- Rejestracja: 12.07.2009, 09:25
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Wlkp.
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
NTV Deauville->V-strom 1000->Transalp zmota->Bandit 1200->Transalp 600->Bandit 1200->Tdm->Africa Zmota->1100GS->1150GS->1100GS->CB1300S->CRF1000 i MT01
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 100
- Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Jak tam z wysokością siodełka i wagą Suzuki DR650? W necie znajduję różne dane dotyczące zarówno wysokości jak i wagi. Okazuje się, że na miejscu w Ostrowcu jest DR650 nigdzie jeszcze nie wystawiona ale za to była serwisowana przez kolegę mechanika motocyklowego (aut nie chce pieron robić) i używana jako wyprawówka. Muszę się przymierzyć w weekend czy będzie pasowało do mnie moto.
Dzięki Cyryl za ofertę, myślałem nawet o twoim sprzęcie ale kurde chciałem coś lżejszego a tu waga motków rośnie i w końcu zdecyduję się pewnie na Trampka 600 (już widziałem maszyny w zakładanym budżecie).
Jeszcze chodzi mi po głowie myśl wystawienia PanEuropy i kupienia wtedy coś sporo młodszego jako jedno moto. Nie chce ktoś czasem na zamianę?
Dzięki Cyryl za ofertę, myślałem nawet o twoim sprzęcie ale kurde chciałem coś lżejszego a tu waga motków rośnie i w końcu zdecyduję się pewnie na Trampka 600 (już widziałem maszyny w zakładanym budżecie).
Jeszcze chodzi mi po głowie myśl wystawienia PanEuropy i kupienia wtedy coś sporo młodszego jako jedno moto. Nie chce ktoś czasem na zamianę?
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
- Hawk1985
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 873
- Rejestracja: 21.09.2015, 10:31
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Ostatnio trafiłem na coś takiego jak Yamaha WR250R 30KM 134kg
Wytapatalkowano
Wytapatalkowano
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650
- tadzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 496
- Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Tyle, a nawet więcej ma Honda XR400R. No i ma interwały serwisowe trochę mniej rygorystyczne. Jedyny minus to brak guzika, ale przy pyrkaniu po lasach i polach to nie jest niedogodność. Jak wjedziesz w ostry teren to brak guzika dokucza. Reszta wszystko na plus
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Jak DRynda to tylko DR650SE. Posiadam takową do kompletu z TA 650. Polecam. Podatna na fajne modyfikacje. Fabryczna możliwość obniżenia zawieszenia, ale nie wiem czy Ci będzie potrzebna.
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 100
- Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Dr650 jest ponoć z 95 roku, dzisiaj widziałem zdjęcia w komórce - faktycznie jest zrobiona na wyprawówke. Na żywo będę oglądał może w niedzielę. Martwi mnie jedynie fakt, że obecny właściciel jest dość wysoki i nie wiem czy czasami nie podniósł maszyny na zawieszeniu. Podnóżki na zdjęciach obniżone, siedzenie chyba podwyższone. Woła 7000 zł więc deko ponad założony budżet. Muszę się przymierzyć czy będzie maszyna pasować. Palona z rozrusznika.
Co do innych maszyn to przy małych pojemnościach może być tylko kopka (w Junaku mi to nie przeszkadzało) ale kumple mnie ostrzegają żeby 600 i więcej brać z rozrusznikiem, a to zgaśnie na światłach a to po upadku ciężko odpalić jak zalana maszyna. Przede wszystkim szukam czegoś nie taplanego w błocie ani nie cioranego po krzakach, sam się nie będę pchał w cięższy teren.
Co do innych maszyn to przy małych pojemnościach może być tylko kopka (w Junaku mi to nie przeszkadzało) ale kumple mnie ostrzegają żeby 600 i więcej brać z rozrusznikiem, a to zgaśnie na światłach a to po upadku ciężko odpalić jak zalana maszyna. Przede wszystkim szukam czegoś nie taplanego w błocie ani nie cioranego po krzakach, sam się nie będę pchał w cięższy teren.
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
Seryjna dr jak zawias jest zdrowy jest wyższa od Trampka. Moja ma 94 cm w kanapie ale po modach.
CRF1000L/CRF450X/DR650/SR500
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=29729
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=27509
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=29729
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=27509
-
- wiejski tuningowiec
- Posty: 100
- Rejestracja: 01.01.2016, 23:16
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Lekkie enduro dla niskiego, ciężkiego kierownika
W zakładanym budżecie (6 tyś zł) zarówno XR400 jak i DRZ400 widziałem tylko bez prawa do rejestracji, wolałbym mieć papiery i spokojnie móc po asfalcie pojeździć. Wszystko rozbija się o kasę, może jak mi spasuje takie moto to po sezonie sprzedam PanEuropę i kupie coś młodszego "do wszystkiego". Brakuje mi mniejszej maszyny do jazdy po okolicy a Pancią ganiam na dłuższe trasy asfaltowe.tadzik pisze:Tyle, a nawet więcej ma Honda XR400R. No i ma interwały serwisowe trochę mniej rygorystyczne. Jedyny minus to brak guzika, ale przy pyrkaniu po lasach i polach to nie jest niedogodność. Jak wjedziesz w ostry teren to brak guzika dokucza. Reszta wszystko na plus
Junak M10 -> Kawasaki KZ400J -> ............. -> Honda XL 650V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości