Conti Escape - kierunek

Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska kół.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Conti Escape - kierunek

Post autor: capri »

Mam pytanie wydawać by się mogło banalne, ale po 3h walki z wymianą opony zacząłem się zastanawiać czemu bieżnik przedni ma przeciwny kierunek do tylnego...

Co wg Was to oznacza?
Obrazek

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
coreball
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 374
Rejestracja: 04.03.2012, 10:59
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Koziegłowy

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: coreball »

capri pisze:Mam pytanie wydawać by się mogło banalne, ale po 3h walki z wymianą opony zacząłem się zastanawiać czemu bieżnik przedni ma przeciwny kierunek do tylnego...

Co wg Was to oznacza?
Obrazek

Life is brutal and full of zasadzkas...
W każdej jodełce tak jest. Tył napędza przód hamuje.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: Pawel »

coreball pisze:W każdej jodełce tak jest. Tył napędza przód hamuje.
Zgadza się. Bieżnik w przedniej oponie jest odwrócony o 180 stopni względem tylnej, czyli jest odwrotnie. W typowo asfaltowej oponie tego chyba nie uświadczysz, ale w jodełkach itp. tak właśnie jest.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: capri »

Ok, uspokoiliście mnie.
Reasumując, Continental niefortunnie umieścił oznaczenie przeznaczenia opony (tył) na strzałce określającej kierunek toczenia?

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: Pawel »

capri pisze:Reasumując, Continental niefortunnie umieścił oznaczenie przeznaczenia opony (tył) na strzałce określającej kierunek toczenia?
Nie, dlaczego. Już kiedyś widziałem taki sposób oznaczenia typu "2w1". Jaka jest różnica, czy będzie napisane "REAR" obok strzałki czy na strzałce? W jaki sposób by tego nie napisali, to użytkownik będzie wiedział zawsze tyle co powinien wiedzieć, czyli że jest to opona tylna (rear) lub przednia (front) i jak ma być założona względem kręcącego się koła :smile:.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: capri »

Może jestem przyzwyczajony do oznaczeń z innej branży, ale dla mnie takie oznaczenie "---tył->" jest jednoznaczne ;)

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: Pawel »

Teraz chyba zrozumiałem o co Ci chodzi :grin: Ty myślisz, że symbol "===REAR===>" wskazuje tył motocykla/tył koła/że strzałka musi być ustawiona w tył motocykla?
Strzałka wskazuje tylko i wyłącznie kierunek obracania się koła, a wyraz "REAR" mówi tylko i wyłącznie o tym, że jest to opona do montażu na tylne koło a nie przednie, czyli "FRONT".
Czasem jest to oznaczone tak jak w Twoim przypadku, czasem napis jest obok strzałki, a czasem w zupełnie innym miejscu. Usytuowanie tych informacji nie wpływa jednak w żaden sposób na ich interpretację, bo ta jest zawsze tylko jedna.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: capri »

No właśnie o to mi chodziło od początku. Zamontowałem jak trzeba, ale po montażu patrzę na tę strzałkę i drapię się w czerep, co twórca miał na myśli :)

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: Pawel »

Napisy REAR i FRONT są po to, aby jakiś magik np. nie kupił sobie opony w rozmiarze 110-120 przeznaczonej wg. producenta na tylne koło i nie założył jej sobie w swoim moto na przód, bo "rozmiar pasuje". Trampek 600-650 wg. producenta ma mieć tylną oponę "120", a taki GS 1200 "120" to ma oponę przednią. Oczywiście są inne średnice, ale pewnie są przypadki, gdzie taka opona tylna z jednego moto będzie pasowała na przód innego moto.
Ostatnio zmieniony 12.11.2017, 10:16 przez Pawel, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: capri »

Pawel pisze:Napisy REAR i FRONT są po to, aby jakiś magik np. nie kupił sobie opony w rozmiarze 110-120 przeznaczonej wg. producenta na tylne koło i nie założył jej sobie w swoim moto na przód, bo "rozmiar pasuje". Trampek 600-650 wg. producenta ma mieć tylna oponę "120", a taki GS 1200 "120" to ma oponę przednią. Oczywiście są inne średnice, ale pewnie są przypadki, gdzie taka opona tylna z jednego moto będzie pasowała na przód innego moto.
No ale przyznasz teraz, że połączenie tych oznaczeń jest niefortunne?

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: Pawel »

capri pisze:No ale przyznasz teraz, że połączenie tych oznaczeń jest niefortunne?
No może to kogoś zmylić, ale jak ktoś wie jak te oznaczenia czytać, to wszystko jest jasne bez żadnego zastanawiania :wink: .
Jeśli powyższą oponę ze zdjęcia założyłeś na tylne koło, a koło kręci się w przód zgodnie z kierunkiem strzałki to wszystko jest OK :thumbsup: .
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: capri »

;) Obrazek

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: Pawel »

To jest bardzo dobry przykład poprawnego opisu gdzie jest przód :smile: .
Dobrze, że opony w moto nie są aż tak niebezpieczne, w razie pomylenia kierunków :grin:.
Awatar użytkownika
JL79
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 239
Rejestracja: 08.06.2015, 13:14
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: wAw/ sokołów podlaski

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: JL79 »

Ale żeś porysował felgę :omg:
Awatar użytkownika
meny72
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Barczewo

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: meny72 »

JL79 pisze:Ale żeś porysował felgę :omg:
Moja felga wygląda tak samo po wymianie z anakee 2 na michelin wild ,twarda jakaś.... :banghead: :niewiem:
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: capri »

Niestety walka była mocno nierówna [CRYING FACE]

Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2689
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: grad74 »

A np na moich Mitasach E08 strzałki kierunkowe wskazują że jodełka ma iść tak samo na przedzie i na tyle. Wg mnie dziwnie się to złożyło , bo na logikę biorąc jak się założył opony to np w razie przejeżdżania przez kałuże czy błoto kierunek bieżnika na oponie przy styku z powierzchnią ustawiony był tak że powinien ułatwiać odprowadzanie wody spod opony, i z tym się zdodzę. Ale o ile przy oponie tylnej która jest napędzana bieżnik ten schodził bardzo równomiernie, o tyle przy oponie przedniej bieżnik się wyząbkował i to dość mocno. Doszedłem nawet do wniosku że gdybym założył oonę na przód odwrotnie to siły hamujące ścierały by oponę równomiernie, a nie ząbkowały. I stąd też mam "dylemata" jak te opony zakładać, czy tak jak każe strzałka, czy po mojemu. Dodam tylko że opona "po fabrycznemu" założona yła tak że na dole przy asfalcie jodełka rozchylała się na zewnątrz w kierunku jazdy. Traz po prawie 30 kkm przebiegu Mitasy już prawie dokonały żywota choć jeszcze trochę mięsa zostało ale w przyszłości szkoda by mi było zjechać w ten sposób np nowe "Turansy".
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
zaxon21
romeciarz
romeciarz
Posty: 31
Rejestracja: 01.06.2016, 11:44
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Rzeszów /okolice/

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: zaxon21 »

Trochę z innej niby beczki. W oponach rowerowych MTB często właśnie odwrotnie zakłada się przód i tył. Czyli napęd vs kierunek i hamowanie. A wtedy na jednej oponie odwrotnie strzałki front/rear.
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1430
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: herni74 »

meny72 pisze:
JL79 pisze:Ale żeś porysował felgę :omg:
Moja felga wygląda tak samo po wymianie z anakee 2 na michelin wild ,twarda jakaś.... :banghead: :niewiem:
popracuj nad techniką. :haha:
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2689
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Conti Escape - kierunek

Post autor: grad74 »

zaxon21 pisze:Trochę z innej niby beczki. W oponach rowerowych MTB często właśnie odwrotnie zakłada się przód i tył. Czyli napęd vs kierunek i hamowanie. A wtedy na jednej oponie odwrotnie strzałki front/rear.
No tak, ale szkoda ze producent opon od razu tego nie przewidział :niewiem:.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości