coś chyba pomyliłeś, i to w kilku miejscach....
MADRAFi pisze: ↑12.11.2022, 14:1020KM roznicy na korzysc Hondy
Teoretyczna różnica w KM to 7 a nie 20 i to tylko pod warunkiem ekstremalnie wysokich obrotów silnika Hondy 9500rpm. Tego typu moto chyba nikt nie zarzyna jak ścigacza, więc ta różnica pozostanie raczej tylko na papierze. Suzuki też miałoby więcej KM gdyby ich silnik osiągał aż tak wysokie obroty, to są silniki praktycznie tej samej pojemności i konstrukcji (755cm vs 776cm).
Moment obrotowy jest na korzyść Suzuki i to osiągany przy niższych obrotach silnika 78Nm/6800rpm vs 75Nm/7250rpm. Silnik Transalpa jest zestrojony wyraźnie bardziej "szlifierkowo", co w sumie jest wadą nie zaletą.
Dodatkowo Suzuki ma jakieś dodatkowe części w silniku wyrównujące wibracje, co ma wpływać na jego gładszą pracę. M.in. dlatego ich silnik jest większy i cięższy.
MADRAFi pisze: ↑12.11.2022, 14:10Zawieszenie w Hondzie bnedzie mozna zmodyfikowac
Zawieszenie - no niby można wymienić, w każdym można, ale nie po to się kupuje moto za 50 tys. by w nim wymieniać zawieszenie. A nawet jakby wymienić to i tak dalej nie będzie regulacji. Zresztą to kolejny, niemały koszt. 99% użytkowników będzie używać zestawu fabrycznego.
MADRAFi pisze: ↑12.11.2022, 14:10Co do zasiegu - nie do konca. Zasieg podobny bedzie bo Honda deklaruje male spalanie.
ale spalanie jest identyczne. Honda deklaruje 4.35 a Suzuki 4.40
Suzuki ma +3.1L większy bak co zwiększa jego zasięg o 70km
MADRAFi pisze: ↑12.11.2022, 14:10nie uwazam ze Suziki ma bogatsze wyposazenie. Raczej odwrotnie
Suzuki ma seryjne akcesoria: Quickshifter, metalową osłonę silnika, wszystkie lampy LED, regulację szyby i handbary. Honda seryjnie ma...NIC (wszystko za dopłatą).
Waga - różnica 22kg jest wynikiem dołożenia do silnika systemu wyrównującego drgania, fabrycznej metalowej osłony pod silnikiem, handbarów, +3L więcej paliwa w baku. Jakby to wszystko odjąć to mogłoby się okazać, że oba ważyłyby podobnie.
Wydech - w Suzuki wylot jest ze 25cm wyżej, w Hondzie jest na poziomie zwykłego motocykla szosowego, poniżej krawędzi felgi. Przy dociążonym motocyklu wylot będzie gdzieś w okolicy osi koła, ewentualne przejazdy nawet przez płytki strumień moga być ryzykowne.
Gabaryty - praktycznie identyczne, różnice sprowadzają się do kilku mm a główna różnica to szersza o 14cm kierownica Suzuki. Wymiary: Honda 2325/1450/838 mm a Suzuki 2345/1310/975, rozstaw osi obu 1570/1560, siedzenie w obu 850/855mm.
Cena obu też podobna, Suzuki od dawna cennikowo podaje trochę wyższe wartości niż realna kwota którą potem płacisz w salonie (regularnie są różne obniżki), Honda jest sprzedawana jako golas, więc i tak trzeba wydać więcej żeby ją wyposażyć w podstawowe akcesoria. Finalnie mocno prawdopodobne że oba będa do nabycia za kwotę zbliżoną do Tenere700 z którą konkurują.
Znalazłem jeszcze jedno porównanie
V-strom 800 vs Transalp 750
https://www.youtube.com/watch?v=msFHSSpTJ-k
w ocenie autora to zestawienie ponownie wygrywa..... Suzuki.
Niezależnie od wszystkiego myślę, że oba modele mocno zagrożą pozycji bmw850gs i Triumph900, oferują podobną użyteczność i wyższą niezawodność za niższą cenę.