Podwyższenie zawieszenia
Podwyższenie zawieszenia
MÓJ PATENT NA PODNIESIENIE TRANSALPA
Przednie zawieszenie, korki lag te aluminiowe zastąpiłem dorobionymi na zamówienie z stali o długości 7 cm. Montaż wkręca się jak korki i zaciska na półkach na takiej wysokości jak nam pasuje. Reszta jak na zdjęciach:
FABRYKA
MONTAŻ
Tylne zawieszenie do amortyzatora dokręcam 3 cm przedłużkę i całość idzie do góry proste i skuteczne, jak na zdjęciach poniżej.
FABRYKA
MONTAŻ
Długości korków i przedłużki znalazłem na zagranicznych stronach Transalpa, tak że powinno działać ale na testy to będę musiał jeszcze poczekać.
Całość podnosi całe moto prawie o 8 cm, pomiary zrobiłem na gołym motocyklu (brak baku, plastików, stelaży, gmoli, stopki), bez skręcania dodatkowo sprężyny na tylnym amorze, więc trochę odciążony ale z pełnym obciążeniem myślę że z 6 cm powinno zostać, albo 8 cm zobaczymy.
Pomiar od tego prostokąta na spodzie silnika
Przed zmianą
Po zmianach / podniesieniu
A jeszcze jedno, taka konfiguracja tj: 7 cm przód i 3 cm na tył, daje dokładnie poziome podniesienie motocykla.
Pozdrawiam
SAIMON
Przednie zawieszenie, korki lag te aluminiowe zastąpiłem dorobionymi na zamówienie z stali o długości 7 cm. Montaż wkręca się jak korki i zaciska na półkach na takiej wysokości jak nam pasuje. Reszta jak na zdjęciach:
FABRYKA
MONTAŻ
Tylne zawieszenie do amortyzatora dokręcam 3 cm przedłużkę i całość idzie do góry proste i skuteczne, jak na zdjęciach poniżej.
FABRYKA
MONTAŻ
Długości korków i przedłużki znalazłem na zagranicznych stronach Transalpa, tak że powinno działać ale na testy to będę musiał jeszcze poczekać.
Całość podnosi całe moto prawie o 8 cm, pomiary zrobiłem na gołym motocyklu (brak baku, plastików, stelaży, gmoli, stopki), bez skręcania dodatkowo sprężyny na tylnym amorze, więc trochę odciążony ale z pełnym obciążeniem myślę że z 6 cm powinno zostać, albo 8 cm zobaczymy.
Pomiar od tego prostokąta na spodzie silnika
Przed zmianą
Po zmianach / podniesieniu
A jeszcze jedno, taka konfiguracja tj: 7 cm przód i 3 cm na tył, daje dokładnie poziome podniesienie motocykla.
Pozdrawiam
SAIMON
-
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1142
- Rejestracja: 01.06.2008, 23:11
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Leszno
Re: Podwyższenie zawieszenia
O wiele więcej informacji można znaleźć poniżej
http://transalpclub.pl/forumOLD/index.p ... um=6&id=71
http://transalpclub.pl/forumOLD/index.p ... um=6&id=71
- Pretor
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 36
- Rejestracja: 19.06.2008, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa BMW F800GS
- Kontakt:
Re: Podwyższenie zawieszenia
O Boże !!! Czyli jest szansa na podniesienie przodu w Trampku !!!. To super info. Czy jest ktoś kto może mi coś takiego dorobić do 650tki?
- GRACJAN88
- wiejski tuningowiec
- Posty: 105
- Rejestracja: 17.06.2008, 15:08
- Lokalizacja: Dark Side of Stettinum/Warszawa
Re: Podwyższenie zawieszenia
ja tez bym sie pisal na to
Re: Podwyższenie zawieszenia
Podniesienie przodu na oryginalnych lagach niewiele da , no będzie wyższy ale to dalej będzie to gówniane dobijające zawieszenie. Myślę, że najlepsze rozwiązanie to lagi od XR 600. Z braku takowych na przyszły sezon zakładam od XL600 RM z możliwością dopompowania. Z tym że nie mają mocowań na błotnik, więc przód będzie wyglądał crosowo.
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Podwyższenie zawieszenia
a co z mocowaniem na zacisk?
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: Podwyższenie zawieszenia
Jakia
Jaki zacisk
Chyba że chodzi Ci o półki ? Jeśli tak to ta sama średnica, a jeśli o zacisk hamulcowy to też to samo i koło też pasuje od xl600v.
kamikazemario pisze:a co z mocowaniem na zacisk?
Jaki zacisk
Chyba że chodzi Ci o półki ? Jeśli tak to ta sama średnica, a jeśli o zacisk hamulcowy to też to samo i koło też pasuje od xl600v.
- ramires
- dwusuwowy rider
- Posty: 152
- Rejestracja: 22.06.2008, 15:13
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Otwock
Re: Podwyższenie zawieszenia
Nie jestem może specem od zawieszenia, ale chcąc podnieść TA nie robiłbym takich patentów. Najzwyczajniej to może strzelić i narobić kuku. Izi robił krótkie podwyższenia do AT (koło 2-3cm) i strzeliło, a Wy chcecie o 7cm podnieść przód? Sorki, ale to NIE MA PRAWA działać na dłuższą metę.
Lepszym pomysłem jest wsadzenie zawieszenia od AT RD04 (dwa zaciski już, chociaż wyższe jest od RD03 ale ma jeden zacisk).
Półki i łożyska są zamienne i zyskujecie pewniejsze zawieszenie.
TA 600 ma 700mm rury, TA650 ma 705, AT ma 720mm już i dodatkowo średnice 43mm.
Nie wiem jak XR była, ze ich długość szła w patrze z innym kątem główki ramy oraz mniejszą masą niż TA.
Tylne zawieszenie to mniejszy problem, bo powinno dać radę, ale lepszym rozwiązaniem było by przerobić całe widełki niż wsadzać kolejny gwint w sam amortyzator jaki jest narażony jakby nie patrzeć na największe obciążenia.
Tak czy inaczej życzę powodzenia i ... czekam na pierwsze info jak to strzeli (oczywiście, życzę bezawaryjności, ale to po prostu nie wytrzyma).
Skutki?
Wywrotka w najlepszym wypadku plus wymiana lag.
Scenariusz bardziej ... negatywny to - poważna gleba, połamane półki i .. powrót na lawecie.
Czarniejszego nie przewiduje bo nawet nie chce głośno myśleć co może się stać.
Zaraz mnie zjecie pewnie za to co napisalem, ale tak może być.
Lepszym pomysłem jest wsadzenie zawieszenia od AT RD04 (dwa zaciski już, chociaż wyższe jest od RD03 ale ma jeden zacisk).
Półki i łożyska są zamienne i zyskujecie pewniejsze zawieszenie.
TA 600 ma 700mm rury, TA650 ma 705, AT ma 720mm już i dodatkowo średnice 43mm.
Nie wiem jak XR była, ze ich długość szła w patrze z innym kątem główki ramy oraz mniejszą masą niż TA.
Tylne zawieszenie to mniejszy problem, bo powinno dać radę, ale lepszym rozwiązaniem było by przerobić całe widełki niż wsadzać kolejny gwint w sam amortyzator jaki jest narażony jakby nie patrzeć na największe obciążenia.
Tak czy inaczej życzę powodzenia i ... czekam na pierwsze info jak to strzeli (oczywiście, życzę bezawaryjności, ale to po prostu nie wytrzyma).
Skutki?
Wywrotka w najlepszym wypadku plus wymiana lag.
Scenariusz bardziej ... negatywny to - poważna gleba, połamane półki i .. powrót na lawecie.
Czarniejszego nie przewiduje bo nawet nie chce głośno myśleć co może się stać.
Zaraz mnie zjecie pewnie za to co napisalem, ale tak może być.
PRO ADVenture - Przygotowanie motocykli do przygody
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Podwyższenie zawieszenia
No z mocowaniem na zacisk hamulcowy oczywiście ale jak koło z tarczą przekładasz to nie ma problemu, myślałem że koło ma zostać od TAsimi81 pisze:Jakiakamikazemario pisze:a co z mocowaniem na zacisk?
Jaki zacisk
Chyba że chodzi Ci o półki ? Jeśli tak to ta sama średnica, a jeśli o zacisk hamulcowy to też to samo i koło też pasuje od xl600v.
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Re: Podwyższenie zawieszenia
Koło zostaje od TA i tarcz i zacisk od TA (bo czym się różni V od RM)
Nie do końca się zgodzę z RAMIRESEM, bo choć XR jest lżejsza od TA to siły jakie działają w XR są kilkakrotnie większe (trampkiem tak nie polecisz w górę jak xr, a wylądować trzeba )
Zawieszenie w TA jest do i nie ma co go tuningować, najlepszym rozwiązaniem jest wymiana na wyczynowe WP, wtedy trampek podwoi swoją wartość . A jeśli się nie ma kasy to zostaje wymiana na inne ale seryjne, które lepiej sobie radzą.
Wybrałem lagi od xl600 rm bo jest możliwość ich dopompowania , więc jakaś tam regulacja tłumienia, co do konkretów to się wypowiem jak nakręcę z 5kkm.
P.S. jaki jest skok lagi w wersji rm?
ramires
http://pro-adventure.pl - dla TAC -15% rabatu
Nie do końca się zgodzę z RAMIRESEM, bo choć XR jest lżejsza od TA to siły jakie działają w XR są kilkakrotnie większe (trampkiem tak nie polecisz w górę jak xr, a wylądować trzeba )
Zawieszenie w TA jest do i nie ma co go tuningować, najlepszym rozwiązaniem jest wymiana na wyczynowe WP, wtedy trampek podwoi swoją wartość . A jeśli się nie ma kasy to zostaje wymiana na inne ale seryjne, które lepiej sobie radzą.
Wybrałem lagi od xl600 rm bo jest możliwość ich dopompowania , więc jakaś tam regulacja tłumienia, co do konkretów to się wypowiem jak nakręcę z 5kkm.
P.S. jaki jest skok lagi w wersji rm?
ramires
http://pro-adventure.pl - dla TAC -15% rabatu
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Podwyższenie zawieszenia
230mm
jeździłem kiedyś XL 600 RM.. nie widziałem zbytniej różnicy między tymi zawieszeniami, masa TA jest o wiele większa. Więc w sumie ciężko to porównać bez przełożenia zawiechy. Z tego co pamiętam to zacisk w XL 600 RM jest całkowicie inny i słabszy niż ten w TA.
jeździłem kiedyś XL 600 RM.. nie widziałem zbytniej różnicy między tymi zawieszeniami, masa TA jest o wiele większa. Więc w sumie ciężko to porównać bez przełożenia zawiechy. Z tego co pamiętam to zacisk w XL 600 RM jest całkowicie inny i słabszy niż ten w TA.
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Podwyższenie zawieszenia
można ten patent stosować ale trza mieć jeszcze 3 półkę
należny ja pociąć, i uszy które trzymaj lagę założyć na miejsce łączenia,
trochę to usztywni wiec nie będzie przenosin takich momentów
ale i tak warto kupić inny motur
należny ja pociąć, i uszy które trzymaj lagę założyć na miejsce łączenia,
trochę to usztywni wiec nie będzie przenosin takich momentów
ale i tak warto kupić inny motur
- ramires
- dwusuwowy rider
- Posty: 152
- Rejestracja: 22.06.2008, 15:13
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Otwock
Re: Podwyższenie zawieszenia
Dodać trzeba, że XR/XL ma inny kąt główki ramy niż TA (niewiele, ale inny).
PRO ADVenture - Przygotowanie motocykli do przygody
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
ul. Powstańców Śląskich 7a, 44-144 Żernica
GPS: N 50º14'58, E 18º36'54 - tel. +48 513.743.030 | +48 603.928.137
e-mail: ramires@pro-adventure.pl lub daniel@pro-adventure.pl
- Joozwa
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 35
- Rejestracja: 18.06.2008, 18:36
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Wrocław/Kobierzyce
Re: Podwyższenie zawieszenia
A co konkretnie strzeliło Iziemu w afryce? Jakieś foty?ramires pisze:Nie jestem może specem od zawieszenia, ale chcąc podnieść TA nie robiłbym takich patentów. Najzwyczajniej to może strzelić i narobić kuku. Izi robił krótkie podwyższenia do AT (koło 2-3cm) i strzeliło, a Wy chcecie o 7cm podnieść przód? Sorki, ale to NIE MA PRAWA działać na dłuższą metę.
Wydaje mi się że wysunięcię lag niżej będzie powodowało jedynie większy moment gnący lagę w dolnej półce i nawet przy dzwonie prosto w ścianę to zegną się lagi a nie puści mocowanie tych korków.
Pozatym kilka takich patentów pokazywali maniacy transalpów z forum ADV Rider i jak narazie nikt problemów nie zgłaszał. Tylny amor znowu to głównie na ściskanie działa więc problemów z nim raczej nie przewiduję.
- kamikazemario
- czyściciel nagaru
- Posty: 609
- Rejestracja: 18.09.2008, 20:10
- Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Re: Podwyższenie zawieszenia
http://www.advrider.com/forums/showthre ... 70&page=53
Na tej stronce jest o przekładaniu lag z xr 600, bardzo fajne zdjęcia. Warto zwrócić uwage na bardzo profesjonalny stabilizator
Na tej stronce jest o przekładaniu lag z xr 600, bardzo fajne zdjęcia. Warto zwrócić uwage na bardzo profesjonalny stabilizator
CBR 600 F3
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
Odważni nie żyją wiecznie, lecz zbyt ostrożni nie żyją wcale..
-
- Czytacz
- Posty: 5
- Rejestracja: 02.03.2009, 11:20
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Podwyższenie zawieszenia
Pytanie do Saimona, czy byłbyś w stanie dorobić jeszcze jeden taki komplet podnoszący trampiego i ile byś chciał? Mój staruszek jakiś taki niski i muszę go dźwignąć w górę. Będę wdzięczny za pomoc.
- matti21sk
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 242
- Rejestracja: 02.12.2008, 09:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Podwyższenie zawieszenia
Jak mi tylko ubezpieczenie przyzna przednie zaieszenie do wymiany do chcę wmontować coś lepszego niż w xl650. Znalazłem zawiechę od rd07. Zawiecha od rd o7 pasi Plug&Play czy trzeba coś skrobać z zaciskami / srednicą rurki(sztycy) wchodzącej w główkę ramy.ramires pisze: Lepszym pomysłem jest wsadzenie zawieszenia od AT RD04 (dwa zaciski już, chociaż wyższe jest od RD03 ale ma jeden zacisk).
Półki i łożyska są zamienne i zyskujecie pewniejsze zawieszenie.
TA 600 ma 700mm rury, TA650 ma 705, AT ma 720mm już i dodatkowo średnice 43mm.
Nie wiem jak XR była, ze ich długość szła w patrze z innym kątem główki ramy oraz mniejszą masą niż TA.
Byłbym wdzięczny za konkretne propozycję poprawy zawiechy w moim trampku.
ps. podwyższyć tulejami nie chcę.
pzdr
- matti21sk
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 242
- Rejestracja: 02.12.2008, 09:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
[AKCJA] Podwyższenie zawieszenia
No to stało się !!
Organizuje nabór chętnych na dystanse do przedniego i tylniego zawieszenia. Wzór wg którego będe robic podany jest w pierwszym poście
Co do ceny to dopiero później się okaże.
Kto byłby chętny na podniesienie zawieszenia, na T-tył i P -przód to niech się zadeklaruje - będe wtedy mógł przewidziec koszty.
Temat też podpiąłem na Afrykańskim forum
pzdr
Organizuje nabór chętnych na dystanse do przedniego i tylniego zawieszenia. Wzór wg którego będe robic podany jest w pierwszym poście
Co do ceny to dopiero później się okaże.
Kto byłby chętny na podniesienie zawieszenia, na T-tył i P -przód to niech się zadeklaruje - będe wtedy mógł przewidziec koszty.
Temat też podpiąłem na Afrykańskim forum
pzdr
- Andrzej77
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 487
- Rejestracja: 29.03.2009, 23:00
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Kobylanka
Re: Podwyższenie zawieszenia
Porozmawiajcie najpierw z panem od fizyki a następnie ze obcykanym ślusarzem. Nawet widelec stojącego motocykla przenosi pewne obciążenia. Po dociążeniu i w trakcie jazdy te wartości mogą tylko wzrosnąć! Jak? Pytajcie pana od fizyki.
Każdy z was wie, jak odkręcić zapieczoną śrubę przedłużając dźwignię. A cóż innego stanowi laga względem główki ramy jak nie taką dźwignię? I w miejsce, gdzie działać będzie największa siła (właśnie w okolicy główki) chcecie wstawiać połączenie trzymające się na kilkunastu zwojach gwintu. I jeszcze potem latać po lasach (no bo niby po co zwiększać prześwit?). Gorzej może być tylko wtedy, gdy ktoś wpadnie na przerzucenie takiego połączenia poniżej dolnej półki. Powodzenia...
Każdy z was wie, jak odkręcić zapieczoną śrubę przedłużając dźwignię. A cóż innego stanowi laga względem główki ramy jak nie taką dźwignię? I w miejsce, gdzie działać będzie największa siła (właśnie w okolicy główki) chcecie wstawiać połączenie trzymające się na kilkunastu zwojach gwintu. I jeszcze potem latać po lasach (no bo niby po co zwiększać prześwit?). Gorzej może być tylko wtedy, gdy ktoś wpadnie na przerzucenie takiego połączenia poniżej dolnej półki. Powodzenia...
Ufaj Allahowi, ale wielbłąda zawsze przywiązuj do płotu
- matti21sk
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 242
- Rejestracja: 02.12.2008, 09:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Podwyższenie zawieszenia
Nie bój się, nie tylko Ty jeden miałeś ten dylemat, też miałem obiekcje. Ale poznałem opinie osób, które coś takiego ujeżdżają (nie tylko po asfaltach) i wszystko jest zicher.
Oczywiście nie daję gwarancji że patent wytrzyma te 100lat, po prostu polegam na opini użytkowników.
pzdr
ps. sam pewnie nie jeden raz przekonałeś się, że praktyka to zupełnie co innego niż teoria.
Oczywiście nie daję gwarancji że patent wytrzyma te 100lat, po prostu polegam na opini użytkowników.
pzdr
ps. sam pewnie nie jeden raz przekonałeś się, że praktyka to zupełnie co innego niż teoria.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości