Do holowania Trampka i nie tylko

Akcesoria do motocykla, gmole, kufry, sakwy, grzane manetki, słowem dodatkowe wyposażenie.
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: trud »

Prosty patent, pewnie u nas nielegalny. http://motorcyclecarrier.webs.com/

Obrazek
Awatar użytkownika
wojtasmazi
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 120
Rejestracja: 22.06.2015, 21:47
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Poznań

Re: Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: wojtasmazi »

Wygląda bardzo fajnie i widac że zajmuje niewiele miejsca..... Co do legalności w Polsce motocykle wolno holować tylko na giętkim połączeniu, umożliwiającym szybkie i sprawne odłączenie sie od pojazdu holującego.
W każdym razie przedstawiony pomyśł jest bardzo praktyczny.....
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2689
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: grad74 »

trud pisze:Prosty patent, pewnie u nas nielegalny. http://motorcyclecarrier.webs.com/

Obrazek
A ja coś podobnego widziałem do sprzedaży gdzieś na chyba OLX za około 500 zł. Wyrób nowy polski "jeszcze ciepły" :). Szukałem ale nie znalazłem nigdzie , a na pewno był gdzieś tu na FTA wrzucony link do ogłoszenia. Ale pomysł fajny, a co do warunków holowania to na "giętkim" dotyczy się tylko jak holowane moto jest kierowane przez kierownika. To jest raczej jako hol "sztywny". A co na to łożyska tylnego koła i zestaw napędowy? nic mu się nie stanie? Pytam bo mnie to interesuje :)
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
ostry
oktany w żyłach
oktany w żyłach
Posty: 3967
Rejestracja: 12.06.2008, 21:52
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: ostry »

Łożyska jak łożyska, moto nie jest dociążone więc bardziej niż "normalnie" zużywać się nie będzie ale łańcuch trzeba będzie na dłuższe trasy rozpinać, bo skrzynia może to źle znosić. A już nie wspomnę że jakiś żartowniś mógłby gdzieś na parkingu bieg zapiąć. No i oponka też się będzie zużywać. Co do legalności, nie wiem. Teoretycznie jeśli moto ma przegląd i OC, a urządzenie legalne/homologowane to pewnie można. Ale poczekajmy, może ktoś podsunie odpowiedni paragraf.
PD 06,RD 01,PD 06,PD 06,RD 04,PD 06,PD 10,RD 10,RD 13,PD 06,T7 ...
Awatar użytkownika
Qter
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3404
Rejestracja: 12.05.2011, 12:07
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: Qter »

To jest fajna sprawa jak chcesz crossa na tor niedaleko domu zaciągnąć; )
Geniusz tkwi w prostocie...

we don't cry very hard
Awatar użytkownika
Fihu
emzeciarz agroturysta
emzeciarz agroturysta
Posty: 329
Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: Fihu »

Łozyska tylnego koła to małe piwo ... na pewno ślizg łańcucha (ten na wahaczu) dostaje bardziej w tyłek, a może i coś jeszcze w silniku? Do przemyślenia ;)
Ogólnie fajny pomysł na podholowanie gdzieś motocykla (np do warsztatu :grin: ) lub zwiezienie do swojego garażu po usterce, na tor jeśli nie jest daleko i nie mamy busa, przyczepki. Nie dotyczy usterek wahacza (u tych cycatych), wtedy ten patent się nie sprawdzi :boks:
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2673
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: wilq.bb »

Wg mnie fajny do pierwszej kontroli niebieskich.

Zasada holowania jak w przypadku motyla (zabronionego w Najjaśniejszej), a brakuje zdublowania świateł.
Wg tego co na stronie producenta pisze, mają certyfikat CE (ale to praktycznie każdy może sobie na własne produkty wystawić), więc jakoby go nie było.
W przypadku holowania np. trampiego czy Afryki dyskusyjne jest też obciążenie kuli haka.

Coby nie mówić pomysł mi się podoba :ok: , ale gorzej z jego legalnością.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
ant6
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 849
Rejestracja: 17.03.2013, 20:10
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Wrocław

Re: Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: ant6 »

grad74 pisze:
trud pisze:Prosty patent, pewnie u nas nielegalny. http://motorcyclecarrier.webs.com/

Obrazek
A ja coś podobnego widziałem do sprzedaży gdzieś na chyba OLX za około 500 zł. Wyrób nowy polski "jeszcze ciepły" :). Szukałem ale nie znalazłem nigdzie , a na pewno był gdzieś tu na FTA wrzucony link do ogłoszenia. Ale pomysł fajny, a co do warunków holowania to na "giętkim" dotyczy się tylko jak holowane moto jest kierowane przez kierownika. To jest raczej jako hol "sztywny". A co na to łożyska tylnego koła i zestaw napędowy? nic mu się nie stanie? Pytam bo mnie to interesuje :)
o tu podobne było
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... ie#p288933
If nobody hates you, you're doing something wrong
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2673
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: wilq.bb »

Nawet można sobie kupić w PL używkę:

http://olx.pl/oferta/mini-laweta-sklada ... 2d0a1479d9

Nie robię nikomu reklamy, przez przypadek znalazłem na OLX szukając czegoś innego.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
trud
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 611
Rejestracja: 09.02.2014, 19:35
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: trud »

Zgłębiłem trochę temat i wszystko się sypło. Nacisk na hak! Zwykłe osobówki mają do 75 kg, a średnia niższa klasa nawet tylko max 50 kg. Żeby holować trampka potrzeba duży samochód z dopuszczalnym naciskiem na hak w granicach 110-150 kg, czyli wielkie vany, busy. :sad:
LUDOJA
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 235
Rejestracja: 26.09.2015, 19:24
Mój motocykl: XL600V

Re: Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: LUDOJA »

To wrzucę na dach......
Awatar użytkownika
piotreklodz
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1001
Rejestracja: 04.11.2009, 21:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kurowice

Re: Do holowania Trampka i nie tylko

Post autor: piotreklodz »

No mają ludzie fantazję :wink:
Tylko Honda -> XL600V + XR 400R = :-)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości