Wyłącza jeden gar
- jajamam
- dwusuwowy rider
- Posty: 175
- Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: B-B/Żywiec
Wyłącza jeden gar
Dobry,
Ostatnimi czasy pojawił się problem, po 3 tygodniach stania w garażu (to długa przerwa bo normalnie przez zimę z jeździłem) moto z trudem odpalił, pochodził kilka minut, zagrażał się i zobaczyłem, że chodzi tylko na jeden gar. Przegazówki (w granicach rozsądku) i jazdy po 100,200 metrów nie przyniosły żadnego efektu. Przejechałem jeszcze z kilometr i nagle jakby ktoś podłączył ten drugi garnek- cyk i jest moc, chodzi normalnie, jeździ, mocy nie brakuje, pali na dotknięcie (tak jak do tej pory).
Ostatnia niedziela, obiecałem młodej wycieczkę... moto odpalił od dotknięcia (na dwa gary), on się zagrzal, ja w tym czasie dopompowałem kompresorem asfaltowe ciśnienia do opon i zgasiłem. Po kilku minutach gotowi do jazdy próbuje odpalić i kręci, kręci, kręci, chyba z 10 sekund i zaskoczył na jeden gar. No nic decyduje się delikatnie ruszyć i jechać (mam z górki) i znowu po przejechaniu około 1km załącza się drugi gar i trampek śmiga normalnie, zrobione ponad 200km tego dnia i wszystko dalej było ok.
W zimie czyscilem wszystkie (tak mi się wydaje) styki w instalacji (pod czachą, pod bakiem, pod siedzeniem) wymieniłem wszystkie 4 świece i trampek chodził normalnie. Nie zaobserwowałem żadnych anomalii w działaniu obrotomierza.
Nie wiem kiedy i kto i jak serwisował gaźniki, sam jestem z tego noga więc raczej oddam to jakiemuś macherowi.
Znajomy doradził zamianę modułów-to zrobię w pierwszej kolejności.
Macie jakie pomysły co się kończy? Może ktoś miał podobne wariacje i potrafi mnie nakierować gdzie szukać rozwiązania? Za wszelkie uwagi i sugestie z góry dziękuję.
Ostatnimi czasy pojawił się problem, po 3 tygodniach stania w garażu (to długa przerwa bo normalnie przez zimę z jeździłem) moto z trudem odpalił, pochodził kilka minut, zagrażał się i zobaczyłem, że chodzi tylko na jeden gar. Przegazówki (w granicach rozsądku) i jazdy po 100,200 metrów nie przyniosły żadnego efektu. Przejechałem jeszcze z kilometr i nagle jakby ktoś podłączył ten drugi garnek- cyk i jest moc, chodzi normalnie, jeździ, mocy nie brakuje, pali na dotknięcie (tak jak do tej pory).
Ostatnia niedziela, obiecałem młodej wycieczkę... moto odpalił od dotknięcia (na dwa gary), on się zagrzal, ja w tym czasie dopompowałem kompresorem asfaltowe ciśnienia do opon i zgasiłem. Po kilku minutach gotowi do jazdy próbuje odpalić i kręci, kręci, kręci, chyba z 10 sekund i zaskoczył na jeden gar. No nic decyduje się delikatnie ruszyć i jechać (mam z górki) i znowu po przejechaniu około 1km załącza się drugi gar i trampek śmiga normalnie, zrobione ponad 200km tego dnia i wszystko dalej było ok.
W zimie czyscilem wszystkie (tak mi się wydaje) styki w instalacji (pod czachą, pod bakiem, pod siedzeniem) wymieniłem wszystkie 4 świece i trampek chodził normalnie. Nie zaobserwowałem żadnych anomalii w działaniu obrotomierza.
Nie wiem kiedy i kto i jak serwisował gaźniki, sam jestem z tego noga więc raczej oddam to jakiemuś macherowi.
Znajomy doradził zamianę modułów-to zrobię w pierwszej kolejności.
Macie jakie pomysły co się kończy? Może ktoś miał podobne wariacje i potrafi mnie nakierować gdzie szukać rozwiązania? Za wszelkie uwagi i sugestie z góry dziękuję.
- Fihu
- emzeciarz agroturysta
- Posty: 329
- Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
- Mój motocykl: inne endurowate moto
Re: Wyłącza jeden gar
Jak chodzi na jeden gar działa Ci obrotomierz? Zmień moduły, i sprawdź czy ten sam gar Ci szwankuje - najprościej. Jak nic się nie wyjaśni dalej będziemy myśleć
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Re: Wyłącza jeden gar
Inny pomysł:
Jak stał zimą to osad w zbiorniku opadł, został zassany przez gaźnik i coś się tam przytkalo.
Trochę nim potelepotałeś więc syf w gaźniku się przemieścił, odetkał kanał i gar zagadał. Zgasiłeś syf opadł i znowu coś przytkał.
Tak mi przychodzi do głowy, ale ja się nie znam
Wysłane z Nokia 3310
Jak stał zimą to osad w zbiorniku opadł, został zassany przez gaźnik i coś się tam przytkalo.
Trochę nim potelepotałeś więc syf w gaźniku się przemieścił, odetkał kanał i gar zagadał. Zgasiłeś syf opadł i znowu coś przytkał.
Tak mi przychodzi do głowy, ale ja się nie znam
Wysłane z Nokia 3310
- mr bulwa
- czyściciel nagaru
- Posty: 624
- Rejestracja: 26.09.2008, 10:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wyłącza jeden gar
Sprawdź czy nie ma przebić na cewkach lub w ich okolicy (przewody W/N lub przewody od modułów).
Powodzenia.
Powodzenia.
_______________________________________________
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
Nie ma drogi do szczęścia. To szczęście jest drogą.
Budda Siddhartha Gautama
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Wyłącza jeden gar
Znam doskonale ten objaw - moduł ci się psuje. Na tym etapie jest zapewne do uratowania. Co do obrotomierza to jest on podpięty tylko pod jeden z modułów - gdy je zamienisz i odłączy się jeden z garnków obrotomierz powinien przestać działać jeżeli teraz działa cały czas.
Oczywiście może być to co innego ale dokładnie takie objawy miałem w moich PD06.
Pozdrawiam
Zimny
Oczywiście może być to co innego ale dokładnie takie objawy miałem w moich PD06.
Pozdrawiam
Zimny
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- jajamam
- dwusuwowy rider
- Posty: 175
- Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: B-B/Żywiec
Re: Wyłącza jeden gar
Zimny, piszesz,że jest do uratowania a możesz się podzielić wiedzą w jaki sposób? Będę dźwięczny.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Wyłącza jeden gar
Proszę bardzo, zdjęcia niestety jakoś już wygasły ale z opisu raczej wywnioskujesz co i jak:
viewtopic.php?f=14&t=6950&hilit=foto+porady
Zreanimowałem w sumie tak z 8 modułów kiedyś i chyba tylko jeden dalej szwankował. Główny problem i w zasadzie jedyny to zimne luty. Przelutowanie przy samej wtyczce daje niepewne efekty. Cała płytka zajmie 3-5 godzin ale będzie raczej skuteczna.
Ew. zamiennik (kiedyś nie był dostępne tak łatwo) za 200-250zł (tu na forum gwardia sprzedawał jeszcze rok temu) działa bardzo dobrze - co do trwałości to nie wiem ale nie słyszałem aby się komuś sypał.
Powodzenia!
zimny
ps. ale najpierw na 100% zdiagnozuj. Ja obstawiam moduł.
viewtopic.php?f=14&t=6950&hilit=foto+porady
Zreanimowałem w sumie tak z 8 modułów kiedyś i chyba tylko jeden dalej szwankował. Główny problem i w zasadzie jedyny to zimne luty. Przelutowanie przy samej wtyczce daje niepewne efekty. Cała płytka zajmie 3-5 godzin ale będzie raczej skuteczna.
Ew. zamiennik (kiedyś nie był dostępne tak łatwo) za 200-250zł (tu na forum gwardia sprzedawał jeszcze rok temu) działa bardzo dobrze - co do trwałości to nie wiem ale nie słyszałem aby się komuś sypał.
Powodzenia!
zimny
ps. ale najpierw na 100% zdiagnozuj. Ja obstawiam moduł.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- jajamam
- dwusuwowy rider
- Posty: 175
- Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: B-B/Żywiec
Re: Wyłącza jeden gar
Podmienie moduły i wtedy się okaże.
Masz gdzieś na dysku te fotki które wygasły?
Masz gdzieś na dysku te fotki które wygasły?
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Wyłącza jeden gar
Tyle lat temu to było, wątpię.. ale poszukam.jajamam pisze:Podmienie moduły i wtedy się okaże.
Masz gdzieś na dysku te fotki które wygasły?
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
- jajamam
- dwusuwowy rider
- Posty: 175
- Rejestracja: 03.03.2016, 19:10
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: B-B/Żywiec
Re: Wyłącza jeden gar
Podmieniłem moduły i okazało się, że faktycznie drugi garnek nie działał z powodu modułu. Zabrałem do kolegi elektronika i po rozpakowaniu okazało sie, że ktoś już tam grzebał i jest wycięty kawałek plastiku i jeden lut puścił. Kolega to zalutował, jutro wsadzę moduł i sprawdzę. Jeśli nie zda egzaminu to mam to rozebrać, oczyścić z gumy i zawieść, wtedy przelutują całą płytkę.
Dziękuje za wskazówki!
Edit: macie jakiś namiar na kogoś kto sprzedaje takie moduły? Nie jestem na bieżąco z forum a jeden by się przydał w zapasie.
Dziękuje za wskazówki!
Edit: macie jakiś namiar na kogoś kto sprzedaje takie moduły? Nie jestem na bieżąco z forum a jeden by się przydał w zapasie.
- zimny
- swobodny rider
- Posty: 2901
- Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Garwolin
Re: Wyłącza jeden gar
Gwardia z forum kiedyś sprzedawał. Sprawdzone i dobre, ale czy nadal je ma to nie wiem.
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
DL1000 AL8
Re: Wyłącza jeden gar
Miałem podobnie , nie gadał na jeden gar ,wtedy zarejestrowałem się na forum he... Kupiłem z firmy dze . Trampka już pogoniłem ale nabywca ma 2 nowe . problem miałem z jednym i przy pracy na 1 gar ruszając wtyczkami chwilami pracował ok i juz byłem pewny ale przez to ze ruszałem dość mocno po wymianie na nowy za jakiś czas znów to samo z 2 modułem wiec wyłupałem plastik w module mając skromny sprzęt przetopiłem luty i zagadał ale kupiłem następny nowy bo jadąc w trase wolałem miec pewne a jeden w zapas... powodzenia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości