Honda TRANSALP 650, 2000r
Honda TRANSALP 650, 2000r
transalp 650 rocznik 2000
W chwili kupna (właściciel prywatny): przebieg 87906, wizualnie bardzo przyzwoicie (rysy tu i ówdzie);
lewy handbar z 3 centymetrowym pęknięciem, lekko odstająca prawa owiewka (ułamane bolce)
mocno wytarte manetki, brak centralnej stopki, przednia opona do wymiany.
Pali na dotyk, pracuje równo, łańcuch i zębatki z wyglądu mało jeżdżone.
Po zamontowaniu stopki centralnej (Darkojak -370pln) można było "pomacać" zawieszenie
potwierdził się luz na główce ramy i wyszło nienaciągnięcie szprych tylnego koła.
(luz poprzeczny obręczy względem nieruchomej piasty prawie pół centymetra!)
Kupiony pod koniec sezonu, przejechałem równo 300km (brak czasu i oddanie tylnego koła do renowacji)
Ogólnie jestem zadowolony, choć trochę trzeba będzie wyłożyć kasy przy nim podłubać.
Co częściowo mam zamiar opisać w tym wątku. (o ile starczy mi zapału )
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
Wymiana łożyska w główce ramy
Nakrętka łożyska odkręciła się łatwo dwoma palcami.
Pojawiła się nadzieja, że operacja będzie krótka (czyszczenie, smarowanie, dokręcenie),
ale bieżnie dolnego łożyska miały delikatne wyżłobienia od kulek.
Zamiast kulkowego NTN, będzie stożkowy Tourmax SSH-902R (-129pln kpl.)
Wybijanie bieżni pominę milczeniem bo trzeba by było ocenzurować tekst
(Tak jak Haynes przemilczał pewien drobny szczegół różniący główkę ramy 650-ki od 600-ki czy Afryki.)
W każdym razie nowa bieżnia wbita równo bez większych problemów.
łożysko nabijane wg sposobu:
półka prosto z zamrażarki, nowy uszczelniacz, nowe łożysko, stara bieżnia wewnętrzna
i rurka
Górne łożysko jest w dobrym stanie, kwalifikuje się do przemycia benzyną ekstrakcyjną i przesmarowania zamiast do wymiany.
W przypadku braku klucza hakowego całość można skręcić takim urządzeniem , zamiast polecanego wszędzie młotka i przecinaka. (zdjęcie sprzed operacji).
Odpowiednią siłę do likwidacji luzów dobiorę po przykręceniu lag.
Nakrętka łożyska odkręciła się łatwo dwoma palcami.
Pojawiła się nadzieja, że operacja będzie krótka (czyszczenie, smarowanie, dokręcenie),
ale bieżnie dolnego łożyska miały delikatne wyżłobienia od kulek.
Zamiast kulkowego NTN, będzie stożkowy Tourmax SSH-902R (-129pln kpl.)
Wybijanie bieżni pominę milczeniem bo trzeba by było ocenzurować tekst
(Tak jak Haynes przemilczał pewien drobny szczegół różniący główkę ramy 650-ki od 600-ki czy Afryki.)
W każdym razie nowa bieżnia wbita równo bez większych problemów.
łożysko nabijane wg sposobu:
półka prosto z zamrażarki, nowy uszczelniacz, nowe łożysko, stara bieżnia wewnętrzna
i rurka
Górne łożysko jest w dobrym stanie, kwalifikuje się do przemycia benzyną ekstrakcyjną i przesmarowania zamiast do wymiany.
W przypadku braku klucza hakowego całość można skręcić takim urządzeniem , zamiast polecanego wszędzie młotka i przecinaka. (zdjęcie sprzed operacji).
Odpowiednią siłę do likwidacji luzów dobiorę po przykręceniu lag.
- Krzych BBI
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 480
- Rejestracja: 13.04.2012, 21:09
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
Ja bym wymienił również i górne łożysko, zwłaszcza, że nakrętkę odkręciłeś palcami...ale to jest tylko moje zdanie. Nie wiem jak inni ale ja też dokręcałem kluczem (trochę innym), a nie młotkiem i śrubokrętem czy przecinakiem. Twój klucz był na wyposażeniu rowerów Ural i Ukraina
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
Dobra, namówiłeś
Z radzieckim rowerem, oczywiście prawda
Z radzieckim rowerem, oczywiście prawda
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
Wymiana oleju w lagach.
Co tu dużo pisać, wylanie, czyszczenie, płukanie, wlanie. Uszczelniaczy, póki nie przepuszczają dotykać nie będę.
W litrowym Motulu było 1060ml.
By dobić do poziomu z Haynesa, czyli 141mm. Do każdej lagi wróciło jakieś 15 gram przepracowanego, o kolorze mocnej herbaty. (jakoś to przeżyję)
Sprężyny równe, obie po 599mm (norma 589,2mm-599,4mm)
Jedną rzecz muszę doczytać, czy zwoje w moim modelu nie powinny być bardziej zagęszczone z jednej strony?
Co tu dużo pisać, wylanie, czyszczenie, płukanie, wlanie. Uszczelniaczy, póki nie przepuszczają dotykać nie będę.
W litrowym Motulu było 1060ml.
By dobić do poziomu z Haynesa, czyli 141mm. Do każdej lagi wróciło jakieś 15 gram przepracowanego, o kolorze mocnej herbaty. (jakoś to przeżyję)
Sprężyny równe, obie po 599mm (norma 589,2mm-599,4mm)
Jedną rzecz muszę doczytać, czy zwoje w moim modelu nie powinny być bardziej zagęszczone z jednej strony?
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
Sprawdzałem wczoraj u siebie i są takie same jak twoje. Możesz ew. progresywne kupić to tak będzie jak piszesz. Jaki miałeś kolor oleju, którego wylałeś?
Czy ten kolor herbaty to olej zużyty?
Czy ten kolor herbaty to olej zużyty?
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
w jednej ladze taki:Solidworks pisze:Jaki miałeś kolor oleju, którego wylałeś?
pod światło całkiem okej. Można by uznać wymianę za zbędną, ale w drugiej ladze był taki:
skąd ta różnica nie wiem, choć można spekulować.
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
Może dlatego, że jedna osłona przepuszczała syf, który uszczelniacz zaciągał do środka.
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
Cieplej w garażu - można coś podziałać przy trampku.
Przegląd kiwaczki. Czyszczenie i przesmarowanie, łożysk nie wymieniam.
Zdjęcie wałka, oceni ktoś stan?
Nauka na przyszłość. Jeśli sprzedawca mówi, że wymieniał napędy, warto zapytać "kiedy?".
przy okazji wymienię też zabezpieczenie zębatki zdawczej. Łańcuch i tylna, ok.
Przegląd kiwaczki. Czyszczenie i przesmarowanie, łożysk nie wymieniam.
Zdjęcie wałka, oceni ktoś stan?
Nauka na przyszłość. Jeśli sprzedawca mówi, że wymieniał napędy, warto zapytać "kiedy?".
przy okazji wymienię też zabezpieczenie zębatki zdawczej. Łańcuch i tylna, ok.
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
Pamiątkowe zdjęcie z renowacji zacisków
lepsze zdjęcie wałka - widoczne pewne zużycie.
Test trybu timelapse w kamerce (wynik testu dużo mniejszy kąt niż na podglądzie i średnia jakość)
https://drive.google.com/file/d/0Bzs_Os ... sp=sharing
lepsze zdjęcie wałka - widoczne pewne zużycie.
Test trybu timelapse w kamerce (wynik testu dużo mniejszy kąt niż na podglądzie i średnia jakość)
https://drive.google.com/file/d/0Bzs_Os ... sp=sharing
- herni74
- pałujący w lesie
- Posty: 1429
- Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
yef pisze:Pamiątkowe zdjęcie z renowacji zacisków
lepsze zdjęcie wałka - widoczne pewne zużycie.
Test trybu timelapse w kamerce (wynik testu dużo mniejszy kąt niż na podglądzie i średnia jakość)
https://drive.google.com/file/d/0Bzs_Os ... sp=sharing
ja miałem w takim stanie wałek ale przy przebiegu ponad 250tys,
Ducati Multistrada ,Cagiva Elefant 750,TA650, Cagiva GranCanyon 900
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
https://www.facebook.com/himalaje2018/
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2020/
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 459
- Rejestracja: 27.11.2017, 14:01
- Mój motocykl: mam inne moto...
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
pierwsza fota wymiata, duzy plus za zapał do pracy
dużo było roboty z wymianą oleju w lagach? ile czasu ci zeszło
dużo było roboty z wymianą oleju w lagach? ile czasu ci zeszło
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
Cześć, dzięki.
samej (nieśpiesznej) roboty to jakieś 2-3 godziny, ale łącznie z czekaniem zeszło 2 dni Odstawienie na noc do góry dnem, płukanie benzyną ekstrakcyjną i wyschnięcie. A potem w kółko dolewanie-pompowanie-czekanie aż poziom oleju będzie się zgadzał z danymi w instrukcji Haynesa (poziom w mm).kapsun pisze: dużo było roboty z wymianą oleju w lagach? ile czasu ci zeszło
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
osłona na reflektor dodana (dystrybucja Herni74)
- Tatq_kelob
- dwusuwowy rider
- Posty: 164
- Rejestracja: 13.11.2017, 20:30
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Głowaczów
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
Fotka prima sort.
Nieważne dokąd jadę, grunt że wiem gdzie byłem.
- Złomek
- Złomek
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
^dzięki
Podejście do naprawy pompy wody gdzie pojawił się nieznaczny wyciek (kilka kropel na dobę).
wymiana uszczelek dała tylko tyle, że w ogóle nie kapie na postoju (podstawiam karton, trzy noce zero kropel), ale kapie z dziury przy wysokich obrotach.
Powoli zaczynam szukać innej pompy...
Przy okazji była wymiana oleju i płynu chłodniczego.
Podejście do naprawy pompy wody gdzie pojawił się nieznaczny wyciek (kilka kropel na dobę).
wymiana uszczelek dała tylko tyle, że w ogóle nie kapie na postoju (podstawiam karton, trzy noce zero kropel), ale kapie z dziury przy wysokich obrotach.
Powoli zaczynam szukać innej pompy...
Przy okazji była wymiana oleju i płynu chłodniczego.
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
zainwestowałem w nową (pocieszam się, że to "tylko" kilkanaście tankowań), niech mnie nie zawiedzie.
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2477
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
Dobrze widzę tam gmole Givi?
Jeśli tak, to zabezpiecz czymś ich połączenie z przodu, przy osłonie silnika. Np. metalową opaską jak na zdjęciu. Inaczej zgubisz tę poprzeczkę przy pierwszej glebie.. (ja zgubiłęm, a z opaską mam już kilka lat bez problemu)
https://drive.google.com/file/d/0B517DY ... sp=sharing
Jeśli tak, to zabezpiecz czymś ich połączenie z przodu, przy osłonie silnika. Np. metalową opaską jak na zdjęciu. Inaczej zgubisz tę poprzeczkę przy pierwszej glebie.. (ja zgubiłęm, a z opaską mam już kilka lat bez problemu)
https://drive.google.com/file/d/0B517DY ... sp=sharing
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
dzięki, ogarnę ten temat.
Re: Honda TRANSALP 650, 2000r
wymiana gumowych osłon na lagi, przednich tarcz i klocków - były TRW (super, ale szybko zeszły) są Brenty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości