XL650V Spalanie w niskich temperaturach
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Międzychód
XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Witam.
Jeździ ktoś Trampkiem w takich temperaturach jakie teraz występują tzn -2 do +8?
Martwi mnie trochę czy spalanie tych temperaturach jest normalne (10l/100)
Całą drogę jadę w miarę równo około 100km/h, czasem się coś bardziej dynamicznie wyprzedzi.
Moto rozgrzewane około 10min przed jazdą, trasy po 15-30km
W czasie jazdy woda utrzymuje temperaturę ok 85st.
Chłodnice nie są pozakrywane żadnymi kartonami, termostat wymieniony bo był ciągle otwarty, teraz otwiera się prawidłowo.
Jeździ ktoś Trampkiem w takich temperaturach jakie teraz występują tzn -2 do +8?
Martwi mnie trochę czy spalanie tych temperaturach jest normalne (10l/100)
Całą drogę jadę w miarę równo około 100km/h, czasem się coś bardziej dynamicznie wyprzedzi.
Moto rozgrzewane około 10min przed jazdą, trasy po 15-30km
W czasie jazdy woda utrzymuje temperaturę ok 85st.
Chłodnice nie są pozakrywane żadnymi kartonami, termostat wymieniony bo był ciągle otwarty, teraz otwiera się prawidłowo.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Jeżeli grzeje szybko moto 10 minut (i słusznie), a później jedziesz 15 km to jakie ma być spalanie?wojpatr pisze:Witam.
Jeździ ktoś Trampkiem w takich temperaturach jakie teraz występują tzn -2 do +8?
Martwi mnie trochę czy spalanie tych temperaturach jest normalne (10l/100)
Całą drogę jadę w miarę równo około 100km/h, czasem się coś bardziej dynamicznie wyprzedzi.
Moto rozgrzewane około 10min przed jazdą, trasy po 15-30km
W czasie jazdy woda utrzymuje temperaturę ok 85st.
Chłodnice nie są pozakrywane żadnymi kartonami, termostat wymieniony bo był ciągle otwarty, teraz otwiera się prawidłowo.
Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Międzychód
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Czyli nie przejmować się i nie grzebać w gaźnikach?
Latem rozumiem troszkę spalanie spadnie :P
Latem rozumiem troszkę spalanie spadnie :P
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Jest szansa, że silnik nie będzie pracował połowy czasu na ssania na postoju [WINKING FACE]wojpatr pisze:Czyli nie przejmować się i nie grzebać w gaźnikach?
Latem rozumiem troszkę spalanie spadnie
Łatwiej wtedy będzie policzyć ile pali podczas jazdy...
Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Trasy, a raczej odcinki po 15-30km to prawie jak jazda po mieście, zwłaszcza przy tak niskich temperaturach. W normalnych temperaturach powietrza, gdy jest ciepło, pełne rozgrzanie silnika następuje po przejechaniu ok. 10km. Nie mam tutaj na myśli tego, że wskazówka temperatury się podniesie, a silnik jest już "ciepły" po dotknięciu ręką. Do tego dochodzi fakt, że rozgrzewasz silnik po odpaleniu. Podczas tych 10min pracy na ssaniu silnik zużywa dużo paliwa, a kilometrów na liczniku nie przybywa, stąd zawyżony wynik spalania. Do tego do odpowiednich temperatur na zewnątrz stosuje się odpowiednie świece zapłonowe.
A tak w ogóle, to ssanie służy do odpalenia zimnego silnika, po czym powinno się ruszyć i wyłączyć ssanie, a nie rozgrzewać silnik na ssaniu. Silnik najlepiej i najszybciej rozgrzewa się podczas jazdy. Długa praca na ssaniu wypłukuje olej pomiędzy pierścieniami przez co pogarsza smarowanie silnika, oraz bogata dawka paliwa częściowo przedostaje się do oleju, przez co go rozrzedza, czyli pogarsza jego właściwości smarne. W motocyklach z elektronicznym wtryskiem, po chwili od odpalenia silnika obroty zaczynają się zmniejszać. Praca silnika na ssaniu to praca na zbyt bogatej mieszance paliwa, a to nie służy dobrze silnikowi.
A tak w ogóle, to ssanie służy do odpalenia zimnego silnika, po czym powinno się ruszyć i wyłączyć ssanie, a nie rozgrzewać silnik na ssaniu. Silnik najlepiej i najszybciej rozgrzewa się podczas jazdy. Długa praca na ssaniu wypłukuje olej pomiędzy pierścieniami przez co pogarsza smarowanie silnika, oraz bogata dawka paliwa częściowo przedostaje się do oleju, przez co go rozrzedza, czyli pogarsza jego właściwości smarne. W motocyklach z elektronicznym wtryskiem, po chwili od odpalenia silnika obroty zaczynają się zmniejszać. Praca silnika na ssaniu to praca na zbyt bogatej mieszance paliwa, a to nie służy dobrze silnikowi.
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Międzychód
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Wielkie dzięki za porady, zastosuję je w praktyce żeby się żadna krzywda motorkowi nie stała ;)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Marcin-BB
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 845
- Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Bielsko- Biała
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
TA650 pali sporo, ale 10l/100 km to przesada, nawet w zimie. Takie zużycie byłoby wytłumaczalne przy jeździe non-stop autostradą z prędkościami powyżej 150 km/h.
Po mieście -6-7 l/100, zakładając, że jest zimno to max. dodatkowy litr na sto. Ale nie 10.
Sprawdź filtr powietrza- w 650 jest pod zbiornikiem i niektórzy rzadko tam zaglądają. Jak jest nowy, ale chiński, to też wymień na dobry.
Jak filtr ok, to gaźniki na stół.
Po mieście -6-7 l/100, zakładając, że jest zimno to max. dodatkowy litr na sto. Ale nie 10.
Sprawdź filtr powietrza- w 650 jest pod zbiornikiem i niektórzy rzadko tam zaglądają. Jak jest nowy, ale chiński, to też wymień na dobry.
Jak filtr ok, to gaźniki na stół.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Marcin, ale on nagrzewa moto 10 minut i jedzie 10-20 minut. To jakie ma być spalanie?Marcin-BB pisze:TA650 pali sporo, ale 10l/100 km to przesada, nawet w zimie. Takie zużycie byłoby wytłumaczalne przy jeździe non-stop autostradą z prędkościami powyżej 150 km/h.
Po mieście -6-7 l/100, zakładając, że jest zimno to max. dodatkowy litr na sto. Ale nie 10.
Sprawdź filtr powietrza- w 650 jest pod zbiornikiem i niektórzy rzadko tam zaglądają. Jak jest nowy, ale chiński, to też wymień na dobry.
Jak filtr ok, to gaźniki na stół.
Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
-
- Czytacz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26.02.2011, 14:06
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Wroclaw / Utrecht
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
10l to za dużo na trampawojpatr pisze:Witam.
Jeździ ktoś Trampkiem w takich temperaturach jakie teraz występują tzn -2 do +8?
Martwi mnie trochę czy spalanie tych temperaturach jest normalne (10l/100)
Całą drogę jadę w miarę równo około 100km/h, czasem się coś bardziej dynamicznie wyprzedzi.
Moto rozgrzewane około 10min przed jazdą, trasy po 15-30km
W czasie jazdy woda utrzymuje temperaturę ok 85st.
Chłodnice nie są pozakrywane żadnymi kartonami, termostat wymieniony bo był ciągle otwarty, teraz otwiera się prawidłowo.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Coś jest nie w porządku. Lubię szybką jazdę i spalanie jest 6,5 l/100 km. Także , trampek do regulacji. Ssanie to tylko do osiągnięcia obrotów, a nie grzanie moto w nieskończoność.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Macie rację, powinien zrobić kapitalny remont silnika. Nie, niech zrobi też zawieszenie i hamulce, bo dodatkowo może mieć zbyt duże tarcie...
Life is brutal and full of zasadzkas...
Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Ja nie twierdzę, że remont silnika, więc bez żartów. Tarcie klocków można sprawdzić na centralce, czy w tym problem skoro żartujesz, ale może pływak się zawiesza w gaźniku i spalanie +10 realnecapri pisze:Macie rację, powinien zrobić kapitalny remont silnika. Nie, niech zrobi też zawieszenie i hamulce, bo dodatkowo może mieć zbyt duże tarcie...
Life is brutal and full of zasadzkas...
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Pisałem ja, pisał Paweł. Jeżeli przez połowę czasu motocykl pracuje na postoju to ile ma wychodzić z pomiaru l/km? Dopiero kupił moto, niech pojeździ w normalnych warunkach to będzie jakakolwiek wykładnia. Czyż nie?
Life is brutal and full of zasadzkas...
Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
capri pisze:Pisałem ja, pisał Paweł. Jeżeli przez połowę czasu motocykl pracuje na postoju to ile ma wychodzić z pomiaru l/km? Dopiero kupił moto, niech pojeździ w normalnych warunkach to będzie jakakolwiek wykładnia. Czyż nie?
Life is brutal and full of zasadzkas...
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
- meny72
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Barczewo
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
To nie jest normalne spalanie 10/100km. Chyba ze jezdzi na ssaniu, np. (podwieszona linka)
- Biedron
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 815
- Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Pruszków
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
W opisywanym przypadku chyba łatwiej to będzie zrozumieć, przeliczając spalanie nie na 100 km tylko na godzinę... skoro motocykl połowę czasu stoi w miejscu i się rozgrzewa.
Biedron
- meny72
- osiedlowy kaskader
- Posty: 117
- Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Barczewo
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Zwróćcie uwagę ze jego trampi nie ma ssania automatycznego ktore wylaczy sie gdy mu czujnik temperatury pozwoli, tutaj sam je wyłączasz...
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Wykręć kolego świece. Szybko się dowiesz , czy w gaźnikach / podwieszona linka czy pływak są przyczyną. Możesz też mocno odkręcić i zobaczyć , czy kopci. Jeżeli świece ok , nie kopci to nie musisz nic rozbebeszac .
Nie zdrowo jest grzać pojazd i gasić po krótkiej jeździe. Tak na marginesie.
Nie zdrowo jest grzać pojazd i gasić po krótkiej jeździe. Tak na marginesie.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 39
- Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Międzychód
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Tramp zatankowany do pełna, ssanie tylko na czas ubrania kominiarki, kasku i rękawic czyli na jakieś 2min i jazda, oczywiście spokojne rozpędzanie bo silnik zimny, ogólnie ekodriving w miarę możliwości. Spalanie 9.2/100.
Świece nie są okopcone ani białe, wyglądają jak nowe.
Co mnie jeszcze zaniepokoiło gdy rozgrzewałem wcześniej silnik na postoju to biały dym przez jakieś 3min. Bialy, nie niebieski, pachnie po prostu spalinami
Świece nie są okopcone ani białe, wyglądają jak nowe.
Co mnie jeszcze zaniepokoiło gdy rozgrzewałem wcześniej silnik na postoju to biały dym przez jakieś 3min. Bialy, nie niebieski, pachnie po prostu spalinami
- wojtekk
- oktany w żyłach
- Posty: 5549
- Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa
Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach
Dym z rana - spokojnie. Skroplona w wydechu woda. Jeżeli w ciągu dnia nie ma tego objawu to spokojnie.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
***
Enduro się kulom nie kłania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości