Mocowanie/gumy kierownicy - jak wymienić?

Montaż, demontaż i modyfikacje zawieszenia przedniego i tylnego, łańcucha, zębatek, centralki i bocznej stopki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje napędów, podnóżki, półki.
Awatar użytkownika
urabus
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 88
Rejestracja: 07.10.2014, 09:05
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rybnik

Re: Mocowanie/gumy kierownicy - jak wymienić?

Post autor: urabus »

Panowie, "maluchowy" patent niestety nie jest sposobem Plug and Play.
Zabieg wykonałem już jakiś rok temu.
By zachować osiowość, niezbędny jest demontaż półki.
Następnie należy pozbyć się kołnierza - w ruch poszła wiertarka z zamocowanym kamieniem szlifierskim. Automatycznie nieznacznie została powiększona średnica gniazda w półce.
Sama tuleja także została odpowiednio przygotowana - skrócona do odpowiedniego wymiaru. Trzeba było także nieznacznie przeszlifować ją z zewnątrz (metalowy kołnierz). Potem na praskę i .... gotowe.
Czas pracy chyba coś koło 3-4 godz, aczkolwiek abstynentom pewnie pójdzie znacznie szybciej :wink:
Niestety, dokumentacji fotograficznej brak, ale jest wielce prawdopodobne, że w najbliższym czasie takową operacje będę przeprowadzał w TA znajomego.

Aha, z tego co pamiętam, to w pierwszej opcji nie nie planowałem zwiększenia średnicy otworów w półce. Miałem zamiar usunąć metalowy kołnierz oplatający tuleję. I wtedy średnica powinna pasować i tuleja powinna wejść bez prasy.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Mocowanie/gumy kierownicy - jak wymienić?

Post autor: zimny »

Ja wczoraj zrobiłem 20km - nic nie wibruje przesadnie do 120km/h, świat w lusterkach się nie rozjeżdża - jest pełen komfort. A prowadzenie motocykla znacznie lepsze!

Polecam podkładki!
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Mocowanie/gumy kierownicy - jak wymienić?

Post autor: grad74 »

Poza tym jak kierownica "pływa" to T.Apacza bardzo ciężko z gleby podnieść. :thumbsdown:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Cambriel
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 914
Rejestracja: 29.03.2012, 20:37
Mój motocykl: XL600V

Re: Mocowanie/gumy kierownicy - jak wymienić?

Post autor: Cambriel »

grad74 pisze:Poza tym jak kierownica "pływa" to T.Apacza bardzo ciężko z gleby podnieść.
Prawdopodobnie stosujesz nieprawidłową technikę podnoszenia. :tongue:

Podnoszenie, szarpanie - miotanie się z 200 kg, to się mija z celem, podobnie jest z wrzucaniem na centralkę.
Kierownica w tych przypadkach służy tylko do stabilizacji.
Później mamy efekty pływającej kierownicy i to na własne życzenie. :wink:
Test: Cambriel


Nie sztuką jest bycie jednym z 72, sztuką jest bycie jednym z 12, mistrz może być tylko jeden.
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2901
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Mocowanie/gumy kierownicy - jak wymienić?

Post autor: zimny »

Ja myślę że te podkładki i zrobienie kierownicy na sztywno ma naprawdę sens - tramp inaczej, lepiej się prowadzi. A silnik TA jest tak kulturalny że nie tłucze po łapach :thumbsup:
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Awatar użytkownika
mallory
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 133
Rejestracja: 27.09.2013, 09:05
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Mocowanie/gumy kierownicy - jak wymienić?

Post autor: mallory »

W afryce mam podkładki od jesieni. Jest dużo, dużo lepiej.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości