Strona 1 z 1

Zawór hamowania silnikiem

: 27.04.2020, 16:35
autor: Paweł
Czołem
Koledzy, wiecie czy gaźniki montowane w europejskich wersjach pd10 mają taki układ wspomagający?

Re: Zawór hamowania silnikiem

: 27.04.2020, 17:27
autor: old1977
chodzi Ci chyba o AIR CUT-y mają zapobiegać ostremu strzelaniu w wydech,przy zamkniętej przepustnicy zamykają troszkę powietrza wzbogacając lekko mieszankę.

Re: Zawór hamowania silnikiem

: 27.04.2020, 20:22
autor: Paweł
no może i tak, faktycznie. Z mojej strony temat do zamknięcia, dzięki.

Re: Zawór hamowania silnikiem

: 27.04.2020, 21:43
autor: magneto
A tak BTW - czy te zaworki nie odcinają dopływu powietrza tylko do układu wolnych obrotów, żeby ten niepotrzebnie nie "wysysał" paliwa, gdy hamujemy silnikiem ?
Stare gaźnikowe puszki (PF 126p - z końca produkcji, jakieś Tavrie i pewnie wiele innych miały to na elektrozaworkach).
Tzn. jak przepustnica była zamknięta (stykowy "TPS"), a obroty wyższe niż jakieś tam minimum, to elektronika zamykała dopływ paliwa do dyszy / układu wolnych obrotów.
Tak se myślę...

Re: Zawór hamowania silnikiem

: 28.04.2020, 08:23
autor: Paweł
No jest to logiczne co prawisz...
W tej całej idei, wg. choćby Rafała Dmowskiego, chodzi o ograniczanie właśnie wysysania nadmiaru paliwa (choć w tej kwestii zdania internetu są podzielone) i tym samym nadmiernemu wzbogacaniu mieszanki przez duże podciśnienie w komorze mieszania gaźnika podczas hamowania silnikiem coby nie było dopalania tejże w wydechu.
Zastanawiam się jeszcze co dzieje się z przepustnicą podciśnieniową w tych warunkach. Czy aby na pewno jest ona zamknięta i tym samym opuszczona iglica w rozpylaczu zamykając go jednocześnie czy może duże podciśnienie, pomimo zamkniętej przepustnicy powietrza otwiera w jakimś stopniu tą podciśnieniową i paliwo zasuwa rozpylaczem bezproduktywnie w wydech :wacko: ???...