Zontes 310T

Dzięki Transalpowi nabrałeś doświadczenia i chcesz zrobić następny krok w motocyklowej przygodzie?
Tu znajdziesz kącik poświęcony innym jednośladom.
nostrik
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 170
Rejestracja: 27.09.2017, 23:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Szczecin

Zontes 310T

Post autor: nostrik »

Wpadło mi to cudo przypadkiem w oko, kiedy zabłądziłem w internecie. Może ktoś szuka czegoś w tym typie. Po mojemu w teren średnio się nadaje, ale wygląd ma bojowy i bajerów pod korek. http://www.zontespolska.pl/produkt/zontes-310t/

ps, z tym "ABS Bosh" to jednak pojechali.
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Zontes 310T

Post autor: ArturS »

Cyt.
"Skorzystaj ze zmiennych trybów pracy oraz ABS Bosh"
Ciekawe czy logo Bosh jest podobne do Bosch :lol:

A tak serio, to pracę domową z designu odrobili! Jakby się takim bez oznaczeń pojawić na większym zlocie ADV, to towarzystwo śliniłoby się do niego przez cały weekend :thanks: Szkoda, że kół enduro nie wpakowali, tylko jakieś typowo ścigaczowe rozmiary. Te 160km/h wg danych technicznych, przy 35KM i 30Nm, to chyba przy przekłamującym o 30% prędkościomierzu :lol: Niejeden trampek ma problemy się rozhuśtać do tej prędkości, a gdzie tam jednocylindrowiec z silnikiem słabszym niż w DRZ400S.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
mapol
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 129
Rejestracja: 17.11.2014, 22:22
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Lublin

Re: Zontes 310T

Post autor: mapol »

Szkoda, że kół enduro nie wpakowali, tylko jakieś typowo ścigaczowe rozmiary.
Mówisz i masz :haha:
https://www.zontes.com/EN/Products/Mode ... D65DF6E9E3
Model 310T2 koła jak w BMW :tongue:
Awatar użytkownika
browar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 371
Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Pruszków

Re: Zontes 310T

Post autor: browar »

Aluminiowy cylinder bez żadnej powłoki na wewnętrznych ściankach???czyli bez Nicasilu :thumbsdown:
Awatar użytkownika
tadzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 496
Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zontes 310T

Post autor: tadzik »

I jeszcze wymieniają tę cechę jako zaletę
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Zontes 310T

Post autor: ArturS »

Nie wiem czy to możliwe, ale jak już wypuścili i to jeździ, to jakoś to musieli utwardzić.

Zauważyłem jeszcze jedną "mega adv" ciekawostkę - tłumik/katalizator jest najniższym punktem podwozia. Dobrze mu nie wróżę :lol:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
gwardia
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2858
Rejestracja: 01.11.2010, 17:24
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Murowana Goślina

Re: Zontes 310T

Post autor: gwardia »

ArturS pisze:Nie wiem czy to możliwe, ale jak już wypuścili i to jeździ, to jakoś to musieli utwardzić.

Zauważyłem jeszcze jedną "mega adv" ciekawostkę - tłumik/katalizator jest najniższym punktem podwozia. Dobrze mu nie wróżę :lol:
Yamaha XT 660 też ma rury wydechowe pod silnikiem i jakoś nikt z tego nie szydził. Kurna, czepiać się to każdy potrafi.

ArtuS, nie prędkościomierzu, tylko szybkościomierzu.
"Jutro zawsze będzie jutro więc jutro jutra już nie będzie"
Awatar użytkownika
ArturS
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1267
Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Zontes 310T

Post autor: ArturS »

gwardia pisze:
ArturS pisze:Nie wiem czy to możliwe, ale jak już wypuścili i to jeździ, to jakoś to musieli utwardzić.

Zauważyłem jeszcze jedną "mega adv" ciekawostkę - tłumik/katalizator jest najniższym punktem podwozia. Dobrze mu nie wróżę :lol:
Yamaha XT 660 też ma rury wydechowe pod silnikiem i jakoś nikt z tego nie szydził. Kurna, czepiać się to każdy potrafi.

ArtuS, nie prędkościomierzu, tylko szybkościomierzu.
Słowa zamiennie stosowane ;) https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%99d ... toryzacja)

I nie to żeby mi się moto nie podobało, bo wygląd kozak :grin:
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 737
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Zontes 310T

Post autor: old1977 »

browar pisze:Aluminiowy cylinder bez żadnej powłoki na wewnętrznych ściankach???czyli bez Nicasilu :thumbsdown:
to akurat uważam za zaletę nikasil jest w ogóle nie odporny na kwasy i siarkę więc trzeba było jeździć tylko i wyłącznie na sprawdzonym paliwie a takie ciężko znaleźć
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
browar
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 371
Rejestracja: 04.08.2013, 21:38
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Pruszków

Re: Zontes 310T

Post autor: browar »

Skąd takie rewelacje?Czym ta nietrwałość się objawia-powłoka się łuszczy czy spływa z powierzchni cylindra?I wielu producentów mimo to stosuje ceramikę na cylindrze w swoich wyrobach?
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1527
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Zontes 310T

Post autor: Sylwek »

Również okrutnie ciekawi mnie, ta mała odporność nicasilu na słabe paliwa, a jednocześnie w jak inny sposób można utwardzić powierzchnię aluminiową do współpracy z tłokiem i pierścieniami. Mam na myśli praktyczne zastosowania w motoryzacji. Nie ukrywam, że równie chętnie, posiadłbym tajemną wiedzę, jak znaleźć dobre stacje paliw. I co, na ten temat, powiedzą posiadacze, np. CRF 1000, bywający w Pamirze czy inkszej Afryce :omg: ?

Czytając marketingowy bełkot, nt. tegoż pojazdu, mam dzikie wrażenie, że producent, a w ślad za nim importer, postanowili pochwalić się po prostu, że już nie stosują tulei żeliwnej, co miałoby jako taki sens, gdyż ma ona kilka mm w ściance. O tym, co lepsze: średnie żeliwo czy kiepsko położony nicasil, to już niech każdy sam sobie odpowie.
Awatar użytkownika
tadzik
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 496
Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zontes 310T

Post autor: tadzik »

Sylwek pisze:O tym, co lepsze: średnie żeliwo czy kiepsko położony nicasil, to już niech każdy sam sobie odpowie.
W sumie to chyba nie wiadomo czy kiepsko położony. Ale przede wszystkim nie wiadomo czy on tam w ogóle jest! :)
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 737
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Zontes 310T

Post autor: old1977 »

poczytajcie np. o silnikach BMW(samochodowe) które masowo klękały w USA a powodem było to że paliwo USA ma dużą zawartość siarki co powodowało uszkodzenia powłoki nikasilu,i BMW na stany wróciło do starej żeliwnej technologii.No i druga sprawa cylinder wykony w starej technologii jest naprawialny rozwiercasz szlifujesz tłok nad wymiarowy i wio do przodu z powłoka z nikalasiulu za bardzo nie powojujesz.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3429
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Zontes 310T

Post autor: Qter »

Nicasil jest np. W silnikach motocykli Suzuki który w stanach jest sprzedawany na potęgę.

A wracając do tego wynalazku to kupa w kolorowym pudełku pozostanie kupą.

Pzdr

Qter
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 737
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Zontes 310T

Post autor: old1977 »

Qter pisze:Nicasil jest np. W silnikach motocykli Suzuki który w stanach jest sprzedawany na potęgę.

A wracając do tego wynalazku to kupa w kolorowym pudełku pozostanie kupą.

Pzdr

Qter
zgodzę się jak najbardziej dlatego producenci zastrzegają od razu że maszyna ma prawo łykać olej w większych ilościach.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Sylwek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1527
Rejestracja: 13.03.2012, 11:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Lisków

Re: Zontes 310T

Post autor: Sylwek »

tadzik pisze:Ale przede wszystkim nie wiadomo czy on tam w ogóle jest! :)
Krotochwile Waćpana się trzymają :grin: .
Podejrzewasz, że plazmowe natryskiwanie (APS), zeszło pod chińskie strzechy? A może to powłoka typu Sume Bore :lol: ? Tylko, że do tego ostatniego rozwiązania, Mercedes stosuje tłoki kute, stalowe. A my ciągle w epoce kamienia łupanego czy też żeliwa rozwiercanego :tongue: ..
Awatar użytkownika
roberthd79
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 26.03.2016, 21:02
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Zontes 310T

Post autor: roberthd79 »

A więc wiadomo tyle że nic nie wiadomo,
"bez nakładania dodatkowej powłoki wzmacniającej na wewnętrznej powierzchni tulei"
wiemy że jest tuleja, że nie jest to aluminium bo by nie wytrzymało tarcia jak i zapłonu to wiadomo. Można domniemywać ze ta super technologia to zwykła stalowa /żeliwna honowana tuleja. Czyli trwały cylinder bez technologi kosmicznych.
DL1000k5
gajowy
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 78
Rejestracja: 10.03.2013, 18:51
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Zontes 310T

Post autor: gajowy »

Czytam temat, niezła filozofia, jeździł ktoś z tych filozofów tym zontesem? Bo ja tak i to 4 modelami każdym po 40km ;-p , bardzo poprawne prowadzenie, a silnik ok wrażenia wprost proporcjonalne do pojemności, o takim wykonaniu no KTM może pomarzyć, dla mnie motocykle są zupełnie ok , jedyne czego nie rozumiem ale to dotyczy innych marek to ta pojemność... Bez sensu jak dla kogoś kto już jeździł motocyklami to nie będzie chciał 300cc tylko takie minik 500 żeby mocy było że 45km
nostrik
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 170
Rejestracja: 27.09.2017, 23:57
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Szczecin

Re: Zontes 310T

Post autor: nostrik »

A ja właśnie nie mogę zrozumieć tego, dla mnie idiotycznego, pędu z pojemnością. Samochody mają co raz mniejsze silniki, a motocykle co raz większe. Po mojemu granice absurdu już dawno zostały przekroczone. Osobiście uważam, że wszystko powyżej ca. 700, w terenie to pomyłka. Dziwnym trafem na różnych "dakarach" jakoś nie widać takich mastodontów 1.1 czy 1.3. I nie chodzi o zaplecze techniczne, bo zwykły obieżyświat i tak codziennie nie robi pełnego serwisu. Że niby więcej można zapakować? A po co? Ładowanie motka "po dach" i tak nie ma większego sensu, bo większość zabieranych bagaży i tak jest nieprzydatna.
Dla mnie ta otoczka dużego enduro, to komercyjny bełkot.

Co do Zonesa; i tak nikt go nie weźmie w teren. No może jeden nabywca się znajdzie, reszta będzie się z kuframi lansować na zakupach w biedronce.
Historia identyko, jak z Benelli, kto to kupił żeby latać w terenie? Ja widuje kilku "orurowanych" i "okufrowanych" przeciskających się między autami w korkach.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości