Regulator napięcia Transalp 600V

Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, moduły CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

Ten tani regler działał OK. przelatałem do wiosny i sprzedałem TA
Białe kabelki lutowane na stałe (kostka to pierwszy winowajca problemów z reglerem )
Teraz mam RD03 wpakowałem regler od xtz i też jest OK.
Tak jak pisałem ważne żeby styki na pinach były ok.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
compare
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 43
Rejestracja: 10.10.2011, 20:31
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Mława

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: compare »

Udało się wszystko dopiąć, więc dla dociekliwych jeszcze piszę ;). Regulator kupiłem od kolegi, nowy, za 100pln taki oto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62c ... 3488c.html
mój oryginalny był taki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e70 ... be051.html
widać, że złączka od alternatora to "samiec" ;) a ta podłużna ma zajęte tylko 4 styki z 6-ciu
musiałem więc "samiczkę" zamienić na "samca" a dodatkowy czarny kabelek przylutowałem do jednego z czerwonych
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0d ... 9ddaf.html
i wszystko śmiga super, napięcie na klemach 14,4-14,7V w zależności od obrotów, po dołożeniu świateł 13,7-14,0V
Jeśli nie zmostkuje się tego czarnego kabelka z czerwonym, to na wolnych obrotach jest OK, ale jak doda się gazu, napięcie na klemach skacze do 17-18V i pali żarówki, sprawdziłem :egh:
kristophers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 11.12.2011, 15:44
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: kristophers »

ja kupiłem mojego Trampka i miał niesprawny regulator kupiłem wiec nowy z tego sklepu http://motor-x.pl/regulator-8-przewodow-vp i podziałał 600 km pozniej kupiłem drugi i po 50 km padł . znajomy mierzył mi napiecia z prądnicy i wszystko jest ok , nie wiem co mam robić bo zapewne jak kupie kolejny regulator to znowu go spali , chyba zeby kupić jakiś droższy , jeżdzi ktoś na tych tanich regulatorach . prosze o pomoc co z tym zrobić :thanks:
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

kristophers pisze:ja kupiłem mojego Trampka i miał niesprawny regulator kupiłem wiec nowy z tego sklepu http://motor-x.pl/regulator-8-przewodow-vp i podziałał 600 km pozniej kupiłem drugi i po 50 km padł . znajomy mierzył mi napiecia z prądnicy i wszystko jest ok , nie wiem co mam robić bo zapewne jak kupie kolejny regulator to znowu go spali , chyba zeby kupić jakiś droższy , jeżdzi ktoś na tych tanich regulatorach . prosze o pomoc co z tym zrobić :thanks:
Ja jeździłem :smile:
Skoro uzwojenie alternator jest Ok. instalacja jest OK. To nie masz farta Kolego oj nie masz Sprawdz jeszcze raz instalacje .

Do posta wyżej :
Ten czarny kabel to jest sensor
(taki pomiar napięcia w okolicy aku, jeśli regulator odczyta spadek napięcia na czarnym wtedy podbija napięcie na czerwonych )
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
bathory
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 635
Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: bathory »

Dołączam się do tematu. Coś mi się ostatnio sypnęło z elektryką. Jak przekręcam stacyjkę to kontrolki się zapalają. Wciskam start i następuje spięcie wszystko gaśnie i już drugi raz po przekręceniu stacyjki nie świeci nic. Zmierzyłem dziś napięcie na klemach - 12,67V. Niżej niż by wypadało ale to po takich spięciach pewnie spadło. Dziś podładuje akumulator i zobaczymy czy trzyma. Ewidentnie przy wciśnięciu startera słychać pyknięcie. Może to regulator. Ponieważ elektryk ze mnie jak z koziej rzyci trąba zapytam dosyć karkołomnie. Czy na wtyczce z regulatora w miejscach zaznaczonych poniżej powinno być przejście?? Między wszelkimi pozostałymi nie ma a tu jest. Walnięty regulator? Czy walnięty ja :pob:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

Może być przejście bo to są dwa "-"
A te drugie dwa to +
Rozbite na dwa aby oszczędzić konektorom (co dwa to nie jeden )
Ale ty Kolego zostaw narazie regler w spokoju a poleć po kablach tych grubych od aku i sprawdź połączenia
Bo to że masz 12,7 v nic nie znaczy
Albo masz aku do dupy albo kabelek się słabo trzyma :smile:
Oczywiście kostki wyczyść i przesmaruj .
Powodzenia
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
bathory
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 635
Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: bathory »

Next22 pisze:Może być przejście bo to są dwa "-"
A te drugie dwa to +
Rozbite na dwa aby oszczędzić konektorom (co dwa to nie jeden )
Ale ty Kolego zostaw narazie regler w spokoju a poleć po kablach tych grubych od aku i sprawdź połączenia
Bo to że masz 12,7 v nic nie znaczy
Albo masz aku do dupy albo kabelek się słabo trzyma :smile:
Oczywiście kostki wyczyść i przesmaruj .
Powodzenia
Dzięki za naprowadzenie :) Aczkolwiek jak sprawdzić połączenia i w którym miejscu co przyłożyć w przypadku kabli to już nie mam pojęcia :/ Jakieś wskazówki może?? :smile:
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

Naładuj aku bo może już akumulator dokonał żywota :swieczki:
Jeśli to nie pomoże sprawdź jak trzymają się klemy
Dalej te dwa grube (około 10mm średnicy) przewody od klem jeden jest przykręcony do masy silnika drugi idzie na przekaźnik poruszaj nimi
czy pewnie trzymają czy się nie grzeją połączenia na przekaźniku ( takie śruby m8 ) czy to wszystko jest dobrze dokręcone


Sprawdź stan wody w aku
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
bathory
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 635
Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: bathory »

Next22 pisze:Naładuj aku bo może już akumulator dokonał żywota :swieczki:
Jeśli to nie pomoże sprawdź jak trzymają się klemy
Dalej te dwa grube (około 10mm średnicy) przewody od klem jeden jest przykręcony do masy silnika drugi idzie na przekaźnik poruszaj nimi
czy pewnie trzymają czy się nie grzeją połączenia na przekaźniku ( takie śruby m8 ) czy to wszystko jest dobrze dokręcone
Sprawdź stan wody w aku
Aku skończyło wczoraj ładowanie z wynikiem 15V od dzisiejszego ranka trzyma 12,8V. Woda jest. Przewody mogę sprawdzić jedynie czy siedzą dobrze, nie sprawdzę czy się grzeją bo go nie odpale :P Dodam jeszcze kilka objawów jakie miały miejsce. Kiedy już go odpaliłem na pych światła raz przygasały raz paliły normalnie, w czasie jazdy nagle zaczęły mocniej przygasać, kierunki nie reagowały, poprawiło się kiedy zmniejszałem obroty czyli prawie już stałem. Może to wina samego prztyczka startera? Jutro podłącze aku, poprawie przewody, poczyszcze styki i zobaczę czy coś to poprawi. Jak nie trza będzie szukać dalej. Dzięki Next22 za porady :thumbsup:
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: falco »

Siema,
przede wszystkim sprawdź wszelkie kostki i łączenia, bo jeśli inne wsuwki masz w takim stanie jak na zdjęciach (aż białe od nalotu), to nic dziwnego, że są problemy z elektryką. Oczyść każdy element, jak trzeba, to zaciśnij, żeby ciasno wchodziły i zabezpiecz elektrycznym sprayem. To podstawa do dalszej prawidłowej pracy!!

Co do wartości, które podajesz, to nie wiem o czym piszesz, bo nie mówisz czego się tyczy 15V a czego 12,8V. Jeśli mówisz o ładowaniu podczas pracy silnika, to źle (15V za dużo, 12,8V za mało), jeśli o akumulatorze w stanie spoczynku, to 15V jakiś kosmos... :omg: Chyba, że zmierzyłeś od razu po odłączeniu prostownika, ale to wynik, który w niczym nie jest pomocny, po pokazuje prąd którym ładował prostownik a nie stan akumulatora.

Wcześniej pisałeś o "napięciu 12,67V na klemach", ale jak to mierzyłeś podczas pracy czy na sucho...? Jeśli na sucho, to bdb wynik, podobny stan akumulatora powinien się utrzymywać przez wiele dni, jeśli drastycznie spada, to do kosza, jeśli podczas pracy, to zdecydowanie brak ładowania.

Ciężko pomóc mając tak niedokładne informacje... :cool:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
bathory
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 635
Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: bathory »

falco pisze:Siema,
przede wszystkim sprawdź wszelkie kostki i łączenia, bo jeśli inne wsuwki masz w takim stanie jak na zdjęciach (aż białe od nalotu), to nic dziwnego, że są problemy z elektryką. Oczyść każdy element, jak trzeba, to zaciśnij, żeby ciasno wchodziły i zabezpiecz elektrycznym sprayem. To podstawa do dalszej prawidłowej pracy!!

Co do wartości, które podajesz, to nie wiem o czym piszesz, bo nie mówisz czego się tyczy 15V a czego 12,8V. Jeśli mówisz o ładowaniu podczas pracy silnika, to źle (15V za dużo, 12,8V za mało), jeśli o akumulatorze w stanie spoczynku, to 15V jakiś kosmos... :omg: Chyba, że zmierzyłeś od razu po odłączeniu prostownika, ale to wynik, który w niczym nie jest pomocny, po pokazuje prąd którym ładował prostownik a nie stan akumulatora.

Wcześniej pisałeś o "napięciu 12,67V na klemach", ale jak to mierzyłeś podczas pracy czy na sucho...? Jeśli na sucho, to bdb wynik, podobny stan akumulatora powinien się utrzymywać przez wiele dni, jeśli drastycznie spada, to do kosza, jeśli podczas pracy, to zdecydowanie brak ładowania.

Ciężko pomóc mając tak niedokładne informacje... :cool:
Staram się precyzować info więc już wyjaśniam :) 15 faktycznie było tuż po odłączeniu od prostownika. 12,7 wczorajsze czy 12,8 dzisiejsze całkowicie na sucho na wyjętym aku. Podczas pracy silnika jak wspominałem nie jestem w stanie sprawdzić bo nie mogę go odpalić :P Generalnie nie podejrzewam aku bo jakoś na koniec lutego/początek marca sprawdzałem u kumpla w pracy jego zasiarczenie i inne parametry jakie można sprawdzić na akumulatorowni i wszystko było ok, akumulator nie zawodzi. Wiadomo, że może się zjebać z nagła ale wątpię aby tak było.
Styki, kostki, wszelkie połączenia jutro będę czyścił. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeśli mogę jeszcze jakieś info dorzucić, które pomogłoby Wam pomóc mi to piszcie, postaram się :smile:
Awatar użytkownika
pałeł
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1154
Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: racibórz
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: pałeł »

człowieku masz straszny syf na konektorach
przeczyść i daj wazelinę na to bo się spala lada chwila
gsm 512 242 193 najłatwiej jest zadzwonić
facebook prywatny
mój fejs firmowy
czołowki i latarki
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

szybki test zrób
Gruby kabel od klemy plus idzie do przekażnika , są tam dwie śruby jak pisałem m8
Zewrzyj je kluczem płaskim. (motorek na luzie żeby nie uciekł ) zobaczymy co będzie .

Zapal światła lub bezpośrednio podepnij pod aku żarówke tak 55 W i obserwuj ile czasu minie aż przygaśnie
Stawiam na 99% że padł aku
No chyba że coś w obwodzie klemy ,przekaźnik rozrusznika się słabo styka aaa i jeszcze masa

Zapal na pycha jedź do sklepu z akumulatorami co ma miernik oporowy do badania aku + ładowanie u mnie biorą 10pln i masz wszystko na wydruku
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
pat13
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1211
Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: pat13 »

A ja bym obstawił zwarcie w obwodzie rozrusznika. Np. z powodu jego zblokowania albo zwarcie do masy w przekaźniku rozrusznika.
Jest to obwód bez zabezpieczeń, więc może tam pomykać właściwie dowolny prąd, także taki, co powoduje że wszystko gaśnie.
Parametry aku, które podajesz, sugerują,że aku jest OK. Jeśli aku pozostawione na 24h (bez ładowania) nie spadnie poniżej 12,4V to daj mu spokój.
Regler też nie będzie miał wpływu na rozruch z naładowanego aku.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
Awatar użytkownika
bathory
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 635
Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: bathory »

pałeł pisze:człowieku masz straszny syf na konektorach
przeczyść i daj wazelinę na to bo się spala lada chwila
Pałeł poczułem się zrugany :lanie: Ale wychodzi chyba na to, żę byłeś najbliżej prawdy jeśli nie w jej centrum. Pocłączyłem dziś aku, przeczyściłem wszystkie styki, konektory, kostki i inne pierdoły. Aku naładowany, skręciłem starter, który też przeczyściłem i odpaliłem maszynę i zadziałało :yaho: Mam nadzieje, że podziała dłużej i faktycznie było to winą zasyfionych styków. Żeby nie było odpaliłem go jeszcze kilka razy, mierzyłem napięcie na aku na wolnych i wyższych obrotach ze światłami i bez. Wszystko gra i buczy :thumbsup:

Dzięki Panowie za pomocą, rady każdego się przydały, bez Was bym się tam zapłakał :lol:
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: falco »

falco pisze: ...przede wszystkim sprawdź wszelkie kostki i łączenia, bo jeśli inne wsuwki masz w takim stanie jak na zdjęciach (aż białe od nalotu), to nic dziwnego, że są problemy z elektryką. Oczyść każdy element, jak trzeba, to zaciśnij, żeby ciasno wchodziły i zabezpiecz elektrycznym sprayem. To podstawa do dalszej prawidłowej pracy!!
Się przypomnę tak na przyszłość, żeby (nie)tylko Tobie się utrwaliło... :cool:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
bathory
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 635
Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: bathory »

falco pisze:
falco pisze: ...przede wszystkim sprawdź wszelkie kostki i łączenia, bo jeśli inne wsuwki masz w takim stanie jak na zdjęciach (aż białe od nalotu), to nic dziwnego, że są problemy z elektryką. Oczyść każdy element, jak trzeba, to zaciśnij, żeby ciasno wchodziły i zabezpiecz elektrycznym sprayem. To podstawa do dalszej prawidłowej pracy!!
Się przypomnę tak na przyszłość, żeby (nie)tylko Tobie się utrwaliło... :cool:
Prawda, to dobry punkt wyjściowy do rozwiązania problemu :thumbsup:
Awatar użytkownika
ARQ
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 44
Rejestracja: 30.01.2011, 12:08
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: ARQ »

Fatum Hondy dopadło i mnie - regulator nie żyje. Szczęście w nieszczęściu, że zdechł koło domu. Ponieważ oryginał jest w pytę drogi, mam dwa zasadnicze pytania:
1. Czy ktoś z Was próbował zakładać taki regulator od innego motocykla? Nie musi być to Hąda, może być inna marka, a nawet chińszczyzna.
2. Jakiej mocy jest alternator w trampku 650 i 700? Tamte reglery są o wiele tańsze niż do 600tki, przynajmniej na alledrogo. Dopasowanie połączeń nie stanowi problemu.
no mud - no fun
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Next22 »

każdy regulator
3 fazowy się nadaje czym większy tym lepiej
mam zamontowany od xtz750
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Awatar użytkownika
Edi
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 64
Rejestracja: 12.12.2010, 19:04
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa / Falenitza

Re: Regulator napięcia Transalp 600V

Post autor: Edi »

Czołem,
Posiada ktoś wiedzę, jakie powinno być napięcie międzyfazowe na wejściu do regulatora (żółte przewodu, które wychodzą z alternatora)?
Z góry dzięki za info (na forum i w serwisówce nie mogę znaleźć).
"Roads? 'Where we're going, we don't need roads."
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość