Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Montaż i instalacja akcesoriów dodatkowych, takich jak olejarki, stelaże, kufry, grzane manetki, gniazdka 12V, olejarki, halogeny itp.
Awatar użytkownika
Jakub
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 91
Rejestracja: 02.03.2012, 15:06
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
Kontakt:

Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: Jakub »

Cześć,

Wczoraj miałem dzień majsterkowicza, zamocowałem kanistry 1 galonowe do kufra centralnego, co prawda nie przy Africe ale przy BMW,

1) Dokładne rozplanowanie, tak by dało się założyć kanister gdy są założone kufry boczne i by nie przeszkadzał w ich otwieraniu. Bardzo pomocna była taśma malarska
Obrazek
2) Dziurki wywiercone
Obrazek
3) Kanister na wodę zamocowany
Obrazek
4) drugi, na benzynę też..
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: Cambriel »

Jakub pisze:Wczoraj miałem dzień majsterkowicza, zamocowałem kanistry 1 galonowe do kufra centralnego, co prawda nie przy Africe ale przy BMW,
Pomyliłeś fora :egh: , piszesz o AT i BMW, a TA tylko w profilu, w podpisie strona z kanistrami.
Jak chcesz pohandlować/reklamować, to się nie czaj, tylko wbijaj na: "Giełda ‹ Sprzedam ‹ Części i akcesoria", przed założeniem tematu przeczytaj to: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=15&t=5627 i będzie tak normalnie.
Miło by było, gdyby jeszcze składka wpłynęła na konto forum. :grin:
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Awatar użytkownika
Fotom
romeciarz
romeciarz
Posty: 33
Rejestracja: 02.11.2014, 18:36
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: Fotom »

Cambriel pisze:Pomyliłeś fora
Nie pomylił. Na AT ta sama (kryptoreklamo)akcja :egh:
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5559
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: wojtekk »

Moim zdaniem poroniony pomysł. Ładowanie do centralnego rzeczy i dociążenie kilkoma (nastoma!) litrami płynów robi przepotężną dźwignię na ramie. Na szosie - ok. Ale zjechać tym w teren: masakra. W starszych motocyklach ryzyko złamania ramy.

Dużo rozsądniej byłoby dać na kufry. Ale - wtedy szeroki jak Goldwing. :)

Ale fajna próba :thumbsup: Daj znać jak się sprawuje
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: falco »

wojtekk pisze:Moim zdaniem poroniony pomysł.
Jak rzadko kiedy, tak się z Tobą zgadzam i miałem napisać (niemal) to samo. :cool:

Rototo... to świetny patent, zwłaszcza gdy służy jako... przewoźna bimbrownia :lol: tu jednak więcej do powiedzenia mają Gezuary, zdecydowanie powinien być zamontowany możliwie nisko.
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5559
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: wojtekk »

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Pytanie: po co? Ilu z nas było w rejonach, gdzie od stacji do stacji nie można zatankować rumaków (w sensie nie starcza wachy w baku)? Bak tego BMW plus zapas w rotopaxach ile daje? 1000 km? Jeżeli tak to szansa na wykorzystanie tego jest kusząca :) Z chęcią bym spróbował. Ale to jednak daleko. I czy poza wizualnymi efektami faktycznie to potrzebne?
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2477
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: tomekpe »

Jak to kiedyś usłyszałem na którejś z podróżniczych prezentacji - trudno o rejony, gdzie paliwo jest dostępne rzadziej niż te 300-400 km, które daje fabryczny bak. I będąc już w takich miejscach, nie chciałbym mieć przykręcone do kufra, i tak zapewne załadowanego ponad dozwolone 9 kg (trampek, podana masa kufra + ładunek wedle naklejki) dodatkowymi ~ 10-15kg. Ani zadupek, ani mocowanie kufra tego nie polubią. Przy przewrotce - masakra. Jakby nie był to rewelacyjny produkt, to masy samych płynów nie zniweluje.

Idealne do lansu po mieście ...
harins
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 259
Rejestracja: 25.11.2014, 21:29
Mój motocykl: XL650V

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: harins »

Dla mnie ten pomysł też nie jest sensowny ze względów bezpieczeństwa.Ale z drugiej strony, jeżeli się jedzie w tereny, gdzie czasem trzeba kupić benzynę z ...butelki plastikowej ( przykładem niech będzie relacja Henry'ego) to takie kanistry nabierają sensu.Tylko ilu z Nas to dotyczy ?
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: Cambriel »

Faktem jest, że kolega Jakub miał "...dzień majsterkowicza..." 15.02.2016 r., ale mu delikatnie mówiąc fora się pomyliły.
Na naszym forum miał już "...dzień majsterkowicza..." około 15/16.07.2014 r.
Jakub pisze:wreszcie znalazłem chwilę czasu,
Mocowanie na Transalpie prezentuje się tak:
Obrazek
z założonym 1 galonowym kanistrem
Obrazek
I 2 galonowe cudo :)
Obrazek
Tutaj założył temat o szczęśliwym dniu posiadacza: http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=27&t=16549
i jest też dyskusja na trzech stronach.


Podsumowując napiszę tak, że nic mnie tak nie irytuje, jak ubliżanie mojej inteligencji (IQ mam powyżej 70, podobno :lol:),
a najbardziej mnie drażni lenistwo (jeżeli przejawiają je inni, nie ja :grin:) i metoda kopiuj - wklej.
To było OT, a teraz moja opinia: kanistry są porządne i jeżeli już, to montowałbym je na gmolach np. turystycznych henrego.
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Awatar użytkownika
haku
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 681
Rejestracja: 25.03.2010, 23:55
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Smolec

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: haku »

A my na forum nie lubimy tej formy reklamy.
Chcesz kolego sprzedawać, zastosuj się do panujących tu zasad, do tego czasu podpis z linkiem będzie znikał.
Awatar użytkownika
Jakub
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 91
Rejestracja: 02.03.2012, 15:06
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
Kontakt:

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: Jakub »

wojtekk pisze:Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Pytanie: po co? Ilu z nas było w rejonach, gdzie od stacji do stacji nie można zatankować rumaków (w sensie nie starcza wachy w baku)? Bak tego BMW plus zapas w rotopaxach ile daje? 1000 km? Jeżeli tak to szansa na wykorzystanie tego jest kusząca :) Z chęcią bym spróbował. Ale to jednak daleko. I czy poza wizualnymi efektami faktycznie to potrzebne?

No nie do końca, bak to 300 km, kanister dodatkowe 3,8l do 1000 jeszcze daleko ;)

@Cambriel, tak dobrze zauważyłeś miałem wcześniej TA, nawet ogłaszałem sprzedaż http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... rs#p305742
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5559
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: wojtekk »

Jakub pisze:
No nie do końca, bak to 300 km, kanister dodatkowe 3,8l do 1000 jeszcze daleko ;)
Oczywiście. Może źle się wyraziłem - jak daleko stąd trzeba odjechać aby nie mieć możliwości zatankowania moto co 300 km?

Możesz opisać jak zakładasz wytrzymałość ramy, jak rozwiązałeś podnoszenie w terenie itp.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
Jakub
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 91
Rejestracja: 02.03.2012, 15:06
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
Kontakt:

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: Jakub »

wojtekk pisze:
Jakub pisze:
No nie do końca, bak to 300 km, kanister dodatkowe 3,8l do 1000 jeszcze daleko ;)
Oczywiście. Może źle się wyraziłem - jak daleko stąd trzeba odjechać aby nie mieć możliwości zatankowania moto co 300 km?

Możesz opisać jak zakładasz wytrzymałość ramy, jak rozwiązałeś podnoszenie w terenie itp.
O ramę się nie boję. W starym Transalpie, pakowaliśmy bagaż dla 2 osób w kufer centralny (48l) i tankbag. Kufer ważył dobrze ponad 20 kg. Jeżeli jest zdrowy motocykl, rama nieprostowana, niespawana to nic jej nie będzie. Co prawda BMW to nie ta jakość co stara Honda, ale myślę, że wytrzyma :)
Podnoszenie w terenie - pełne kanistry to tylko dodatkowe 10 kg, kufer jest mniejszy - tylko 30 litrów. Pamiętaj, że f800 jest lżejsze od Transalpa. Nie jestem wyczynowym sportowcem, ale daję radę :)

Zgadzam się, że lepiej byłoby zamontować je gdzieś niżej, ale nie bardzo było gdzie :)
Awatar użytkownika
wojtekk
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5559
Rejestracja: 22.08.2009, 13:17
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa / Saska Kępa

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: wojtekk »

Jakub pisze:
wojtekk pisze:
Jakub pisze:
No nie do końca, bak to 300 km, kanister dodatkowe 3,8l do 1000 jeszcze daleko ;)
Oczywiście. Może źle się wyraziłem - jak daleko stąd trzeba odjechać aby nie mieć możliwości zatankowania moto co 300 km?

Możesz opisać jak zakładasz wytrzymałość ramy, jak rozwiązałeś podnoszenie w terenie itp.
O ramę się nie boję. W starym Transalpie, pakowaliśmy bagaż dla 2 osób w kufer centralny (48l) i tankbag. Kufer ważył dobrze ponad 20 kg. Jeżeli jest zdrowy motocykl, rama nieprostowana, niespawana to nic jej nie będzie. Co prawda BMW to nie ta jakość co stara Honda, ale myślę, że wytrzyma :)
Podnoszenie w terenie - pełne kanistry to tylko dodatkowe 10 kg, kufer jest mniejszy - tylko 30 litrów. Pamiętaj, że f800 jest lżejsze od Transalpa. Nie jestem wyczynowym sportowcem, ale daję radę :)

Zgadzam się, że lepiej byłoby zamontować je gdzieś niżej, ale nie bardzo było gdzie :)
Jssne. Dzięki za wyjaśnienia. Ja mam inne doświadczenia. Widziałem kilka połamanych i spawanych ram właśnie przez dociążenie bagażami z tyłu i zaliczeniem kilku "skoków" (mówimy nie o jeździe wyczynowej).

Podnoszenie w terenie. Ja się zgadzam, że jest lżejszy, ale jak dokładasz 10 kg na centralny to podnosząc masz sporą dźwignię i to rośnie dużo więcej niż 10 kg, prawda?

Nie myślałeś żeby na przednich gmolach wrzucić? Dużo niżej bo mocowanie nisko na ramie.
Były: Transalp 600, Super Tenere XTZ 750, Suzuki DR 650 SE. Jest: PamEla Anderson St1300 PanEuropean
***
Enduro się kulom nie kłania.
Awatar użytkownika
falco
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 5544
Rejestracja: 06.04.2010, 16:06
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: K-J

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: falco »

A jeszcze co do przewożenia wody, to ja od zeszłego sezonu testuję swój pomysł z uchwytami, które kosztowały... niecałe... 9 zeta (2 szt.), wytrzymują 3-4 litry wody (po 1.5-2l. na stronę).
Zamocowane z przodu bardzo nisko, mogą służyć do wożenia wody w butelkach, czyli mycia lub picia a bezpośrednio z motocykla (bez zdejmowania) służą też do umycia rąk czy przepłukania strudzonej gęby. Ba! bez zdejmowania nalewałem nawet do bidonu (mam uchwyt na 0.75l), który wożę na kierownicy. :cool:
Pozdr! falco
...nie ma boga i Motóra...


Czas Diabła... oto Łezka...
Awatar użytkownika
Jakub
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 91
Rejestracja: 02.03.2012, 15:06
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno
Kontakt:

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: Jakub »

@Wojtekk, pomysł z zamocowaniem na gmolach nie jest głupi, poszukam jakiś fotek. Może już ktoś przetarł szlak :)
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Kanistry Rotopax na kufrze centralnym

Post autor: Kristobal »

No jagnie jag tag :grin:
W Europie to chyba tylko na Rybacki się zapas przydaje czy do konkretnej penetracji Kolskiego. Mój rotacyjny rotopaks podlegać może rotacjom na CPNach w razie przedziurawienia/ :tongue:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

https://lh3.googleusercontent.com/-uJJd ... 220080.jpg
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości