Frankenstein.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Frankenstein.
Pomysł zrodził się po 2 latach jeżdżenia na xl650v. W sumie niczego nie brakowało mojemu trampkowi, ale...
W zeszłą zimę robiłem serwis przy RD03 kuzyna. Po miesiącu przesiadywania w garażu pozwoliłem sobie na krótką przejażdżkę i porównanie między RD03 a RD11. Trampek ładny był i świeży a afryka miała to coś w sobie-większa dzielność terenowa i ponadczasowy wygląd. Życie też dało mi ogromnego kopa w i wiedziałem, że jazdę na motocyklu będę musiał odłożyć na jakiś czas, ponadto 10 minut jazdy na afryce przesądziło o sprzedaży trampka i budowaniu swojego motocykla.
CDN.
W zeszłą zimę robiłem serwis przy RD03 kuzyna. Po miesiącu przesiadywania w garażu pozwoliłem sobie na krótką przejażdżkę i porównanie między RD03 a RD11. Trampek ładny był i świeży a afryka miała to coś w sobie-większa dzielność terenowa i ponadczasowy wygląd. Życie też dało mi ogromnego kopa w i wiedziałem, że jazdę na motocyklu będę musiał odłożyć na jakiś czas, ponadto 10 minut jazdy na afryce przesądziło o sprzedaży trampka i budowaniu swojego motocykla.
CDN.
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Do rzeczy:
Rama-RD03- 1 afryka.
Przód-WP50 kpl. z tarczą 300 mm od LC4.
Tył-Wahacz i jarzmo od RD03, koło i oś transalp 650, zacisk i pompka hamulcowa trampka 700, amortyzator-LC4 640 skrócony i serwisowany u pks-a.
Silnik-Transalp 700 ( dzięki Ostry!).
Elektryka, dolot i kolektory wydechu z sondą lambda- transalp 700.
Tłumik-motad venom.
Zbiornik paliwa, siedzenie- transalp 600.
Chłodnice-transalp 650 i 700.
Składanie tych puzli idzie mi bardzo powoli, bo czasu w ciągu dnia zwykle mało mam a w międzyczasie w inne motocykle palce wsadzam. Mam nadzieję, że do wiosny będzie jeździł a w przyszłą zimę dostanie owiewki i wizualnie go zrobię po swojemu.
Dziś pierwszy raz odpalony:
W przyszłym tygodniu jedzie do spawania. Rama wymaga ingerencji TIG-a. Trzeba też zbiornik paliwa zmodyfikować po trampkową pompę i zrobić miejsce na airbox od 700-ki.
Rama-RD03- 1 afryka.
Przód-WP50 kpl. z tarczą 300 mm od LC4.
Tył-Wahacz i jarzmo od RD03, koło i oś transalp 650, zacisk i pompka hamulcowa trampka 700, amortyzator-LC4 640 skrócony i serwisowany u pks-a.
Silnik-Transalp 700 ( dzięki Ostry!).
Elektryka, dolot i kolektory wydechu z sondą lambda- transalp 700.
Tłumik-motad venom.
Zbiornik paliwa, siedzenie- transalp 600.
Chłodnice-transalp 650 i 700.
Składanie tych puzli idzie mi bardzo powoli, bo czasu w ciągu dnia zwykle mało mam a w międzyczasie w inne motocykle palce wsadzam. Mam nadzieję, że do wiosny będzie jeździł a w przyszłą zimę dostanie owiewki i wizualnie go zrobię po swojemu.
Dziś pierwszy raz odpalony:
W przyszłym tygodniu jedzie do spawania. Rama wymaga ingerencji TIG-a. Trzeba też zbiornik paliwa zmodyfikować po trampkową pompę i zrobić miejsce na airbox od 700-ki.
Ostatnio zmieniony 29.12.2015, 22:05 przez Artek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dominator.
- Nadol
- swobodny rider
- Posty: 3272
- Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Marki
Re: Frankenstein.
Fajny projekt. Staraj sie opisywać na bieżąco co robisz, co sprawia problemy, na co zwrócić uwagę.
Powodzenia w realizacji!
Powodzenia w realizacji!
Ostatnio zmieniony 29.12.2015, 19:40 przez Nadol, łącznie zmieniany 1 raz.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V
"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
-
- naciągacz linek
- Posty: 60
- Rejestracja: 11.03.2010, 21:17
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Wawa
Re: Frankenstein.
