Regulator napięcia Transalp 600V
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Ten tani regler działał OK. przelatałem do wiosny i sprzedałem TA
Białe kabelki lutowane na stałe (kostka to pierwszy winowajca problemów z reglerem )
Teraz mam RD03 wpakowałem regler od xtz i też jest OK.
Tak jak pisałem ważne żeby styki na pinach były ok.
Białe kabelki lutowane na stałe (kostka to pierwszy winowajca problemów z reglerem )
Teraz mam RD03 wpakowałem regler od xtz i też jest OK.
Tak jak pisałem ważne żeby styki na pinach były ok.
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- compare
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 43
- Rejestracja: 10.10.2011, 20:31
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Mława
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Udało się wszystko dopiąć, więc dla dociekliwych jeszcze piszę . Regulator kupiłem od kolegi, nowy, za 100pln taki oto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62c ... 3488c.html
mój oryginalny był taki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e70 ... be051.html
widać, że złączka od alternatora to "samiec" a ta podłużna ma zajęte tylko 4 styki z 6-ciu
musiałem więc "samiczkę" zamienić na "samca" a dodatkowy czarny kabelek przylutowałem do jednego z czerwonych
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0d ... 9ddaf.html
i wszystko śmiga super, napięcie na klemach 14,4-14,7V w zależności od obrotów, po dołożeniu świateł 13,7-14,0V
Jeśli nie zmostkuje się tego czarnego kabelka z czerwonym, to na wolnych obrotach jest OK, ale jak doda się gazu, napięcie na klemach skacze do 17-18V i pali żarówki, sprawdziłem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62c ... 3488c.html
mój oryginalny był taki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e70 ... be051.html
widać, że złączka od alternatora to "samiec" a ta podłużna ma zajęte tylko 4 styki z 6-ciu
musiałem więc "samiczkę" zamienić na "samca" a dodatkowy czarny kabelek przylutowałem do jednego z czerwonych
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0d ... 9ddaf.html
i wszystko śmiga super, napięcie na klemach 14,4-14,7V w zależności od obrotów, po dołożeniu świateł 13,7-14,0V
Jeśli nie zmostkuje się tego czarnego kabelka z czerwonym, to na wolnych obrotach jest OK, ale jak doda się gazu, napięcie na klemach skacze do 17-18V i pali żarówki, sprawdziłem
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 11.12.2011, 15:44
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: podkarpacie
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
ja kupiłem mojego Trampka i miał niesprawny regulator kupiłem wiec nowy z tego sklepu http://motor-x.pl/regulator-8-przewodow-vp i podziałał 600 km pozniej kupiłem drugi i po 50 km padł . znajomy mierzył mi napiecia z prądnicy i wszystko jest ok , nie wiem co mam robić bo zapewne jak kupie kolejny regulator to znowu go spali , chyba zeby kupić jakiś droższy , jeżdzi ktoś na tych tanich regulatorach . prosze o pomoc co z tym zrobić
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Ja jeździłemkristophers pisze:ja kupiłem mojego Trampka i miał niesprawny regulator kupiłem wiec nowy z tego sklepu http://motor-x.pl/regulator-8-przewodow-vp i podziałał 600 km pozniej kupiłem drugi i po 50 km padł . znajomy mierzył mi napiecia z prądnicy i wszystko jest ok , nie wiem co mam robić bo zapewne jak kupie kolejny regulator to znowu go spali , chyba zeby kupić jakiś droższy , jeżdzi ktoś na tych tanich regulatorach . prosze o pomoc co z tym zrobić
Skoro uzwojenie alternator jest Ok. instalacja jest OK. To nie masz farta Kolego oj nie masz Sprawdz jeszcze raz instalacje .
Do posta wyżej :
Ten czarny kabel to jest sensor
(taki pomiar napięcia w okolicy aku, jeśli regulator odczyta spadek napięcia na czarnym wtedy podbija napięcie na czerwonych )
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- bathory
- łamacz szprych
- Posty: 635
- Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Dołączam się do tematu. Coś mi się ostatnio sypnęło z elektryką. Jak przekręcam stacyjkę to kontrolki się zapalają. Wciskam start i następuje spięcie wszystko gaśnie i już drugi raz po przekręceniu stacyjki nie świeci nic. Zmierzyłem dziś napięcie na klemach - 12,67V. Niżej niż by wypadało ale to po takich spięciach pewnie spadło. Dziś podładuje akumulator i zobaczymy czy trzyma. Ewidentnie przy wciśnięciu startera słychać pyknięcie. Może to regulator. Ponieważ elektryk ze mnie jak z koziej rzyci trąba zapytam dosyć karkołomnie. Czy na wtyczce z regulatora w miejscach zaznaczonych poniżej powinno być przejście?? Między wszelkimi pozostałymi nie ma a tu jest. Walnięty regulator? Czy walnięty ja
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Może być przejście bo to są dwa "-"
A te drugie dwa to +
Rozbite na dwa aby oszczędzić konektorom (co dwa to nie jeden )
Ale ty Kolego zostaw narazie regler w spokoju a poleć po kablach tych grubych od aku i sprawdź połączenia
Bo to że masz 12,7 v nic nie znaczy
Albo masz aku do dupy albo kabelek się słabo trzyma
Oczywiście kostki wyczyść i przesmaruj .
Powodzenia
A te drugie dwa to +
Rozbite na dwa aby oszczędzić konektorom (co dwa to nie jeden )
Ale ty Kolego zostaw narazie regler w spokoju a poleć po kablach tych grubych od aku i sprawdź połączenia
Bo to że masz 12,7 v nic nie znaczy
Albo masz aku do dupy albo kabelek się słabo trzyma
Oczywiście kostki wyczyść i przesmaruj .
Powodzenia
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- bathory
- łamacz szprych
- Posty: 635
- Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Dzięki za naprowadzenie Aczkolwiek jak sprawdzić połączenia i w którym miejscu co przyłożyć w przypadku kabli to już nie mam pojęcia :/ Jakieś wskazówki może??Next22 pisze:Może być przejście bo to są dwa "-"
A te drugie dwa to +
Rozbite na dwa aby oszczędzić konektorom (co dwa to nie jeden )
Ale ty Kolego zostaw narazie regler w spokoju a poleć po kablach tych grubych od aku i sprawdź połączenia
Bo to że masz 12,7 v nic nie znaczy
Albo masz aku do dupy albo kabelek się słabo trzyma
Oczywiście kostki wyczyść i przesmaruj .
Powodzenia
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Naładuj aku bo może już akumulator dokonał żywota
Jeśli to nie pomoże sprawdź jak trzymają się klemy
Dalej te dwa grube (około 10mm średnicy) przewody od klem jeden jest przykręcony do masy silnika drugi idzie na przekaźnik poruszaj nimi
czy pewnie trzymają czy się nie grzeją połączenia na przekaźniku ( takie śruby m8 ) czy to wszystko jest dobrze dokręcone
Sprawdź stan wody w aku
Jeśli to nie pomoże sprawdź jak trzymają się klemy
Dalej te dwa grube (około 10mm średnicy) przewody od klem jeden jest przykręcony do masy silnika drugi idzie na przekaźnik poruszaj nimi
czy pewnie trzymają czy się nie grzeją połączenia na przekaźniku ( takie śruby m8 ) czy to wszystko jest dobrze dokręcone
Sprawdź stan wody w aku
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- bathory
- łamacz szprych
- Posty: 635
- Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Aku skończyło wczoraj ładowanie z wynikiem 15V od dzisiejszego ranka trzyma 12,8V. Woda jest. Przewody mogę sprawdzić jedynie czy siedzą dobrze, nie sprawdzę czy się grzeją bo go nie odpale Dodam jeszcze kilka objawów jakie miały miejsce. Kiedy już go odpaliłem na pych światła raz przygasały raz paliły normalnie, w czasie jazdy nagle zaczęły mocniej przygasać, kierunki nie reagowały, poprawiło się kiedy zmniejszałem obroty czyli prawie już stałem. Może to wina samego prztyczka startera? Jutro podłącze aku, poprawie przewody, poczyszcze styki i zobaczę czy coś to poprawi. Jak nie trza będzie szukać dalej. Dzięki Next22 za poradyNext22 pisze:Naładuj aku bo może już akumulator dokonał żywota
Jeśli to nie pomoże sprawdź jak trzymają się klemy
Dalej te dwa grube (około 10mm średnicy) przewody od klem jeden jest przykręcony do masy silnika drugi idzie na przekaźnik poruszaj nimi
czy pewnie trzymają czy się nie grzeją połączenia na przekaźniku ( takie śruby m8 ) czy to wszystko jest dobrze dokręcone
Sprawdź stan wody w aku
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Siema,
przede wszystkim sprawdź wszelkie kostki i łączenia, bo jeśli inne wsuwki masz w takim stanie jak na zdjęciach (aż białe od nalotu), to nic dziwnego, że są problemy z elektryką. Oczyść każdy element, jak trzeba, to zaciśnij, żeby ciasno wchodziły i zabezpiecz elektrycznym sprayem. To podstawa do dalszej prawidłowej pracy!!
Co do wartości, które podajesz, to nie wiem o czym piszesz, bo nie mówisz czego się tyczy 15V a czego 12,8V. Jeśli mówisz o ładowaniu podczas pracy silnika, to źle (15V za dużo, 12,8V za mało), jeśli o akumulatorze w stanie spoczynku, to 15V jakiś kosmos... Chyba, że zmierzyłeś od razu po odłączeniu prostownika, ale to wynik, który w niczym nie jest pomocny, po pokazuje prąd którym ładował prostownik a nie stan akumulatora.
Wcześniej pisałeś o "napięciu 12,67V na klemach", ale jak to mierzyłeś podczas pracy czy na sucho...? Jeśli na sucho, to bdb wynik, podobny stan akumulatora powinien się utrzymywać przez wiele dni, jeśli drastycznie spada, to do kosza, jeśli podczas pracy, to zdecydowanie brak ładowania.
Ciężko pomóc mając tak niedokładne informacje...
przede wszystkim sprawdź wszelkie kostki i łączenia, bo jeśli inne wsuwki masz w takim stanie jak na zdjęciach (aż białe od nalotu), to nic dziwnego, że są problemy z elektryką. Oczyść każdy element, jak trzeba, to zaciśnij, żeby ciasno wchodziły i zabezpiecz elektrycznym sprayem. To podstawa do dalszej prawidłowej pracy!!
Co do wartości, które podajesz, to nie wiem o czym piszesz, bo nie mówisz czego się tyczy 15V a czego 12,8V. Jeśli mówisz o ładowaniu podczas pracy silnika, to źle (15V za dużo, 12,8V za mało), jeśli o akumulatorze w stanie spoczynku, to 15V jakiś kosmos... Chyba, że zmierzyłeś od razu po odłączeniu prostownika, ale to wynik, który w niczym nie jest pomocny, po pokazuje prąd którym ładował prostownik a nie stan akumulatora.
Wcześniej pisałeś o "napięciu 12,67V na klemach", ale jak to mierzyłeś podczas pracy czy na sucho...? Jeśli na sucho, to bdb wynik, podobny stan akumulatora powinien się utrzymywać przez wiele dni, jeśli drastycznie spada, to do kosza, jeśli podczas pracy, to zdecydowanie brak ładowania.
Ciężko pomóc mając tak niedokładne informacje...
- bathory
- łamacz szprych
- Posty: 635
- Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Staram się precyzować info więc już wyjaśniam 15 faktycznie było tuż po odłączeniu od prostownika. 12,7 wczorajsze czy 12,8 dzisiejsze całkowicie na sucho na wyjętym aku. Podczas pracy silnika jak wspominałem nie jestem w stanie sprawdzić bo nie mogę go odpalić Generalnie nie podejrzewam aku bo jakoś na koniec lutego/początek marca sprawdzałem u kumpla w pracy jego zasiarczenie i inne parametry jakie można sprawdzić na akumulatorowni i wszystko było ok, akumulator nie zawodzi. Wiadomo, że może się zjebać z nagła ale wątpię aby tak było.falco pisze:Siema,
przede wszystkim sprawdź wszelkie kostki i łączenia, bo jeśli inne wsuwki masz w takim stanie jak na zdjęciach (aż białe od nalotu), to nic dziwnego, że są problemy z elektryką. Oczyść każdy element, jak trzeba, to zaciśnij, żeby ciasno wchodziły i zabezpiecz elektrycznym sprayem. To podstawa do dalszej prawidłowej pracy!!
Co do wartości, które podajesz, to nie wiem o czym piszesz, bo nie mówisz czego się tyczy 15V a czego 12,8V. Jeśli mówisz o ładowaniu podczas pracy silnika, to źle (15V za dużo, 12,8V za mało), jeśli o akumulatorze w stanie spoczynku, to 15V jakiś kosmos... Chyba, że zmierzyłeś od razu po odłączeniu prostownika, ale to wynik, który w niczym nie jest pomocny, po pokazuje prąd którym ładował prostownik a nie stan akumulatora.
Wcześniej pisałeś o "napięciu 12,67V na klemach", ale jak to mierzyłeś podczas pracy czy na sucho...? Jeśli na sucho, to bdb wynik, podobny stan akumulatora powinien się utrzymywać przez wiele dni, jeśli drastycznie spada, to do kosza, jeśli podczas pracy, to zdecydowanie brak ładowania.
Ciężko pomóc mając tak niedokładne informacje...
Styki, kostki, wszelkie połączenia jutro będę czyścił. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jeśli mogę jeszcze jakieś info dorzucić, które pomogłoby Wam pomóc mi to piszcie, postaram się
- pałeł
- przycierający rafki
- Posty: 1154
- Rejestracja: 21.06.2008, 22:04
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: racibórz
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
człowieku masz straszny syf na konektorach
przeczyść i daj wazelinę na to bo się spala lada chwila
przeczyść i daj wazelinę na to bo się spala lada chwila
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
szybki test zrób
Gruby kabel od klemy plus idzie do przekażnika , są tam dwie śruby jak pisałem m8
Zewrzyj je kluczem płaskim. (motorek na luzie żeby nie uciekł ) zobaczymy co będzie .
Zapal światła lub bezpośrednio podepnij pod aku żarówke tak 55 W i obserwuj ile czasu minie aż przygaśnie
Stawiam na 99% że padł aku
No chyba że coś w obwodzie klemy ,przekaźnik rozrusznika się słabo styka aaa i jeszcze masa
Zapal na pycha jedź do sklepu z akumulatorami co ma miernik oporowy do badania aku + ładowanie u mnie biorą 10pln i masz wszystko na wydruku
Gruby kabel od klemy plus idzie do przekażnika , są tam dwie śruby jak pisałem m8
Zewrzyj je kluczem płaskim. (motorek na luzie żeby nie uciekł ) zobaczymy co będzie .
Zapal światła lub bezpośrednio podepnij pod aku żarówke tak 55 W i obserwuj ile czasu minie aż przygaśnie
Stawiam na 99% że padł aku
No chyba że coś w obwodzie klemy ,przekaźnik rozrusznika się słabo styka aaa i jeszcze masa
Zapal na pycha jedź do sklepu z akumulatorami co ma miernik oporowy do badania aku + ładowanie u mnie biorą 10pln i masz wszystko na wydruku
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- pat13
- przycierający rafki
- Posty: 1211
- Rejestracja: 15.04.2009, 17:09
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
A ja bym obstawił zwarcie w obwodzie rozrusznika. Np. z powodu jego zblokowania albo zwarcie do masy w przekaźniku rozrusznika.
Jest to obwód bez zabezpieczeń, więc może tam pomykać właściwie dowolny prąd, także taki, co powoduje że wszystko gaśnie.
Parametry aku, które podajesz, sugerują,że aku jest OK. Jeśli aku pozostawione na 24h (bez ładowania) nie spadnie poniżej 12,4V to daj mu spokój.
Regler też nie będzie miał wpływu na rozruch z naładowanego aku.
Jest to obwód bez zabezpieczeń, więc może tam pomykać właściwie dowolny prąd, także taki, co powoduje że wszystko gaśnie.
Parametry aku, które podajesz, sugerują,że aku jest OK. Jeśli aku pozostawione na 24h (bez ładowania) nie spadnie poniżej 12,4V to daj mu spokój.
Regler też nie będzie miał wpływu na rozruch z naładowanego aku.
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
- bathory
- łamacz szprych
- Posty: 635
- Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Pałeł poczułem się zrugany Ale wychodzi chyba na to, żę byłeś najbliżej prawdy jeśli nie w jej centrum. Pocłączyłem dziś aku, przeczyściłem wszystkie styki, konektory, kostki i inne pierdoły. Aku naładowany, skręciłem starter, który też przeczyściłem i odpaliłem maszynę i zadziałało Mam nadzieje, że podziała dłużej i faktycznie było to winą zasyfionych styków. Żeby nie było odpaliłem go jeszcze kilka razy, mierzyłem napięcie na aku na wolnych i wyższych obrotach ze światłami i bez. Wszystko gra i buczypałeł pisze:człowieku masz straszny syf na konektorach
przeczyść i daj wazelinę na to bo się spala lada chwila
Dzięki Panowie za pomocą, rady każdego się przydały, bez Was bym się tam zapłakał
- falco
- oktany w żyłach
- Posty: 5544
- Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
- Mój motocykl: nie mam motocykla
- Lokalizacja: K-J
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Się przypomnę tak na przyszłość, żeby (nie)tylko Tobie się utrwaliło...falco pisze: ...przede wszystkim sprawdź wszelkie kostki i łączenia, bo jeśli inne wsuwki masz w takim stanie jak na zdjęciach (aż białe od nalotu), to nic dziwnego, że są problemy z elektryką. Oczyść każdy element, jak trzeba, to zaciśnij, żeby ciasno wchodziły i zabezpiecz elektrycznym sprayem. To podstawa do dalszej prawidłowej pracy!!
- bathory
- łamacz szprych
- Posty: 635
- Rejestracja: 20.12.2011, 15:48
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Prawda, to dobry punkt wyjściowy do rozwiązania problemufalco pisze:Się przypomnę tak na przyszłość, żeby (nie)tylko Tobie się utrwaliło...falco pisze: ...przede wszystkim sprawdź wszelkie kostki i łączenia, bo jeśli inne wsuwki masz w takim stanie jak na zdjęciach (aż białe od nalotu), to nic dziwnego, że są problemy z elektryką. Oczyść każdy element, jak trzeba, to zaciśnij, żeby ciasno wchodziły i zabezpiecz elektrycznym sprayem. To podstawa do dalszej prawidłowej pracy!!
- ARQ
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 44
- Rejestracja: 30.01.2011, 12:08
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Fatum Hondy dopadło i mnie - regulator nie żyje. Szczęście w nieszczęściu, że zdechł koło domu. Ponieważ oryginał jest w pytę drogi, mam dwa zasadnicze pytania:
1. Czy ktoś z Was próbował zakładać taki regulator od innego motocykla? Nie musi być to Hąda, może być inna marka, a nawet chińszczyzna.
2. Jakiej mocy jest alternator w trampku 650 i 700? Tamte reglery są o wiele tańsze niż do 600tki, przynajmniej na alledrogo. Dopasowanie połączeń nie stanowi problemu.
1. Czy ktoś z Was próbował zakładać taki regulator od innego motocykla? Nie musi być to Hąda, może być inna marka, a nawet chińszczyzna.
2. Jakiej mocy jest alternator w trampku 650 i 700? Tamte reglery są o wiele tańsze niż do 600tki, przynajmniej na alledrogo. Dopasowanie połączeń nie stanowi problemu.
no mud - no fun
-
- przycierający rafki
- Posty: 1224
- Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: POLICHNO
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
każdy regulator
3 fazowy się nadaje czym większy tym lepiej
mam zamontowany od xtz750
3 fazowy się nadaje czym większy tym lepiej
mam zamontowany od xtz750
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
- Edi
- naciągacz linek
- Posty: 64
- Rejestracja: 12.12.2010, 19:04
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa / Falenitza
Re: Regulator napięcia Transalp 600V
Czołem,
Posiada ktoś wiedzę, jakie powinno być napięcie międzyfazowe na wejściu do regulatora (żółte przewodu, które wychodzą z alternatora)?
Z góry dzięki za info (na forum i w serwisówce nie mogę znaleźć).
Posiada ktoś wiedzę, jakie powinno być napięcie międzyfazowe na wejściu do regulatora (żółte przewodu, które wychodzą z alternatora)?
Z góry dzięki za info (na forum i w serwisówce nie mogę znaleźć).
"Roads? 'Where we're going, we don't need roads."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość