NOWY TRANSALP.

motocyklowo
marcopolo
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 212
Rejestracja: 07.04.2017, 08:01
Mój motocykl: XL700V

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: marcopolo »

Fiodi pisze: 16.07.2023, 15:04 Zastrzeżenie nr 1 to tylna opona, która wyje przy 110-120 kmh, ale to chyba normalne dla nawet lekkiej kostki, może z czasem przejdzie.
Nie wiem co to za opony ale na zdjęciu nie widać żadnej, nawet lekkiej kostki. Na tego typu szosowej oponie nie powinno wyć, a tym bardziej tylko z tyłu.
...jak nie teraz to kiedy?
Fiodi
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 30.06.2023, 21:44
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Fiodi »

Opona to Dunlop Trailmax Mixtour, może nie typowa kostka, ale na pewno nie jest to też opona mocno szosowa. Obrazek

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2513
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Artek »

W trampkach fabryka zakłada dwa rodzaje gum.

Fiodi-jasne, że jesteś z forum! :impreza:

Dobra fota !!! z wiatrakami.
Dominator.
Awatar użytkownika
Luk4s7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 31.07.2023, 22:38
Mój motocykl: XL750

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Luk4s7 »

marcopolo pisze: 18.07.2023, 12:48
Fiodi pisze: 16.07.2023, 15:04 Zastrzeżenie nr 1 to tylna opona, która wyje przy 110-120 kmh, ale to chyba normalne dla nawet lekkiej kostki, może z czasem przejdzie.
Nie wiem co to za opony ale na zdjęciu nie widać żadnej, nawet lekkiej kostki. Na tego typu szosowej oponie nie powinno wyć, a tym bardziej tylko z tyłu.
Potwierdzam - wyje tylna opona powyżej 100km/h nawet w całkiem nowym motocyklu. Póki co to główny mankament który zauważyłem w tym moto. Odebrałem w czwartek więc w miarę wolnego czasu będę się dzielił obserwacjami. Mój akurat jest na oponach Metzeller Karoo Street.
Awatar użytkownika
Luk4s7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 31.07.2023, 22:38
Mój motocykl: XL750

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Luk4s7 »

Widzę że nie można edytować postów (zarejstrowałem się na forum chwilę temu) więc wrzucam foty dla wzrokowców Obrazek

Obrazek
Obrazek
margus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 19.07.2023, 12:14
Mój motocykl: XL750

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: margus »

Mam prośbę do właścicieli nowych Transalpów. Czy mógłby ktoś zmierzyć średnicę kierownicy pomiędzy riserami. W oczekiwaniu na motocykl zamówiłbym sobie mocowanie do telefonu na kierownicę, a mam wrażenie że jest troczę grubsza w tym miejscu.
Na aliexpress są już dostępne poprzeczki do mocowania tele/navi powyżej wyświetlacza, przy szybie ale tam będę montował wyświetlacz z Android Auto. Ciekawe czy będzie pasować?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
zaczekaj
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1198
Rejestracja: 28.03.2011, 20:40
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Złotoryja
Kontakt:

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: zaczekaj »

Na środku kierownica ma średnicę 28.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Z życiem jest jak z motocyklem. Jak masz mało oleju to daleko nie zajedziesz...

https://www.facebook.com/zaczekajnamotorze

Tramp600, crf300Rally, swm300rs, xt660r
margus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 19.07.2023, 12:14
Mój motocykl: XL750

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: margus »

zaczekaj pisze: 02.08.2023, 15:40 Na środku kierownica ma średnicę 28.
Dzięki!
Fiodi
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 30.06.2023, 21:44
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Fiodi »

Wróciłem z urlopu i po kilku przejażdżkach uśmiech nie schodzi mi z ust, tym moto jeździ się po prostu bardzo dobrze. Pojawiła się aktualizacja aplikacji Honda RoadSync i wreszcie mamy działającą nawigację - są informacje o kierunku i odległości do skrętu czy ronda, a także nazwy ulic.
We wrześniu szykuje się kilkudniowy wyjazd więc będzie okazja do większych testów i podzielenia się wnioskami,

[GoogleDrive]https://photos.app.goo.gl/nVdK9xQQ1XYmPmgz6[/GoogleDrive]
[GoogleDrive]https://photos.app.goo.gl/Wxzsx4LHNbfBpg6G7[/GoogleDrive]
[GoogleDrive]https://photos.app.goo.gl/2hCAszqTNs69HRwZ9[/GoogleDrive]
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: makumba »

Niby wszystko ok ale ten wystający "kibel" pod miską olejową to jakieś nieporozumienie. Aż trudno uwierzyć, że coś takiego przeszło w projekcie i produkcji :niewiem:
xl650v, drz 400
margus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 19.07.2023, 12:14
Mój motocykl: XL750

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: margus »

W środę odebrałem Transalpa z salonu. Jedna rzecz mnie drażni: wysoki skok dźwigni zmiany biegów. O ile w normalnej jeździe jest OK to problem pojawia się gry trzeba zrzucić szybko o kilka biegów. Trzeba to robić precyzyjnie. Gorzej jest gdy mamy awaryjne hamowanie i trzeba biegi zrzucać na postoju. Wtedy przy Kolejnej redukcji na wyświetlaczu pojawia się pozioma kreska zamiast numeru biegu i trzeba lekko odpuścić sprzęgło co powoduje szarpnięcie. Ten sam problem miałem w starej afryczce ale tam to było mniej problemowe i zdarzało się sporadycznie. Kolejna sprawa to automatyczne wyłączanie kierunkowskazów. Na początku było OK ale szybko przestało działać.
Macie to samo czy to ja nie potrafię obsługiwać motocykla? :-)
Janek-2004
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 248
Rejestracja: 01.04.2018, 15:34
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Dębowiec

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Janek-2004 »

Oglądnąłem sobie wczoraj taki filmik z odbioru nowego trampka z salonu we Wrocku chyba i przejażdżki pierwszego tysiąca km w Bieszczady.

Ciekawe jak się spisze trampek w wyprawie do Azji. Pewnie wkrótce będzie jakaś relacja.
https://www.youtube.com/watch?v=eFGxd8yhkpM
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: wojtekk »

Na plus: malowanie. Powrót do tradycji. Drugi: chyba cena.

Ale z tej perspektywy ogólniejsze podsumowanie: jeżeli zdejmiesz malowanie dowolnego motocykla i pomalujesz, np. na czarno, to nie zgadniesz jaki to motocykl.

Za naklejkę na baku "Honda Transalp" na pewno będą pochwały na forum transalpa, a na forum KTM dużo chłodniejsze oceny.

Naklejka KTM ..., na forum KTM... i tak dalej.

Kiedyś Africę Twin można było przez chwilę pomylić z Super Tenere. Z czym jeszcze? Z niczym. A trampka? Z niczym. Duży Kat? nie ma mowy aby się pomylić. Małego Kata z Trampkiem - niemożliwe. Duży GS - to już majsterszyk projektu i marketingu. Była wyjątkowość w wyglądzie i projekcie (o czym niżej). Obecnie mamy jak z SUVami: wszystkie takie same.

Przykład: t700 i Trampek - jakie różnice w wyglądzie?

No i te koszmarne ciągnięcie w panele, tablety. Kiedyś tylko miały taksówki (i słabo to wyglądało), a teraz... same taksówki.

Kiedyś była ogólna chęć projektowania przełomów (i płacenia za nie w salonie sprzedaży). Babcia Honda, protoplasczyni At - Kardan, bak(i) etc. Obecnie? NIe ma rewolucji bo księgowi projektują.

Kiedyś z fabryki wychodziły motocykle kompletne. Albo prawie kompletne. Obecny Trampek = montujesz osłonę wydechu i ssaka. Inaczej ten motocykl nie ma sensu. To jak sprzedać samochód bez przedniej szyby i mówić, że to opcja (możesz wybrać, czy szyba, czy tańsze, ale markowe, gogle) albo legenda (poczuj wiatr we włosach jak motocyklista).

Gadam jak piernik :)
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
magneto
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 838
Rejestracja: 28.07.2013, 21:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olsztyn

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: magneto »

A ja mam - sorry - takie luźne skojarzenie z serialem "Allo, allo..." . Na zdjęciach wygląda trochę jak ten słynny "Portret upadłej legendy z Wielkim Cycem" :lol:
Ale gdyby kasa była ( i +5 - 10 cm wzrostu...) - to pewnie już bym zamawiał...
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
RUSSIAN GO HOME !
Awatar użytkownika
Luk4s7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 31.07.2023, 22:38
Mój motocykl: XL750

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Luk4s7 »

Dobrze że nie wiedziałem o tych wszystkich dramatycznych wadach i dyskwalifikujących przypadłościach bo bym jeszcze nie kupił i żył w nieświadomości że jednak można się cieszyć tak kiepskim moto Obrazek

Od odbioru minęło 5 tygodni i 3 dni. Na liczniku stuknęło 4000 km i leci dalej. W tym czasie objechałem północno-wschodnią część Polski, byłem na Litwie i jeszcze kilka wyjazdów i wycieczek na zachód i południowy-zachód naszego kraju. Sporo autostradami i eskami ale chyba więcej bocznymi drogami i trochę po szutrach. Moto prowadzi się bardzo lekko, przyspiesza żwawo i bardzo ładnie wybiera nierówności.
Średnie spalanie mam 4,3l. Największe zarejestrowane (średnio od tankowania do tankowania) to 5,25l a najniższe to 3,92l. Także chyba całkiem przyzwoicie.

Obrazek

Pobawiłem się trochę wstępnym napięciem tylnej sprężyny i teraz mam ustawione na poziom 5 z 7 możliwych. Światła teraz świecą bardzo dobrze i jazda w nocy jest całkiem przyjemna. Oczywiście w samochodzie z dobrymi ledami jest lepiej ale tam jednak lampy są dwie. Długie światła wreszcie świecą tam gdzie trzeba.
Dołożyłem kufer centralny od łódzkiej firmy Expedition Cases. Polecam bardzo bo to świetny stosunek ceny do jakości. Albo inaczej: bardzo, bardzo dobra jakość za naprawdę umiarkowaną cenę. Jeden minusik to zawężenie w górnej części do którego przylega uszczelka pokrywy - wyciąganie ze środka w pełni zapakowanej torby jest trochę utrudnione. Natomiast dzięki temu szczelność 100% co sprawdziłem podczas kilku jazd w ulewnych deszczach.

Obrazek

Obrazek

Olejarka też robi robotę. Zamontowałem Scottoilera podciśnieniowego i od 3500km nie dotykam łańcucha. Zdarzają się kropki na feldze ale dzieje się tak głównie po jeździe w mieście (światła). Ten system powoduje że grawitacyjnie skapuje olej czy się stoi czy się jedzie. Nakapie więc go więcej stojąc na światłach i rozchlapuje jak się potem jedzie szybciej. Udało mi się jednak znaleźć w miarę optymalne ustawienie i nie jest ani za dużo ani za mało.

Wczoraj wreszcie zamontowałem osłony z Pepco Obrazek czyli Hepco&Becker. Prosta robota, produkt świetnej jakości i wreszcie mam spokój lecąc szutrami że kamienie nie obijają silnika i kolektorów. Czekam jeszcze na stopkę centralną z Hondy, tank pady i osłonę chłodnicy. Powinny dojść lada tydzień.

Na przyszły rok już chyba zostawię bagażnik i sakwy boczne. Myślę o miękkich raczej ale twarde kufry też mają swoje zalety.

No i tak moto wygląda na dziś.

Obrazek

Nie ruszałem przedniego zawieszenia ale chyba się będę musiał nad nim pochylić. Czuję że po usztywnieniu tyłu przy prędkości 50-70km/h motocykl jakby lekko podskakiwał. Może to kombinacja sztywnego tyłu z całkiem miękkim przodem? Nie mam w tym temacie doświadczenia więc będę kombinował metodą prób i błędów.

Myślę też o deflektorach i wyższej szybie. Mam 188cm wzrostu (i 90kg wagi) no i jadąc powyżej 100km/h szumi mocno wokół głowy. Jak się lekko pochylę to robi się dużo ciszej. Widać też po kasku że robale mam nabite od wysokości oczu w górę. Dolna część szyby i szczęka są czyste. Dodanie więc tych paru cm wyższej szyby powinno załatwić temat.

No i czekam na dostępność Barkbuster’ów. Podobno pasują też od Afryki ale tak samo miał pasować pałąk na uchwyt do telefonu od NC750X i… nie pasuje wcale. Odsyłanie do Chin bez sensu więc może się uda go zmodyfikować.

To tyle. Jak wiadomo moto ma mnóstwo wad ale jakoś trzeba z tym żyć ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Beduin
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 376
Rejestracja: 11.01.2012, 16:37
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Beduin »




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pozdrawiam
Beduin

"...ponieważ droga jest celem..."

www.thebeduins.pl/
Fiodi
Czytacz
Czytacz
Posty: 7
Rejestracja: 30.06.2023, 21:44
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Fiodi »

Luk4s7 pisze: 03.09.2023, 08:48 Dobrze że nie wiedziałem o tych wszystkich dramatycznych wadach i dyskwalifikujących przypadłościach bo bym jeszcze nie kupił i żył w nieświadomości że jednak można się cieszyć tak kiepskim moto Obrazek
Lepiej bym tego nie podsumował ;-)
Widzę, że poszedłeś w opcję dyskretną z gmolami i płytą (inspiracja od Rocketman?), ja też chcę pójść w tym kierunku, ale zastanawiam się czy nie będzie się to gryzło z centralką OEM. Sprawdzałeś to już?
Awatar użytkownika
Luk4s7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 31.07.2023, 22:38
Mój motocykl: XL750

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Luk4s7 »

Fiodi pisze: Lepiej bym tego nie podsumował ;-)
Dziękuję Obrazek
Fiodi pisze: Widzę, że poszedłeś w opcję dyskretną z gmolami i płytą (inspiracja od Rocketman?), ja też chcę pójść w tym kierunku, ale zastanawiam się czy nie będzie się to gryzło z centralką OEM. Sprawdzałeś to już?
Tak, oglądam go od początku i muszę przyznać że prawie w każdym aspekcie myślimy podobnie. Np. dokładnie takie samo skojarzenie miałem jak on patrząc na osłonę od SW-Motech: element od czołgu! Pepco zdecydowanie bardziej w moim guście.

Pepco się reklamuje że ich akcesoria nie kolidują z OEM’ami. Dodatkowo przyglądałem się temu bo wciąż czekam na centralkę od Hondy i nie widzę żadnych problemów. Oglądam też Ideal Bike i szczegółowo pokazany montaż więc tym bardziej nie sądzę żeby były jakieś problemy.

Wczoraj zrobiłem trochę km po szutrach i wiele razy słuchać było metaliczny brzdęk kamieni uderzających w osłonę. Gdyby nie na dostałyby kolektory, silnik i filtr oleju. Także działa jak powinno Obrazek
Awatar użytkownika
Luk4s7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 31.07.2023, 22:38
Mój motocykl: XL750

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: Luk4s7 »

Luk4s7 pisze:
Pobawiłem się trochę wstępnym napięciem tylnej sprężyny i teraz mam ustawione na poziom 5 z 7 możliwych.
Ponieważ nie można edytować postów (trochę to dziwne że chociaż przez kilka minut nie jest to włączone żeby poprawić błędy czy dodać przeoczenia) cytuję sam siebie w celu erraty:
Tylny zawias mam ustawiony na 4 z 7. Sprawdziłem jeszcze raz wczoraj. Dokładnie środkowe położenie. Teraz zabawy z przodem choć tu nie jest tak prosto gdyż trzeba liczyć obroty bez jakiegoś punktu odniesienia.

Czy wie ktoś może co się dzieje jak się dojdzie do skrajnego położenia napięcia wstępnego przedniego zawiasu? Jest opór i koniec czy można kręcić aż zeskoczy z gwintu albo ten gwint się skończy? Chciałbym obie lagi ustawić na najbardziej miękkie a potem dodawać po 1 obrocie i sprawdzać jak się moto zachowuje. Nie wiem jednak czy podobnie jak na tyle nie da się przeskoczyć skrajnych położeń czy raczej coś się wysypie.

To o tyle istotne że wczoraj np. połamałem trzpień który utrzymywał przełączniki po lewej stronie w jednym położeniu nie pozwalając się im kręcić wokół kierownicy. Ponieważ mam klamkę od sprzęgła dość nisko to haczyła ona o te przełączniki przy dociśnięciu. No więc poluzowałem dwa wkręty krzyżykowe i chciałem obrócić. Trochę gównolitowy ten plastik bo zrobiło pstryk i się zaczęły przełączniki łatwo obracać. Rozebrałem i patrzę - trzpień wchodzący w kierownicę wyłamany. Taki mały, gówniany wyrostek. Oczywiście to nie żaden dramat bo dokręciłem i się trzyma i teraz mam wygodniejsze ułożenie ale muszę podłożyć jakąś gumę żeby ciaśniej siedziało. Nie mam zdjęć ale może wrzucę przy okazji dodawania tej gumy.
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5549
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: NOWY TRANSALP.

Post autor: wojtekk »

Możesz nie móc edytować z powodu zbyt niskiej liczby postów (99% to ten powód).
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości