Strona 1 z 1

Różnice w gaźnikach XL650V

: 29.01.2020, 10:42
autor: Redrekin
Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem? Info zaczerpnięte z tej strony : https://www.motocykl-online.pl/testy/Ho ... ozy,8317,3 Jeśli jest to gdzieś opisane proszę o link do tematu.

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

: 29.01.2020, 11:24
autor: tomekpe
Redrekin pisze:Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem? Info zaczerpnięte z tej strony : https://www.motocykl-online.pl/testy/Ho ... ozy,8317,3 Jeśli jest to gdzieś opisane proszę o link do tematu.
Ten test chyba nie ma pokrycia w faktach.

Czytałem parę razy o tej różnicy i nigdy nic konkretnego. Pewnie trzeba by sprawdzać numery części.

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

: 30.01.2020, 07:49
autor: old1977
myślę że samymi gaźnikami nie zyskasz mocy tu kompleksowo trzeba podejść, dolot,wałki rozrządu i wylot tak modyfikacja powinna wyglądać,co ci da wydajniejszy gaźnik skoro air box dalej ma ta samą pojemność i więcej powietrza przez niego nie przepuścisz,bez zmiany wałków czas napełnienia komory spalania zostaje taki sam czyli objętość ładunku zostaje bez zmian i to samo ma się do wydechu w źle obliczonym zjawisko odbicia falowego może występować albo za wcześnie albo za późno co również ma spore znaczenie .

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

: 30.01.2020, 10:53
autor: Sylwek
Old, spokojnie, nie rozpędzaj się. Chłopak tylko 2 KM szuka :grin: .

Redrekin pisze:Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem?
Nie jestem wielkim znawcą 650, niemniej poszperam, w wolnej chwili, jeśli to zagadnienie spać Ci nie pozwala :smile: .

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

: 30.01.2020, 12:10
autor: tomekpe
Sylwek pisze:Old, spokojnie, nie rozpędzaj się. Chłopak tylko 2 KM szuka :grin: .

Redrekin pisze:Jestem nowy na tym forum, mimo ,że trochę szukałem ,czytałem nie udało mi się znaleźć nic na ten temat. Zastanawiam się jaka jest różnica między gaźnikiem w trampku 650 2000-2003r a gaźnikiem po 2004r.No i skąd różnica 2KM ? Czy to ma coś wspólnego z innym gaźnikiem?
Nie jestem wielkim znawcą 650, niemniej poszperam, w wolnej chwili, jeśli to zagadnienie spać Ci nie pozwala :smile: .
Sylwek, ja również jestem ciekaw. Od kiedy mam 650tkę, nigdy nie widziałem jednoznacznej odpowiedzi - czy były te różnice od 2005 (poza wyglądem) czy nie były.

A subiektywnie mam wrażenie, że ludzie raportują jakieś ciut mniejsze wyniki spalania dla nowszych 650tek. Trudno to sprawdzić w sposób statystycznie istotny ale ... możesz wnieść swoją cegiełkę do wiedzy o Trampkach ;)

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

: 01.02.2020, 14:56
autor: Redrekin
old1977 pisze:myślę że samymi gaźnikami nie zyskasz mocy tu kompleksowo trzeba podejść, dolot,wałki rozrządu i wylot tak modyfikacja powinna wyglądać,co ci da wydajniejszy gaźnik skoro air box dalej ma ta samą pojemność i więcej powietrza przez niego nie przepuścisz,bez zmiany wałków czas napełnienia komory spalania zostaje taki sam czyli objętość ładunku zostaje bez zmian i to samo ma się do wydechu w źle obliczonym zjawisko odbicia falowego może występować albo za wcześnie albo za późno co również ma spore znaczenie .
Zdaję sobie sprawę ,że podniesienie mocy w silniku spalinowym to kompleksowa sprawa, grzebię trochę przy samochodach i przerabiałem temat. Mnie po prostu zaintrygowało to co przeczytałem i zastanawiam się czy to prawda.

Re: Różnice w gaźnikach XL650V

: 02.02.2020, 07:49
autor: old1977
Redrekin pisze:
old1977 pisze:myślę że samymi gaźnikami nie zyskasz mocy tu kompleksowo trzeba podejść, dolot,wałki rozrządu i wylot tak modyfikacja powinna wyglądać,co ci da wydajniejszy gaźnik skoro air box dalej ma ta samą pojemność i więcej powietrza przez niego nie przepuścisz,bez zmiany wałków czas napełnienia komory spalania zostaje taki sam czyli objętość ładunku zostaje bez zmian i to samo ma się do wydechu w źle obliczonym zjawisko odbicia falowego może występować albo za wcześnie albo za późno co również ma spore znaczenie .
Zdaję sobie sprawę ,że podniesienie mocy w silniku spalinowym to kompleksowa sprawa, grzebię trochę przy samochodach i przerabiałem temat. Mnie po prostu zaintrygowało to co przeczytałem i zastanawiam się czy to prawda.
w artykule nie napisali dosłownie że gaźnikami zyskali 2KM mowa jest o normie EURO2,wydaje mi się że pogrzebali w gaźnikach dla uzyskania EURO2 i nie ma co się oszukiwać moc i moment spadły więc pogmerali w wałkach rozrządu i zapłonie aby zyskać to co utracili taka moja subiektywna opinia