Zajebiaszczo.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + XL650V :-)
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Problemem z jakim się na początku zetknąłem była rama od afryki RD03. Trzeba ściągnąć pokrywę zaworów tylnego cylindra aby wsadzić silnik w ramę. To się niedługo zmieni. RD04 ma dolny element element ramy odkręcany i byłoby po problemie. Dlaczego więc RD03? Była tania, wraz z wahaczem i prosta. Silnik z tyłu jest zamocowany na wspólnej osi z wahaczem do ramy. Trzeba było wybić tulejki z silnika i wytoczyć nowe pod oś z afryki.
Silnik nie ma jeszcze 1000 km przejechane. Do silnika dostałem tylko moduł wydech i kilka drobiazgów. Trzeba było pestkę dorobić i sukcesywnie dobierać resztę elementów. Wielu informacji uzyskałem od ferolo z afrykańskiego forum i dragon 200183. Wyczulony na zagrożenie pożarowe zrobiłem dodatkowy zbiornik paliwa i zamocowałem w nim pompkę zasilającą wtrysk.
Aby wsadzić tylne koło od xl650 wystarczy tulejkę od strony zębatki splanować o 2mm. Reszta pasuje. Przełożenia na zębatkach będą takie same jak w xl700, tylko łańcuch się wydłuży o kilka ogniw. być może założę także licznik od trampka, choć jeszcze go nie mam.
Finalnie będzie więc to rama afryki, silnik i podzespoły trampa na zawieszeniu KTM i wyglądzie PD10.
Specjalne podziękowania należą się za słowa wsparcia pewnemu rosyjskiemu uśpionemu agentowi ukrywającemu się pod nickiem: gryga.
Silnik nie ma jeszcze 1000 km przejechane. Do silnika dostałem tylko moduł wydech i kilka drobiazgów. Trzeba było pestkę dorobić i sukcesywnie dobierać resztę elementów. Wielu informacji uzyskałem od ferolo z afrykańskiego forum i dragon 200183. Wyczulony na zagrożenie pożarowe zrobiłem dodatkowy zbiornik paliwa i zamocowałem w nim pompkę zasilającą wtrysk.
Aby wsadzić tylne koło od xl650 wystarczy tulejkę od strony zębatki splanować o 2mm. Reszta pasuje. Przełożenia na zębatkach będą takie same jak w xl700, tylko łańcuch się wydłuży o kilka ogniw. być może założę także licznik od trampka, choć jeszcze go nie mam.
Finalnie będzie więc to rama afryki, silnik i podzespoły trampa na zawieszeniu KTM i wyglądzie PD10.
Specjalne podziękowania należą się za słowa wsparcia pewnemu rosyjskiemu uśpionemu agentowi ukrywającemu się pod nickiem: gryga.
Dominator.
-
- młody podróżnik
- Posty: 2269
- Rejestracja: 28.08.2009, 11:16
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kielce
Re: Frankenstein.
Łożesz - chyba składasz właśnie motór, którego szukam Z napięciem patrzę i czekam na dalsze postępy prac - good dżob
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Po nocach to mi się śni aby przełożyć górę silnika od deville 700 i power commandera wsadzić... 70 kucy w 200 kg na fajnym zawieszeniu
Dominator.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Frankenstein.
Ależ on się zajebiaszczo wkręca . Będzie potwór. Powoli ale do przodu .
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- kudlaty
- naciągacz linek
- Posty: 58
- Rejestracja: 29.07.2013, 15:34
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Offtock ;-)
Re: Frankenstein.
Pięknie pięknie, aż ciekaw jestem efektu końcowego :-)
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Drgnęło...
Było tak:
Jest tak:
Rama wróciła ze spawania. Wzmocnienie ramy zrobione podobnie, jak w 650-ce i 700-ce. Zostało jeszcze przerobić zbiornik paliwa i podejrzewam, że wróci za 2 tygodnie. Po świętach się wezmę...
Mały edit: rozbieralny dolny element ramy miała RD07, nie tak jak wcześniej napisałem RD04.
Było tak:
Jest tak:
Rama wróciła ze spawania. Wzmocnienie ramy zrobione podobnie, jak w 650-ce i 700-ce. Zostało jeszcze przerobić zbiornik paliwa i podejrzewam, że wróci za 2 tygodnie. Po świętach się wezmę...
Mały edit: rozbieralny dolny element ramy miała RD07, nie tak jak wcześniej napisałem RD04.
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Zbiornik wrócił, ale spawacz się poddał Dla niego była to zbyt duża rzeźba i bał się, jako firma brać odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe z problemów wiążących się ze spawaniem zbiornika paliwa.
Szukam dalej kogoś, kto to pospawa wg. mojej koncepcji.
W środę dokończę wymiarować sztycę i do tokarza rysunek zawiozę.
Szukam dalej kogoś, kto to pospawa wg. mojej koncepcji.
W środę dokończę wymiarować sztycę i do tokarza rysunek zawiozę.
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Już na kołach. Około 5 cm wyżej od parcha ruskiego agenta stojącego po lewej stronie.
Istotną sprawą są inne łożyska główki ramy: 32005.
Istotną sprawą są inne łożyska główki ramy: 32005.
Dominator.
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Zbiornik docięty od wewnątrz do kształtu airbox-a. Żyję, nic nie wybuchło.
Znacznie zmniejszy się pojemność zbiornika i niezbędnym się wydaje zrobienie dodatkowego zbiornika pod siedzeniem, tam też zamontuję pompę paliwa. Zbiorniki podłącze przez kranik. Odpowietrzenie zbiornika spod siedzenia doprowadzę dodatkowym przewodem do głównego zbiornika. Spawanie w tym tygodniu postaram się ogarnąć.
Do tokarza idzie podwyższenie kierownicy.
Znacznie zmniejszy się pojemność zbiornika i niezbędnym się wydaje zrobienie dodatkowego zbiornika pod siedzeniem, tam też zamontuję pompę paliwa. Zbiorniki podłącze przez kranik. Odpowietrzenie zbiornika spod siedzenia doprowadzę dodatkowym przewodem do głównego zbiornika. Spawanie w tym tygodniu postaram się ogarnąć.
Do tokarza idzie podwyższenie kierownicy.
Dominator.
- ostry
- oktany w żyłach
- Posty: 3966
- Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Kraśnik
- Kontakt:
Re: Frankenstein.
Kwestia jakie zasięgi chcesz nim robić. Bo jeśli moto ma być do latania po krajach gdzie stacje masz co min. 50 km no to wydaje się bez sensu walczyć z dodatkowym zbiornikiem i pompą (patrza - masa + robota + komplikacja). Jeśli nawet wejdzie Ci tylko 17 l. to na trasie masz ok 200 km zasięgu. W razie wyjazdu w dzikie tereny można 5 l zapasu wsadzić gdzieś pod stelaż.
Już nie moge się doczekać kiedy skończysz projekt i zaczniesz nim latać
Już nie moge się doczekać kiedy skończysz projekt i zaczniesz nim latać
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
- Artek
- swobodny rider
- Posty: 2515
- Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: ZMY
Re: Frankenstein.
Ten motocykl przez najbliższe 2 lata będzie koło komina latał, potem...
Filtr powietrza mocno zmniejszył pojemność zbiornika paliwa a ja nie lubię co chwila tracić czasu na stacje benzynowe. Gdybym wspawał jeszcze w oryginalny zbiornik pompę to zostałoby jakieś 10 litrów pojemności. Dodatkowy zbiornik zważę.
Napęd 15/47 założę po świętach.
Kierownica zamontowana, linki sprzęgła i gazu-afrykańskie. Po przymiarkach wychodzi fajna koza. Nad zbiornikiem popracuję przez najbliższe dni.
Lekko ciśnienie mam na jazdę, ale zacisnę zęby i wytrzymam.
Filtr powietrza mocno zmniejszył pojemność zbiornika paliwa a ja nie lubię co chwila tracić czasu na stacje benzynowe. Gdybym wspawał jeszcze w oryginalny zbiornik pompę to zostałoby jakieś 10 litrów pojemności. Dodatkowy zbiornik zważę.
Napęd 15/47 założę po świętach.
Kierownica zamontowana, linki sprzęgła i gazu-afrykańskie. Po przymiarkach wychodzi fajna koza. Nad zbiornikiem popracuję przez najbliższe dni.
Lekko ciśnienie mam na jazdę, ale zacisnę zęby i wytrzymam.
Dominator.
- Insekt
- pyrkający w orzeszku
- Posty: 245
- Rejestracja: 30.01.2014, 10:39
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Skwierzyna
Re: Frankenstein.
Miałem kiedyś taki odkurzacz
- BornToRide
- naciągacz linek
- Posty: 76
- Rejestracja: 27.09.2015, 10:03
- Mój motocykl: Africa Twin
- Lokalizacja: Dębno
Re: Frankenstein.
Widzę że się nie opierdzielasz ;) Będzie maszyna ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości