Przelot, prawda i mity
Przelot, prawda i mity
szukam szukam i mało co sie dowiedziałem,a mianowicie chodzi mi o taką kwestię ,czy po założeniu przelotu moze nastąpić zwiększone zużycie oleju ?
czy trzeba wymieniać dysze na większe ?
czy wymaga to ponownej regulacji gażników ?
cząstkowe informacje gdzieś znalazłem ale może jest ktoś kompetentny i powie mi czy to to napisałem jest prawdą czy nie ?
dzięki z góry za odpowiedzi
czy trzeba wymieniać dysze na większe ?
czy wymaga to ponownej regulacji gażników ?
cząstkowe informacje gdzieś znalazłem ale może jest ktoś kompetentny i powie mi czy to to napisałem jest prawdą czy nie ?
dzięki z góry za odpowiedzi
Re: Przelot, prawda i mity
a po tej zmianie odczułeś różnicę w spalaniu np ?Artek pisze:Huzara zakładałem w dwóch różnych moto. Dysz nie wymieniałem.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Przelot, prawda i mity
Takich badań nie robiłem.
Pamiętaj, że gaźniki się czyści, reguluje co jakiś czas. Jest to normalna czynność obsługowa.
Nie odnotowałem zwiększonego poboru oleju w obu moto po zmianie wydechu.
ALE w swoim moto (silnik tramp 700) po założeniu przelotu odczuwam lekki brak dołu (do 2200rpm) i chyba brak góry (powyżej 7000 rpm).
Pamiętaj, że gaźniki się czyści, reguluje co jakiś czas. Jest to normalna czynność obsługowa.
Nie odnotowałem zwiększonego poboru oleju w obu moto po zmianie wydechu.
ALE w swoim moto (silnik tramp 700) po założeniu przelotu odczuwam lekki brak dołu (do 2200rpm) i chyba brak góry (powyżej 7000 rpm).
Dominator.
Re: Przelot, prawda i mity
zgadza się,gażniki czyszczę co roku przed sezonem,regulacje również (Africa Twin RD04 ) ,tylko kiedyś dzieś natknąłem sie na temat przelotów i kotś chyba wspominał że mu silnik zaczął brać wiecej oleju po zmianie komina, nie bardzo wiem jaki to ma związek jedno z drugim dlatego pytamArtek pisze:Takich badań nie robiłem.
Pamiętaj, że gaźniki się czyści, reguluje co jakiś czas. Jest to normalna czynność obsługowa.
Nie odnotowałem zwiększonego poboru oleju w obu moto po zmianie wydechu.
ALE w swoim moto (silnik tramp 700) po założeniu przelotu odczuwam lekki brak dołu (do 2200rpm) i chyba brak góry (powyżej 7000 rpm).
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2513
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Przelot, prawda i mity
Nowy przelot-pięknie ryczący może prowadzić do odkręcania prawego nadgarstaka co skutkuje większym spalaniem i braniem oleju.
Dominator.
Re: Przelot, prawda i mity
hehe... no tak,tylko że na wyprawę np do Gruzji to wolę mieć ciszę koło ucha :)Artek pisze:Nowy przelot-pięknie ryczący może prowadzić do odkręcania prawego nadgarstaka co skutkuje większym spalaniem i braniem oleju. :cool:
- wilq.bb
- Kontroler
- Posty: 2673
- Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Przelot, prawda i mity
Widzisz, poszukać mądrej ksiązki się już nie chce. Polecam lekturę:
Doc. dr inż. CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych; WKŁ.
Znajomy co cudował przy ślinkach bardzo chwalił, że mądra i strawna dla mądrego, ale normalnego śmiertelnika.
O przelotach też było wyjaśnione, czemu wcale takie cacy nie są - tzn,że mają wady.
PS.I przypominam o istnieniu powitalni
Doc. dr inż. CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych; WKŁ.
Znajomy co cudował przy ślinkach bardzo chwalił, że mądra i strawna dla mądrego, ale normalnego śmiertelnika.
O przelotach też było wyjaśnione, czemu wcale takie cacy nie są - tzn,że mają wady.
PS.I przypominam o istnieniu powitalni
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Przelot, prawda i mity
:) powitalnie juz chyba wczesniej zaliczylem :)wilq.bb pisze:Widzisz, poszukać mądrej ksiązki się już nie chce. Polecam lekturę:
Doc. dr inż. CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych; WKŁ.
Znajomy co cudował przy ślinkach bardzo chwalił, że mądra i strawna dla mądrego, ale normalnego śmiertelnika.
O przelotach też było wyjaśnione, czemu wcale takie cacy nie są - tzn,że mają wady.
PS.I przypominam o istnieniu powitalni :whip:
o proszę to nawet wydawnictwo na ten temat jest, ale to komuś kto rzeżbi w tym przydatne będzie bardziej niż mi np :)
wiem że wydech musi być dopasowany do silnika ,konstruktorzy nad tym pracują i dobrze,zwykły użytkownik nawet nie zwróci uwagi na to że jedno z drugim musi pasować
taki człowiek leje i jedzie
- Piotr76
- miejski lanser
- Posty: 393
- Rejestracja: 08.08.2018, 22:23
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Głusko Duże
Re: Przelot, prawda i mity
Szanownemu Moderatorowi chodziło o POWITALNIĘgumpinoga pisze:powitalnie juz chyba wczesniej zaliczylemwilq.bb pisze:Widzisz, poszukać mądrej ksiązki się już nie chce. Polecam lekturę:
Doc. dr inż. CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych; WKŁ.
Znajomy co cudował przy ślinkach bardzo chwalił, że mądra i strawna dla mądrego, ale normalnego śmiertelnika.
O przelotach też było wyjaśnione, czemu wcale takie cacy nie są - tzn,że mają wady.
PS.I przypominam o istnieniu powitalni
o proszę to nawet wydawnictwo na ten temat jest, ale to komuś kto rzeżbi w tym przydatne będzie bardziej niż mi np
wiem że wydech musi być dopasowany do silnika ,konstruktorzy nad tym pracują i dobrze,zwykły użytkownik nawet nie zwróci uwagi na to że jedno z drugim musi pasować
taki człowiek leje i jedzie
chyba Cię jednak tam nie było
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=69&t=22
Kwasówkę alu czarną i plastiki spawam
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
trudne przypadki od ręki a niemożliwe na jutro
Re: Przelot, prawda i mity
a bylem pewien ze juz kiedys sie przywitalem,,hmmm,moze i faktycznie nie :(
- ajzol
- osiedlowy kaskader
- Posty: 118
- Rejestracja: 07.08.2017, 17:47
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
Re: Przelot, prawda i mity
Miałem krótki czas Huzara i dla mnie było gorzej pod względem osiągów... Moment z dołu poszedł lasy bielić
Niezaprzeczalną zaletą była dla mnie waga: 1,8kg vs 5,5kg stockowego.
Niezaprzeczalną zaletą była dla mnie waga: 1,8kg vs 5,5kg stockowego.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Przelot, prawda i mity
Tak zapytam, w jaki sposób odczuwałeś tę zaletę w 220 kg motocyklu?ajzol pisze:Miałem krótki czas Huzara i dla mnie było gorzej pod względem osiągów... Moment z dołu poszedł lasy bielić
Niezaprzeczalną zaletą była dla mnie waga: 1,8kg vs 5,5kg stockowego.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- magneto
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 838
- Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Przelot, prawda i mity
Jako że na FAT wdałem się w dyskusję n/t układów wydechowych, a potem przeszukując nasze Forum trafiłem na ten wątek... to...wilq.bb pisze: ↑12.03.2019, 15:48 Widzisz, poszukać mądrej ksiązki się już nie chce. Polecam lekturę:
Doc. dr inż. CZESŁAW KORDZIŃSKI;UKŁADY WYLOTOWE szybkobieżnych silników spalinowych; WKŁ.
Znajomy co cudował przy ślinkach bardzo chwalił, że mądra i strawna dla mądrego, ale normalnego śmiertelnika.
O przelotach też było wyjaśnione, czemu wcale takie cacy nie są - tzn,że mają wady.
(...)
trochę poszukałem w necie i...
"Układy wylotowe szybkobieznych silników spalinowych" - Czeslaw Kordziński
Pobieranie trochę (u mnie przynajmniej) upierdliwe, ale spokojnie bez żadnych rejestracji itp. da się pobrać. (pobieżna) Lektura może przerazić - sporo teorii, wtedy inne Inżyniery były, co taką interdyscyplinarność ogarniały...
Ale - myślę, że warto zapoznać się z tym kompendium wiedzy o układach wylotowych. Choć silniki, ich konstrukcje, wymagania donośnie dB itd mocno się pozmieniały, to prawa fizyki zdecydowanie nie. A w środku wydechu.... fizyka rządzi.
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
RUSSIAN GO HOME !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości