Strona 1 z 1
Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 02.05.2019, 17:33
autor: falco
Siema,
jak w temacie a dokładniej mówiąc...
Proszę o pomoc prawną dotyczącą relacji Konsument (osoba fizyczna) > firma kurierska (niesłusznie naliczona wysoka kara), co mnie mocno obciąża (pomijając fakt, że kara wyssana z palca!), zwłaszcza, że na leczenie wiernego psiaka od kilku lat miesiąc w miesiąc idzie słona kasa... :/
Jeśli ktoś zechciałby mi pomóc, bardzo proszę o kontakt, bo ja już nie wiem co zrobić, bo czego nie robię wracam do punktu wyjścia, czyli czarna d...a.
Kontakt> 5zero5dwa8siedem6trzy6 (oddzwonię) lub mfalco(@)wp.pl
Bardzo dziękuję!
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 02.05.2019, 22:05
autor: capri
Zadzwoń, opowiedz...
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 24.08.2019, 02:09
autor: falco
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/7,1 ... rects=true
https://www.heuristic.pl/blog/e-commerc ... c;486.html
Ja na razie przez
złap kuriera jestem w plecy ok. 700zł, nie wiem co będzie dalej, mało tego, gdy zaprzestałem korzystania z agencji
złap kuriera i przeniosłem się do innej
tuwysyłam, to... trafiłem z deszczu pod rynnę, bo... nie mogę się doczekać zwrotu z pobrań, pomimo przekroczonych terminów i wielu monitów z mojej strony. Tu już jestem w plecy... kilka tys zł i wciąż czekam na zwrot pobrań.
Jak wczoraj w nocy zacząłem szukać informacji w sieci, to... się załamałem, bo znalazłem mnóstwo wpisów od innych osób, które też nie dostały zwrotu z pobrań od
tuwysyłam, ponoć są nawet "wydarzenia" na fb (nie wiem, bo nie korzystam i nie mogę zweryfikować a próbuję dotrzeć do osób, które też czują się oszukane...).
Są też jakieś wzmianki o pozwie zbiorowym, ale ciężko mi dotrzeć do konkretnych osób, by uzyskać informację/pomoc.
Wysłałem oficjalne zapytania do 2 Przewoźników (Poczta Polska i FedEx), którzy rzekomo negatywnie zweryfikowali moje 2 przesyłki, by mi potwierdzili lub zaprzeczyli czy taka sytuacja w ogóle miała miejsce (zawsze bardzo dbam o wymiary i dodatkowo zawyżam, łącznie z wagą wpisując do listów przewozowych), bo na wielokrotne żądania, by agencja
złap kuriera udostępniła mi dokumenty z "weryfikacji" otrzymywałem odpowiedzi, że... nie muszą nic pokazywać.
Co do
tuwysyłam, to na razie próbuję sam odzyskać pieniądze kontaktując się @ i telefonicznie, ale jestem spuszczany na bambus, jeśli ktokolwiek może mi pomóc, bardzo proszę o kontakt:
mfalco(@).pl a najlepiej zadzwonić: 5zero5dwa8siedem6trzy6.
Bardzo dziękuję!
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 27.12.2019, 20:37
autor: falco
Dzięki mad.dogowi trafiłem do Fundacji Academia Iuris (baaardzo polecam!), która udziela bezpłatnych (!) porad prawnych i mozolnie z Ich pomocą pcham sprawę do przodu, choć jak na razie... nadal nie odzyskałem kasy...
W teorii wszystko wygląda prosto, ale... w praktyce już nie...
Po wielu próbach polubownego odzyskania pieniędzy, nie miałem wyjścia i złożyłem wniosek do eSądu, ale... to nie koniec...
Swoją drogą twórca witryny eSądu powinien dostać stały ban na prace w sieci przy tworzeniu www włącznie.
Jest mnóstwo wpisów o problemach podczas wpisywania wniosku, zwłaszcza dla osób kompletnie nie obytych z prawniczym językiem ale nie tylko.
Strona, to absolutny bubel, kompletnie nieintuicyjny z koszmarną nawigacją, swój wiosek (dodam, że nie jest mocno rozbudowany) wpisywałem... kilka godzin...
Nawet nie chcę myśleć o ludziach, którzy do swoich ePozwów mają więcej załączników niż ja a przy okazji zaliczali "systemowe wylogowanie" i... wszystko ręcznie wpisujesz od nowa, zastanawiając się czy to dobra strona czy trzeba szukać odpowiedniego "klawisza" gdzie indziej...
Kolejne telefony i @, następnie oficjalne pismo "przedsądowe wezwanie do zapłaty" (odebrane), kolejne tygodnie czekania, następnie złożony ePozew. Tymczasem tygodnie mijają i... nic się nie zmienia, śmieją się w twarz...
Pilnuję sprawy i szukam kolejnych kroków (legalnych) do odzyskania kasy.
Co mogę powiedzieć z pełną stanowczością (można poszukać mnóstwo podobnych sytuacji do mojej), to poniższe firmy, radzę omijać z daleka, chyba, że ktoś lubi ryzyko związane ze stratą własnych pieniędzy:
zlapkuriera.pl
taniejniebedzie.pl (klon powyższej firmy)
Po kilku tygodniach od nadania paczki blokują kasę na koncie przesyłając informacje o rzekomych karach za "gabaryt" (ja dostałem za 2 paczkę, która miała... kilkanaście cm i ważyła mniej niż 1 kg!!!). Na prośby (wielokrotne) o przedstawienie dokumentów z procedury sprawdzania paczki, która nagle stała się "gabarytem" (bardzo dokładnie sprawdzam swoje paczki, dodatkowo znacznie zawyżam wymiary, łącznie z wagą) za każdym razem lakoniczna odpowiedź - "nie udostępniamy dokumentów".
Po złożonej reklamacji (upłynęło 90 dni, czyli zgodnie z prawem, w przypadku braku odpowiedzi reklamacja uznawana jest za zasadną) i kolejnych żądaniach zwrotu pieniędzy, kolejne lakoniczne odpowiedzi - "przepraszamy, czekamy na odpowiedź od firmy kurierskiej".
tuwysylam.pl z oficjalnych (ogólnie dostępnych) danych, właścicielem jest Mariusz Zawadzki prowadzący firmę:
FORM ZAWADZKI MARIUSZ
ul. Mieszka I 11A
74-500 Chojna, Zachodniopomorskie
NIP 851-20-69-714
REGON 812048656
Nie oddają pieniędzy z paczek pobraniowych (w sieci, np. na Opineo jest... kilkaset podobnych wpisów!).
Radzę omijać z daleka, przestrzegać innych!
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 28.12.2019, 20:19
autor: KrzysieG
Po co wybierać takie dziwne firmy ? Pierwszy raz słyszę takie nazwy. Nie lepiej normalnie skasować klienta za normalnego kuriera i wszyscy mają spokój.
Sam sobie szukasz kłopotów.
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 28.12.2019, 21:57
autor: długi
Krzywy,nie o to chodzi.Stało się i falco potrzebuje pomocy.Umoralnianie po fakcie nic nie wnosi do tematu.
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 29.12.2019, 11:12
autor: KrzysieG
Może i na dzień dzisiejszy nic nie wnosi, ale może zaprocentuje w przyszłości, mleko się rozlało i nima co labidzić. Trzeba zje..ć mleczarza żeby następnym razem uważał. I to może jakaś forma nauki jest.
Dla mnie całkowicie niezrozumiałe jest, że jak się sparzył na jakiejś dziwnej firmie kurierskiej, to szukał następnej dziwnej. Ździeblarstwo zostało ukarane
Wiem jakie są procedury odzyskania kasy od firmy kurierskiej, raz mi się zdarzyło i teraz tę firmę po prostu omijam szerokim łukiem, niestety jest to firma która obsługuje już chyba z 90% przesyłek z Alledrogo, ale na szczęście niektórzy jeszcze mają opcję normalnego kuriera , przeważnie w takiej samej cenie. Tak z ciekawości zapytam, jaka jest różnica między tymi dziwnymi kurierami a np. DPD. Bo w DPD wysyłka paczki do 1kg to coś koło 15zł i przeważnie na drugi dzień jest u klienta.
Powiem tak, nie szukaj oszczędności tam gdzie są niewielkie. Powodzenia
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 29.12.2019, 15:36
autor: colles
Krzysiek następnym razem jak będziesz chciał zabłysnąć dobrymi radami to lepiej posyp się brokatem. Może to przyniesie więcej pożądanych skutków niż sama krytyka którą tu rozsiewasz.
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 29.12.2019, 17:59
autor: KrzysieG
Nie podlizuj się
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 29.12.2019, 19:27
autor: wojtekk
Krzysiu :* tak, masz dobre rady
jesteś mądry i w.ogole. ale nie w tym temacie - o co.innego Koledze chodzi
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 29.12.2019, 19:41
autor: Artek
Chojna to niedaleko od nas.
Jakby cieplej było to bym motorem podskoczył zobaczyć co to za "firma
".
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 12.06.2020, 18:46
autor: falco
Co prawda już wiele miesięcy temu, ale ze względu na powtarzające się pytania z którymi co jakiś czas ktoś się do mnie zgłasza (w sieci jest bardzo głośno o "praktykach" gdy Mariusz Zawadzki szef tuwysylam.pl nie zwraca pieniędzy z paczek pobraniowych) pokrótce odpowiadam co zrobiłem.
Nie odpuściłem i to samo radzę każdemu, nieważne czy chodzi o 50zł czy 5 tys, bo na tym że ludzie odpuszczają hieny właśnie żerują!
1. Pismo z przedsądowym wezwaniem do zapłaty.
2. Wniosek z pozwem do esądu (strona strasznie toporna, ja posiłkowałem się poradami prawnymi).
3. Wygrany pozew z klauzulą wykonalności.
4. Wyznaczenie komornika.
5. Zwrot pełnej kwoty długu + dodatkowo naliczone pełne odsetki + zwrot kosztów sądowych + extra opłata administracyjna za egzekucję komornika*.
Całość musi niestety przejść pełen wymiar czasowy, bo każdy etap, to kilka ustawowych tygodni, ale warto walczyć o swoje.
Na pohybel!
* Wszystko na konto pozwanego, który gdy komornik zajął konto... błagał o odblokowanie i... kłamał w żywe oczy, że chciał wszystko rozwiązać polubownie... Nie odpisał na żadnego z wielu @, pism, ani telefonów - jedna, wielka ściema od początku do końca!
EOT.
Re: Pomoc prawna (konsument>firma kurierska)
: 12.06.2020, 19:50
autor: capri
Brawo!