Wiadomo cena kuszaca, i tak pomyslalem sprawdze jak to bedzie się trzymac, wniosek jak zwykle ten sam oszczedny płaci dwa razy...teraz chyba bedę w DiD celować i to mocniejsza wersje (nawet mi sie nie chce mysleć co by sie stało jakby ten Unibear walnął)nadol pisze:To już wiesz czego nie kupować w przyszłości.Pers68 pisze:Dzięki za odzew.
Niestety łańcuch to x-ring firmy Unibear 525...
Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Może w twoim przypadku był źle zakuty - za mocno?
Nie zapominaj też o czyszczeniu/smarowaniu.
Nie zapominaj też o czyszczeniu/smarowaniu.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Łańcuch był spięty spinką z zawleczką( po 8tys. wszystko z nią ok, nierozciągnięta i x-ring też ok) a czyszczenie i smarowanie co 500-700km albo po jeździe w terenie ostrzejszej...dziwne że problem dotyczy tyko jednej rolki na całym łańcuchu. No nic pozostaje zakup nowego łańcucha...
- Jaro-Ino
- swobodny rider
- Posty: 2820
- Rejestracja: 22.01.2010, 00:41
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Wypsikaj to WD40 i rozruszaj ręcznie, a potem sowicie zlej to olejem i powinno chulać. Jeśli się tylko zastał to wróci do łask.
TA '92 -> AT- '91
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Szuter Party II ==> http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... 81&start=0
ST- sezon 2012 ==> http://www.youtube.com/watch?v=m4brfKIdryk
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Tam już niewiele z tej rolki zostało, zmieniam cały napęd.
- tadzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 490
- Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Tutaj nasmaruję posta bo nie wiem gdzie nim nakasztanić, może się ktoś odezwie
Chcę kupić oryginalną zębatkę zdawczą Hondy do XL600V rok 1999. Kto na forum sprzedaje? Podpowiecie?
Chcę kupić oryginalną zębatkę zdawczą Hondy do XL600V rok 1999. Kto na forum sprzedaje? Podpowiecie?
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2514
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Riderparts Zabrze.tadzik pisze:Tutaj nasmaruję posta bo nie wiem gdzie nim nakasztanić, może się ktoś odezwie
Chcę kupić oryginalną zębatkę zdawczą Hondy do XL600V rok 1999. Kto na forum sprzedaje? Podpowiecie?
Dominator.
- tadzik
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 490
- Rejestracja: 21.02.2015, 21:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Dzięki dobry człowieku i Wesołych Świąt
wykciukowane
wykciukowane
Pozdro, tadzik
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój. ©Duńczyk
Pojeździj-FB
Pojeździj
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 50
- Rejestracja: 05.02.2014, 20:51
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Markowa k.Łańcuta
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
gmoto Łańcut-ale najlepiej zadzwonić nie wszystko mają wystawione na stronietadzik pisze:Tutaj nasmaruję posta bo nie wiem gdzie nim nakasztanić, może się ktoś odezwie
Chcę kupić oryginalną zębatkę zdawczą Hondy do XL600V rok 1999. Kto na forum sprzedaje? Podpowiecie?
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
chyba będę musiał wymienić łańcuch bo nie wiem co może być nie tak. Założyłem z przodu nową zębatkę oryginał honda napisami do zewnątrz + nowe zabezpieczenie. Poprzednia zebatka którą zdjąłem wyglądała tak:
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... p5Vk85a1dn
koło ustawione prosto, łańcuch odpowiednio naciągnięty. Postawiłem trampka na centralnej stopce włączyłem bieg ale bez gazu i trochę szarpie widać to na przedniej zębatce łańcuch ma tendencje do jakby podskakiwania. Mierzyłem jest miejscami nierówno wyciągnięty (ale myślę że około 0,5cm nie więcej różnice są). Niechce zniszczyć sobie odrazu nowej zębatki czy to jest wina łańcucha? Nie mam pojęcia ile ma przebiegu bo trampka kupiłem na tym łańcuchu.
Jeżeli łańcuch jest do wymiany to tylną zębatkę też wymienić czy może zostać? wygląda ok. zęby proste nie zjechane.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... p5Vk85a1dn
koło ustawione prosto, łańcuch odpowiednio naciągnięty. Postawiłem trampka na centralnej stopce włączyłem bieg ale bez gazu i trochę szarpie widać to na przedniej zębatce łańcuch ma tendencje do jakby podskakiwania. Mierzyłem jest miejscami nierówno wyciągnięty (ale myślę że około 0,5cm nie więcej różnice są). Niechce zniszczyć sobie odrazu nowej zębatki czy to jest wina łańcucha? Nie mam pojęcia ile ma przebiegu bo trampka kupiłem na tym łańcuchu.
Jeżeli łańcuch jest do wymiany to tylną zębatkę też wymienić czy może zostać? wygląda ok. zęby proste nie zjechane.
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
A na regulacji, jak masz daleko wyciągnięty?
Ja teraz też założyłem oryg. z przodu, też mam nierówno wyciągnięty na jakieś pół centymetra. A naciąg mam dopiero na 1/3. Ja się tym nie stresuje. A podskakuje bo za niskie obroty i brak obciążenia.
Ja teraz też założyłem oryg. z przodu, też mam nierówno wyciągnięty na jakieś pół centymetra. A naciąg mam dopiero na 1/3. Ja się tym nie stresuje. A podskakuje bo za niskie obroty i brak obciążenia.
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
regulacji jest jeszcze dużo, dopiero druga kreska na naciągu wyszła. Zębatki mam 15/47.
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
to normalne że podskakuje.... "to normalne o tej porze...."
siadać ---> jechać
siadać ---> jechać
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Jak naciagasz łańcuch? Dobrze jest usiasc na moto, a najlepiej ściągnąć tylny zawias pasami tak zeby wahacz byl w poziomie wzgledem ziemi. Chodzi o to zeby łańcuch miał maksymalny 'wychył'. I naciagasz wtedy na 'delikatny' luz.
I wtedy jak wahacz jest bez napiecia, stojacy na centralce to lancuch ma duzo wiecej luzu niż jadac na moto. Stad to skakanie na centralce
Mam nadzieję, że wyjaśniłem to dobrze
Tapnięte z Huawei P7
I wtedy jak wahacz jest bez napiecia, stojacy na centralce to lancuch ma duzo wiecej luzu niż jadac na moto. Stad to skakanie na centralce
Mam nadzieję, że wyjaśniłem to dobrze
Tapnięte z Huawei P7
XJ600N 94'->TA600V 96'
- Marcinnn6
- czyściciel nagaru
- Posty: 549
- Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Adam_M pisze:Jak naciagasz łańcuch? Dobrze jest usiasc na moto, a najlepiej ściągnąć tylny zawias pasami tak zeby wahacz byl w poziomie wzgledem ziemi. Chodzi o to zeby łańcuch miał maksymalny 'wychył'. I naciagasz wtedy na 'delikatny' luz.
I wtedy jak wahacz jest bez napiecia, stojacy na centralce to lancuch ma duzo wiecej luzu niż jadac na moto. Stad to skakanie na centralce
Mam nadzieję, że wyjaśniłem to dobrze
Tapnięte z Huawei P7
Thorgal77 pisze:to normalne że podskakuje.... "to normalne o tej porze...."
siadać ---> jechać
Naciąg sprawdzałem na stopce bocznej w połowie długości łańcucha, luz mam ustawiony na 3,5cm. Ok,czaje już z tym podskakiwaniem
- Konjo
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 46
- Rejestracja: 01.09.2015, 17:19
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Kielce
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Odgrzeję temat, prośba o pomoc który zestaw wybrać do XL700:
1) DID 525 VX 118 + SUNSTAR
2) DID 525 VX 118 + JT SPROCKET
1) DID 525 VX 118 + SUNSTAR
2) DID 525 VX 118 + JT SPROCKET
- mapol
- osiedlowy kaskader
- Posty: 129
- Rejestracja: 17.11.2014, 22:22
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Lublin
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Ja założyłem Unibear + 2x JT i testuję1) DID 525 VX 118 + SUNSTAR
2) DID 525 VX 118 + JT SPROCKET
- Konjo
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 46
- Rejestracja: 01.09.2015, 17:19
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Kielce
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Łańcuch wezmę DID-a, zastanawiam się nad zębatkami JT a Sunstar-a. Te drugie są droższe na zestawie o ok 50 zł. Nie doszukałem się na forum nigdzie negatywnych opinii na temat JT więc może nie warto przepłacać ?
- Qter
- swobodny rider
- Posty: 3404
- Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Reguły
- Kontakt:
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
IMHO JT i Sunstar to ta sama półka... - ja bym brał tańsze albo lepiej dostępne w danym momencie...
używałem i jednych i drugich i różnicy nie wiedziałem
PZDR
Qter
używałem i jednych i drugich i różnicy nie wiedziałem
PZDR
Qter
Geniusz tkwi w prostocie...
we don't cry very hard
we don't cry very hard
- ArturS
- przycierający rafki
- Posty: 1267
- Rejestracja: 03.08.2010, 22:08
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Wymiana Napędu( zębatki + łańcuch)
Qter, masz u siebie w wiosce głównego dystrybutora Sunstara (motorland), odwiedź ich i popytaj o różnice. Jak pierwszy raz tam byłem i mi się wymknęło z ust "JT", to na sali handlowców nastała głęboka cisza, a potem nastąpił atak w formie zmasowanych wykładów o wyższości stali sunstrara, nad JT.
Osobiście używałem zębatek grosskopf, JT, Sunstar, afam, max..cośtam (chinka) i specjalnych różnic nie widziałem dopóki większość moich przelotów nie stała się offem. Tam w miarę trzymał się jedynie sunstar i afam, wszystko inne leciało w oczach - np. w RO po mniej niż 500km szutrów przednia zębatka JT była do wywalenia. Inna spawa, że wtedy przychylałem się do teorii "wjeżdżasz w off, to dawaj olejarkę na max", a z czymś takim można zjechać każdą zębatkę do zera w kilkaset km.
Na FAT był fajny temat o zębatkach, jakieś testy twardości itp. Ważniejsza jednak była płynąca z tego konkluzja, wysunięta względem nieszczęsnych wałków zdawczych hondy. A mianowicie "raz użyłeś JT, to używać JT, a nie na zmianę sunstara, oryginału czy innego AFAMA". Każdy producent nieco inaczej wykonuje wieloklin (w teorii powinny być takie same, ale nie są), więc zmiana zębatki na inną (w sensie producenta) powoduje szybkie dotarcie się zębatki z walkiem lub... wałka z zębatką. A potem jest płacz i lament
Osobiście jestem za sunstarem, ale nie testowałem jeszcze nowych JT - kilka mi wpado w ręce.
Osobiście używałem zębatek grosskopf, JT, Sunstar, afam, max..cośtam (chinka) i specjalnych różnic nie widziałem dopóki większość moich przelotów nie stała się offem. Tam w miarę trzymał się jedynie sunstar i afam, wszystko inne leciało w oczach - np. w RO po mniej niż 500km szutrów przednia zębatka JT była do wywalenia. Inna spawa, że wtedy przychylałem się do teorii "wjeżdżasz w off, to dawaj olejarkę na max", a z czymś takim można zjechać każdą zębatkę do zera w kilkaset km.
Na FAT był fajny temat o zębatkach, jakieś testy twardości itp. Ważniejsza jednak była płynąca z tego konkluzja, wysunięta względem nieszczęsnych wałków zdawczych hondy. A mianowicie "raz użyłeś JT, to używać JT, a nie na zmianę sunstara, oryginału czy innego AFAMA". Każdy producent nieco inaczej wykonuje wieloklin (w teorii powinny być takie same, ale nie są), więc zmiana zębatki na inną (w sensie producenta) powoduje szybkie dotarcie się zębatki z walkiem lub... wałka z zębatką. A potem jest płacz i lament
Osobiście jestem za sunstarem, ale nie testowałem jeszcze nowych JT - kilka mi wpado w ręce.
Części trampkowe www.transalp.riderparts.pl
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Yamaha XT600Z Ténéré / Husqvarna TE610ie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości