Strona 64 z 65

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 25.05.2023, 11:03
autor: jumper1
Ok to teraz pytanie, które mnie nurtuje od kilku dni.
Do standardowej opony na tył 120/90r17, dętka jakiej szerokości powinna być?
Z obliczeń wychodzi ze 4,5 cala, ale na przód z obliczeń wychodzi 3,5 cala, a wszędzie piszą 2,75-3. Czyli trochę mniejsza.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 25.05.2023, 11:08
autor: Artek
Podrzyj kartkę z obliczeniami :cool:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 28.05.2023, 22:12
autor: jumper1
Czyli ile calową dętkę trzeba posiadać na 120/90r17 ?

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 30.05.2023, 15:55
autor: grad74
Kup Pan taką o jakiej wszędzie piszą :smile:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 30.05.2023, 22:34
autor: Adam1070
Wpisz na all...o dętka 120/90-17 i będziesz miał ich dużo do wyboru. Osobiście polecam 4mm grubą.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 02.06.2023, 07:33
autor: Adam1070
Jaki jest rozmiar gwintu króćca do synchronizacji gaźników?

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 02.06.2023, 21:17
autor: magneto
Adam1070 pisze: 02.06.2023, 07:33 Jaki jest rozmiar gwintu króćca do synchronizacji gaźników?
To jest zwykłe M5 lub M6 (nie pamiętam już, Trampka już nie mam). Wykręć ten króciec od podciśnienia do kranika (z drugiej strony jest taki sam) i zmierz, dopasuj nakrętkę, to na 100% jest "zwykły" gwint.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 26.06.2023, 18:21
autor: Hawk1985
Pytanie mam, helmunty projektując BMW nie ogarnęły że przydałoby się zrobić możliwość regulacji dźwigni hamulca tylnego :niewiem:
Rozważając różne opcje poprawienia fabryki doszedłem do wniosku że najlepiej by było przeciąć fabryczną dźwignię i zespawać pod innym kątem, no ale wtedy dalej nie będzie możliwości regulacji
Obrazek

Myślę żeby w dźwigni wspawać coś na zasadzie wieloklinu, ustawiam interesujący mnie kąt i skręcam śrubą
Obrazek

Wie ktoś co można by do tego wykorzystać?
Jakiś wielklim wielowpust? dwie nakrętki kołnierzowe skierowane kołnierzami do siebie? Jakieś pomysły sugestie?

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 28.06.2023, 00:08
autor: Paweł 71
Odradzam kombinowanie z wieloklinem.
no chyba,że masz dobrego spawacza ,który zahartuje ponownie wysięgnik stopki i zapewni niezawodność tej krytycznej konstrukcji.Poszedł bym bardziej w przedłużenie samego podnóżka -góra/dół-jak wolisz? I co ważne jednocześnie nadkładając materiału na wzmocnienie (stabilności osiowej)wysięgnika.Czyli zmieniasz kąty natarcia na podnóżek przez co wymagane jest wzmocnienie wysięgu( by się nie gioł) Trójkąt z odpowiedniej stali na wysięgu a na dole stopka dokręcana w dziury lub spawana.Oczywiście jest to założenie do obróbki estetycznej ale musi być mocne jak oryginał albo i lepiej.
A tak nawiasem mówiąc to bywasz na Sosinie?

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 28.06.2023, 10:36
autor: Hawk1985
Miałem ciąć dźwignie i spawać, ale ma przerąbany kształt. Nie chciałem jej przecinać przy samym mocowaniu wiec wróciłem wiec do pierwszej wersji
Napawałem kulkę o grubości nakrętki m5 (taką mierzyłem "na sucho" przed demontażem dźwigni), no i napawałem wyższy rant pod czujnik stopu
Obrazek
Obrazek
Mam nadziej że trafilem z wysokością bo jak nie to znów demontować i szlifować etv :omg:

Do Sosiny mam 2.5 km, bywam zwłaszcza zimą
Obrazek

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 11.08.2023, 07:02
autor: Dlugi1
Banalne może pytanie, ale proste rzeczy najłatwiej zepsuć.
Będę wymienił oponę i dętkę, w tamtym roku jak robiłem kapcia, dętka miała na wentylu jedną nakrętkę od wewnątrz, dolegała do felgi, druga normalnie od zewnątrz. To zakładał mi gość w wulkanizacji, nie zauważyłem. Wywaliłem tę wewnętrzną nakrętkę, bo uznałem że jest źle - wentyl ma u nasady miseczkę metalową, która wg mnie lepiej układa się do gniazda w feldze.
Ale zakupiłem teraz 2 nowe dętki i obie mają po 2 nakrętki. Na wentylu ma być tylko jedna nakrętka od zewnątrz czy ta od środka też ma być?

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 12.08.2023, 22:31
autor: Dlugi1
Pewnie nikt tu nie wymienia dętek, sam sobie odpowiem.
Miseczka na wentylu od środka felgi jest wystarczająca, pod warunkiem, że nie znajdzie się jej na podłodze już po założeniu opony i dobiciu powietrza - musiałem drugi raz dobierać się do dętki. Pewnie z tego powodu niektórzy kręcą jedną nakrętkę, by trzymała miseczkę w trakcie zakładania. a prawdopodobnie druga nakrętka ma iść jako kontra (choć też nie wiem po co...)

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 14.08.2023, 08:12
autor: Qter
IMHO nakrętka na wentylu od środka felgi zabezpiecza ten wentyl przed urwaniem...

Nakrętki od strony zewnętrznej felgi do dokręcamy na maksa ta ma być spory luz.

Pzdr

Qter

Wysłane z mojego RMX3241 przy użyciu Tapatalka


Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 14.08.2023, 11:08
autor: marcopolo
Qter pisze: 14.08.2023, 08:12 Nakrętki od strony zewnętrznej felgi do dokręcamy na maksa ta ma być spory luz.
Możesz sprecyzować? Skoro dokręcamy na maksa to gdzie ma być ten luz?

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 14.08.2023, 14:37
autor: Dlugi1
Pewnie pomiędzy miseczką a pierwszą nakrętką. Drugą ma max - 2 nakrętki ściskają felgę.
Ale mam wątpliwości, czy to ma szanse zabezpieczyć przed wyrwaniem wentyla - ruch będzie możliwy tylko jeśli będzie mało powietrza, a wtedy mocniejszy ruch manetką spowoduje obrót opony i pewnie wyrwanie wentyla (?) Może trzymak by pomógł, ale 2 nakrętki?
A tak w tematach oponowych - wczoraj wracając z Bieszczadów trafiłem na korek. dojechałem bliżej i okazało się że to motocyklista w rowie, w dodatku na TA650 - złapał kapcia na przód. Poczuł bicie koła, zaczął hamować tyłem i zrzuciło go do rowu. Korek tworzył się przez zwalniających i przyglądających się puszkarzy, jeden zatrzymał się tylko i biegł pomóc, reszta tworzyła korek...
Z pomocą innych motocyklistów i największą pana transportującego kłady udało się trampka wydrzeć z głębokiego rowu.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 15.08.2023, 00:27
autor: Paweł 71
Ja obstawiam,że miseczka spoczywa na dentce a nakrętki kontrują się wzajemnie.U mnie przy zmianie opon była miseczka i jedna nakrętka od góry.Tą zdarzyło mi się dokręcić.Luźny wentyl może wciągnąć przy małym ciśnieniu i mamy problem.A jak go nie wciągnie to i tak wyrwie dziurę .Kiedyś nie było miseczek a nakrętka tylko jedna a i efekt ten sam.

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 15.09.2023, 21:29
autor: Paweł 71
Wydaje mi się ,że właśnie znalazłem właściwą odpowiedź na tą kontrowersję.Na filmiku jest przedstawiony proces wymiany opony i dętki- i właśnie zastosowanie owych nakrętek.Ja nie spikam ale chyba zrozumiałem przesłanie:
https://youtu.be/yxZl9pQOf3A

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 16.09.2023, 00:39
autor: MrWaski
Prawdę mówiąc, nie zrozumiałem przesłania... :sad:

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 18.09.2023, 06:55
autor: Dlugi1
Gość ma też inny film, w którym sam pyta, jak inni mają założone te nakrętki:
https://youtu.be/bcnZEjmfGfY?t=172

Re: Szybkie pytanie-szybka odpowiedź

: 25.09.2023, 16:55
autor: Paweł 71
Możliwe ,że taka podpowiedź wyjaśni część niejasności:
https://youtu.be/mSkYnwoc2AI?t=535.i jeszcze jeden przykład z filmu:https://youtu.be/mSkYnwoc2AI?t=322