XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, airboxa, tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki ssania/ gazu, pompy paliwa elektryczne i podciśnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.
wojpatr
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Międzychód

XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojpatr »

Witam.
Jeździ ktoś Trampkiem w takich temperaturach jakie teraz występują tzn -2 do +8?
Martwi mnie trochę czy spalanie tych temperaturach jest normalne (10l/100)
Całą drogę jadę w miarę równo około 100km/h, czasem się coś bardziej dynamicznie wyprzedzi.
Moto rozgrzewane około 10min przed jazdą, trasy po 15-30km
W czasie jazdy woda utrzymuje temperaturę ok 85st.
Chłodnice nie są pozakrywane żadnymi kartonami, termostat wymieniony bo był ciągle otwarty, teraz otwiera się prawidłowo.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: capri »

wojpatr pisze:Witam.
Jeździ ktoś Trampkiem w takich temperaturach jakie teraz występują tzn -2 do +8?
Martwi mnie trochę czy spalanie tych temperaturach jest normalne (10l/100)
Całą drogę jadę w miarę równo około 100km/h, czasem się coś bardziej dynamicznie wyprzedzi.
Moto rozgrzewane około 10min przed jazdą, trasy po 15-30km
W czasie jazdy woda utrzymuje temperaturę ok 85st.
Chłodnice nie są pozakrywane żadnymi kartonami, termostat wymieniony bo był ciągle otwarty, teraz otwiera się prawidłowo.
Jeżeli grzeje szybko moto 10 minut (i słusznie), a później jedziesz 15 km to jakie ma być spalanie? ;)

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
wojpatr
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Międzychód

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojpatr »

Czyli nie przejmować się i nie grzebać w gaźnikach?
Latem rozumiem troszkę spalanie spadnie :P
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: capri »

wojpatr pisze:Czyli nie przejmować się i nie grzebać w gaźnikach?
Latem rozumiem troszkę spalanie spadnie :P
Jest szansa, że silnik nie będzie pracował połowy czasu na ssania na postoju [WINKING FACE]
Łatwiej wtedy będzie policzyć ile pali podczas jazdy...

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Pawel »

Trasy, a raczej odcinki po 15-30km to prawie jak jazda po mieście, zwłaszcza przy tak niskich temperaturach. W normalnych temperaturach powietrza, gdy jest ciepło, pełne rozgrzanie silnika następuje po przejechaniu ok. 10km. Nie mam tutaj na myśli tego, że wskazówka temperatury się podniesie, a silnik jest już "ciepły" po dotknięciu ręką. Do tego dochodzi fakt, że rozgrzewasz silnik po odpaleniu. Podczas tych 10min pracy na ssaniu silnik zużywa dużo paliwa, a kilometrów na liczniku nie przybywa, stąd zawyżony wynik spalania. Do tego do odpowiednich temperatur na zewnątrz stosuje się odpowiednie świece zapłonowe.

A tak w ogóle, to ssanie służy do odpalenia zimnego silnika, po czym powinno się ruszyć i wyłączyć ssanie, a nie rozgrzewać silnik na ssaniu. Silnik najlepiej i najszybciej rozgrzewa się podczas jazdy. Długa praca na ssaniu wypłukuje olej pomiędzy pierścieniami przez co pogarsza smarowanie silnika, oraz bogata dawka paliwa częściowo przedostaje się do oleju, przez co go rozrzedza, czyli pogarsza jego właściwości smarne. W motocyklach z elektronicznym wtryskiem, po chwili od odpalenia silnika obroty zaczynają się zmniejszać. Praca silnika na ssaniu to praca na zbyt bogatej mieszance paliwa, a to nie służy dobrze silnikowi.
wojpatr
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Międzychód

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojpatr »

Wielkie dzięki za porady, zastosuję je w praktyce żeby się żadna krzywda motorkowi nie stała ;)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marcin-BB
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 845
Rejestracja: 13.09.2008, 07:56
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Bielsko- Biała

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Marcin-BB »

TA650 pali sporo, ale 10l/100 km to przesada, nawet w zimie. Takie zużycie byłoby wytłumaczalne przy jeździe non-stop autostradą z prędkościami powyżej 150 km/h.
Po mieście -6-7 l/100, zakładając, że jest zimno to max. dodatkowy litr na sto. Ale nie 10.
Sprawdź filtr powietrza- w 650 jest pod zbiornikiem i niektórzy rzadko tam zaglądają. Jak jest nowy, ale chiński, to też wymień na dobry.
Jak filtr ok, to gaźniki na stół.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: capri »

Marcin-BB pisze:TA650 pali sporo, ale 10l/100 km to przesada, nawet w zimie. Takie zużycie byłoby wytłumaczalne przy jeździe non-stop autostradą z prędkościami powyżej 150 km/h.
Po mieście -6-7 l/100, zakładając, że jest zimno to max. dodatkowy litr na sto. Ale nie 10.
Sprawdź filtr powietrza- w 650 jest pod zbiornikiem i niektórzy rzadko tam zaglądają. Jak jest nowy, ale chiński, to też wymień na dobry.
Jak filtr ok, to gaźniki na stół.
Marcin, ale on nagrzewa moto 10 minut i jedzie 10-20 minut. To jakie ma być spalanie?

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
blizniak79
Czytacz
Czytacz
Posty: 4
Rejestracja: 26.02.2011, 14:06
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Wroclaw / Utrecht

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: blizniak79 »

wojpatr pisze:Witam.
Jeździ ktoś Trampkiem w takich temperaturach jakie teraz występują tzn -2 do +8?
Martwi mnie trochę czy spalanie tych temperaturach jest normalne (10l/100)
Całą drogę jadę w miarę równo około 100km/h, czasem się coś bardziej dynamicznie wyprzedzi.
Moto rozgrzewane około 10min przed jazdą, trasy po 15-30km
W czasie jazdy woda utrzymuje temperaturę ok 85st.
Chłodnice nie są pozakrywane żadnymi kartonami, termostat wymieniony bo był ciągle otwarty, teraz otwiera się prawidłowo.
10l to za dużo na trampa

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Solidworks »

Coś jest nie w porządku. Lubię szybką jazdę i spalanie jest 6,5 l/100 km. Także :dupa:, trampek do regulacji. Ssanie to tylko do osiągnięcia obrotów, a nie grzanie moto w nieskończoność.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: capri »

Macie rację, powinien zrobić kapitalny remont silnika. Nie, niech zrobi też zawieszenie i hamulce, bo dodatkowo może mieć zbyt duże tarcie...

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Solidworks »

capri pisze:Macie rację, powinien zrobić kapitalny remont silnika. Nie, niech zrobi też zawieszenie i hamulce, bo dodatkowo może mieć zbyt duże tarcie...

Life is brutal and full of zasadzkas...
Ja nie twierdzę, że remont silnika, więc bez żartów. Tarcie klocków można sprawdzić na centralce, czy w tym problem skoro żartujesz, ale może pływak się zawiesza w gaźniku i spalanie +10 realne :wink:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: capri »

Pisałem ja, pisał Paweł. Jeżeli przez połowę czasu motocykl pracuje na postoju to ile ma wychodzić z pomiaru l/km? Dopiero kupił moto, niech pojeździ w normalnych warunkach to będzie jakakolwiek wykładnia. Czyż nie?

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 731
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Solidworks »

capri pisze:Pisałem ja, pisał Paweł. Jeżeli przez połowę czasu motocykl pracuje na postoju to ile ma wychodzić z pomiaru l/km? Dopiero kupił moto, niech pojeździ w normalnych warunkach to będzie jakakolwiek wykładnia. Czyż nie?

Life is brutal and full of zasadzkas...
:thumbsup:
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
meny72
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Barczewo

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: meny72 »

To nie jest normalne spalanie 10/100km. Chyba ze jezdzi na ssaniu, np. (podwieszona linka)
Awatar użytkownika
Biedron
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 815
Rejestracja: 20.05.2010, 11:56
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Pruszków

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: Biedron »

W opisywanym przypadku chyba łatwiej to będzie zrozumieć, przeliczając spalanie nie na 100 km tylko na godzinę... skoro motocykl połowę czasu stoi w miejscu i się rozgrzewa.
Biedron
Awatar użytkownika
meny72
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Barczewo

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: meny72 »

Zwróćcie uwagę ze jego trampi nie ma ssania automatycznego ktore wylaczy sie gdy mu czujnik temperatury pozwoli, tutaj sam je wyłączasz...
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojtekk »

Wykręć kolego świece. Szybko się dowiesz , czy w gaźnikach / podwieszona linka czy pływak są przyczyną. Możesz też mocno odkręcić i zobaczyć , czy kopci. Jeżeli świece ok , nie kopci to nie musisz nic rozbebeszac .

Nie zdrowo jest grzać pojazd i gasić po krótkiej jeździe. Tak na marginesie.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
wojpatr
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 39
Rejestracja: 10.01.2018, 16:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Międzychód

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojpatr »

Tramp zatankowany do pełna, ssanie tylko na czas ubrania kominiarki, kasku i rękawic czyli na jakieś 2min i jazda, oczywiście spokojne rozpędzanie bo silnik zimny, ogólnie ekodriving w miarę możliwości. Spalanie 9.2/100.
Świece nie są okopcone ani białe, wyglądają jak nowe.
Co mnie jeszcze zaniepokoiło gdy rozgrzewałem wcześniej silnik na postoju to biały dym przez jakieś 3min. Bialy, nie niebieski, pachnie po prostu spalinami
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: XL650V Spalanie w niskich temperaturach

Post autor: wojtekk »

Dym z rana - spokojnie. Skroplona w wydechu woda. Jeżeli w ciągu dnia nie ma tego objawu to spokojnie.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości